ГОРЕЩО: ЗАПОЧВА ПОДБОРЪТ НА СПЕЦИАЛИСТИ, КОИТО ЩЕ ЛЕТЯТ И ЩЕ ОБСЛУЖВАТ НОВИЯ ИЗТРЕБИТЕЛ!

Pan.bg 18 мар 2017 | 11:16 views (9009) commentaries(7)
img
Започва подборът на специалисти, които ще летят и ще обслужват новия изтребител
АВТОР - ВТК - БТА


Само преди дни се осъществи поредната стъпка в реализирането на проекта за придобиване на нов тип боен самолет – бяха отворени предложенията от участниците в процедурата – Португалия с логистичен пакет, САЩ, Швеция и Италия. Работна група, с председател командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков ще започне обобщаване, анализиране и оценка на отговорите. Това оказва сериозно влияние върху всички категории специалисти, особено в летателния и инженеро-техническия състав и бе една от темите на командирския сбор – какви хора, колко, от кои категории и с каква подготовка ще отделим, за да отидат да се обучават на новия тип изтребител. Това казва в интервю за БТА командирът на 3-та авиационна база в Граф Игнатиево бригаден генерал Иван Лалов по повод празника на военното формирование и 66 години от създаването му – 17 март.
След пристигането на предложенията процедурата продължава с тяхното разглеждане, но ние трябва да работим успоредно, тъй като веднага след като самолетът бъде избран и договорът е сключен, трябва да започне и обучението – а ние трябва да имаме готовност, уточни генералът. Това ще стане много скоро и според нашите разчети и тези, заложени в инвестиционния разход – процесът ще започне в началото на 2018 година и на практика ние трябва да подберем хората, коментира командирът. По думите му, конкретно за пилотите в случая ще се разчита на тези с по-голям опит, а младите ще бъдат обучавани на МиГ-29 за даване на дежурствата по Ер Полисинг.

image

Следва пълният текст на интервюто:



Въпрос: На кого ще разчитате за новия изтребител?

Отговор: От летателния състав ще разчитаме определено – на по-опитните, защото такива са изискванията на всички производители на авиационна техника. Тъй като в цената е включено и обучението, те искат да обучават само опитни летци.

Първата група, която ще изпратим трябва да бъде от 6 летци с достатъчно нальот на изтребител /не общия брой часове като летци/. Това означава, че тук трябва да подготвим млади пилоти, които да носят дежурство на МиГ-29. На командирския сбор правихме именно тези разчети и това е приятно, защото гледаме в перспектива и нещата вървят към подобрение, стига


процесът по сключването на договора и закупуването да вървят нормално. Това е едно много сериозно предизвикателство пред базата.

Отделно, във връзка с придобиването на новия изтребител се налагат и промени в инфраструктурата, тъй като всеки нов самолет ще има специални изисквания по съхранение, по хангар и ремонти. В момента се готвят, в зависимост от това какъв тип самолет ще бъде избран, планове за извършване на строителни дейности. Предстои една много сериозна допълнителна работа, която е извън ежедневната ни.

През всичкото това време ще продължаваме да участваме и да сме домакини на международни учения, ще носим бойно дежурство и ще трябва да се готвим и за новата задача. Това налага да отделим хора, което да се грижат за тези неща, а останалия състав ще се окаже по-натоварен с ежедневната дейност. Особено дежурните летци отново ще намалеят като бройка – като изпратим шестима да се обучават – няма да има възможност на тяхно място да подготвим повече от четирима.

Подготовката им на МиГ-29 ще започне в момента, в който договорът за нов изтребител стане факт, за да можем в много кратки срокове да ги вкараме в строя и подготвим за дежурства. Нямаме проблем с пилотите, които ще летят тук, а по-скоро с тези, които ще изпратим да се обучават, защото там им искат много часове на изтребител. За първата група ще осигурим подготвени хора, но за втората група ще се договаряме да свалят изискванията като часове нальот. Няма ресурс да ги направят на МиГ-29, тъй като той е разпределен между тези, които носят бойното дежурство и няма как да се дадат часове на един, а пък другия да остане.

image

Въпрос: Колко летци се обучават в момента в Долна Митрополия?

Отговор: От Граф Игнатиево, в интензивната подготовка там, летят трима на Л-39 и четирима на "Пилатус". Двама от тях ще бъдат следващата резерва за приучване на МиГ-29, защото няма да можем да ги прехвърлим на новия изтребител. На нас ни се искаше да изберем млади хора, които да отидат на новия изтребител, но това оскъпява договора, тъй като срокът за обучение става много дълъг. Искат готови и опитни пилоти, за да ги прехвърлят на новия изтребител по-бързо.

Въпрос: Каква е програмата на Авиобазата по отношение на ученията и съвместните тренировки?

vvs-ignatievoОтговор: От 21 април започва първото за годината традиционни учение "Тракийски орел" с участието на американска ескадрила. То ще продължи до края на юни. През юли предстои следващото учение – "Тракийска звезда", което се провеждаше под наше домакинство, но тази година американците ще бъдат базирани в Румъния и ще идват тук да изпълняваме заедно задачите. В същото време /през юли/ ще има едно много голямо учение на Българската армия, което включва и стрелбите на Шабла. Този месец се оказва да бъде най-натоварен организационно и летателно, освен нормалната ни подготовка и носенето на дежурство по Ер Полисинг.

Въпрос: На какво ниво е комплектовката на авиобазата по отношение на личния състав?

Отговор: Ние сме в същото положение, в което е като цяло Българската армия. Все още при нас проблемът с вакантните места се явява при подразделенията за охрана на базата. Там има най-голямо текучество. Но като цяло в различните ескадрили има по-малко хора недокомплект, което не пречи на дейността. Но ако този некомплект, който е от порядъка на 100-110 човека, е от една ескадрила, това означава, че нея няма да я има. Това започва да се проявява в охранителната рота, където проблемът е ниската заплата, дежурствата започват да стават много заради малкото хора и няма време да им дам необходимите компенсации. Шофьорите са другия проблем, защото сега "навън" се предлагат заплати 3-4 пъти по-високи от тези в базата.

Въпрос: Как стои въпросът с летците и тесните специалисти?

Отговор: Сред последните млади летци от последните два випуска /2015 и 2016/ вече има и едно момиче. От 2015-та са вече в интензивна летателна подготовка в Долна Митрополия, следващите чакат да се извърши подбор и да отидат и те там. Млади специалисти дойдоха в инженеро-техническия състав и в комуникационни, информационни и навигационни системи, които за около 6 месеца успяха да навлязат в дейностите и дават дежурства по осигуряване на полетите, което си е отговорна дейност. Базата са хората – няма ли хора – няма база. Съставът непрекъснато се подмладява, идват нови кадри и те са мотивирани и подготвени.

Въпрос: Хората идват и си отиват, но базата остава – разкажете нещо за нея?

Отговор: В Авиобаза Граф Игнатиево се случват много неща "за първи път" у нас. На нейното летище през юли 1951 г. е извършен първия полет на реактивен изтребител Як-23, първите нощни полети и полети в сложни метеорологически условия.

Тук е дадено първото бойно дежурство, първите успешни прихвати на разузнавателни балони над България. За първи път е свален самолет-нарушител на въздушните граници на страната, първото преминаване на скоростта на звука със самолет МиГ-19. Тук се обучават първите първокласни летци на българските ВВС.

samoleti_vvsТук се извършва първото за България мащабно международно авиационно учение "Кооператив кий – 2001" по програмата "Партньорство за мир", проведено изцяло по стандартите на НАТО. Граф Игнатиево е домакин и на първото двустранно изтребително учение "Viper Javelin" с ВВС на САЩ и за първи път летци от българските ВВС водят учебен въздушен бой с натовски самолети – F-16.

23 са командирите в цялата история на базата. Първият командир на 19-ти Изтребителния авиополк е полк. Симеон Симеонов. Отново полк. Симеон Симеонов /младши/ е първият командир вече на 3-та Изтребителна авиобаза. Сред тях са бригаден генерал Константин Попов, бригаден генерал Евгени Манев, бригаден генерал Румен Радев, бригаден генерал Цанко Стойков и сегашният – бригаден генерал Иван Лалов. Които освен, че ръководят базата, но и споделят опита си с младите. Затова, дори и на 66 години, натрупала мъдрост и много опит, 3-та авиационна база – Граф Игнатиево е "млада, защото непрекъснато личният й състав се обновява.

Източник: БТА, Дима Шопова
loading...

Напиши коментар

Коментари: 7

  1. #1
    НаРъБа 18 мар 2017, 12:47
     
    17
     
    8

    САМО ТАКА,ТРЯБВА ДА СЕ ДАВА ПЪТ НА МЛАДИТЕ ПЕНСИОНЕРИ (ТЕЗИ СЪС ПЕНСИЯ +ЗАПЛАТА)!
    МИСЛЯ,ЧЕ НЕ Е ЗЛЕ ДА СЕ ПОКАНЯТ- ДЯДОВЦИ П.О.Р. (Полковник От Резерва) КАТО ЦИВИЛНИ СЛУЖИТЕЛИ- иКСПЕРТИ, АКО ТРЯБВА ПО ДОПЪЛНИТЕЛНО ЩАТНО-ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ...ВЕДНАГА СЕ СЕЩАМ ЗА НАЙ-ДОБРИЯТ: ДЯДО ЙОЦО-РАЗБИРАЧъ!
    MY GENERAL,Цанко,Please ДАЙ ПЪТ НА ДРУГАРИТЕ "Натовци"(Идейно Убедени,Партийно Изградени)!
    А Тези дето сме завършили след 10-ти- рИформатЪ познали, Кучета ни яли и КАЛИНКИ НИ ПРЕЕБАЛИ Явно сме Излишни!?!

    КОМУНИСТИ ОТ ВСИЧКИ АВИОБАЗИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ(Памперси ще има за всички -Обещано от Главнокомандващият)!!!

  2. #2
    росс 18 мар 2017, 21:36
     
    8
     
    4

    След като занесат списъка на американския консул да го одобри, ще пристъпят към освобождаване на всички останали!
    Ще го маскират като "реформа" и така ще се разправят окончателно със всички които все още работят с руска техника.
    ВВС ще се редуцира до размера на провинциален аероклуб и после ще се поканят американци да ни пазят и толкоз.

    Който влезе в списъка, ще служи!
    Другите ще вегетират унизително и ще се срамуват че не знаят английски!
    В България и особено в БА вече е срамно, прави те безперспективен, неблагонадежден и въобще втора ръка военен....

    А тука някой говореше за връщане на самочувствието на военните!!!!
    Кой го каза?
    Всички лъжат. Всички работят за точно обратното. Армията да се американизира, и мозъците да се промият до дъно.

    ТАКА ЩЕ БЪДЕ ДОКАТО БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК НЕ БЪДАТ ПОСТАВЕНИ НАД ВСИЧКО.
    ЩОМ САМИ НЕ СИ УВАЖАВАМЕ ЕЗИКА, ЗНАЧИ ЧЕ СМЕ ГОТОВИ ЗА РОБИ...

  3. #3
    ВВСар 19 мар 2017, 12:10
     
    12
     
    3

    ЧЕРВЕНИТЕ БАСТУНИ ЩЕ ПРЕЦАКАТ НА ИЗБОРИТЕ САМОЗАБРАВИЛИЯТ СЕ АНТИСОЦИАЛЕН БАЙ ХУЙ...,
    НЯМА ПРАВИТЕЛСТВО, НОВИ ИЗБОРИ НА ЕСЕН И ЗАКУПУВАНЕТО НОВИТЕ САМАЛЬОТИ СЕ ОТЛАГА ЗА ДРУГ ПЪТ...!
    ДЯДО ЙОЦО, КОМУНИСТИТЕ СЕ ОКАЗАХА ПРАВИ,ЧЕ :
    "ЕДИН ДЕН НЯМА ДА ИМА ПАРИ"!
    ПЕНСИОНЕРИ,УЧЕТЕ english ВАМ ПРИГОДИТСЯ!

  4. #4
    росс 19 мар 2017, 13:09
     
    7
     
    3

    Нека "купувачите" да четат!

    Хората са с руска инфраструктура и мислят пак за руски самолет! Но и там НАТО се намесва...
    А ние сме по-католици от папата или по-продажни от поп Кръстю и ще се натискаме за скъпи западни бракми....
    Поне да бяхме поканили руснаците за оферта...


    https://www.gazeta.ru/army/2017/03/18/10582451.shtml#page1

  5. #5
    гтр 20 мар 2017, 20:37
     
    4
     
    0

    Абе хора, защо започвате отново отзад напред. КЪДЕ Е НОВИЯ САМОЛЕТ И НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ ТИПА МУ. Хората са тук, те няма да избягат. Къде ги засилвате за Америката. Кога ще се купи самолета, ИМА ли пари за тях. Едно е да обещават, друго е да го изпълнят. Защото ми намирисва, че тати ще ми купува колело

  6. #6
    българска неадекватна фантастика 20 мар 2017, 20:56
     
    5
     
    0

    15 години само се каним, да купим нещо! Тези специалисти ще умрат от естествена смърт, докато доживеят да обслужват нов изстребител....

  7. #7
    Съвет 21 мар 2017, 07:43
     
    0
     
    0

    Като купите самолет, купете и тренажора, инъче и да валят пари и керосин пак няма да стигнат!!!
    Някой да е виждал учебен BOING, AIRBUS, ...Защо? :
    - много пари... за летене ;
    - много гориво за обучение;
    - много хора за обслужването;
    - много време (времето е пари );
    - много агрегати изтичат по време и ресурс по време на обучението...и т.н
    МИСЛЕТЕ ХОРА!!!
    НЕ ПРЕДИ 15 ГОДИНИ КАК БЕШЕ, НЕ ЗА ГОДИНА ИЛИ ДВЕ.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ
eXTReMe Tracker