НЕКОМПЛЕКТЪТ Е НАЙ-ГОЛЯМ ПРИ ОФИЦЕРИТЕ! НО С УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЗАПЛАТАТА И С ПАКЕТ ОТ 12 МЕРКИ ЩЕ ГИ МОТИВИРАМЕ!

Pan.bg 25 ное 2018 | 09:11 views (5891) commentaries(91)
img
Из интервю на ген. Михаил Попов:

Проблемът с некомплекта започна активно да бъде обсъждан, нека да кажем – в последните две години и пловина. Но този проблем съществува през последните 8 години. Ние сме мислили за решаването му, доста преди да стане публичен. За тази година с различни конкурси имаме 930 обявени бройки за приемане на войници. Към момента оптимистичните прогнози са, че ще успеем да наберем около 530–540 човека. Ще продължаваме с конкурсите, с надеждата, че първото увеличение на заплатите на военнослужещите от 1 януари 2018 г. и обещаното увеличение от 1 януари 2019 г. ще ни помогнат да наберем броя хора, който сме обявили. Над 3000 длъжности ни трябват за СВ – войници, сержанти и офицери. Най-големият проблем е с некомплекта от младшите офицери, в звеното взвод–рота. Некомплектът с младшите офицери ще продължава докъм 2020–2021 г., когато от Националния военен университет ще започнат да излизат първите значително по-големи випуски. Стискаме зъби дотогава, но офицерите изнемогват. При сержантите имаме некомплект, но там си решаваме проблема, тъй като сержанти стават най-добрите войници – и през Професионалния сержантски колеж, и през Центъра за подготовка на специалисти. Но пък там има и друго – правим един войник сержант и отваряме празно място за войник. Искрено се надявам, че с мерките, набелязани от министъра на отбраната, тези проблеми ще бъдат решени. Да, важно е повишаването на заплатите. Достойно заплащане, добър социален пакет – това ще повиши атрактивността и социалния статут на армията. Още нещо, което правим – искаме с някои от проектите, които ще бъдат изпълнени в СВ, не говоря за основния проект, а за 12 други – като се започне от оптика и нови системи, да мотивираме личния състав. Например искаме да махнем екипировката, която е с дизайн от Първата световна война. Искаме да махнем сумките, да намерим ново място на шанцовия инструмент, да осигурим личния състав с хубави индивидуални раници.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 91

  1. #1
    Trenin 25 ное 2018, 10:05
     
    47
     
    32

    Най-трудното нещо в БА-да накараш лейтенант да служи и Хибридно АПЗ да се махне.

  2. #2
    Старшинката 25 ное 2018, 10:22
     
    33
     
    52

    Завалийте офицерите те. Ужасно изнемогвали. Нали разбирате, че никой не ви вярва. Един офицер в момента взема чисто не по-малко от 1400 лв. При увеличение с 10% ще вземе 1540 чисто. Един БОГАТ войник или сержант, на който всичко му е наред и не ИЗНЕМОГВА (защото е богат) взема максимум около 900 лв. Сега ще вземе (дано) 990 (защото е богат). Както са казали "брат на брата си око не вади". Смотана армия и смотана държава.

  3. #3
    dinko 25 ное 2018, 10:29
     
    41
     
    48

    Значи един офицер може да взема аванс, заплата и пенсия (около 3000 лв.), а войника ще го духа с едни 990 лв. така ли? А не ми се говори на колко офицери ръцете им са в гъза наврени и не могат и един болт да развият. Аман от дискриминация! И после реват, че ще махат пенсионерите. Михлюзи.

  4. #4
    Минко 25 ное 2018, 10:46
     
    60
     
    11

    Военните училища Ви очакват кадърници. Само с мръкване не става. Трябва и да се напрегнеш
    малко.

  5. #5
    Старшинката 25 ное 2018, 10:52
     
    20
     
    46

    Минко, ние сме минали от там и за разлика от Вас големите офицери думата ШМИЦ означава нещо респектиращо в тази армия. Вземи един офицер и един шмиц, дай им една съща задача и ще видиш разликата. Айде да не уча ...

  6. #6
    Минко 25 ное 2018, 11:02
     
    48
     
    18

    Ми що не остана за офицер бе бай Х.. или прецени, че не ставаш? А за школата за мъжество и цирково изкуство не ми говори, че и аз да не казвам...

  7. #7
    Старшинката 25 ное 2018, 11:06
     
    16
     
    49

    Малко сме ви били като курсанти. За това сега си въртите юздите както искате.

  8. #8
    dinko 25 ное 2018, 11:09
     
    20
     
    42

    Аве Минко, ти като офицер да не би да си се изгърбил от работа? Или войниците и сержантите ти я вършат :) Некадърник. За тези пари и св..ки трябва да правите. Ма...ви проста да е...ба.

  9. #9
    Минко 25 ное 2018, 11:15
     
    39
     
    12

    Честно да ти кажа много ми е трудно да Ви накарам да си вършите вашата , както трябва ,камо ли моята. А за претенциите ти , все едно медицинска сестра с колеж да се мери с мозъчен хирург. И двамата са учили медицина ама....

  10. #10
    Минко 25 ное 2018, 11:18
     
    22
     
    4

    Честно да ти кажа много ми е трудно да Ви накарам да си вършите вашата , както трябва ,камо ли моята. А за претенциите ти , все едно медицинска сестра с колеж да се мери с мозъчен хирург. И двамата са учили медицина ама....

  11. #11
    dinko 25 ное 2018, 11:20
     
    19
     
    33

    Хахахаха ти сравни офицер с мозъчен хирург ли? Явно имаш в предвид, че ще пациента на масата му. Виждаме ви всеки ден какво можете и къде са ви ръцете. Я кажи за последно кога си ремонтирал нещо сам. Или само можеш да командваш. Много станахте Директорите. Всичките директори, малко бачкер!

  12. #12
    Старшинката 25 ное 2018, 11:30
     
    16
     
    23

    Минко това, че не можеш да си организираш хората да работят си е чисто твой проблем. Явно личния пример не означава нищо при вас. Помисли с Умната си учила главичка за това.

  13. #13
    Бай чипик 25 ное 2018, 11:52
     
    18
     
    21

    Последните два випуска лейтенантчета ги учихме като излезе единия пред строя какво трябва да каже на войската другия ( да си командват) !! Как пък тези " мозъчни херурзи" не научиха 2 изречения за 4 години?!?! Големите началници на "голямата БА"

  14. #14
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 11:56
     
    37
     
    9

    ЗАПОЧНА СЕ....!

    "тъй като сержанти стават най-добрите войници...."!!!

    ИСТИНАТА Е : сержантки стават
    НАЙ-ДОБРИТЕ МРЪСНИЦИ!

    ОТНОСНО СПОРЪТ МЕЖДУ МИНКО И динко+фатмака(старшината) :

    ИМА ОФИЦЕРИ И Уфицери,
    ПОСЛЕДНИТЕ СА
    ОБИКНОВЕНО НАШИ МОМИЧЕТА И момченца...,
    МНОГО ЧЕСТО ПОТОМСТВЕНИ вУенни!

    МИНКО ПРАВИЛНО СРАВНИ мед. сестрата с ХИРУРГА,НО динко НЕ ГО ПРОУМЯ...,
    МЕЖДУ ДРУГОТО ИМА ВОЕННИ ХИРУРЗИ ОФИЦЕРИ,НО НЕ И МЕД СЕСТРИ....!

    старшинката НЕ УТОЧНИ ОФИЦЕР С КАКВО ЗВАНИЕ И С КОЛКО СТАЖ ВЗЕМА 1400 лв.,

    А С КАКВА ЗАПЛАТА ЗАПОЧВА ЕДНА ДАСКАЛИЦА....?!?

    СЪГЛАСЕН СЪМ ,ЧЕ НЕ ТРЯБВАШЕ И НЕ ТРЯБВА ЗА НАПРЕД С ЕДНАКЪВ ПРОЦЕНТ(10%) ДА СЕ ВДИГАТ ЗАПЛАТИТЕ НА ВСИЧКИ ЗВАНИЯ....,А ДИФЕРЕНЦИРАНО
    (МНОГО Е ОТВОРЕНА НОЖИЦАТА)!

    ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

    МЕСТАТА (ДЛЪЖНОСТИТЕ) ЗАЕМАНИ ОТ АПЗтата-ХИБРИДНИТЕ вУенни ДА БЪДАТ ОБЯВЕНИ КАТО СВОБОДНИ В РЕГИСТЪР НА ДЛЪЖНОСТИТЕ
    И АКО ИМА КАНДИДАТИ ,ДА ИМ СЕ ДАДЕ РАЗВИТИЕ.....!
    А ПОСЛЕ НА ХИБРИДИТЕ ДА ИМ СЕ ПРЕДЛОЖИ КАКВОТО МОЖЕ.....!

    ВАРИАНТ 2:
    КСО СЕ ПРОМЕНЯ И ВСИЧКИ СЪС
    СТАЖ 27г. (18г. в "армията") ИМАТ ПРАВО НА ЗАПЛАТА + ПЕНСИЯ,

    НО Е ЦИНИЗЪМ СПРЯМО ХОРАТА ОТ 3-та КАТЕГОРИЯ ТРУД,КОИТО НИ ИЗКАРВАТ ЗАПЛАТИТЕ!!!

    ЗАТОВА НИКАКВИ АПЗета в
    БЮДЖЕТНАТА СФЕРА-ТОВА СИ Е КОМУНИЗЪМ И ДИСКРИМИНАЦИЯ-СТАРИ СРЕЩУ МЛАДИ
    ВЕЧЕ 29г. ГО ГЛЕДАМЕ ТОЗИ ГРОЗЕН ФИЛМ!

    P.S.

    ДО динко и старшината:

    ЧИСТАЧКАТА СЕ ВЪЗМУЩАВА:

    -аС ЧИСТЯ ВСИЧКИ СТАИ И ВЗЕМАМ МИНИМАЛНАТъ ЗАПЛАТъ....,

    А ДеРЕКТОРъ РАБОТИ В ЕДНА СТАЯ,
    А ВЗЕМА ГОМЯМА ЗАПЛАТъ!?!?!?!?

  15. #15
    БИВШ ЗРВак 25 ное 2018, 12:02
     
    25
     
    7

    ДО МАЙ ДЖЕНЕРАЛ на ВВС-ООД!

    Г-Н ГЕНЕРАЛ,В БОЖУРИЩЕ ЕДНО ВОЕННО ФОРМИРОВАНИЕ ВЪРВИ КЪМ ПЪЛЕН РАЗПАД,
    ХОРАТА И ТО ПРЕДИМНО ПО -СВЕСТНИТЕ НАПУСКАТ ЕЖЕМЕСЕЧНО.....,!
    ПРИЧИНИТЕ СА КОМПЛЕКСНИ РАЗБИРА СЕ,

    НО НЕ Е ЗЛЕ ДА СЕ ПОИНТЕРЕСУВАТЕ КАК
    командирчето (синче на бивш пАлковник) СЕ Е
    ГЛАВОЗАМАЕЛО И РАЗПИЩОЛИЛО.....!

    СТИГА ПЕДЕрадевщини!!!

  16. #16
    Николааа 25 ное 2018, 12:03
     
    17
     
    26

    Вие не разбрахте ли, че КПД от офицер няма! КПД има от войнишки и сержански състав. А офицер без тях е НИЩО. И сега сме точно на този хал.

  17. #17
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 12:09
     
    27
     
    10

    Отговор на коментар: #16

    НЕ БЪРКАЙ ТУПАНА-ШАПКАРА С
    РЕДОВИЯ ОФИЦЕР,
    ИНАЧЕ ВОЙНИЦИТЕ И СЕРЖАНТИТЕ ЩЕ СЕ ПРЕВЪРНЕТЕ В КИБИЦИ И КРАДЦИ!

  18. #18
    Николаааа 25 ное 2018, 12:14
     
    13
     
    25

    "ВРАГ НА НАРОДА"
    То от едните излизат другите бре! Всичко е паплач. Само дето вземат 2 пъти повече пари на гърба на войниците и сержантите. Когато те направят нещо свясно, награждават офицера, все едно той го е направил. Честно ли е? Морално ли е? Не е! Но се бият по гърдите иначе. Жалкото е, че и на война ще е така. Ще се нас...т при първия снаряд. Живи и здрави да са.

  19. #19
    Старшинката 25 ное 2018, 12:25
     
    28
     
    7

    Вижте сега. Единоначалието е основата на армията. Аз го разбирам така. Офицера трябва да се уважава от по-младшите. Така е. Но за да има това уважение и да може да си заслужи заплатата, той трябва да прави всичко наравно с войника и сержанта. Не казвам да знаят всичко, но не да знаят само да командват. Погледнете ЗОВС, ППЗОВС и уставите и вижте колко от нещата които трябва да правят офицерите за подчинения си състав се правят. Сигурно на 20%. Не можеш да взискваш без личен пример. Вярно е, че и някой от войнишкия и сержанския състав не са цвете за мирисане. Особено по-младите. Но истината е, че на всекимо според работата трябва да е.

  20. #20
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 12:27
     
    18
     
    6

    Отговор на коментар: #18
    ТУПАНИ СТАВАТ САМО НАШИТЕ ХОРА(ПОТОМСТВЕНИТЕ ШАПКАРИ) ,
    А ВОЙНИКЪТ И СЕРЖАНТЪТ АКО НЕ ГО ОРГАНИЗИРА НЯКОЙ КАЗАХ КАКВО ЩЕ СВЪРШИ-
    СПАНЕ И КРАЖБИ....!

    ВСЯКО СТАДО СИ ИМА МЪРША,
    АЗ СЪМ БИЛ ВИНАГИ МЕЖДУ ЧУКА И НАКОВАЛНЯТА...,
    ТАКА СА НЯКОИ СЕРЖАНТИ И НЯКОИ МЛАДШИ ОФИЦЕРИ(ТОВА Е ГРЪБНАКА НА "армията"),

    НА ВОЙНИКЪТ МУ ДРЕМЕ НА ШАПКАТА ,А ПОЛКОВНИКЪТ И МАЙ ДЖЕНЕРАЛ УМУВАТ ТВОРЯТ РАЗНИ СХЕМИ....(далавери)!:))

    ПРОЗЗЗ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА!

    ОВЧИ НАРОД-МУТРНСКА 'държава" БУЛГАРИСТАН!

    КАКВАТО НИ 'държавата" ,ТАКАВА НИ Е И "армията"!

    СПЕШНО:

    ДЕКОМУНИЗАЦИЯ И ЛУСТРАЦИЯ!

    АНТИ-КОМУНИСТИЧЕСКА РЕВОЛЮЦИЯ!
    И
    НАРОДЕН СЪД!

    ДОЛУ ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ Г€РБ$П!

    БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ!

    ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА
    (БЕЗ румИн и Десъ,БЕЗ РАЗБОЙКу и Цв.Цв.)

    ВЪН американската войска от БЪЛГАРИЯ!

    РЕФЕРЕНДУМ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ нато!

  21. #21
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 12:33
     
    9
     
    1

    Отговор на коментар: #19

    НАПЪЛНО СЪГЛАСЕН,ГЛАСУВАХ С + !

    РИБАТА СЕ ВМИРИСВА ОТ ГЛАВАТА!

  22. #22
    Николаааа 25 ное 2018, 12:33
     
    15
     
    14

    "ВРАГ НА НАРОДА"
    Много пъти сме виждали кои са големите крадци в армията. Определено не са кокошкарите войници и сержанти. Те прибират единствено от квартирни, пътни и най-много от някой склад. Големите далавери се правят от комндирите и логистични структури управлявани от Офицерини :) Всички знаем за далавери с храна, горива, дрехи и десетки други неща от които офицерите правят не лоши парици. Така, че по-добре замълчете!

  23. #23
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 12:46
     
    13
     
    2

    Отговор на коментар: #22

    ТАКА Е ЗА СЪЖАЛЕНИЕ,НО
    ВП ,ВПРОКУРАТУРА ,ДАНС СА ВСЕ НАШИ ХОРА,
    ТАКАВА НИ Е ЧЕРВЕНА -ШУРОБАДЖИНАШКА ДЪРЖАВАТА....!

    давах на ВПрокуратура румИн ПЕДЕрадев,
    и ГЛАДНИЯТ КАДРОВИК НА ВВС-ООД го ДАВАХ И
    "ВСИЧКО Е ТОЧНО" ПРИКРИВАТ ГИ И КОМУНИЗМЪТ(БЕЗЗАКОНИЕТО И КОРУПЦИЯТА) СИ ПРОДЪЛЖАВА....!

    АМА КЪДЕ Е ДЯДО ЙОЦКО ДА ОБЯСНИ,ЧЕ КОЙТО ПИШЕ СРЕЩУ СТАРШИТЕ ТУПАНИ Е
    ГЕРБЕРСКИ ТРОЛ,
    А румИн е СВЕЩЕНА КРАВА....!!??!?!

  24. #24
    Отивайте и учете 25 ное 2018, 12:59
     
    29
     
    10

    Господа сержанти и войници,прочетете книгата на Самюел Хънтигтън "Войникът и държавата",поне първите 30 страници. Там ще разберете разликата между офицерите и Вас. Така е във всички армии по света. Освен това места във военните училища има бол - отивайте и учете

  25. #25
    Николаааа 25 ное 2018, 13:06
     
    12
     
    24

    До 24
    Всеки ден виждаме разликата между офицерите и нас. Мнението което изказва автора в тази книга не е миродавно и най-вероятно не се отнася за Българската реалност. Всички казвате, че не сме прави, но никой не даде факти. Кажете с какво сте по-добри. Можете да вършите нещо с ръцете си? Владеете до съвършенство компютри и всякаква друга техника? Знаете частите на подчинената ви бойна техника? Само за това, че си учил (не се знае колко качествено), не означава, че си нещо повече от войниците и сержантите. Винаги има и изключения разбира се. Някой си заслужават заплатата, но повечето твърдо не!

  26. #26
    Николаааа 25 ное 2018, 13:09
     
    5
     
    14

    п.п. само да спомена, че името на автора е Самюъл Хънтингтън а не Самюел Хънтигтън. 2 имена и двете грешни. Убеди ли се. Даже не знаете как да си проверите информацията.

  27. #27
    Войник 25 ное 2018, 13:13
     
    22
     
    13

    То големия келепир да си офицер, цял живот по квартири, а женати да е Мара общата, продавачка в магазина, и после с връзки да я направиш кадровачка! Нито пенсия ще видите, нито 20 заплати! А извън армията и, на автомивка няма да ви вземат

  28. #28
    Николаааа 25 ное 2018, 13:13
     
    4
     
    11

    до 24
    Уаууу сравнил си българския офицер с японския! Това са 2 абсолютно разнополюсни категории офицер! Незнам как си могъл да си го помислиш!

  29. #29
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 13:37
     
    18
     
    3

    Отговор на коментар: #27

    СЪГЛАСЕН СЪМ,ЧЕ НИВОТО В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ НА ВИПУСНИЦИТЕ НА ВОЕННИТЕ УЧИЛИЩА Е МНОГО ПАДНАЛО,НО ТО ОТ КОЙ ВУЗ НЕ Е ТАКА....,ВОЕННАТА ПРОФЕСИЯ ВЕЧЕ НЕ Е ПОПУЛЯРНА,А Е ПЪЛНО С ПО-ПРИМАМЛИВИ АЛТЕРНАТИВИ ....!

    ЗА ТЕБ ВАРИАНТИТЕ СА ОСНОВНО ТРИ:

    -УЧИШ ЗА ОФИЦЕР ИЛИ СЕРЖАНТ;

    -НАПУСКАШ "армията";

    -ОСТАВАШ ДА СИ МРЪНКАШ И НЕДОВОЛСТВАШ;

    АЗ СЪМ НЕУДОБЕН ОФИЦЕР ЗА ЧЕРВЕНИТЕ ШАПКАРИ ОТ ВВС-ООД И
    БЯХ ТРИ ПЪТИ (ОТ ОСЕМ ОПИТА) НЕЗАКОННО И НЕСПРАВЕДЛИВО"СЪКРАЩАВАН" ОТ ВВС-ООД И ТРИ ПЪТИ ВЪЗСТАНОВЯВАН НА СЛУЖБА ОТ СЪДА,ЦЯЛ ЖИВОТ СЪМ НОСИЛ НА ГЪРБА СИ ПОТОМСТВЕНИТЕ НЕКАДЪРНИЦИ КАТО "братя" костадинови от ВВС-ООД...,

    ИМАМ ВТОРО ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ,РАБОТИЛ СЪМ НАВЪН НЯКОЛКО НЕЩА БЛИЗО 4г. И ОТ ОПИТ ЩЕ ТИ КАЖА:

    -НЯМА СПРАВЕДЛИВОСТ И НАВЪН,

    ЛЪЖАТ ТЕ С ИЗВЪНРЕДНИЯ ТРУД,С ОСИГУРОВКИТЕ,С ПАРИТЕ...,СЪЩО ИМА ШУРОБАДЖИНАЩИНА ,КУРВОЛЯК,
    ПРОСТОТИИ И ИНТРИГИ.....БУЛГАРИСТАН!
    МОЖЕ НЯКЪДЕ ДА ИЗКАРВАШ ПОВЕЧЕ ПАРИ,
    НО С МНОГО,МНОГО ПОВЕЧЕ РАБОТА ОТ "армията" и с ПО-МАЛКА ОТПУСКА!

  30. #30
    Ма....пикло 25 ное 2018, 14:21
     
    11
     
    5

    Отговор на коментар: #28

    Момиченце,май и ти не си от много грамотните? Прочети си пак "грамотните" мисли. И коя си ти ма пикло,та да се произнасяш колко е меродавно мнението на най-известния американски социолог и политолог? И грам понятие си нямаш за какво става въпрос в тази книга.

  31. #31
    Николаааа 25 ное 2018, 14:31
     
    7
     
    15

    Ехее почнахме да се изнервяме. Спокойно. Колкото по-рано приемеш реалността - толкова по-малко ще боли. А как да я приемеш ли? Просто се огледай и се замисли. Ако нищо не усетиш просто си получи пм-а и се гръмни. По добре ще е и за другите : )

  32. #32
    ВеднагА 25 ное 2018, 14:38
     
    8
     
    1

    Това същество с коментар 25 май поставя под съмнение компетентността на новите ни хамерикански съюзници? И много плаче като госпожовица. Ама-ха! Да се издири веднага този антихамерикански вредител. И без това си ненавижда службата.

  33. #33
    джввъъъв 25 ное 2018, 14:50
     
    11
     
    0

    "обещаното увеличение от 1 януари 2019 г." Защо увеличението на заплатите ще е от 01-ви януари,а увеличението на пенсиите на баба и дядо ще е от 01.07.2018-та г. ?!?! Защото банките трябва да краднат лихвите ли? Къде по света има увеличение на пенсии от първи юли,освен в криворазбраната цивилизация Българска? Няма такова нещо на Запад,но по български трябва от хората да се краде.
    И то яко!

  34. #34
    старши на сектор 25 ное 2018, 15:06
     
    15
     
    13

    Леко с пиклата! Искам да попитам следното: Тренин,как ще научиш на служба или да накараш лейтенантка да служи? С много целувки ли? Щото имаме лейтенант,дето не може да си напише доклада за да си поиска отпуска и не може да докладва компенсациите ми и тези на колежката ми.
    - Иди,бате да ги спретнеш в главната книга-ми казва льонката - а аз на кафе-автомата ще ви пусна горещ шоколад и ще ви почерпя по една кола. Кво да го правя,оххх? Пиша,началник ми е. И т ва е всяка Божа седмица. Двете ми началнички-лейтенантките излязоха в майчинство преди 2 седмици и ги няма. Скуууука е без тях,поне ни развеселяваха,като правехме техническите обслужвания на ерлеесите. И ни хвърляха по някоя отвертка или ключ плюс торбичките с болтове. Не им давахме да пипат гресите,щото се цапаха. Първоначално питаха к во е т ва щото е в големи,метални кутии,лягахме си от смях!

  35. #35
    Некалоричен картоф 25 ное 2018, 15:19
     
    6
     
    9

    В Долна Митрополия имаше един подобен кльощав,дето му падаха гащите на строя и беше с нахлупена до очите капа. Командващият му каза да не се върти около двигателите на самолета,когато работят,че ще го духне струята. Тя дърветата огъва,та лейтенанта ще фръкне до мото- пистата.

  36. #36
    За гюбре 25 ное 2018, 16:35
     
    31
     
    6

    Армиите в които сержантът и войникът дори и не помислят да оспорват компетентността на офицера са колкото пръстите на двете ми ръце. Ще започна с израелската, а натам си ги подреждайте според пристрастията. Във всеки случай БА не е сред тях. В повечето останали армии по света нарушаването на субординацията се наказва безкомпромисно. БА също не е сред тях. Политици,джендъри и толерасти съсипаха и професионализма, и субординацията. БА в момента е ТКЗС,даже и по-зле. Всички сте за гюбре

  37. #37
    Старшинката 25 ное 2018, 17:23
     
    11
     
    1

    до 36
    Вината за това не само на войниците и сержантите. Вината е и на самоте офицери ако щете даже и на политиците. Лошото е, че всички си патим от това. Важното е да няма загинали!

  38. #38
    Старшинката 25 ное 2018, 17:26
     
    11
     
    14

    до 36
    Тук също не говорим за неизпълнение на заповеди и разпореждания. Пък и никой не може да ме спре да мисля каквото си искам. Казвам Ви, че повечето от офицерския състав са некомпетентни и мързеливи и не заслужават по-горе описаните заплати. Това е. Никой не нарушава
    субординацията.

  39. #39
    Минко 25 ное 2018, 18:39
     
    24
     
    10

    На офицера има кой да му прави оценка на компетентността. И това не си ти. Всеки да си гледа длъжностната характеристика и да отговаря за неговата си компетентност. Но Ганьо все гледа в канчето на другия.

  40. #40
    Старшинката 25 ное 2018, 18:51
     
    14
     
    18

    Минко пак ще те хапя :) Този дето трябва да я гледа тази компетентност и той не е в час завалията. Да ми казваш, че сте много велики - просто няма как да ти повярвам. Просто след 30 г. служба знам за какво иде реч :)

  41. #41
    евда 25 ное 2018, 19:00
     
    25
     
    15

    Старшинката, ти си един мърльо. Много свободно време са ти оставили офицерите, че чак си почнал да ставаш професор. Маймуно никой не те е вземал в армията за да мислиш. Изпълнявай си задълженията и по малко гледай в канчето на по старши. Лично аз бих те изгонил ако те знаех кой си. Същото се отнася и за останалите джендъри дето са се изходили по темета.

  42. #42
    Минко 25 ное 2018, 19:04
     
    7
     
    8

    Ти си роден за генерал бе. Най-малко. Ама вечер на масата или на седянка с войниците. Виж там министъра дали няма нужда от съветник. То с твоята голяма компетенция може и министър председател да станеш.

  43. #43
    Старшинката 25 ное 2018, 19:04
     
    10
     
    22

    Ти моята работа не я гледай. Изпратил съм в резерва много генерали и адмирали и всички са били доволни от моята работа (в която ти надали ще можеш да се реализираш). Както казах никой не може да ми каже какво да мисля. Така че евда само мога да ти кажа да го д..хаш :) Ако реша и теб ще изпратя в резерва. Киртак :)

  44. #44
    "ВРАГ НА НАРОДА" 25 ное 2018, 20:07
     
    15
     
    3

    Отговор на коментар: #43

    КОЛЕГА,МИСЛЯ ,ЧЕ ТЕ РАЗБИРАМ ,
    УСЕЩАМ ,ЧЕ ГОВОРИШ С БОЛКА ,А НЕ СЪС ЗАВИСТ...,
    ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НИЩО НЕ Е ТАКА КАКТО БИ ТРЯБВАЛО ДА Е,И ТО В ЦЯЛАТА НИ "държава",а НЕ САМО В "армията".....!

    МИСЛИЛ СЪМ СИ ГО:

    -ПО-ДОБРЕ ДА СЪМ ОВЧАР,А НЕ ОФИЦЕР ,
    НО ДА НЕ МЕ КОМАНДВА ОВЧАР-Уфицер!

    ИМА СЕРЖАНТИ(ДОРИ И ВОЙНИЦИ) СТАБИЛНИ ,ПЕЧЕНИ,
    И МНОГО ПО-ГОЛЕМИ ПРОФЕСИОНАЛИСТИ ОТ ПИШМАН -офицери!

    ЗА ТОВА ЕДНИТЕ СА МИ ДРУГАРИ И КОЛЕГИ,
    А ДРУГИТЕ ГИ ПОДМИНАВАМ С ПРЕЗРЕНИЕ....,
    НО ТЕ ПЪК СА ХОРАТА НА КОМАНДИРА(УШЕНЦА,ДУПЕНЦА,СЕЛСКОТО...)!!!

    СИСТЕМАТА Е ОПОРОЧЕНА ТОТАЛНО!

    ПОЛОЖЕНИЕТО Е ТРАГИЧНО И МАЙ ПО-ЗЛЕ ЩЕ СТАВА,ХОРАТА ИЗГУБИХА МОТИВАЦИЯ!

    НАИСТИНА ТРЯБВА ТОТАЛНА РЕВОЛЮЦИЯ ЗА ДА СТАНЕМ ОТНОВО ДЪРЖАВА И ДА ЗАПОЧНЕМ ИЗГРАЖДАНЕТО НА НОВО НА ВСИЧКИ ИНСТИТУЦИИ С МЛАДИ НЕОБРЕМЕНЕНИ ХОРА!

    ИСКАМ НОВ 10-ти НОЕМВРИ!



  45. #45
    Бате 25 ное 2018, 20:55
     
    13
     
    9

    Динко и Старшинката оправиха армийката, тя злобата и зависта си човешко качество, ама това, че не ти е стигнал акъла да завършеш едно военно училище, не е причина за тези качества. :)

  46. #46
    Убедих се 25 ное 2018, 21:08
     
    19
     
    8

    За пореден път се убедих, че старшинките а не старшините са не само глупави, но и прости. Наглостта им е безкрайна. Не съм имал толкова подли старшинки. Имал съм страхливи и пресметливи. Но пък старшините ми бяха наистина свестни.

  47. #47
    Старшинката 25 ное 2018, 21:59
     
    17
     
    17

    Е момчета, все пак не успяхте да ме оборите в какво сте добри! Живейте си в заблудата. Един ден когато излезете в цивилния живот ще разберете какви боклуци сте и колко ви бива :)

  48. #48
    глупчо 26 ное 2018, 07:37
     
    24
     
    2

    Статистика: 15% от студентите в България считат, че знаят и могат повече от професорите, които ги обучават! В БА - без коментар. Да не забравяме, че има войници, сержанти, офицери - с магистратура /включително и втора/, владеят езици на професионално ниво, докторантури и т.н .....
    С всичката помия написана по-горе, направи ли Ви по щастливи, повече знаещи и можещи? Ако е така - препоръчвам Ви да си намерите психолог, имате нужда от професионална помощ!

  49. #49
    още на служба 26 ное 2018, 17:14
     
    37
     
    3

    Само ме кефите как слагате всички офицери или пък всички войници под един общ знаменател!
    Айде сега кажете ми колко време трябва да пребивава в състава на армията, включително военното училище, един офицер за да си калкулира същата сума, която си калкулира един войник, който започва да получава заплата със встъпването си в редиците на БА!
    Аз лично, може би вече се досещате, съм офицер! Държа да отбележа, че има и доста офицери в състава на БА, които не са АПЗ! По-горе някой беше споменал, че офицера не може да завие един болт! Може и да има и такива, ама аз не съм от тях! Само че докато вие развивате и завивате болтове, офицера прави планове, доклади, анализи, програми за подготовка и т.н.
    Участвал съм активно в ремонта на ЗиЛ-ове и УАЗ-ки, отделно съм зглобявал и поправял компютърни конфигурации. Веднъж, за проба, накарах едно от новоизлюпените сержантчета да направи един документ на компа. Като видях как работи, му казах да се мръдне, че нямам време да го чакам! За службата си съм вършил доста сержатска и войнишка работа. Извън службата съм разглабял, сменял части и зглобявал лаптопи, смартфони, настолни компове, правил съм платки и т.н. Отделно съм правил леки и малко по-сложни ремонти на моя автомобил, на тези на мои роднини, на познати и т.н. Та айде пак да си говорим за компетентността!
    На всичко отгоре, сержантите и особено войниците, болшинството живеете и работите в или близо до родните си места,което е голям плюс, докато болшинството от офицерите живеем и работим на стотици километри от родните си места!

  50. #50
    Таркал 29 ное 2018, 18:51
     
    17
     
    14

    До старшинката. Приятелче, много говориш за военен. Имаш късмет ,че живеем в едно "толерантно общество". Че няма война или криза. Ако има такава, и се наложи да се защитава страната. Това , което като офицер ще направя, за да има ред и дисциплина и да изпълня дълга си, ще е да заповядам да те издирят. Сещаш се, че със съвремените технологии това не е никак трудно. После за назидание ще ти пръсна кухата кратуна за неподчинение и подкопаване на морала в армията. Така се е правило , прави се сега и ще се прави винаги. За сега се радвай на ситуацията, защото съм сигурен ,че си абсолютен олигофрен, получавщ заплата за нищо.

  51. #51
    Старшинката 29 ное 2018, 21:45
     
    9
     
    11

    Уаууу силни думи, но за съжаление без покритие. Ако си спомням добре, все още живеем в свободна страна и това ми дава право да изказвам както намеря за добре какво мисля. Таркал не ме плаши с разни врели некипели. Нито ме знаеш кой съм, нито какъв съм и се радвам, че от такива като теб нищо не зависи :) Просто си никой :)

    До 49
    Както написах по-горе - винаги има изключения! Явно ти си едно от тях. Завиждам на подчинените си и респект! Такива бих ги следвал (не палячовци като Таркал)

  52. #52
    Старшинката 29 ное 2018, 21:49
     
    2
     
    3

    поправка: на подчинените ти

  53. #53
    Monster 30 ное 2018, 09:52
     
    25
     
    9

    Много напрежение има натрупано.
    Няма смисъл да се настройвате един срещу друг.
    Некадърници има навсякъде. Само погледнете, какви олигофрени има в Парламента. Сричат.
    Аз си спомням, като бях наборен войник, че ротния не правеше нищо без да се консултира с най-старшия си сержант( старшината на ротата).
    И най-добрите роти бяха тези, в които двамата бяха добър екип.
    Имаше и разлика в заплащането-старшината-380лв, лейтенанта-300.
    А като се товареше ешелон, командирите товареха само със сержанти.
    Сега, че се стигна до хибридни АПЗ, те не са виновни хората.Закона го позволява.
    Причините за некомплекта са много и само с увеличаване на заплати, няма да стане.

  54. #54
    мъдрец 30 ное 2018, 15:43
     
    7
     
    3

    Старшинка, ти не си ли старшинка?? Пишеш ,че не се знае кой си и какъв си. Тогава Търкал е прав. Остава да си бивш старшинка, който не е устискал и е избягал от армията и сега злобее щото за друго не става.

  55. #55
    Trenin 30 ное 2018, 17:57
     
    8
     
    7

    Браво Монстър,радвам се да чета и слушам хора с такива ценности.Но е много късно да се гради всичко наново.

  56. #56
    Monster 30 ное 2018, 20:16
     
    2
     
    7

    Да опитаме!!!

  57. #57
    да бе 30 ное 2018, 23:21
     
    26
     
    6

    Отговор на коментар: #53
    Какво,че закона го позволявал и не били виновни бе!Постоянното оправдание,което вече дразни!Никой автоматично не е станал хибридно АПЗ , а се е възползвал от това безобразие с подаването на куп бумаги, за което и децата вече знаят ,че е неморално и нередно!В коя друга армия има действащи пенсионери с аванс, пенсия и заплата?!

  58. #58
    Табаков 01 дек 2018, 05:45
     
    3
     
    3

    49-ти,Като си още на служба,защо не се сглобиш някъде под моркова на сянка и не вземеш някоя книга да прочетеш? Зглобявал бил! Тъпчо,живееш в компютъра си май?!

  59. #59
    Страничен 01 дек 2018, 06:17
     
    9
     
    4

    Колко време ви е необходимо да разберете колко са безмислени всички тези коментари? Винаги има несправедливост която мислиш, че само ти я изпитваш, но след време разбираш, че има и други. Не искам да съм ментор, но работете за себе си и близките, но уважавайте и другите.

  60. #60
    Жайме 01 дек 2018, 07:33
     
    8
     
    0

    Че и аз това казвам,керванът си върви,ония в МО си я карат по старому,само се чудят как да си пишат още пари към заплатите си. А останалите по поделенията да се ядат като мишките в клетка и който надделее. Армия така не се поддържа. Работете не за себе си,а за полза на подчинените си. Само така ще има уважение и мир в армията. За себе си какво да работиш,освен да гушнеш колежка и да идете в гората за лешници,орехи и за малини?! Техниката си е техника,без грижа и ремонти няма да я бъде. Повече усмивки!

  61. #61
    автор ПИК 01 дек 2018, 09:00
     
    2
     
    1

    Ще мотивираме офицерите с пакет.

  62. #62
    Нико Апостолов 01 дек 2018, 10:35
     
    20
     
    7

    Съботно лято.Дежурен по КПП,навън е 35°С,а матроската униформа е дебела с дълаг ръкав.Помолих дежурния оперативен да съм с камуфлажна униформа,за да си навия поне ръкавите.*Уфицерът*Нико Апостолов не ми разреши и се прибра в неговата стая на климатик.Ей затова нямат войска тези и.иоти.

  63. #63
    Дедо 01 дек 2018, 14:33
     
    4
     
    8

    Да ва иба всички воени. ЗА НИЩО НЕ СТАВАТЕ. Дано вземете пенсии докато няма война. КУРЧОВЦИ.

  64. #64
    Диверсант 01 дек 2018, 17:43
     
    2
     
    6

    Отговор на коментар: #49

    А докато си Зглобявал, български език учил ли си?

  65. #65
    трудовак 02 дек 2018, 05:04
     
    11
     
    2

    Заместник-командирът на взвода трябва да може всичко без командира. Значи тук някъде е проблема с недостига на младши офицери. Сержантите ЗКВ са негодни. Значи няма смисъл от тези негодни сержанти. Ето, няма офицер титуляр за командир на взвода, а сержанта заместник-командир не може да върши работата, значи доказано е, че този сержант е излишен.
    Ако ли пък сега няма младши офицери, но пък сержантите си вършат работата, значи няма смисъл да се дават пари за титуляри, а да дават половината заплата на липсващия командир офицер на заместника сержант и това е. Защото смисълът на длъжността офицер-командир на взвод е да служи там 2-3 години и да расте нагоре. Безмислено е да се харчат пари за ПЕТ години учене за лейтенант, който десет години стои взводен. По-добре да дадат тези пари за да привлекат свестни сержанти за ЗКВ, за офицерите и без това няма кариерно развитие, защото стоят по десет години на едно ниво. Отделно, че повечето длъжности за командири на взаводове са приравнени и подчинените са далеч под бройката на пехотен взвод или са даже само няколко човека.
    Балон е цялата работа, младши офицери с повече от три-четири години на едно ниво взвод или рота си е пилеене на пари, та това е сержантска работа, през тези ниски тактически нива офицерите минават бързо, за да стигнат до високите тактически нива - батальон и нагоре, където си казва думата висшето образование - абстрактно мислене, паметови възможности...
    Защото когато армията беше 150 000 първи взвод лейтенант, втори старшина-школник, трети го командва ЗКВ. Балон е това, че нямало младши офицери. Няма нужда от кухи лейтенанти да стоят 20 години на взводно-ротно ниво. 30% от взводните длъжности за офицерски кандидати, 30% основно само със ЗКВ, без офицер титуляр.
    Ама тука интригата е да се уредят на офицерска служба хора, на които никой няма да даде такава заплата извън армията. Примерът за бременните лейтенантки по-горе осветлява част от играта.

  66. #66
    бачкатор 02 дек 2018, 07:10
     
    1
     
    7

    нищо не става от овенните само трошат народната пара
    затова навън !!!

  67. #67
    Полковник 02 дек 2018, 21:38
     
    13
     
    16

    Фатмаците и чепиците да мълчат и да се радват, че БА е пансион за девици, че щяха да са уволнени половината. Я да видим какви са отговорностите на автоматчика и на командира на взвод примерно? Идва някакъв редник и почва да говори на офицера на " ти ",да не говорим за комуникацията със сержанта. Това е очеизваждащо във формированията от логистиката. Изискванията са толкова ниски, че се чудя как все още съществува армия.
    Като има някой претенции - да отива и да учи във военно училище, варианти много.

  68. #68
    още на служба 02 дек 2018, 23:10
     
    6
     
    0

    Отговор на коментар: #64
    Да, бях убеден, че някой ще се хване за това "Зглобявал"! Може би си на "вие" с компютрите, ама да те светна, че с-то и з-то на фонетик са едно до друго и това е техническа, а не граматическа грешка!
    До полковника,
    Господин полковник, закакво им е на редниците да ходят да хабят излишно време в НВУ, да учат, като места за редници има достатъчно, повечето служат в или близо до родното си място, повечето имат наследствени имоти, роднини, с които движат допълнително и аграрен или някакъв друг вид бизнес, пък и в провинцията стандарта е съвсем друг! Пък отидат ли в НВУ- нито знаят къде ще ги пратят да служат, нито пък след това ще получават кой знае колко по-голяма заплата, а и отговорността нараства сериозно! Пък, особено, пратят ли ги в София като млади лейтенанти с заплата от 1000-1200лв с всичките добавки, едва ли ще има някой, който да не съжали, че е взел решение да става офицер!
    До табаков, ааа, ама ти на слуба като си книжки ли четеш? Ама да уточним- техничекска или художествена литература? Щото, при условие, че е техническа, съм съгласен! Аз също чета такава- и в работно и в извънработно време! Само че, ако четеш художествена, лично според мен, малко или повече, това е загуба на време! Пък ти щом те кефи и судоку решавай, може и кръстословици! Те редниците и сержантите, дето не са скатавки и мързели, през това време ще свършат работата, бъди спокоен!

  69. #69
    колев 03 дек 2018, 01:18
     
    17
     
    4

    Почти всички курсанти и лейтенанти са деца или племенници на полковници и генерали, нещо го пропускате това. Парите са си в семейството. На внука заплата, която никой частник няма да му даде, тренира върху подчинени, които никоя фирма няма да му повери, а бонуса с войничките да не говорим. Дядото взема тавана на пенсията и дава два апартамента, завлечени от армията, бащата или чичото взема пенсия и заплата и урежда младия да му върви службата. Нарочно не приемаха достатъчно курсанти няколко години, за да може сега да говорят за некомплект и с разни курсове да направят офицери жените си и роднините си, да станат офицери заобиколно, защото са болни и пет години във военно училище не могат да изкарат. Или преди 15-20 години не са пускали толкова лесно, а имаше и страх, че НАТО ще праща на война.

  70. #70
    Полковник 03 дек 2018, 09:46
     
    4
     
    8

    Колев, ти си проверявал по списък курсантите или само ляляш ?

  71. #71
    Trenin 03 дек 2018, 09:53
     
    8
     
    0

    Да видим военните по Брюксел,по щабовете и други сладки длъжности дали не са потомствени военни.По бойните части ги няма.

  72. #72
    Табаков 03 дек 2018, 14:35
     
    3
     
    0

    Аз на служба чета техническата литература,художествената си я чета вкъщи. А войниците и сержантите вършат тяхната работа,а аз си върша моята.Щото ако не я свърша,все ще се намери някой по-старши от мене да ми намира махна. Или ще ме привика в кабинета си да ми пили на главата и да ме поучава,как е трябвало и какво е трябвало да направя. Можело ли така,я виж секретарката колко била прилежна,я вземи документацията,разпиши я и я закарай в щаба на старшето ни в.ф.,нали няма да забравиш да отскочиш и до еди къде си на връщане и така нататък. Нещо такова.

  73. #73
    още на служба 03 дек 2018, 23:30
     
    7
     
    0

    Отговор на коментар: #72
    То този твоя началник със секретарка ли те сравнява?
    Да, наясно съм и аз, че документацията в повечето случаи идва в повече, ама и без войнишка и сержантска работа не може да се мине понякога! Пример- стреляме и чистим оръжие! Кадровия редник от женски пол не може затвора да свали на пистолета. С триста зора взе, че го свали най-накрая, ама се поряза и си счупи нокът, аз през това време точно правех някакви документи! След това моя началник мене навика, че съм я оставил да се мъчи, че и се контузила! Следващия път си аз чистих пистолетите, дето стреляхме, че не ми трябват излишни нерви! Пък да не говорим, че и на свързочни камиони съм развръщал антени, понеже някой си мислят, че свръзката е само ало-ало и яко бутат жени по тези длъжности, а пък някои от тях ги е страх да се качат върху камионите, пък да не говорим да палят агрегати! Има и друго- понякога, поради ред причини, на работа, когато трябва да се развръща някаква техника, сме били само аз и най-много още един сержант! Иди и не върши в случая несвойствена за офицер работа! Както и да е, минало-бешело! Сега само от време на време косим ливади с моторни косачки на новата служба.

  74. #74
    До Полковника 04 дек 2018, 11:01
     
    11
     
    5

    Г-н пУлковник !
    Нивото ти на мислене е колкото на домакин на пансион. Да завършиш военното училище ,чудо голямо. НВУ не може да си попълни местата. Голям престиж,голяма работа. За толкова години още не си разбрал истината. Офицер не те прави военното училище ,а нещо друго. Няма да ти го кажа. С мислене на домакин на пансион си и няма да разбереш нищо. Имал съм възможноста да служа и работя с истински Офицери и хора и с Уфицери-комплексирани не можещи тотални щети.

  75. #75
    Табаков 04 дек 2018, 15:04
     
    5
     
    0

    Не ме сравнява,а ми я дава за пример. Колежките не ги пускам да се качват горе на антените,защото е опасно. И захранващите кабели на агрегата също. С пружините на автоматите си имат проблеми. Хвърчат рами и патрони около тях. Оръжейникът в чудо се вижда.

  76. #76
    глупости 06 дек 2018, 18:19
     
    5
     
    6

    Глупости са това с некомплекта. Пълно е с млади момичета и момчета, които имат висше образование и могат с един курс да станат офицери, както е във САЩ и навсякъде по света. Никой не дава пари за ПЕТ години учене и после ПЕТ години да седи взводен командир и десет ротен. Вземат завършили цивилни уноиверситети, една година офицерски курс и взводни. Те ще стоят взводни поне по пет години, че се научат какво да правят. А за техническите специалности направо е разсипия да се учат във военно училище пет години.

  77. #77
    Не си в час 06 дек 2018, 21:12
     
    9
     
    1

    Отговор на коментар: #76
    Въобще не си в час. В САЩ стремителна кариера правят само тези военни завършили военно училище. Цивилните с 1 година военно обучение ги имат само за пълнеж. Я ми посочи поне един висш американски военен с обществено известна биография,без военно училище.

  78. #78
    Pishmana 07 дек 2018, 06:50
     
    0
     
    0

    Вий си се дръглете, а язе да подсета- панчо не е вдянал!-пакетът не е с 12 мерки, а с 1 : фи 40, L 300! Ама 12 пъти!!! Ай честито! И вземайте ескапел...

  79. #79
    Pishmana 07 дек 2018, 07:01
     
    0
     
    0

    Ийй, щех да забраа- жените и педалите у армята дан'съ радвът- в пакета за тях е предвидена кофа пясък/морски с натрошени мидени чрупки....

  80. #80
    шофиьор на самальот 07 дек 2018, 08:55
     
    1
     
    0

    Защо да вземам Ескапеле? Не е за мъже. Ескапеле може да предотврати бременност, ако бъде приет в рамките на 12 часа след непротектиран полов акт.
    Ескапеле не се препоръчва за употреба преди първото менструално кървене (менархе).

  81. #81
    кака Ели 07 дек 2018, 14:06
     
    0
     
    0

    Право е написал летецът,така е.

  82. #82
    Pishmana 07 дек 2018, 18:50
     
    0
     
    0

    Ех и вие! Ако не помага, то поне не пречи! Пък за забременяване- у комшиите не верват о опитват упорито! А, и за кървенето - не бойте се-ще има!

  83. #83
    бай Пердах 08 дек 2018, 10:03
     
    0
     
    0

    Ако ви се е запушил носът в тия студени времена,вземете кората на прясно обелена мандарина,която ще изядете и си пръснете 2-3 пъти в ноздрите. Маслото от кората ще ви подейства. Не прекалявайте с пръсканията, защото може и да ви текне кръв от носа. Маслото е доста силно. Не се шегувам,опитал съм го върху себе си.

  84. #84
    до 77 08 дек 2018, 20:05
     
    1
     
    6

    до 77
    лъжеш като комунист зам.-командир по политическата част.
    Всичките действащи генерали и адмирали имат публикувани биографии. 70-80 % от тях са произведени офицери след завършване на цивилни университети.
    Ето някои от най-високопоставените.

    https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108121/general-stephen-w-seve-wilson/
    Този е зам.-командващ на Военновъздушните сили на САЩ, пилот офицер след завършванпе бакалавър Тексаския университет,
    https://www.army.mil/leaders/csa/bio/
    Този е командващ Сухопътните войски на САЩ, офицер скед завършване бакалавър Политология Принстънския университет.
    https://www.navy.mil/navydata/bios/navybio.asp?bioID=681
    зам.-командващ на флота на САЩ, офицер след завършване бакалавър в Мичигънския университет.

  85. #85
    до 84 09 дек 2018, 11:20
     
    7
     
    1

    Отговор на коментар: #84
    Четеш както дявола чете Евагелието. И кой от тримата за които си дал примери няма завършено военно училище?

  86. #86
    И се постига курбан 09 дек 2018, 13:37
     
    9
     
    2

    Едно е след завършване на военно училище,после да си разшириш кръгозора с допълнителна квалификация и абсолютна смешка е,че с политология се командват СВ на САЩ. То и унас пробваха политически офицери,без командирски опит да командват батальона в Кербала и ни постигна курбан.

  87. #87
    Serjo 09 дек 2018, 18:33
     
    10
     
    0

    Братя и сестри сержанти и войници. Да разбием системата и да станем "офицери". Има толкова килийни университети - на първо място УНИБИТ - библиотекарския, югозападналия, за свободните в Бургас и Варна няма да говоря, сороския в Овча Купел един с име на женски полов орган у Пеуник и много други. 56 университети

  88. #88
    офф 09 дек 2018, 18:43
     
    3
     
    2

    Братя и сестри и да завършите политология или други трудни науки в УСА нема да станете истински офицери, Фатмашкото ще си е устанало вътре във вас. Сори ама такава е истината

  89. #89
    Равносметка 09 дек 2018, 21:05
     
    12
     
    1

    И войници, и сержанти, и офицери сте един дол дренки. Ненужно гюбре в лайняна каца наречена БА. Какви отбранителни способности имате, освен да източвате банкомати?
    Армията отдавна си замина, само такива като вас останаха да спорят помежду си кой е по-велик.
    Никой от вас не е по-велик. Затънали сте еднакво надълбоко в лайната.

  90. #90
    До Равносметка-Лайняр 10 дек 2018, 20:19
     
    2
     
    1

    Криткарю, ние в армията, хубави лоши, постъпили преди 30 години, или 30 дни имаме едно ограничение, да нямаме право на политическа дейност. Не можем да стачкуваме, да излезем на улицата. Следваме указанията на "хубавците" политици, които ти избираш, ставаме на маймуни, разигравани от партиите, в които ти членуваш. Ти КРИТИКАРЮ, слухтящ в нашия "лайнян" сайт, защо не те виждаме на улицата да се бориш за по способна армия. Нали "лапаме" твоите пари, търси сметка от тези , които избираш.. СКАПАНЯК.

  91. #91
    Идиоти 10 дек 2018, 20:56
     
    0
     
    0

    Вие сте пълни идиоти момчета........

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker