„Ще ремонтираме МиГ-29, шведите не могат да направят читав самолет, а Ф-16 са трета ръка “.

Pan.bg 22 сеп 2017 | 16:39 views (4828) commentaries(24)
img
Директорът на НИМ Божидар Димитров и историкът проф. д-р Веселин Янчев коментираха пред Бит тв. дали страната ни е независима- както в миналото, така и днес, кои са истинските патриоти и какви самолети да купи българската власт.

„Няма случай от античността до наши дни правителството на малка държава като нашата да взима самостоятелни решения изцяло . Те и великите сили не са независими“, обясни проф. Димитров. Той коментира и темата за доклада, според който Русия е най-голямата заплаха за сигурността на страната ни. „Сега, правителството не е излязло с подобно становище. Това е доклад на ДАНС, който тепърва ще се превръща в правителствено и парламентарно решение и сигурно ще бъде променен. Аз като чух, че Русия ни е най-големия враг, щях да падна“, обясни историкът.

По спорната тема какви самолети да закупи родната авиация проф. Димитров отсече: „Ще ремонтираме за няколко милиона наличните МиГ-29, само че развалени и няма да купим нито F-16, нито „Грипен“. Защото първите са трета ръка, а шведите не могат да направят читав самолет“.

Проф. Веселин Янчев върна разговора в руслото на историята . „Независимостта е апогей на всички национално освободителни борби на българите още от времето на Възраждането. Формално населението не е усетило разлика, но в международен план България става равноправен член на свободни държави и има свое право да открива дипломатически представителства в чужбина“, каза Янчев.


pik.bg



Напиши коментар

Коментари: 24

  1. #1
    грипен 22 сеп 2017, 19:09
     
    32
     
    9

    Кой каза, че Грипен не е добър изтребител? Може би проф. Димитров цял живот е пробвал различни модели?

  2. #2
    mzl 22 сеп 2017, 19:49
     
    25
     
    14

    Професора отдавна е изкукал..

  3. #3
    миро миротвореца 22 сеп 2017, 19:56
     
    18
     
    9

    ,, По спорната тема какви самолети да закупи родната авиация проф. Димитров отсече: „Ще ремонтираме за няколко милиона наличните МиГ-29, само че развалени и няма да купим нито F-16, нито „Грипен“. Защото първите са трета ръка, а шведите не могат да направят читав самолет“.
    -------------------------------------------------------------------------
    Когато в една държава един историк започне да говори за авиация, летателна техника и обратното за другата опция то,аз си задавам въпроса: доколко сме заслужили този велик ден 22.09.
    Иначе според един гениален спортист,футболист-Христо Стоичков :да ги ритам тиааа задници.

  4. #4
    НАЦИОНАЛИСТ 22 сеп 2017, 22:11
     
    13
     
    37

    ПРОФЕСОРЪТ МОЖЕ ДА НЕ Е СПЕЦИАЛИСТ,НО Е АБСОЛЮТНО Е ПРАВ!

    АЗ ЗАЯВЯВАМ ,ЧЕ ГАЛФОНА румИн ПЕДЕрадев,който е един ПРОЗ шофьор на самальот , ПОСЛУШКОТО -НАТО КОМСОМОЛЕЦ И ПУЦаджия(слушател в две "академии")
    НЕ Е НИКАКЪВ СПЕЦИАЛИСТ,ЧЕ ДА ОПРЕДЕЛЯ GRIPEN(D) ЗА НАЙ-ДОБРИЯТ ИЗБОР!

    И НА СЛАБОУМНИТЕ ВЕЧЕ ИМ Е ЯСНО,ЧЕ ТАЗИ ИСТОРИЯ НЕ НАМИРИСВА,А НАПРАВО ВОНИ....!

    АКО БЯХМЕ НОРМАЛНА ДЪРЖАВА ДАНС ДА СА го ПОГНАЛИ ТОЗИ ДОЛЕН ЛЯВ ПЕДАЛ ПЕДЕрадев!

    ОТ ЛИЧЕН ОПИТ ЗНАМ (АЗ ЛИЧНО СЪМ ПОДАВАЛ СИГНАЛИ ДО ВОЕННО-ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА-СОФИЯ),КАК МУ ПАЗЯТ ЧЕРВЕНОТО ОСРАНО ДУПЕ НА ТАЗИ КОМУНИСТИЧЕСКА КУРВА ДОЛНА!

    той ИГРАЕ СРЕЩУ БЪЛГАРСКИТЕ ИНТЕРЕСИ И СРЕЩУ ВВС-ООД,И АРМИЯТА КАТО ЦЯЛО!
    ИСТИНСКАТА ЦЕЛ Е ДЕСТАБИЛИЗИРА АРМИЯТА,
    И ЦЕЛИ ЗА ТОВА ДА ПОНЕСЕ ОТГОВОРНОСТ ПРОАМЕРИКАНСКОТО И ПРОНАТОВСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ГЕРБ!

    румИн ПЕДЕрадев и Б$-ПАРИте Играят за ПУТИН,

    НЕ ЗА БЪЛГАРИЯ,НЕ ЗА РУСИЯ,А ЗА ПУТИН!

    ЩЕ СИ РЕМОНТИРАМЕ МИГовете!

    СМЪРТ НА ЧЕРВЕНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ!

  5. #5
    И за какво 22 сеп 2017, 22:43
     
    22
     
    4

    Докато Русия се натутка да ни завладее,циганите и мургавелите ще са опоскали България.И за какво ще са ви тогава фърчила и курвети?Да защитавате тотално променения генофонд на територията била някога България?

  6. #6
    Комар 23 сеп 2017, 03:34
     
    15
     
    2

    Най-сигуно и евтино с вампири и таласъми.Те по рождение са със стелт технология.

  7. #7
    Солджър 23 сеп 2017, 07:37
     
    16
     
    9

    Тоя серсемин ,откога почна да разбира от самолети ,та да дава акъл ,какъв самолет ще се взима ?.Според мен е по-добре да замълчи и да не се обажда ,където не му е работа !!!!

  8. #8
    НАЦИОНАЛИСТ 23 сеп 2017, 09:23
     
    11
     
    19

    Отговор на коментар: #2

    ПРОФЕСОРЪТ СИ Е НАРЕД,ТРАКИЕЦ-БЪЛГАРИН С ГЛАВНО Б,ИСТИНСКИ И ДОКАЗАН ПАТРИОТ!

    прИзедентинЪТ е ЧЕРВЕН КАЛЪФ И ИГРАЕ ЗА ПУТИН И ЗА КОМИСИОННА!
    ИГРАЕ НЕ ЗА БЪЛГАРИЯ,НЕ ЗА РУСИЯ,НЕ ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС-ООД,НЕ ЗА БА,
    А ЗА ПУТИН!

    ПЕДЕрадев -НАЦИОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ,
    ВЕДНАГА В ЗАТВОРА!

  9. #9
    Иван Бориславов 2 23 сеп 2017, 11:03
     
    12
     
    2

    100% съм съгласен с "комар" (№6)!
    Господин професорът на трезва глава да помисли за откриването на още някой вампир, че да привлича туристи. А, и за македонците! Да остави самолетите на тези, на които животът е преминал в тях и около тях, които са учили, летели, работили, страдали при унищожаването от националните предатели на най-добрите ВВС на Варшавския договор.
    Господин професоре, ШВЕДИТЕ ПРАВЯТ СТРАХОТНИ САМОЛЕТИ. И не само: КАМИОНИ, ЛЕКИ КОЛИ, ЕЛЕКТРОНИКА, ДВИГАТЕЛИ, КОРАБИ... Ако Ви предложат ново VOLVO, дали ще предпочетете FORD на 30 години от автоморгата? Поинтересувайте се, в САЩ и Австралия семействата с добри финансови възможности коя марка автомобили предпочитат.
    Вижте "глупавите" австрийци от 1961 г. насам какви бойни самолети купуват: SAAB J 29 Tunnan, SAAB 105, SAAB J 35 Draken. В конкуренция с най-известни към момента западни и съветски самолети
    За F-16 не казвам че е лош самолет. Връстник на нашите МиГ-29 с по-ниски летателни данни. След безброй модернизации днес е с по-високи бойни възможности. Но за този луксозен самолет ние имаме САМО ЕДНО ЛЕТИЩЕ - Графа! Докато SAAB JAS 39 Gripen може да действа от всяка права 800-метрова отсечка на автострада. Освен това абревиатурата JAS разшифрована от шведски означава: J - Jaktplan - изтребител, A - Attackera - атакуващ, щурмови, S - Spanning - разузнавателен. С една дума УНИВЕРСАЛЕН, подходящ за бедни държави. А ние сме най-бедната!...

  10. #10
    pishmana 23 сеп 2017, 11:59
     
    9
     
    4

    ааа, явно профа е открил ценни исторически сведения (сигурно на о-в св. Иван), датиращи от 6-7 век преди Христа, че шведите са гола вода в самолетостроенето! То като се замисля, те и в автомобилостроенето ги нема никакви- туй волво, скания , сааб- москветата и ладите са къде по-добри...

  11. #11
    pishmana 23 сеп 2017, 12:10
     
    3
     
    3

    Я, КОМЕНТАРА МИ МИНА?...Относно мерака науправляващите да минат само с леееекичко ремонтче на 29-ките Е, няма да стане! Не ми наливайте вода в ушите за оперативната (комуникационна, навигационна, тактическа и т.н.) съвместимост на тази версия на МиГ и НАТО! А, ако иде реч за модернизация- ще се замисля(макар, че тогава май би било по-добре да говорим за 29м2/Миг 35)...
    п.с. - май градския се е прекръстил на националист (не, че съдържанието е друго...)

  12. #12
    ЙОВОВ 23 сеп 2017, 13:13
     
    9
     
    12

    Отговор на коментар: #11

    АЗ СЪМ ГРАДСКИЯТ- ДИМИТРОВГРАДСКИЯТ
    (НЕ като румИн ПЕДЕрадев -ПРЕДАТЕЛ И АГЕНТ НА ПУТИН )!
    ДА НАЦИОНАЛИСТ СЪМ ,А НЕ !
    (НЕ като румИн ПЕДЕрадев - ПУТКА-человек )!

    ТОВА ЗА МиГ-35 И АЗ ГО СПОДЕЛЯМ!

  13. #13
    Гринговски номера 23 сеп 2017, 13:19
     
    13
     
    2

    САЩ отдавна не продават американски F-16 а само марка,табела,бранд.Спомням си някъде беше малко преди или малко след демокрацията американците с цялото си безочие бяха продали на гърците F-16 произведени в Турция.Стана огромен скандал.Тия кошници дето искат да ни пробутат въобще не са произведени в САЩ.На гринговците въобще не им пукаше от гърците,та ще им пука за нас!F-16 в България могат да излитат и кацат само от едно летище - Граф Игнатиево,докато "Грипен "могат да се ползват от всяка права отсечка от 800 м на която и да е магистрала.Нали НАТО е НЕагресивен пакт.Затова ни трябва шведският самолет с къс радиус на действие около България.Не ни трябва F-16 с далечен радиус,та нашите политически проститутки да го пращат в услуга на Чичо Сам навсякъде накъдето пожелае.

  14. #14
    лилипутин 23 сеп 2017, 16:53
     
    7
     
    15

    миг=лада или москвич срещу грипен=волво и сааб.
    Грипена е класи над миг и другите руски дараци

  15. #15
    tenis 23 сеп 2017, 18:11
     
    6
     
    4

    Та този професор е Пи арът на Б.Борисов
    Нима не знаете
    Това което казва професора му е заръчано от Баце

  16. #16
    Патриот 24 сеп 2017, 08:16
     
    7
     
    7

    Отговор на коментар: #4

    Това че си абсолютен тъпанар е видно от писанията ти, но според мен, при теб случая е по сериозен, бих ти препоръчал да си намериш добър психиатър

  17. #17
    Казващ 24 сеп 2017, 09:00
     
    9
     
    6

    Има една марка бойни самолети СУ 35С и идващите след него модели. Всичко друго е скраб


  18. #18
    Strike Eagle 25 сеп 2017, 11:30
     
    4
     
    2

    Г-н Димитров се е олял напълно.
    МиГ-29 в момента е скъпа учебна мишена. И не подлежи на смислена модернизация.
    Да му се обяснява на Димитров какво е АФАР и пето поколение ракети въздух-въздух като Meteor няма смисъл. За Link-16 и изцяло цифрова кабина - хептен.

  19. #19
    Captain 25 сеп 2017, 14:36
     
    4
     
    0

    Каръци, балъци и всички останали. В съответствие с Андерсен, Новите дрехи на царя просто не съществуват. Смисълът на цялата патардия, както е вписано в доклада на парламентарната комисия по т.нар. конкурс за хвърчила е да се обясни на целокупния български народ, че пари нема ... дори и за 40-годишни хвърколети. Основната причина за връщането на конкурса с една година назад е осмото препоръчително условия, което военните експерти за направили за задължително, а именно въпроса с разсроченото плащане. Така да се каже, F-16 отпаднал, защото янките искат парите накуп. Ама как да ги дадем, когато и за разсрочено плащане ги нямаме ... затова отлагай и живей ... Някой беше казал, че най-добрият начин нещо да не стане е да се отложи във времето. На военните и полицаите също няма да се дадат пари, защото не са предвидени в бюджета, а и освен това трябвало да се заделят за ... пенсии, за самолети!!!, корвети и бойни машини на пехотата ... Нищо подобно, нито за самолети, нито за корвети, а още по-малко за бойно машини на пехотата има пари. На въпроса къде са парите, ами в т.нар. американски ТЕЦ-ове, в КТБ, и в АЕЦ "Белене" и в още не знам колко си минали и перспективни проекти ...

  20. #20
    "ВРАГ НА НАРОДА"! 25 сеп 2017, 19:19
     
    4
     
    2

    Отговор на коментар: #18

    ТЪЙ,ТЪЙ.МНОГО СИ НАЯСНО....,
    А КАЖИ НЕЩО ЗА НАШИТЕ "ЛЕТЦИ"!?
    ЗА МЕН СА:
    ЕДНИ СКЪПО ПЛАТЕНИ АВИО-ЛЮБИТЕЛИ,
    (ДА ЗНАМ ТЕ НЕ СА ВИНОВНИ), АМА СА МНОГО , "ДЪРЖАВАТА" НЯМА ПАРИ ЗА ГОРИВО,ЧАСТИ,КОНСУМАТИВИ,ЗАПЛАТИ И Т.Н.,

    А ПАРИ ЗА НОВИ САМАЛЬОТИ ОТ КЪДЕ....!?

    а румИн ПЕДЕрадев СИ СЕ ЗНАЕ:
    ДВОЕН АГЕНТ,ПУТКА-человек,ДОЛЕН ЛЯВ ПЕДАЛ-ПРЕДАТЕЛ И ТЪПО ПАРЧЕ-ШОФЬОРЧЕ НА САМАЛЬОТ И ПУЦаджия(слушател в "академии")!

    ДОЛУ КОМУНЯГИТЕ КРАДЛИВИ И ЛЪЖЛИВИ!

    БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ!

  21. #21
    Патриот 25 сеп 2017, 19:48
     
    2
     
    3

    Отговор на коментар: #20
    Хей малоумния, разкарай се от този сайт, стига си писал простотии. Такива като теб направо се разстрелват без съд и присъда.

  22. #22
    миро миротвореца 25 сеп 2017, 22:07
     
    0
     
    2

    До колегата от 18 -и пост.Strike Eagle
    Записал си следното:
    Г-н Димитров се е олял напълно.
    МиГ-29 в момента е скъпа учебна мишена. И не подлежи на смислена модернизация.
    Да му се обяснява на Димитров какво е АФАР и пето поколение ракети въздух-въздух като Meteor няма смисъл. За Link-16 и изцяло цифрова кабина - хептен.
    ----------------------------------------------------------------
    Не съм съгласен с теб.
    Защото:
    1.Модернизацията на Миг -29 от поляците излиза , че не е толкова скъпа.И е смислена.
    Мотиви: сключените договори с англ.фирми:Леонардо, Бае системс,итал. Маркони., френск. Тесла и др./
    2.Цифровизацията си е наред./ама баш в кабината,/имат си цифрови дисплеи/.
    3.Полските 29-ки имат АФАР./активно-фазирана антенна решетка.
    ;;
    Виж какво брато. сега може всичко. Доколко си струва да плащаш.
    29-ката си е базов модел и аз съм писал, че проблема не е в планера,двигателя, оборудването и прочие , а във точките на окачването и въоръжението.
    Руснаците никога не биха продали нови ракети / въздух-въздух, въздух-земя/ на натовска държава.
    И са си прави.
    Е, в това е главната причина.
    Все пак 29-ката не е транспортен самолет, нито разузнавателен или с др.цели.
    Простичко е.
    Бяхме съюници, ама сега не сме.
    Ако ви трябва транспортен самолет има ЯК.Има и други.
    Може и Имбраер./ /те си сътрудничат с руснаците/.Доскоро и аз не го знаех,но мой колега е участвал в бразилски вариант за европ. държава.Имат поръчки.
    Та, според мен руснаците още поне 15г. ще модернизират 29-те И за тяхното ПВО,ВВС и флота.Корабния им вариант си заслужава внимание .
    Сиреч има още хляб в тях.







  23. #23
    "ВРАГ НА НАРОДА"! 26 сеп 2017, 17:04
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #21

    ЛАПАЙ ПАТКАТА ДРУГАРЮ!

  24. #24
    един 07 окт 2017, 20:31
     
    0
     
    0

    Професоре, защо ти трябваше на дърти години да се излагаш с неща, от които не разбираш??!?
    Коментар № #9 Иван Бориславов 2 е написал останалото.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ
eXTReMe Tracker