Немски авиоексперти: SuperJet-100 все още има шансове за успех

Pan.bg 13 май 2012 | 13:57 views (2438) commentaries(3)
img blitz.bg
Немски авиационни експерти считат, че трагедията с катастрофиралия в Индонезия руски самолет SuperJet-100 е двойна: първо, загубата на самолета; второ, с него са загинали първите големи потенциални купувачи. Това е например мнението на Патрик Ховелер, редактор в издаваното в Бон авиационно списание Flug Revue.
Същевременно експертите считат, че самолетът е запазил перспективите си, тъй като е най-добрата разработка след разпадането на СССР и не случайно вече е получил европейски сертификат, твърди Ховелер. Той не само е видял новия лайнер, но вече и летял на него.

Руският самолет не отстъпва на съвременните западни аналози, но в някои отношения дори ги превъзхожда. В частност той отбелязал ниското ниво на шума и икономичните двигатели.

Сходно мнение изразява и Ахим Фиген, заместник главен редактор на списанието AERO International. «Това е най-доброто, което е създадено след разпадането на Съветския съюз. Използвани са много западни разработки – електроника, двигатели.» Според Фиген руските самолетостроители са избрали правилния път, отивайки на безпрецедентно сътрудничество със западни авиопроизводители.

Sukhoi SuperJet-100 е съвместна разработка на компанията «"Гражданские самолеты Сухого"( влизаща в състава на «Обединена авиостроителна корпорация») с италиански и френски фирми. «От техническа гледна точка SSJ-100 безусловно е конкурентноспособен самолет» - признава Фиген.

На въпроса как катастрофата в Индонезия ще се отрази върху по-нататъшната съдба на Sukhoi SuperJet-100, немските експерти дават различни отговори. Йорг Хандверг, прессекретар на обединението на немските пилоти Cockpit, предполага, че независимо от причините за катастрофата, тя ще нанесе ущърб на репутацията на самолета, тъй като трагедията ще остане в паметта на мнозина.

Патрик Ховелер също е съгласен, че катастрофата е голям удар за придвижването на самолета към пазара. В същото време, според него, много ще зависи от резултатите на разследването на катастрофата.

Ахим Фиген твърди, че е рано да се говори за последствията върху шансовете за продажбите на самолета. Според него, в света е имало и случаи, когато самолети са се разбивали по време на демонстрационни полети, обаче впоследствие са се продавали успешно. Заместник главният редактор на AERO International припомня катастрофата на Airbus A320 по време на демонстрационен полет, както и последвалите няколко катастрофи, но моделът се разви като много успешен.

Във всички случаи немските експерти виждат бъдещето на самолета Sukhoi SuperJet-100 по-скоро на пазарите в развиващите се страни, а не в Европа, където




конкуренцията е много силна. Новият руски самолет се отличава с изгодна цена, напомня Ахим Фиген. Според него, SSJ-100 ще струва около 30 милиона долара, тоест примерно два пъти по-евтино, отколкото А318 – аналогичен модел на европейския производител Airbus.

Според мнението на Патрик Ховелер, Sukhoi SuperJet-100 заслужава успех, но за успех на машината ще може да се говори едва след като някоя известна компания в света поръча голяма партида.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    Filip 13 май 2012, 14:09
     
    0
     
    0

    Rusnacite sa samoletostroitelna naciq i tova trqbva da e qsno na vseki.Velikiqt Dreamliner na Boeing go zabaviha zaradi problemi Airbus A380 sushto imashe ogromno zabavqne a naskoro go bqha spreli ot poleti pak zaradi problemi.Vuprosa e da se pishe sreshtu rusnacite v svetoven mashtab da budat machkani chrez propaganda.Russia e bogata na resursi ot vsqkakuv vid a v budeshte resursite shte reshavat vsichko.Nikoi nikoga ne e pobedil Russia nqma i da q pobedqt.A idva i noviqt samolet MS-21 taka che.Germancite da ne se izhvurlqt che Airbus go kupuvat na zapad samo zashtoto si go proizvejdat te.Kakto i s Eurofightera kupuvat go koi Angliq Germaniq i Italiq.Kato si go proizvejdat te estestveno che shte kupqt tova nqma da kupqt F-18,estestveno i izmekqrski durjavi kato Avstriq kupuvat zashtoto govorqt nemski i tichat pri germancite.Ama za avstriiska armiq ne se e chulo veche poveche ot vek.

  2. #2
    1 13 май 2012, 18:18
     
    0
     
    0

    самолета е боклук много е ефтин боклук.Като германците го харесват да си купят.Аз никога не бих се качил на пътнически самолет направен в русия.

  3. #3
    инж.Ганьо 13 май 2012, 21:01
     
    0
     
    0

    Такива неща са ставали,стават и ще стават.А що се отнася до руските боклуци:От над 1000 произведени ТУ 154 има около 60 катастрофи от които около 10 поради отказ на техниката.От 200 произведени ИЛ 86 има 1 катастрофа поради грешка техника пилотиране.За ТУ 134,ИЛ 18 и ЯК 40/42 статистиката е още по добра.Така,че хайде да не наричаме боклуци и т.н.самолети които са се доказали и са превозили милиони пътници безаварийно.А за Сухой 100 още е много рано да се каже хубав ли е лош ли е!Но е факт,че самолета има около 250 твърди поръчки и около 100 опции вкл. и от компании от САЩ,Канада и Австралия.Апропо Куантас е компания която от 57г няма катастрофа.А щом е поръчала самолета значи го е проучила много добре.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker