Владислав Горанов към президента: Хем иска скъпа отбрана, хем говори за евтините коли на бедните

Pan.bg 14 ное 2018 | 00:09 views (549) commentaries(1)
img
pik.bg


Не споделям част от мотивите на ветото на президента. Това коментира финансовият министър по отношение на наложеното вето от страна на президента върху корпоративното подоходно облагане. Ако споделяме екологичните тенденции, не мисля, че трябва да споделяме покупката на коли без ДДС от пазара в Дупница, които излъчват вредни емисии, допълни той по отношение на твърдението на президента, че българите си купуват евтини коли от бедност, а не защото искат да мърсят околната среда.


Ако коментираме, че имаме изключително замърсена околна среда, въздух, изключително голям травматизъм на пътищата, много катастрофи с летален изход, то ние трябва да дадем някакъв знак. Бедният човек не е беден само защото се е родил в една държава, където той иска да има безплатен достъп до всички блага. Бедността е и лично отношение към себе си - ниско образование, нежелание за работа, бедността може и да е духовна. За мен трябва много силен дебат около тези общоприети евроценности кое е правилно да се прави в определени политики, дали те трябва да се използват за политически цели, коментира още речта на президента Радев Владислав Горанов.

С едната ръка президентът казва, че българският народ трябва да отделя 2% за отбрана, за да достигнем натовски стандарти. С едната ръка казва дайте да си купим скъпи технологии, с другатата ръка казва ние сме бедни, дайте да се трепем по пътищата с евтини коли, защото сме бедни, коментира още Горанов.

На въпрос колко годишно ще ни излезе данъкът на най-старите коли над 20 години Горанов заяви, че увеличението за една жигула ще е 10-15 лева на година, което е равно на две-три кутии цигари.

Вие сте достатъчно млада, но не толкова, за да не помните, че партията, която излъчи Радев, управляваше и да не би тогава да бяха достъпни автомобилите. Да не би да можехте да си купите автомобилите, попита той водещата Цветанка Ризова.

Солидарността и желанието на всеки да участва в солидарността, да разгледаме това. Ако приемем, че обществото трябва да е социално и солидарно, това значи, че трябва да споделяш общите ценности и да си плащаш данъците. Не може в един и същи ден да се насърчават протести срещу мръсния въздух в Русе и протести срещу данъците. Нито една тема не бива да бъде пропускана, заяви той, като в скоби посочи, че някой може да определи мисленето на финансовия министър като извратено.

Това, което имаме като първоначални консултации, е, че не намираме достатъчно мотиви по ветото, за да бъде подкрепено от ГЕРБ, заяви още Горанов.

По темата със застраховките министърът на финансите посочи, че застрахователите не са врагове на народа, а застраховката е вид гражданска солидарност. Тези застраховки трябва да бъдат мотивирани и свързани с живия живот. Не мога да приема, че сме изплащали за болки и страдания на майки, бащи, деца и съпрузи обезщетения, а когато в един момент увеличим кръга на хората, които ще получат обезщетения, това да не струва нищо.

120 хиляди се изплащат при смъртен случай на наследниците средно. 600-700 души на година са жертвите на катастрофа. Това, което предлагаме, е таванът да е само за далечния кръг хора и то при доказване на болки и страдания. Сметката, която със задна дата трябва да плати секторът е между 800 милиона лева и един милиард лв., обясни министърът. Сметката се плаща от българските граждани, които участват в схемите за застраховане, допълни той.

Що се отнася до "бонус-малус" това се изведе като основна поанта, но това не е основната тема. Нека първо се обединим около това дали рисковите шофьори не трябва да плащат повече. После да видим дали колата не е субектът на риска. Гражданската отговорност е на автомобила, защото, ако е на вас, вие трябва да плащате гражданска отговорност независимо дали имате кола и шофирате, обясни още Горанов.

По темата бонус-малус това е една обсъждана в момента тема и тя няма завършен вид. Трябва да се вземе предвид какви нарушения ще влияят върху застраховката. Но комисията още не е решила нищо, тепърва ще проведем този дебат, отсече Горанов.

КЗК не е докадвала за проблем в сектора с горивата. Смятам да предложа изменения, които на пръв поглед изглеждат елементарно, но ще повишат доверието в системата. Може в наредбата за касовите апарати да посочим надценката в касовата бележка. И там да се посочи колко отива за държавата и колко е за търговеца. Тогава хората ще видят с какво ги товарят. Ако си погледнете фактурите за топлофикация, за ток, така може да се разбие и цената на горивата, обясни Горанов.

На въпрос за пътя към банковия съюз и еврозоната Горанов обяви, че вчера е станало ясно, че започва проверка в най-голремите 6 банки у нас. Това ме кара да бъда оптимист, че до лятото ще имаме позицията на ЕЦБ, коментира Горанов.

Ако бяхме в нормална обстановка, вероятно повечето ви въпроси щяха да са за бюджета. Но нашата икономика е все по-успешна. Само ние самите можем да се препънем по пътя към по-добро, заяви финансовият министър.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    nikoкико 14 ное 2018, 07:54
     
    4
     
    0

    Мухльо!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker