Китайската космическа програма излиза на нова орбита

Pan.bg 07 окт 2019 | 20:07 views (215) commentaries(0)
Л. Дойчинов
Преодолявайки повече от 400 хиляди km, на 3 януари 2019 г. в 10,26 h китайският спускаем апарат Chang'e-4 с лунохода Yuitu-2 за първи път в човешката история направи меко кацане от обратната страна на Луната, отваряйки нова страница в нейното проучване. Първата снимка в близък план от обратната страна на Луната беше изпратена на Земята чрез сателитния ретранслатор Zue-ziao. В началото на създаването на КНР космическата й индустрия имаше слаба промишлена база и изостанали научни технологии. Благодарение на неуморните усилия на няколко поколения изследователи в продължение на 70 години, страната постигна блестящи постижения в космическите изследвания. Може да се отбележат проектът „Две бомби, един сателит“, пилотираният полет в Космоса, сондирането на Луната и много други постижения. Китай постигна тези успехи чрез самостоятелни иновации, създавайки космическата индустрия на страната. Разнообразните научни постижения извеждат космонавтиката на Китай на ново ниво. През 1970 г. страната изстреля първия си изкуствен спътник. На 15 октомври 2003 г. Ян Ли-Вей извърши първия пилотиран космически полет в историята на космическата програма на Китай на космическия кораб Shen-Chou-5. През 2008 г. китайски космонавт за пръв път излезе в открития Космос, а четири години по-късно бяха извършени последователно първата плотируеми среща и скачване. През 2017 г. Китай проведе първото зареждане в орбита. Освен това страната извърши проучване на Луната с помощта на серията устройства Chang'e. Вече се планира да се направят първите стъпки за изучаване на Марс. Постигайки значителен успех в областта на космическата наука, космическите технологии и космическите изследвания, Китай постепенно се превръща в силна космическа държава. През тази година Китай възнамерява да извърши серия от космически полети, включително да изстреля изкуствения сателит Gaofen-7, навигационния спътник Beidou и спътника за откриване на гравитационните вълни Tianczin-1. Китай оставя все повече и по-значими следи в огромното космическо пространство.
Източник: https://rg.ru

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!