ВЪВЕЖДАТ ШЕСТ МЕСЕЦА КАЗАРМА?

Pan.bg 12 яну 2018 | 22:56 views (10057) commentaries(51)
img
Красимир Каракачанов: 6 месеца казарма
АВТОР БА


Шест месеца професионална наборна служба. За това ще настоява министърът на отбраната Красимир Каракачанов. „Много родители ми казват – върнете казармата, за да се научат младите хора на ред и дисциплина”, заяви Каракачанов по БНТ. Министърът подчерта, че военното обучение е необходимо.
„Ако, не дай си, боже, възникне въоръжен конфликт, аз трябва да обяви мобилизация и да пратя необучени мъже за пушечно месо”, подчерта Каракачанов. „Младите хора трябва чрез казармата да имат знания и умения да защитават страната си, каквото е тяхно задължение по конституция.
Вицепремиерът припомни, че Швеция, Норвегия и Финландия върнаха наборната служба. В Дания пък винаги е имало. В Австрия тя е 9 месеца, но вече има дебат дали да бъде 12 месеца.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 51

  1. #1
    ВБА 12 яну 2018, 23:20
     
    38
     
    10

    Това вече е нещо ново...хем професионална хем наборна и то за 6 месеца. Че те за 6 месеца не могат само да се научат да маршируват, а какво остава да научат войнския занаят, който за някои е основна професия....

  2. #2
    Кака Пена 12 яну 2018, 23:47
     
    50
     
    12

    Аз съм майка на двама сина и съм абсолютно ЗА връщане на казармата поне за 6 месеца. А то, не дай си боже, нещо се случи, аз знам да стрелям, а те - не! Как ще ни защитават? Прав е Каракачанов, те в този си вид, са направо пушечно месо...

  3. #3
    stefan ivanov 13 яну 2018, 00:03
     
    52
     
    8

    podobre naborna slujba otkolkoto kadrova i po malko jeni v armiata

  4. #4
    real deal1 13 яну 2018, 00:05
     
    26
     
    1

    Нямам нищо против военната подготовка на българските граждани, НО САМО ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ Е ДОБРОВОЛНА! Защо? Защото имаме един набор от 16-18 хил .души (по думите на Свинята) ,които ако ги приложим количествено към сегашната численост представляват около 60-80 % от нея . 16-18 000 от около 26-30 хил., правете си сметката.... Та ми казва че 70% от армията (всичката гнус ) ще са набори,а тия по щабовете- платени.
    Голям процент не могат да преодолеят теста по български език. Те са 100 въпроса. Минимумът беше 55 точки от 100, намалихa ги на 50. Основно постигат около 40 точки. Това означава, че има много пропуски при тези, които завършват средно образование. Включително и автобиографиите си пишат с много грешки. Основно отпадат на този тест, който не е проблем за един средно интелигентен човек. Другата причина е здравословното състояние. Около 30 процента отпадат по този критерий, което не говори добре за нашето здравеопазване. Младото поколение е болно. Проблем е и физическата подготовка на кандидатите. Изводът е, че в училищата няма физическа подготовка или ако има, тя не се провежда както трябва. Е да ви имам наборниците.
    А това, че ще правите мъже и ще има дисциплина чрез казармата,считано особено от учениците ,които в момента се избиват в клас,буквално и преносно е една голяма глупост. Армията е малка не защото махнаха казармата,а защото клатикурците взимат пари, а хората по частите-не. Не може една хигиенистка да взема повече от един редник, да речем. Лошото е ,че взима повече и от сержантите,което вече е голям проблем. Няма как такава армия да е привлекателна за хората.
    Патриотизма не се яде. Когато постъпих в армията го знаех това (не ми попречи да продължа-да бъда войник ми беше детска мечта) ,след като ни разкараха поради организационно -щатни промени -пак го осъзнавах, и сега след като съм на работа като лична охрана (частна) също го знам!!! Все пак бях само обикновен ефрейтор- 2 клас (така хем няма да се фукам хем,ще подхраня нечие самочувствие) .Само че когато реалността УДАРИ новите ви "бойци" с това че след срока на служба ще се върнат в дупката (безработица,труден живот,невъзможност за реализация-професионална а оттам лична,понеже нито една жена не би те погледнала ако си клошар...) от която са извадени,можете ли вие печените,знаещи да стреляте, да гарантирате че те няма да тръгнат по другия път (преди да попитате -да като мен)? Не можете нали? И кога ще настоява като няколко подобни проекта вече бяха отхвърлени,а като се има предвид,че гласовете на ГЕРБ+БСП+ДПС а те все са против,има ли смисъл да продължаваме с глупостите?!

  5. #5
    real deal1 13 яну 2018, 00:13
     
    10
     
    0

    В продължение на горното:
    Я чакайте да питам нещо че ми е интересно: тая служба все пак трябва да е по щатното разписание нали,каквито свободни длъжности има там, такива-освен началната военна подготовка (за всички)? Тогава тоя се опитва да ми обясни,че освен по тук-таме някой сапьор,разузнавач и т.н. ще обучава основно шофьори трактористи,механици и т.н. Защото липсващите длъжности основно са това. Значи за тях това ще е квалификация за работа, която най-вероятно (особено шофьорите-кат. "С") НЯМА да осъществяват тука. Е тоя как мисли да попълни некомплекта?! Също така в цялото му интервю (в "днес.бг") малоумника говори познатите си простотии за връщането на казармата. И понеже той подема отново,то нека да обрисуваме картината сега: Още от сега са предвидени няколко възможности за допълнителен прием в НВУ (следователно знаят че няма да попълнят бройките), също излезе отчета за извършените дейности в МВР (по добре познатата ни тема с престъпниците -бъдещи наборници) - за 2017 г има 92000 регистрирани престъпни деяния (тези за м.г. бяха 104 000) и около 43 680 разкрити (за м.г. 45 000). Това ме води на следните мисли:
    1. По-малкото регистрирани не означава по-малко извършени,а още по-малко доверие в МВР,съответно повече болкуци (около и под 18 г.) на улицата
    2. Абсурд е да се предвидят пари за пдоготовка на тия хора за оня дето духа-вместо армията да стреля както и колкото трябва, ще хабим парите по хора ,които едва ли ще можем да използваме ,защото е много голяма вероятността да напуснат България впоследствие.Също означава и огромен отлив на кадри,които в момента са с договори,защото няма да си запазят заплатите.
    Къде ще ги откриеш тия 18-годишните след въпросния срок ,понеже се оказа че военно-отчетните отдели (било на община,било от окръжията-) НЕ МОГАТ да издирят войниците ,които се водят на отчет. И не ми излизайте с номера "защита на родината"-защото ако я въведат проклетата служба и всичките сърца големи се успокоят,то ще е само за да изпият и изядат парите за професионалната армия (вкл. сержантския /офицерски състав на когото ще разчитате да подготвя младежта за "отбрана"),както и за да пазите хората които НЕ ПОНАСЯТЕ.Това че новите 18-годишни бойци ще постъпят веднага на работа при олигарсите (и то за много по-малко пари отколкото чисто професионалните си другари неотдавна).дори не го коментирам. Така че малко повече памет -освен родова може и фактическа.
    П.С. Излезте и се огледайте малко на улицата,не само като си купувате хляб и продоволствия.....

  6. #6
    9 МЕСЕЦА 13 яну 2018, 02:18
     
    25
     
    4

    Шест месеца е недоносена служба. Минимум 9 месеца доброзорна наборна служба плюс професионалната армия.

    А иначе, спрете и международните експедиции/ мисии за платено пушечно месо, за да облечете, най-малкото, новите наборници.

  7. #7
    Dobse 13 яну 2018, 05:48
     
    23
     
    3

    Лошо няма в това ,но главния проблем идва от това ,че поделения няма .няма и да има. Г-н Каракачанов наясно ли е колко ще струва възтановяването на военните бази?

  8. #8
    Jens Stoltenberg 13 яну 2018, 07:20
     
    25
     
    3

    Ще върнат казармата...ама след като купят новите самолети, кораби и машини за пехотата т.е на куково лято!

  9. #9
    Jens Stoltenberg 13 яну 2018, 07:33
     
    30
     
    4

    Ахааааа значи Каракачанов щял да настоява за 6 месеца казарма..... обърках се от заглавието, че вече са го приели на първо четене! Аз пък настоявам да се върне "Мелодия на Годината"!

  10. #10
    Блябля 13 яну 2018, 07:44
     
    13
     
    1

    Оуу йее, дарагие джентлемени!
    Това кадровата войска вече я обучихме и осигурихме и тя не е пушечно месо,та е ред на наборната.

  11. #11
    гневен 13 яну 2018, 07:49
     
    10
     
    1

    Ще върнете какво? Друг път1 Не е ли по-добре да бъде - ПРОФЕСИОНАЛНА, НАБОРНА, ЗАДЪЛЖИТЕЛНА и ДОБРОВОЛНА? Това може само една тиква да го измисли!

  12. #12
    дихател 13 яну 2018, 09:14
     
    19
     
    7

    Кръвен данък е наборната служба. Сега ще хванат насила бедните и глупавите да носят нарядите, защото "професионалните" редници са жени и деца на офицерите и са заети с други работи.

  13. #13
    Ум Белия Делфин 13 яну 2018, 10:14
     
    2
     
    7

    Аз за това съм писал още в коментарите към статията ”Армията нина беше готова на всичко„ от 21 май 2013
    Дано да стане.Разумно е да се обвърже и с постъпването за определени професии.

  14. #14
    real deal1 13 яну 2018, 11:33
     
    14
     
    1

    Отговор на коментар: #13

    Какво ще го учиш първо Хасанчо-да не краде,да чете или да стреля? Толкова ли не стопляш, че няма материал...Армията отдавна НЕ Е В СЪСТОЯНИЕ да осигури нашия суверенитет ,отчасти и заради тоя бастун. Когато при Борисов-2 той, милеещия за войската ,правеше разчети за безсмислената наборна служба,как нито веднъж не се сети да внесе промяна в закона, според която основата на възнаграждението да трайно обвързана с минималната заплата и да вървят заедно?! (Преди някой да каже ,че това което искам е подигравка с колегите,нека знае ,че няма човек -министър, който приравни базата на средната работна заплата,особено с 27 млрд. заеми...) А сега дрънка че редниците трябвало да взимат по 1000 лв.
    А сега имало некомплект. Защо бе хора я има тая неокомплектованост ? Защо сега бият тъпана ,че имаме проблеми? Защото войниците почнаха да мислят и за себе си-нещо което с години беше подритвано. Защото о.з.-тата СЕ УЖАСЯВАТ при мисълта ,че войника може да мисли САМОСТОЯТЕЛНО (дори и съгласно устава, където е длъжен да слуша командирите си ,но може да бъде креативен по отношение изпълнението на войсковата служба и всички действия касаещи я.) . Понеже ако войниците мислят ,от такива дето само дават акъл няма да има нужда... Толкова желаещи за тая казарма бе лелееее.... Чак да не вярваш ама ги има де.....(поне в главите на някои "хора"). Всичко това е замисъл (не казвам конспирация-миришат им краците за такова нещо) да се ликвидира професионалната армия и веднъж завинаги да се знае, че България армия няма да има...Сега ще въвеждат казарма поради липса на пари (думи на Каракачанов-тая мръсна,спинозната мастия-защо няма пари бе ,от 2008г. няма наборници ,кои ги изяде и ги изпи тия пари),после ще обявяват за още служба вече отслужили набори втори ,трети ,път поради липса на хора ,с едничката цел да не плащат на войниците ,ама то няма и нужда като ми събереш скапаните лумпени от стадионите ,които не могат да си напишат името.Достатъчно е има къде да живеят.8000 места свободни в армията-ааууууу....Чудно защо? Май имаше нещо общо с заплата 600лв. при редник 1 клас и 2000лв при майка с 7-8 деца!!! А за дълга и честта към всеки гражданин трябва да е останало отечество за да се защитава. Кажете бе наборни радетели ,като отидеш да си купиш някаква стока (домати да речем) ,продавача на ведомост ли ще те пита : "Ти войниче ли си?",за да ти ги даде на вересия или ще ти оскубе о.з.-совския задник като бръмбар сламка......
    И забележете до преди стачката в Граф-а нямаха никакво намерение да вдигат заплатите. а бих искал да го питам и защо (той не участвал в това лично,ама да си мисли по въпроса) поставиха под карантина един от последните набори през 2007 г.? Подсказка: понеже една мека китка се беше завряла в поделението и я бяха оставили на срочна служба за да я...Ама бяха пламнали с трипер! Да ви имам и идеите и всичко!

  15. #15
    НЕМИЛ-НЕДРАГ 13 яну 2018, 12:25
     
    18
     
    9

    Г-н Министър,
    ТАЗИ ПАТРИОТИЧНА ИДЕЯ НЕ Е ПРИЛОЖИМА В
    НАСТОЯЩИЯТ МОМЕНТ НА ПЪЛЕН РАЗПАД НА "ДЪРЖАВА" , "ОБЩЕСТВО" ,"АРМИЯ" и т.н. ПОРАДИ КОРУПЦИЯ И БЕЗХАБЕРИЕ!

    НАЙ НАЛОЖИТЕЛНО Е НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРНИ УМНИ БЪЛГАРИ ДА ПРОМЕНЯТ ПРАВИЛАТА НА ИГРАТА,
    ТРЯБВА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД ДА СИ ВЪРНЕ ДЪРЖАВАТА ОТ ЧЕРВЕНАТА ПО ПРОИЗХОД МАФИЯ...!

    НА ПЪРВО МЯСТО СВИКВАНЕ НА ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ И ПРИЕМАНЕ НА НОВА КОНСТИТУЦИЯ!

    АЗ СЪМ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА
    (БЕЗ румИн и ДесЪ,БЕЗ БОЙКу и Цв.Цв.)!

    ИСКАМ ТОТАЛИТАРНА ДЪРЖАВА НА БЪЛГАРИТЕ-
    ПО - ДЕМОКРАТИЧНА ОТ ТОВА
    ЧЕРВЕНО СЕЛО БУЛГАРИСТАН!


  16. #16
    Н. Лишев 13 яну 2018, 15:58
     
    16
     
    1

    Каракачанов да изясни словосъчетанието- "професионална наборна служба", защото съм объркан , смятайки до сега, че в Армията имаше професионален /кадрови/ състав, притежаващ съответните трудови договори и наборен състав, задължен за военна служба със закон, което изключва доброволния принцип.
    От друга страна майките, които искат синовете им да станат наборни войници, е добре да си изяснят, кого ще защитават децата им, като под Родина и Държава, днес се имат предвид имотите на Цветанов, Пеевски, Бойко, "приватизаторите" и т.н., както и вече продадената повече от половината българска земя, собственост завинаги на чужденци, което 80 %-товото /и повече/ българско население, изглежда още не е разбрало.

  17. #17
    селянин с колело 13 яну 2018, 16:12
     
    17
     
    3

    На оживена софийска улица стои негър и си пийва прясно мляко направо от пликчето. Край него минава стар шоп,заглежда го и накрая тежко отсича :
    - Нема да помогне!

  18. #18
    хА-хА 13 яну 2018, 17:18
     
    6
     
    1

    Bullshit

  19. #19
    УВАЖАЕМИ Г-Н АДМИНИСТРАТОР 13 яну 2018, 21:14
     
    9
     
    3

    УВАЖАЕМИ Г-Н АДМИНИСТРАТОР,

    МОЛЯ ДА СЕ СМИЛИТЕ НАД НАШИЯТ ВИРТУАЛЕН ПОЛИТИЧЕСКИ ПРИЯТЕЛ ДЯДО ЙОЦО И МУ ОПРОСТИТЕ "ПРОВИНЕНИЕТО"...,
    БЕЗ НЕГО САЙТА НЕ Е СЪЩИЯТ!

    БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!

    P.S.
    ПОЗДРАВ ЗА ДЯДО :


  20. #20
    Таман 13 яну 2018, 22:06
     
    8
     
    4

    Тъкмо като я въведат, некои могат да послужат и тогава нека пишат за армията.

  21. #21
    real deal1 14 яну 2018, 00:00
     
    4
     
    3

    Отговор на коментар: #20

    Ами при около 140 гласа против,никакъв шанс да се върне (и слава богу) ама....

  22. #22
    Б.б 15 яну 2018, 19:21
     
    4
     
    2

    И как ще накарате младите да служат???? Ще промените закона???

  23. #23
    QAA 15 яну 2018, 20:41
     
    9
     
    0

    наркомани, цигани, пендели и крадци ли да превъзпитавам как ли пък не

  24. #24
    Виктор 15 яну 2018, 22:38
     
    6
     
    9

    1.Това е добра идея дано да стане реалност възможно най скоро.
    2. Хората на които не им изнася в България (джатара). Терминал 2,3,4 . Влака .....
    3.Стига сме мрънкали , повече бачкане и по-малко ФЕЙСБУК... ;)

  25. #25
    real deal1 15 яну 2018, 23:14
     
    1
     
    1

    Отговор на коментар: #24

    Прочети коментар №21 и ще разбереш една (изобщо не тъжна) истина...

  26. #26
    Строевак 16 яну 2018, 09:13
     
    6
     
    0

    Темата "връщане на наборна воена служба"
    е лакмус за предстоящи избори. Някои с тази и др. теми като пенсиите си осигуряват процентите гласоподаватели.
    Започне ли много да се говори за наборна служба, 300-400 лв минимална пенсия и др подобни- очаквайте избори.

  27. #27
    дееееба 16 яну 2018, 12:40
     
    9
     
    1

    Е това може да го каже само олигофрен като каракачанов. Само че се питам къде ще ги настанят войниците, като няма вече казармите.

  28. #28
    real deal1 16 яну 2018, 13:41
     
    4
     
    1

    Отговор на коментар: #27

    Как къде бе брат?! Ще построят нови казарми върху шкембето му...

  29. #29
    Входящ тест 16 яну 2018, 16:14
     
    4
     
    2

    Службата може да бъде само доброволна и платена но...,но със задължителен входящ тест по българщина.Колко месеца да е е въпрос за военните експерти.

  30. #30
    B-52 16 яну 2018, 17:18
     
    9
     
    7

    В Пан БГ от 5 години я въвеждат наборната служба... В никоя нормална западна демократична държава няма наборна служба, дори и в Америка. Как си представяте 20 годишен iOS разработчик, който тежи 60 кг, носи очила, изкарва по 15 бона на месец и кара най-новата 7-ца да го вкарат против волята му в затворниеска среда от някакви изроди и пияници в прогнили комунистически бараки? Наборна служба има само в Северна корея, русия и другите около тях пропаднали държави.
    Американците нямат наборна служба, но пък имат най-мощната и боеспособна армия, която може да унищожи всяка една държава за 24 часа. На нас не ни трябват наборни войници, а мощна боеспособна армия, която може да отговори адекватно на всяка една руска заплаха. И в случай на американско настъпление към мАсква да се борим рамо до рамо срещу болшевишката измет така както трябваше да го направим заедно с Японците и Италянците преди 77 години в операция "Барбароса"...

  31. #31
    real deal1 16 яну 2018, 18:06
     
    1
     
    4

    Отговор на коментар: #30

    По-добре нямаше как да го кажа! БРАВО!!!

  32. #32
    Даам, така си е 16 яну 2018, 18:43
     
    4
     
    1

    Отговор на коментар: #30
    САЩ не могат да унищожат коя да е държава за 24 часа. Например Расия и Чайна едва ли ще ги унищожат за това време, ако въобще ги унищожат. Гарантирано унищожат, но държава като Ботсуана или Бугария.
    За всичко друго си къмплитли райт!

  33. #33
    viva 16 яну 2018, 20:17
     
    1
     
    1

    Никога няма да се уморя да поствам това, което твърдят бащите на демокрацията:

    "Наборната армия е ОСНОВА на демокрацията!"

    На неграмотниците по-горе няма смисъл да посочвам кой точно, защото няма да има никакво значение. Като поради това дали в една държава има или не наборна служба е СИГУРЕН признак дали тя е демократична или не.

  34. #34
    real deal1 16 яну 2018, 21:12
     
    0
     
    1

    Към "грамотника" по-долу: Демокрацията освен волята на народа е и правото му избор и то не само по отношение на политическото ръководство. задължението ИЗКЛЮЧВА ПРАВОТО НА ИЗБОР! А между другото доброволната служба която искат да въведат като прелюдия към лелеяната ти наборна служба, СЪЩО ЩЕ БЪДЕ ПЛАТЕНА (по думи на Негово Свинейшество,понеже дори и на него му е увряла главата че няма как да привлече хора,те просто ще бягат,поради причините изброени от неграмотниците по-горе,включвам и себе си,знам че ще ти направи удоволствие) Приятна вечер и помагай за казармите върху на Свинята шкембето! И все така грамотен да си,ще пребъдеш! :)

  35. #35
    viva 16 яну 2018, 22:25
     
    0
     
    2

    :)
    Дали си в състояние да си преведеш каквото си написал?
    "Воля" и "право на избор"?Какво са по отношение на темата?
    Абсолютно сигурно е, че "обществен договор" ти е непозната територия.

  36. #36
    viva 16 яну 2018, 22:28
     
    0
     
    1

    "Голямо впечатление правят на Русо местните хора, участващи в милицията. През целия си живот той припомня една сцена, в която след като доброволец в милицията започва да танцува около един фонтан след завръщане от военни учения и повечето от хората от съседните сгради излизат да участват, включително той и баща му. Русо винаги ще вижда милицията като въплъщение на популярния дух в опозиция на армиите на управниците, в които той вижда позорните наемници."

    жокер

  37. #37
    viva 16 яну 2018, 22:34
     
    0
     
    1

    Защото неграмотността ти изключва възможността да разбереш какво точно следва от написаното в дописката.
    НАБОРНА АРМИЯ или поредния ход за набиране на "позорни наемници". За какъвто впрочем се определяш и ти. Под някаква форма - в "армията" или "на частно".
    Съжалявам. Както каза великият ми съгражданин Тодор Колев: "Делят ни вагони с книги"...

  38. #38
    real deal1 16 яну 2018, 22:48
     
    1
     
    1

    Отговор на коментар: #35

    Я ,като на теб всичко ти е познато ми кажи, защо доброволната служба ще е платена? За да не е пълна излагацията с въвеждането й ,затова. Това много ясно показва че дори Воеводата съзнава (вече) че с трици маймуни няма да хване. Какво са по отношение на темата волята и правото на избор? Ами че като ми отнемеш правото на избор (дали да служа в армията или не),само ще увеличиш волята ми да се откача от задължението,което си се опитал да ми втълпиш. Нарочно-опитал,защото
    1. няма начин в съвременния свят да смениш метода ми на мислене,независимо колко висока/ниска смяташ че ми е камбанарията.(да помня някои бисери).
    2. След като някой е изобретил по добър затвор,то друг измисля по-добър метод за бягство. Явно на теб обаче не ти е ясно, че на българите отдавна не им пука за страната им,справка:колко са се върнали у нас за празниците и след това са си тръгнали. На теб обществения договор сигурно ти е ясен,особено правата на мнозинството,но май реалността ти бяга.
    Сега обаче се сещам че с теб не споря само два пъти по тоя въпрос дотук. Това ме кара да мисля,че колкото повече се приближава поредното отхвърляне на безумията македонски,толкова по-скоро о.з.-тата се активизират. До такава степен ли се страхувате да не изгубите псевдо-контрола който смятате че имате на поколението след вас? Толкова ли ви е страх че системата ви си отива-нямам предвид глупостите за трети пол и т.н. Толкова ли ви е страх че хората,не желаят да мрат за "мерси" и ще трябва да дадете ,а не само да искате? Съгласен съм само за едно: Държавата (а и армията) е скъпо удоволствие,за което трябват пари-за техника,за учения И ЗА ЗАПЛАТИ И ДОГОВОРИ. Съвсем скоро вероятно ще ви стане ясно (по-трудния начин) до какво води отричането на човешката природа в името на по-висш (според някои) идеал,загърбвайки нормалните/естествените човешки потребности. За съжаление те днес се задоволяват с пари. Дали е редно или не е друга тема,но това са факти. Или ги приемете и работете в посока покриването на основните нужди на хората (военните) или се успокоявайте че преди не е било така.

  39. #39
    Бойко от Банкя 16 яну 2018, 22:50
     
    2
     
    0

    Кеф, голям кеф. Продължавайте да се джафкате, гладиатори мои, а аз ще си налея още едно уиски и ще запаля поредна пура. Дали утре да не отпусна 100 милиона и за чантаджиите в МО?
    Казах за чантаджиите ....не се радвайте!

  40. #40
    real deal1 16 яну 2018, 22:55
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #37

    В отговор на вагоните с книги виж на чии коментари плюсовете са повече. Не го казвам за да се самоизтъквам (никога не съм обичал да го правя) ,а за да видиш че повече хора мислят като мен ,а не като теб. Прави си изводите сам. А за позорните наемници ще ти припомня един коментар за смъртта на момчетата ни в Ирак,според който се твърдеше че след като са били на чужда земя,не са умрели за родината и няма нужда да им оказваме почит, отишли са за пари (доброволно) и са си получили заслуженото. Само че тогава войниците от контингентите бяха наборни и нищо не получаваха за своята служба. Така че моята неграмотност я остави на мен,ще си нося кръста сам,но вашата "грамотност" ще кара други хора да носят кръста ви вместо вас...

  41. #41
    real deal1 16 яну 2018, 22:58
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #39

    Отпусни някой артишок за отслабване на Свинчо,че ни издаде позицията...

  42. #42
    viva 16 яну 2018, 23:06
     
    0
     
    2

    В Ирак наборни войници?!

    По зле си от колкото мислех. Нямаме допирна точка. Съжалявам. Разсъжденията ти на посоки, обвързани с "договор" и "заплати", нямат нищо общо с действителността. Не за това хората тръгват да променят света - заплата и договор. Мислех да ти дам последен жокер но е без всякакъв смисъл.


  43. #43
    Jens Stoltenberg 17 яну 2018, 13:14
     
    3
     
    0

    До #42 Ти вероятно си някое действащо или офицерче от запаса! Вас ви знам....много ви харесват думи като "дълг", "отечество" и тн.....обаче ги харесвате само като се отнасят за другите, а не за вас!
    Нека да направят ЦЯЛАТА армия наборна...т.е от първият генерал до последният войник да получават някакви символични пари на месец, по 50 лв. например! Да ви видя тогава дали вие, с многото вагони с книги ще изпълнявате дълга си към отечеството или ще сте първите мишки напускащи кораба! Много обичате се разполагате с чуждите пари и чуждите животи....ама като тръгнат да ви режат привилегиите ревете като вдовица за......!

  44. #44
    психиатър 17 яну 2018, 15:15
     
    1
     
    0

    Съветски агент второ поколение е натовски министър на отбраната и вместо за модернизиране, натиска за старите (съветски) самолети и за "наборна" служба. Набира е синоним на събирам (насила). Има извратено комунистическо мислене в този човек. А родителите, които искат казармата да се запитат дали се справят с отговорностите си или чакат някой (нещо) да им оправи децата - градината, училището, казармата и накрая - наркотиците.

  45. #45
    Швейцарчето 17 яну 2018, 17:05
     
    0
     
    2

    Театрални варианти не вървят !!! Трябва -- задължителна наборна служба със срок ЕДНА година !!! И помещения има и пари има! Само за някакво саниране дадоха -- 2 000 000 000 лв. Иначе ставаме жертви, като Ирак, Либия ..... !!! пък някои питат-ама как ще го задължат? Много лесно - със закон! Иначе отиваш на топло! А пък вчера един разбирач каза, че Швейцария има съюзници, които ще я пазели?! Първо, Швейцария не членува в никакъв военен съюз и няма как да има съюзници! Второ: ВСИЧКИ хора от 18 до пределната за специалността мъже / и жени/ минават ПЪРВОНАЧАЛНА военна подготовка в армията /от 6-9месеца/, а после ВСЯКА година отиват на преподготовка в армейските поделения от 7 до 21 дни!!! И си знаят поделенията, местата за спане, за техниката! Като личното оръжие си го съхраняват в къщи! А, когато са на преподготовка -- сутрин идват с колите си, водят занятие и вечер пак си отиват в къщи !!! Другите приказки са АЛА -- БАЛА !!!

  46. #46
    real deal1 17 яну 2018, 17:33
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #45

    Последния набор 1988 г. го търсиха с полиция точно понеже се бяха покрили (не всички -да),но тогава имаше интервю с командващия СВ да питат : Абе що така? А на въпроса ти: пък някои питат-ама как ще го задължат? Много лесно - със закон! Иначе отиваш на топло! ,отговарям така кое задължава потенциалните престъпници да НЕ вършат злини (престъпления)-закона. Иначе на топло! Обаче като се говореше за убийството в Нови Искър, Радулов рече : имаме около 50 хил лица обявени за общодържавно издирване. Половината да не са престъпници,а дори само свидетели или изчезнали,издирвани по молба на близките-СМЯТАЙ! Така че колкото и да се пънете,никой отлъчил се няма да влезе на топло. С тия приказки при бабите на село. А между другото казармата в Швейцария е задължителна, провежда се както казваш,обаче е и ПЛАТЕНА!

  47. #47
    Jens Stoltenberg 17 яну 2018, 17:34
     
    1
     
    0

    До #45 Аз подкрепям ......що па да си нямам калашник в гардероба ха ха ха! Но едва ли ще се направя на Нострадамус, ако ти кажа, че нЕма да стане никога!

  48. #48
    Мунчо 17 яну 2018, 18:02
     
    0
     
    1

    А кой ще потърси отговорност от политиците довели армията до плачевно състояние.

  49. #49
    Хроники 17 яну 2018, 19:16
     
    1
     
    0

    Наборната служба няма да реши проблемите на отбраната, нито ще преобрази третополовите младежи в мъже. А каузата е загубена още в предните две брънки при възпитанието на човек - семейството и училището.

  50. #50
    Русофоб 17 яну 2018, 21:33
     
    1
     
    0

    Сравнението на коментар 45 с армията в Швейцария е нелепо. Да ти кажа само, че средната заплата там е CHF 72 000 или 120 000 лв. Да не ти се налага да смяташ ще ти кажа, че при 80 000 войници разхода за заплати би бил 9.6 милиарда лева или CHF 5.8 мил. – сега целия им бюджет е CHF 4.5 мил. Така че Швейцария не може да си позволи професионална армия….поне с тези размери.
    Истината е че подобно предложение на Шкембе войводата е да обслужи само интереси на всички, които искат България да няма армия. Да мислиш, че хора, като се научат да стрелят и после с години няма да са виждали оръжие е наивно да се смята, че ще могат да защитят някой.
    Единствено можем да мислим за създаването на национална гвардия, териториална отбрана, доброволни сили, или както искайте да ги наречем. Хора, който да се подготвят за по една събота и неделя в месеца плюс една седмица през лятото, да имат необходимото оборудване, да се готвят заедно с професионалните бригади, да участват в международни учения и да могат за няколко години да подържат нивото близко до подготвена бойна част. При три заплати в годината например една подобна част ще е ¼ от разхода за механизирана бригада. Истинския проблем за мен е че няма да се намерят 4 000 човека, които да служат….Тук се връщам за бляновете за връщане на казармата. Освен да опропастиш времето на няколко хиляди младежи нищо няма да се постигне. Шкембе, шкембе, махай се по-бързо. От популизъм и евтин ПР и ти ще доръсипеш още арията…

  51. #51
    В масовата казарма ... 18 яну 2018, 00:24
     
    2
     
    0

    В масовата казарма излишно се хаби здраве и ентусиазъм. Излишна обществена енергия се губи. За нищо. И много, налудничаво много излишни средства. Ако настъпи някой сублимен момент, всички в този момент от масовата казарма ще са предварително изхабени. И обезверени, като към датата 10.11.1989 година. А какво стана на тази дата? Я някой тюфлек, който търси и открива масовата казарма (като свинско в зелето!) да раздуха!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker