ЛОБИТА ПОДГОТВЯТ КУПУВАНЕТО НА САМОЛЕТИ БЕЗ ЗНАНИЕТО НА МИНИСТЪРА

Pan.bg 09 авг 2017 | 00:56 views (21931) commentaries(30)
img Статията " Каракачанов за модернизацията на армията: Няма как да летим, ако не сме се научили да ходим" предизвика широк интерес сред читателите на ПАН.БГ. Традиция в нашия сайт е да публикуваме някои от най-интересните читателски коментари без редакция. Според нас най-интересното и изненадващо мнение за тази статия е на читател, който е твърде смел и откровен в цитираните факти. Ако знаете нещо повече за споделеното от Кашик Петров, пишете ни.

ПАН.БГ





Кашик Петров


Най-после 1 министър да помисли и за брата кашик. Най-после някой да каже на висок глас, че сухопътните войски са тези, които измиват очите на армията а медиите рекламират само "героите" от авиацията. Ние сме винаги в сянка, газим калта в студ и сняг и никой не се сеща за нас. Браво на министър Каракачанов.

Вече съм на предела на годините, но тъй като съм бил на позиции свързани с обществени поръчки, мога с увереност да кажа, че вече 20 г всичките пари за модернизация отиваха във ВВС. През тези години бяха купене 6 вертолета БЕЛ 206, 3 бр. транспортни самолет СПАРТАН, 6 бр. ПИЛАТУС PC-9 учебни + 1 транспортен , 12 вертолети КУГЪР, 3 вертолета ПАНТЕР, бяха модернизирани 16 бр. МиГ-29, не малко Су-25, Ми-17, Ми-24, че по едно време и МиГ-21 че и накрая и 4бр. Л-39. Дадени са много стотици милиони а резултатът е никакъв ... ВВС са кръгла нула. Само дето военното училище все още крета и дава по 5-6 летци на година благодарение на ПИЛАТУС. Г-н министър искам да Ви кажа, че сега и авиаторите Ви лъжат и отново искат да изхарчат едни държавни пари. В момента авиаторите са скочили да Ви поставят на пачи яйца с един проект за закупуване на тренировъчни самолети и то отново витлови. Първо бяха 3, после 5 вече 7, че май вече говорят и за двумоторни, защото видите ли нямате самолети за т.н. скрининг или първоначална подготовка на летците. Вече години наред нямаме повече от 5-7 човека годишен випуск летци на които според правилниците се полагат по 6-8 ч скрининг, който се извършва на PC-9 вече 10 г. Т.е. говорим за максимум 40 ч. годишно. За 40 ч. годишен нальот ще се купуват 7 самолета!!! Майко мила,


тия парите ги нямат за нищо. Цял свят този скрининг се извършва от частни фирми или от аероклубове. Нашите обаче, тъй като са авиатори и всичко им е позволено са решили незнайно защо учебните самолети в Долна Митрополия да станат 17 за 5 до 7 випусници - авиатори! А нашите майки и бащи ходят голи и боси. Ще допусне ли министърът патриот такова своеволия?

В момента екипи от ВВС работят с пълна пара за утвърждаване на проекта. Очевидно лобитата около Радев са раздразнени от факта, че не можаха да се облажат от Грипен и не можаха да изхарчат от бюджета едни пари, които по традиция остават в края на годината. Хванали са добряка г-л Стойков за врата под предлог, че ако слуша ще го изпратят аташе в Москва и го цоцат. Всъщност в момента ВВС продължава да се командва от предишния екип, който вече е в президенството. Борбата не е за самолети г-н Министър а за комисионните. Спрете ги! Тогава ще Ви повярвам, че мислите за армията и брата кашик. Тъй като си отивам, очаквайте от мен и още разкрития за особено за търговците и рационилазторите от ВВС. засега толкоз. Разчитам на Вас г-н Министър. Вие сте първия който повдига тази тема.
loading...

Напиши коментар

Коментари: 30

  1. #1
    флотилен генерал 09 авг 2017, 01:25
     
    23
     
    39

    На Румбата му се кара АУДИ последен модел отдавна, да вози Деса Поетеса. Деса е лакома, ама мноооого и Румбата също.

  2. #2
    Мунчо 09 авг 2017, 06:53
     
    29
     
    23

    Кашик Петров, да си купиш бойни самолети не е като да отизеш в кварталния магазин за да си купиш сирене, а да избираш между различни видове млечни продукти. Дръж си здраво кашака докато можеш. Явно цялата ти службица е минала в лапане.

  3. #3
    шофиьор на самальот 09 авг 2017, 06:56
     
    35
     
    12

    "1 трансопретн " Братът кашик е прав.И аз гледах учудено и изцъклено,като купиха Спартаните и витловите Пилатуси, и се попитах дали живеем във Втората световна война. Самолети,които изобщо не са нужни за задачите на ВВС.Кой и защо ги купи,не стана ясно.Бръмчат си с тях в Долна Митрополия и толкоз. Пари за гориво и ненужни дейности-валяло.Сградите там са за събаряне,изключая курсантския корпус.Дърти полковници-връзкари преподаватели пълно! Защо и до кога,не е известно. Майката си е ...шушуркало!

  4. #4
    ГРАДСКИЯТ 09 авг 2017, 07:28
     
    17
     
    28

    Отговор на коментар: #1

    Този румИн ,който с лека ръка ме ПРЕЦАКА ДВА ПЪТИ ЗАРАДИ Калинките във ВВС-ООД,
    ВЕЧНО НЯМА ДА ГО ПАЗИ нсо !
    румИне,МОЛИ СЕ ГРАДСКИ ДА НЕ МЕ СРЕЩНЕШ
    НЯКЪДЕ СЛЕД МАНДАТЧЕТО, БЕСЕН СЪМ,
    МНОГО БОЙ ЩЕ ЯДЕШ МАМА ТИ КУРВЕНСКА И КОМСОМОЛСКА...!

    твой ГРАДСИ и ВВСар К-Н ЙОВОВ

  5. #5
    george 09 авг 2017, 10:41
     
    18
     
    10

    кашик петров е абсолютно прав! подкрепям министъра в желанието му да развива сухопътните войски!

  6. #6
    ivanovv 09 авг 2017, 13:37
     
    6
     
    7

    stiga s tia aviatorski svoevolia, dosega vsi4ki proekti i finansirane biaha vinagi za aviatorite. Vreme e da se pomisli i za suhoputnite voiski i za flota. Ministura da vzeme da napravi edno razsledvane kakvo se e sluchvalo vuv VVS predi i kakvo se sluchva v momenta

  7. #7
    tiko 09 авг 2017, 14:44
     
    12
     
    7

    ако министъра е решил твърдо да развива сухопътните войски - нашите адмирации, има пълната ни подкрепа.

  8. #8
    awoto 09 авг 2017, 15:34
     
    6
     
    11

    Сухопътната граница, таковата, пазите ли я? Щото много се напълни България с афганистанци и араби. А, ясно, кашиците си водят рязаните гаджета дома в България. Опънали са го Кашика Петров докато е бил на мисия и сега не му стига да пуска своите рязани тъпкачи по суша, ами иска да затрие и въздушната граница, че не може да трае да чака рязания да му идва пеша от Кандахар.

  9. #9
    НЕУДЪРЖИМО РАДОСТЕН 09 авг 2017, 15:55
     
    7
     
    0

    Подкрепям горните! В един отбор сме ! И аз нощем ставам и викам УРА!!!

  10. #10
    Браво! 09 авг 2017, 16:08
     
    21
     
    1

    Браво. Виждаме в действие принципа: "Разделяй и влдей" Ей така всички в батака и кашици и морски и авиатори... Чакайте после прокопсия и за армия и за Родината.....

  11. #11
    AWOTO 1 09 авг 2017, 16:52
     
    3
     
    4

    а въздушната граница как е брато, чувам нещо че италианците с еврофайтър я пазели, да не би при толкова финансиране само за ввс през последните години да сте я изпуснали нещо въздушната граница по време на най-големия авиационен експерт в българия Р.Р. като командир на БиБиСи, пардон ВВС

  12. #12
    Donald T 09 авг 2017, 17:00
     
    2
     
    3

    Работата тя е ясна, много ясна, по-ясна от бял ден даже. Министъра Каракачанов каза из пресат, че предстои преоценка и преглед на способностите, възможностите и т.н. на въоръжените сили. От ВВС без негово знание явно се опитват да започнат свой преглед и изпреварващо да го изненадат с добре свършената работа по време на лятната ваканция през август. както се казва най-много предварително да минират с изненади средата около министъра преди да се е върнал от празника на морските в средата на август. това е безобразие, министъра трябва да ги разследва тези авиатори.

  13. #13
    boko 09 авг 2017, 17:06
     
    7
     
    3

    кво точно ви е виновен кашика петров моля, не стига, че проекта на сухопътните е най-назад, даже не е минал през парламента още т.е. сухопътните са в най-непривилегировано и неизгодно положение, ами и го плюете човека. прав е за всичко! И 5 лева да има в армията все отиват за авиаторите. Не е справедливо. А сега и нови въздушни таксита за разходки им се прищяло

  14. #14
    JOHNY DEPPЗЗЗ 09 авг 2017, 17:24
     
    7
     
    1

    за пилатусчето само не съм съгласен, то върши отлична работа, въпреки че много хора през годините се пробваха по изключително недостоен начин да го подценят, злепоставят и унищожат. негативната кампания срещу пилатуса е факт и в ход от много години, продължава и днес. жалка работа, имат мерцедеса на световната учебна авиация, а искат да го разглобят на части, да го унищожат, и да си вкарат трабанти за въздушни разходки. при това за випуск от 10 души на година, не е сериозно

  15. #15
    ТУЙ ТО 09 авг 2017, 17:34
     
    2
     
    3

    Ministura nezabavno da gi razsledva tezi kakvi gi vurshat bez negovo znanie. Aman ot privilegii za aviaciata, to ne biaha kugari, belove, spartani, panteri i t.n.

  16. #16
    babikov 09 авг 2017, 17:39
     
    8
     
    11

    Каракачанов е умен, сериозен и достоен мъж. Той ще ги излови тия мишки, дето работят зад гърба му за новите самолетчета.

  17. #17
    анти-САЩ 09 авг 2017, 19:25
     
    13
     
    1

    Истината е че не се купува бойна техника а само транспортна. Не че не е важна и тя но като цяло не се купува изобщо бойна техника. В края на краищата армията ако няма с какво да се бие каква армия е това ? Може да се преориентира към градския транспорт.

  18. #18
    agent 09 авг 2017, 22:04
     
    6
     
    5

    Ако това е вярно, че се подготвят да се купят някви смотани самолетчета при положение, че имаме пилатусите е пълна тъпотия .... "обучават се 5-6 летци годишно" .... мъкааааа

  19. #19
    Starika 09 авг 2017, 22:32
     
    12
     
    5

    Чета днес статията в ПАН за първите полети на летците в Долна Митрополия - "За курсантите Ангел Ангелов, Владимир Тасков, Генади Христозов, Николета Нацкова и Светослав Сашов това е първи летателен стаж." Големи са сладури младите летци, особено девойката. Обаче ако заради 5 летци трябва да купуваме още 5 до 7 самолета, къде е Киро на кирия? До кога ще харчим народните пари за глупости? Аз съм вече на 70 и армията продължава да е същата, както когато бях на 40. Трябва да се спре разрухата, да се спре раздаването на парите и да се започне от нулата.

  20. #20
    Подп.Хахов 09 авг 2017, 22:41
     
    10
     
    8

    Във ВВС непрекъснато стават далавери. И аз се чудя министърът няма ли "Военна полиция", "Военна прокуратура", за да ги разследва. Когато навремето купуваха вертолети и транспортни самолети се мотивираха, че такава щяла да бъде родната авиация. Че това е новият повей. И ги купиха - дадоха стотици милиони. Ами сега като ги имат да си ги ползват. Защо 10 вертолета Кугър стоят постоянно на земята? Защо другите държави ги ползват, а в България - не? Какъв им е проблемът? Май хич ги няма да летят на западна техника и непрекъснато я буторясват. А когато почне разследването - винаги са герои! Аман от тях - прокуратурата да се самосезира.

  21. #21
    Калин Орелъ 09 авг 2017, 22:54
     
    13
     
    3

    Да ви светна - нали сте чували за фирма Йотов и Син.
    Та те искат да вземат част от пистата и да си преместят угандийската авиационна афера в България. И ВВС е готово да им даде всичко. И да ви кажа и нещо друго - понеже до съвсем скоро служех във Военно-учебната база с измисленото име Уагр... Разкостиха като циганска колиба падналия преди 7 години PC-9M и му е...а мамата. За да си правят тренажорчета. Нали се сещате, че това не става без заповед отгоре. Още повече, че "Пилатус" идваха два пъти и казаха на нашето ВВС, че самолетът може да бъде възстановен. Няма ли кой да се сети за това? Тук постоянно има едни от "Военна полиция" ама те гледат небето и си свиркат. Всички са в кюпа. Гарван гарвану око не вади! А със здраве, че живея в Плевен...

  22. #22
    Поглед отвън 09 авг 2017, 23:27
     
    5
     
    15

    Статията е манипулативна или написана от неграмотен. Тук става въпрос за поддържане подготовката на по младите летци за по евтин час полет, а не на скъпия пилатус. Хубаво е да си позволим обучение само на пилатус,но няма пари. Трябва ли да се рискува да са недоучени защото няма пари. До пари опира и поддържането и летенето на всичката налична авиационна техника, а не на само на 10-15% от нея!

  23. #23
    volxov5 10 авг 2017, 00:12
     
    7
     
    0

    Статията е интересна,но много изкривена от Пешо Кашика


    но тъй като съм бил на позиции свързани с обществени поръчки,

    Защо нямаме инженерни ,противотанкови и противовъздушни войски.?
    Да не говориме за разузнавателни или диверсанти

    68 или 69 парашутна бригада

    Там са една Кама Сутра,тъмна Индия.

    Разбрах,

    Вече съм на предела на годините

    Tой не е ВОC1

    газим калта в студ и сняг

  24. #24
    Pishmana 10 авг 2017, 00:34
     
    11
     
    4

    Ей, тиквоч! Не си позволявай да плюеш по цял вид въоръжени сили! Като сме къгли нули, ела на полигона и седни в средата на кръста, ще ти осигуря чадър, шезлонг и каса бира! Ама да не излезеш в болнични, като колегите си от К...е, които бяха "лошите" в едно наскоро проведено учение?...
    Вместо да злобееш, кажи на твоите началници от каква техника имате нужда в СВ- руска\европейска\американска (ясно е, че нова е най-добре) изгответе си анализ и методика за оценка и ги предложете на мо! А, забравих- сигурно чакате да ви заповядат!...или още по-добре- някой да свърши тая работа вместо вас...А министъра не го мисли, няма да го излъжат толкоз лесно! Ти си върши твоята работа, казвай си какво ти трябва и се сърди на СВОИТЕ началници, когато не ти го осигуряват!

  25. #25
    petko1 10 авг 2017, 12:31
     
    6
     
    2

    Манипулативна е за ония дето не им отърва. По-младите летци всъщност са минимална бройка между 5 и 10 на година. Младите летци навсякъде по света в уважаващите себе си ВВС преминават скрийнинг на симулатор, защото става дума за едва 6-8 часа или в най-добрия случай в частен аероклуб или като аутсорсинг, предоставен от частна фирма. Тези неща отдавна не се правят от ВВС. Пълната информация за световните тенденции в областта е предоставена на нашите ВВС още края на 2015/началото на 2016 г. под формата на независим доклад от немски експерти. Та още тогава стана ясно, че скрийнинга в световен мащаб се извършва не на малки самолетчета и авио-таксита, както си го представят нашите авиационни капацитети. Та къде изчезна доклада се пита, може би в дълбоките папки някъде

  26. #26
    инструктор на пилатус 10 авг 2017, 12:50
     
    10
     
    0

    На някой чутурата му май е много скъпа. Тва, че пилатуса бил много скъп е пълна спекулация и легенда, дето я разпространява групата за унищожение на пилатуса, че да може да си пласира на негово място авио-такситата. А, що все пилатуса ви е най-скъп. Дали пък въпроса не трябва да се постави по друг начин - не ни ли е прекалено скъп Спартана например, щото поддръжката на българския Спартан е най-скъпа в световен мащаб, или може би дали не ни е най-скъп за поддръжка Кугара, щото поддръжката на българския Кугар пак е най-скъпата в световен мащаб. Или дали пък не ни е най-скъп за поддръжка МиГ-29 например? А, съсредоточете се върху Спартана, Кугара и МиГ-29. Пилатуса е най-евтиния самолет за поддръжка, включително и на летателен час. Изцяло изплатен, с редовни договори за поддръжка, а като отчетеш и пълния набор от дейности, които швейцарците предоставят безплатно и в знак на добра воля на нашите ВВС се получава, че цената на летателен час на българското пилатусче е най-ниска в световен план.

  27. #27
    румен стоянов 10 авг 2017, 18:23
     
    5
     
    5

    ХА-ХА-ХА...
    .
    Умирам от смях всеки път, когато примерно някой ТИЛОВАК-ЧАНТОКУР, започне да говори за военна техника, тактика или стратегия..., а ако е някой цивилен, от смях тичам в тоалетната...
    .
    Тиловако-чантокур...,
    Българските ВВС, от първия си боен полет, та до днес, са изградени изцяло и единствено за прикриване и поддръжка на СПВ...
    Питам те Тиловако-чантокур, защо ви трябваше да нарежете за скрап 2 000 танка, 3 000 оръдия и хиляди други военни средства, а днес да "ревете, като вдовици за хой"..., че СПВ били обезоръжени, като "ГОЛ ОХЛЮВ"...?
    .

  28. #28
    volxov5 10 авг 2017, 23:03
     
    1
     
    0

    Към #24 Pishmana
    10 авг 2017, 00:34 7 1

    Ей, тиквоч!

    p.s
    За мене ли се отнася ?

    Гроба е мой окоп и не ме интересува`` ела на полигона и

  29. #29
    archer 10 авг 2017, 23:10
     
    3
     
    2

    Пълно е с комплексари, без идея за какво говорят. Просто някой им натиснал болното място и започват да плюят. Тези далавери с ВВС са поръчани и изпълнени от политици. Някои от тези машини са наистина много добри и полезни (Спартан, Пилатус, а и Пантер), особено ако се осигури нормалната подготовка на личния състав. Модернизация на МиГ-29 не е правена никога.

  30. #30
    volxov5 10 авг 2017, 23:34
     
    3
     
    0

    Модернизация на МиГ-29 не е правена никога

    Имате право.

    По мое време,май беше удължаване ``ресурса``на самолета

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ
eXTReMe Tracker