Уморените коне ги убиват, нали?

Pan.bg 01 апр 2013 | 18:48 views (7054) commentaries(46)
img Екипът ни посети авиобаза Доброславци в есенните месеци на миналата година.
Публикуваме останалата авиационна техника там, която навява доста тъжни спомени...

(Кликнете върху снимките за максимално увеличение)
image

image

image

image
Ил-14, отвън добре, отвътре - погром...

image
МиГ-19, борд 19




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 46

  1. #1
    ... 01 апр 2013, 19:36
     
    0
     
    0

    Тия Миг 23 имат ли ресурс, могат ли да се поправят и да полетят отново? ако не е много скъпо,защо не ги вдигнат,ще помагат на МИГ21 до 2015-2016 когато се очакват да дойдат новите самолети?

  2. #2
    ZORO 01 апр 2013, 19:47
     
    0
     
    0

    Mig 23 нее ли по нова машина от 21??? защо ги нарязаха а оставиха старите 21,пък и става за бомбандировач...каде са мислили по рано...тъжна тъжна снимка,от акъл и продажници България е на това дереже...

  3. #3
    Ефрейтор 01 апр 2013, 19:52
     
    0
     
    0

    Тези снимки са като некролози... Това си е просто доказателство колко сме богати щом прахосваме така нещата...

  4. #4
    боку 01 апр 2013, 20:49
     
    0
     
    0

    Тъъжна тъжна картина,само като се замисля че МИГ23 е свалял ф 16 в реални конфликти а сега го виждаме на какво прилича....колко останали миг 23 дори и в това състояние имаме??7-8?? тия машини все още могат да служат на България,да отделят малко пари и да ги вдигнат във въздуха,стават и за бомбандировачи дори....

  5. #5
    реметалак 01 апр 2013, 22:29
     
    0
     
    0

    Полковник от резерва Владимир Пампоров е един от най-големите ни асове в бойната авиация.-На въоръжение у нас бяха три модификации на МиГ-23: МЛА, МФ и МЛД. Това бе най-добрият изтребител, който сме имали.Той превъзхождаше по качества сегашния МиГ-29, с който охраняваме въздушното си пространство. За съжаление обаче бе снет от въоръжение. Всичките бяха нарязани за скраб. Само два бяха продадени. Да оставим настрана, че това бе техника за стотици милиони. По-важното е, че ВВС, армията и държавата като цяло загубиха невъзвратимо уникални бойни спосодобности. 16 години летях на МиГ-23. Той е нещо по-различно от съществуващото дотогава, което имахме във ВВС. МиГ-23 е чист прехващач. Той е уникален изтребител. На Запад много се страхуваха от него. Просто се плашеха, че соцлагерът има самолет с такива бойни способности /бивши военни разузнавачи казаха пред репортер на вестника, че в НАТО е имало план в случай на война с Варшавския договор предварително да бъдат убити пилотите на МиГ-23 - б.а./. Там го наричаха на английски „fox”, което означава лисица. Защото изтребителят притежава възможност за режим на работа „на топлопеленгатор“. Тоест, той може да приближи противниковата цел без да включва бордната радиостанция „на обзор“, а само по топлинното излъчване на целта да я открие. С този изтребител аз доближавам противника без да ме види и на такова разстояние, че да не може да ми избяга. Тогава се извършва прехват по радиолокационната станция/РЛС/ и при сигнал за готовност на ракетите следва пуск. Всичко трае не повече от 3 сек. Ето от това се страхуваха на Запад пилотите: че този самолет може

    да се появи незабелязано и да те унищожи

    Ескадрилата в Габровница бе въоръжена с най-новата модификация на изтребителя. МиГ-23 е с изменяема геометрия на крилата. С прибрани крила във въздуха плътно до тялото има 72 градуса стреловидност и е като снаряд. Тогава прави разгон и прихваща цел на големи скорости и височини. За маневрен въздушен бой, сложен и висш пилотаж крилата имат стреловидност 45 градуса. За облекчаване на излитането и кацането пък този показател е 16 гадуса или т.н право крило. Тогава самолетът е най-икономичен. Когато изпълня бойната задача, спокойно мога да се прибера на „право крило“ с една шепа гориво, образно казано, в базата. Летателният таван на МиГ-23 е 18 000м, обаче неговата РЛС може да вижда с още 8 км. нагоре. МиГ-23 е всеракурсен изтребител, казано на професионален език. Това означава, че може да прихваща цел отвсякъде - отпред, отзад, отгоре, отдолу и отстрани.И то при всякакви метереологични условия, денем и нощем. Докато МиГ-21 не може да прави това. С него ако срещнеш цел не може да се биеш с нея и да я атакуваш фронтално. Трябва да я заобиколиш и да излезеш зад нея.

    МиГ-23 е способен от 90 км. да открие и наблюдава цел, да я захване на 60 км и от около 30 км. разстояние да я удари и свали. Това, което бе във възможностите на Миг-23, го могат сега най-съвременните изтребители. За съжаление бойните ни самолети МиГ-21 и Миг-29, с които сега охранаваме въздушните ни граници, нямат неговите параметри."

  6. #6
    боку 01 апр 2013, 22:48
     
    0
     
    0

    Чудесна лекция благодаря,въпроса е че на тия снимки се виждат поне две машини на земята..ако има още които биха могли да се ремонтират...и що за умове са решили такъв самолет с такива възможности дасе нареже...тия хора са за затвора..отказанато разбирам че тоя самолет дори и всега може да се опъне на всичко западно...

  7. #7
    ZORO 01 апр 2013, 23:47
     
    0
     
    0

    Wladi определено си човек който е вътре в нещата...значи все пак има останали няколко бройки Миг 23 които могат да се вдигнат?(включително и двата от снимките) все пак е нещо,като се има предвид че това е един чудесен самолет,макар и на години вече и ще подпомогне изнемогващите Миг21...за това едва ли трябват много пари...сигурен съм че резервни части има а като се сложи и ползата от тия самолети,ВВС може само да спечели в такъв момент когато проекта за нов изтребител май отива в коша..

  8. #8
    manol62 02 апр 2013, 10:16
     
    0
     
    0

    Имаше десетина в стопанския двор на Катуница.Даже и снимки бяха направили.

  9. #9
    вемезето 02 апр 2013, 11:54
     
    0
     
    0

    Да ги дадат в музея в Крумово поне там ще се погрижат за тях отколкото да идат за скрап

  10. #10
    ... 02 апр 2013, 12:17
     
    0
     
    0

    Общо са останали 5 ненарязани машини,един чудесен самолет който с малко пари може да се вдигне във въздуха и да помага на едва кретащите миг 21,подчертавам това е един невероятен изтребител,дори и сега е 100 пъти по добър от ф16..

  11. #11
    DOKTORA 02 апр 2013, 13:21
     
    0
     
    0

    MIG 23 продължава да е страшилище за запада...ако му се подобри малко електрониката даже и в далечен ракетен бой ще сцепва ф 16 ф 18...не мога да си обесня компетентни лица които са запознати с характеристиките му как са допуснали да бъде нарязан...еех България...винаги си е патила от продажници..

  12. #12
    боку 02 апр 2013, 15:00
     
    0
     
    0

    е добре де,общо 15 машини,не могат ли да се саберат малко пари и да се вдигнат във въздуха...сте закърпят положението за поне 7-8 години напред още,дане говорим че върпреки прихващач,23ката става и за бомбандировач...просто малко ъпгрейд на електрониката и имаме една ескадрила която спокойно ще може да прави air policing да разтовари 21 които вече свършват и да помогне на 29ките ...не всичко е напълно загубено,няма ли патриоти хора в МО??

  13. #13
    Bobi 02 апр 2013, 15:16
     
    0
     
    0

    Какво можем да направим за да се вдигнат МиГ-23?

  14. #14
    боку 02 апр 2013, 15:42
     
    0
     
    0

    ето и една статия за тия в катуница,ако не са ги нарязали вече,в добро състояние са,продали са ги за жълти стотинки а сега се чудят от каде да вържат двата края,типично по български,МО да се свърже с частника и да ги изкупи обратно!!! В добро състояние изглеждат...


    http://www.monitor.bg/article?id=241754

  15. #15
    Wladi 02 апр 2013, 17:58
     
    0
     
    0

    Вече е късно за Миг-23 .
    ТЕЗИ В КАТУНИЦА СА ЧАСТНИ 10бр !! И така остават само 5, 2 в Доброславци 2 в Графа и 1 в Долана Митрополия .
    Няма смисъл за 5 самолета.През 2007 след "голямота рязане" останаха около 20 бр . 10 частни в България 5 продадени в чужбина и 5 в резерва на ВВС .
    Миг-23 приключи в България благодарение на един "достоен генерал" няма да казвам имена за да не ми трият коментарите.

    Според мен е хубаво в момента да се пази Су-25 до към 2018-2020 , в Безмер има и 2бр. Су-22 готови само да им се възтанови летателната годност, запазването на Миг-21 до 2015. Да се купят няколко броя Миг-29 от Унгария да допълнят нашите 15бр. и да се купят нови 12 бр.Това според мен !!!

    Само за сравнение през 1990 ,90 бр Миг-23 през 2007 около 53 след рязането остават 18 , 10 продадени в Катуница 3 за мен с неизвестни и 5 в резерв на ВВС.

  16. #16
    Preslav 02 апр 2013, 18:19
     
    0
     
    0

    Влади, не - не зависи нищо от ген.Радев и не той е определял да се режат или да се извадят от строя МиГ-23... Изказването ти е просто смешно и някак си не ми е ясно как така твърдиш, че си чел КРИЛЕ много време, а и четеш и сайта ни - мисля че много пъти сме показвали главните виновници за спирането на МиГ-23.
    Останалото - не знам в кои времена живееш, 2013 г. е.... И на мен ми е адски кофти за Су-22, невероятен самолет, и още по-кофти ми е за МиГ-23 - но те няма как повече да летят в българските ВВС. Има си бяла книга - там е записано какво трябва да имаме...

  17. #17
    боку 02 апр 2013, 18:55
     
    0
     
    0

    Нищо не е свършило пичове,това е самолет със ресурс и големи способности и вие го знаете прекрасно,освен това някой дори нямат и 1000 налетени часа....българския дух е несломим и написаното в бялата книга може да се изтрие,става въпрос че за супер малко пари в сравнение с 700 млн - зделката на аню, може да се вдигне една ескадрила от МИГ23 която да помага на останалите поне 10на години още,всичко е въпрос на лобиране и ръководно-политическа воля,аз имам надежда че новото правителство ще вземе под внимание този въпрос,най малкото защото ДАНС четат и те сайта :)) така че..keep on rollin пан.. :)

  18. #18
    Boyan 02 апр 2013, 20:20
     
    0
     
    0

    Подкрепям боку.Може ли да се разбери колко броя МиГ-23 и от кои модификации са във ВВС или изобщо на разположение за да се сглоби една ескадрила. Колко ще струва възстановяването им и от кого зависи всичко това да се случи.

  19. #19
    Preslav 02 апр 2013, 20:24
     
    0
     
    0

    Пишете на МО - www.mod.bg
    Ако направите инициатива, аз съм за.

  20. #20
    Wladi 02 апр 2013, 21:02
     
    0
     
    0

    Преслав много добре знаеш , че един генерал може да обърка плановете на много хора . Давам ти за пример отново 2008 ген.Симеонов как спаси Безмер и обърка плановете на някой хора в МО да вземат яко пари , но и плановете на НАТО.
    Знам коя година е ,бил съм в състава на ВВС до 2007 и съм имал шанса за обслужвам Миг-23 макар и за кратко.Също така бях много добре запознат за рязането през 2007 гд. в Чешнигерово докато С.Симеонов и К.Попов се бориха да остан самолети колкото за 1 ескадрила Радев беше против.
    Намекваш ми ,че вече едва ли не е много късно за Миг-23 и Су-22.
    Имах шанса да ходя за 100гд. Руски ВВС и искам да ви кажа ,че Миг-23 е в пълна бойна готовност ,боядисан , подръжан и т.н. Щом страна като Русия където има самолет 5-то поколение държи още Миг-23 значи и България може.
    Ходил съм и до Полша там да не говоря на какво ниво е Су-22 и колко много се гордеят с него.
    Преслав също знаеш ,че Бялата Книга е толкова зле че, ако децата ми почнат да драскат нещо ще измислят нещо по-добро.

    ПП Имал съм шанса да слушам Радев , да много интилигентен човек , но мисленето му е до САЩ и обратно.Човека иска за 5 гд. да унищожим ударната авиация в лицето на Су-25 и да минем на многоцеливи изтребител , извинявай но щом в САЩ и Русия пазят ударната авиация значи още не е заминала.

  21. #21
    боку 02 апр 2013, 21:29
     
    0
     
    0

    Aтака,така ви искам,да се направи петиция или подписка от страна на сайта и да се пише до МО но и от ВВС трябва да участват, за този самолет да се вдигне във въздуха една ескадрила от 10-15 самолета може да реши много проблеми,ако трябва тия частните ще се откупят,машините са елемент от националната сигурност на България,никой не може да спре държавата да си ги вземе камо ли някъв частник,самолетите са в добро състояние,казвам ви за 50-60 млн че и по малко тия зверове са готови да летят...ф 16 да го духа,пък пари за нови самолети-когато се намерят,важното е че ще се закърпи положението,и тия приказки че не стават за нато-бабини деветини,въпрос на ъпгрейдване на електроника е просто,а това е постижимо...така ще се икономисат пари и за заплати и за пенсии...

  22. #22
    Boyan 02 апр 2013, 21:47
     
    0
     
    0

    Смятате ли,че Президента може може да подеме подобна инициатива?

  23. #23
    DDT 02 апр 2013, 21:57
     
    0
     
    0

    Wladi, през 2008 г. ако не бяха американците в лицето на тяхното военно аташе полк. Уйлмот (дано не греша българското произношение) Безмер наистина нямаше да го има. А Монката естествено, както винаги беше страничен независим наблюдател - от него нищо не зависеше и слава богу. А това, че Русия поддържа МиГ-23 изобщо не означава, че и България може. Та ние не можем да поддържаме това което имаме в момента, та какво остава за Су-22 и МиГ-23. За твое сведение от два месеца всички Су-25 отново са на земята заради прословутите пиропатрони. Освен това никой не иска да разпише документацията на самолетите с удължен ресурс, а ти ми говориш за вдигането на самолети, стояли из пущинаците 5-6 години. В такова са се превърнали затворените авиобази, колкото и да ми е тежко да го казвам.

  24. #24
    DOKTORA 02 апр 2013, 22:11
     
    0
     
    0

    Ей хора много ще се изкефя да видя МИГ 23 отново да лети...невероятен самолет е и супер евтино ще излезе на МО и ВВС,така че могат да се заделят пари и за су25,също много ценна машина и хеликоптерите,да не забравяме че все още МИ 24 са на земята,вдигането макар и на 10 МИГ 23 ще помогне изключително като ще се спестят пари вместо да се дават за 2ра ръка самолети,било и Еврофайтър...няма ли кой да го проумее това в МО,толкова е ясно...

  25. #25
    opinion 02 апр 2013, 22:25
     
    0
     
    0

    МиГ-23 превъзхожда по качества МиГ-29??????????
    Кои и колко качества?
    Може би далечина на полета?
    Днес е 21 век, третото хилядолетие.
    Не искам да обиждам никой, но носталгията надделява над реалната оценка.

  26. #26
    Preslav 02 апр 2013, 22:47
     
    0
     
    0

    Влади, ДДТ много точно го е казал, почти на 90% се готвех да напиша същото...
    И си в грешка с годините... 2007 г. Чешнегирово не съществуваще от 3 години... А последните полети на БН са били преди 2004 г..., мислиш ли че Радев тогава е имал думата? Други имаха думата - виж за справка кои военни министри са от 1996 г. насам и кои са били командирите на ВВС. Всички ги знаем, те приеха План 2004, с който останахме с 5 авиобази...
    Опинион, прочети пак какво е написал летецът Владими Пампоров, представи се ти кой си, летял ли си, имаш ли опит на МиГ-29 и тогава говори... А и доста от летците ни минаха от МиГ-23 на МиГ-29 - те също могат да споделят опита си.

  27. #27
    Wladi 02 апр 2013, 22:48
     
    0
     
    0

    До №23
    Не говоря за вдигането на 5-6 самолети от пущиняците ! Както казах от 1999 до 2007 съм бил в състава на ВВС . 6 месеца обслужвах Миг-23МЛД и съм сигурен ,че може да се справи със Ф-16МЛУ но не със Ф-16Блок52.Ще е по-евтино да се върнат в строя 12 Миг-23 , но :
    1во нямаме 12 бр. Миг-23
    2ро и да се вдигнат няма резервни части и т.н
    3то Ако се вдигнат колко време ще летят ?
    4то нямаме подготвени летци.
    Казах ще е хубаво да се върне Су-22 все още не са надхвърлили 40гд. значи могат да летят биха могли да летят със (моя мечта) Су-25 до към 2020.
    Във ВВС са малко стратезите ! Хора който наистина мислят за ВВС като С.Симеонов и К.Попов не им дават шанс да се включат за новия самолет ,защото им е пределно ясно ,че няма да е Ф-16 от Португалия , те са летели на Миг-23 и знаят ,че няма смисъл за нещо на 30гд.

    Никой във ВВС не се сети един път да се пробват да вземат 10-12 Миг-29 2ра ръка и да махнат Миг-21.Хем по-евтино хем ще имаме над 25 Миг-29 със пристигането на 12бр. или повече (моя мечта) нови самолети ще е идеално.
    Отново моя мечта Би било хубаво към 2015-2016 да сме със 25-30 Миг-29 ,12-14 ЧИСТО НОВИ самолети и 14 леко модернезирани Су-25 .Но това е само моя мечта която едва ли ще се сбъдне.
    Въпроса е там ,че имаме малко Миг-29 подържаме вече стари ветерани като Миг-21 кето е скъпо.Махнахме самолети като Миг-23 и Су-22 за който днес ние си мечтаем как отново как ще полетят някога.ТОВА СА МЕЧТИ КОЙТО НЯМА ДА СЕ СБЪДНАТ НЯКОГА.ПО-ДОБРЕ ДА ПОМИСЛИМ КАК ДА ОПРАВИМ ТЕЗИ 5 МИГ-23 ДА ГИ СТЕГНЕМ И ДА ГИ СЛОЖИМ КАТО ПАМЕТНИЦИ . МО НЯМА ДА ДОПУСНЕ ДА ЛЕТЯТ ДОБРИ САМОЛЕТИ !!!

  28. #28
    Wladi 02 апр 2013, 22:53
     
    0
     
    0

    Не Преслав през 2007 бяха наредили в Чешнигерово по цялата писта самолети Миг-23 за рязане ! Ще ти намеря снимков материал ако не вярваш.
    Радев нямаше думата през 2004 всички знаем !
    Но през 2008 имахме около 20 Миг-23 останали в резерв ,той не ги защити а беше ЗА разпродаването им днес са останали 5 бр. годни Миг-23 няма нужда да се отделят пари за безмислена кауза !

    България имаше 90 Миг-23 и само 22 Миг-29 след преминаването на Миг-23 на Миг-29 МНОГО ПИЛОТИ ОСТАНА БЕЗ РАБОТА !

  29. #29
    реметалак 02 апр 2013, 22:55
     
    0
     
    0

    opinion- Владимир Пампоров го е описал кратко точно и ясно.Каква носталгия,каква реална оценка при положение че миг23 е трябвало да замени миг 21,а не обратното.

  30. #30
    боку 02 апр 2013, 23:08
     
    0
     
    0

    Възможноста МИГ 23 да лети отново не е носталгия а е напълно реална,дори 5 МИГ 23 и 2 су 22 ще са достатъчни да заменят 10ната миг 21..ветерани,с останалите пари да се стягат су 25тата и ми 24..пък когато дойдат пари за нови самолети хубаво,никой не е против ама не и бараките ф16 млу,идеята за запазени миг 29 от Унгария също е добра,въпроса е че унгарците ще им искат много пари пък и нато пак ще реве че са руски не западни...

  31. #31
    opinion 02 апр 2013, 23:15
     
    0
     
    0

    Коментарът ми е реакция на №5.
    Летял съм само на МиГ-29 и имам впечатления от западните самолети. 23-ката само съм я прехващал по време на учение.
    Летял съм с пилоти с опит и на МиГ-23 и МиГ-29.
    Имали сме безкрайни трезви и пиянски спорове по темата, особено на Боровец.
    Общо взето много смешна тема на фона на сегашното положение във ВВС.
    Моите почитания към полковник Пампоров и всички свързани с МиГ-23 и искрената Ви обич съм този самолет.

  32. #32
    Wladi 02 апр 2013, 23:21
     
    0
     
    0

    Ето Преслав рязането във Доброславци през 2007 също беше и в Чешнигерово . Остатъка от рязането беше около 20бр. за резерв през 2009 са продадени повечето със съгласието на г-н Радев като отговорни за авиопарка!

    Миг-23 Доброславци за скрап

    http://www.airliners.net/photo/Bulgaria---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-23MLD/1317636/

  33. #33
    Wladi 02 апр 2013, 23:30
     
    0
     
    0

    До №30

    Унгария има общо 28 Миг-29 и 15 модернизирани Миг-29 , тяхната цена
    1во беше 18млн.евро след това падна до 12 млн. евро.
    Останалите 13 не модернизирани за 8 млн.евро.

    Преслав ако искаш има и още снимки.
    Отново казвам през 2004 Радев нямаше думата !!!
    Но имаше думата през 2009 можеше поне да запази 10 бр.
    Дано ме разбра нямам нищо лошо към Радев , но ти даможеш да спасиш 10-12 самолета , който и без това нямаме ти си даваш съгласието да ги продадеш е как става тая работа.

  34. #34
    interceptor 02 апр 2013, 23:39
     
    0
     
    0

    Няколко вече написаха за "изнемогването" ма МиГ-21.
    Можете ли да пояните какво точно не е наред с тях? Изтекъл ресурс, липса на резервни части.....?

  35. #35
    реметалак 02 апр 2013, 23:48
     
    0
     
    0

    От скрабта можеше да се получи и това "MLU", -В средата на 90-те години. Яковлев Проектантско бюро. Микоян заедно с "Fazotron NIIR" и GosNIIAS стартира за модернизиране на МиГ-23, с акцент върху чуждестранните собственици на бойците. Фокусът на работата е била актуализирана авионика самолети, на първо място - на радара. Първоначално замяна станция тип "Сапфир-23" нов "супер практика". Но след това бе решено да се подготви МиГ-23 с по-модерни радари "Mosquito-23" или "Mosquito-21K. Въз основа на тези системи, EDO предлага три основни варианта на самолета модернизация, значително засили военните си способности. Така, използването на пулс-Доплер станция "Mosquito-двадесет и три милиона" (въздух цел откриване гама клас "боец" на напред полукълбо - 90 km, в гърба - 40 km) позволява въвеждането на модерна ракета боец оръжие въздух--въздух F -73, P-27R R-27T и R-77 (RVV-AE), противокорабна ракета Kh-31А, както и управляеми бомби с телевизор насочване KAB 500Kr. За работещи решения, Програма за обновяване през 1999 г., е прототип на изтребител, определен МиГ-23-98 .

    В допълнение, разположението на МиГ-23 може да го снабди и на радара "Топаз" единен станция МиГ-29 SMT. В този случай, обновен машина почти равна на двадесет и девети възможността за провеждане на ракета борба на въздуха от визуален контакт с врага, както и действия срещу сухопътните и морски цели. Липса на видимост от пилотската кабина на МиГ-23 се очаква да се подобри с инсталирането качулка пилоти навес besperepletnogo (като МиГ-21-93). Application шушулка с оптоелектронни оборудване ще влезе в ръцете на лазерно управляеми ракети Kh-25ml, S-25L и Kh-29L, и KAB-500л. По желание могат да бъдат снабдени боец ??и обиколки с оръжие, произведено в чужбина. Бойните възможности на МиГ-23 трябва да се увеличи значително, и чрез прилагане на нова авионика, по-специално, многоцветни индикатори, течни кристали ПФИ-68, е работил за МиГ-29 SMT. Навигационно оборудване е трябвало да се допълни приемник сателитна навигационна система ГЛОНАСС / GPS.

    Тъй като основните варианти се приемат:

    МиГ-23-98-1 - многоцелеви тактически изтребител с радикално повишаване на бойната ефективност, като позволява прихващане на всички видове цел откриване и унищожаване на корабите, и малки наземни цели радио излъчващи. Самолетът е настроен:

    на борда на компютъризирана система "ядро", състоящ се от: цифров компютърни системи МОК, HUD, две многофункционални цветни дисплеи на LCD, две мултифункционални отдалечени контрол, видео системи за наблюдение;

    мултифункционален радар с обхват на откриване на въздушни цели, като "боец" 90 - 100 km;

    Съвременните управляеми оръжия (ракети "въздух - въздух" - RVV-AE, R-27R, T, P-27E (P, T), "въздух - повърхност" - X-25ml, MT, X-29L, T, TH, X-31A, P и бомби KAB-500L, KR);

    MSA (с МиГ-21-93), NSC, INS / CPS, CBC радиовисотомер;

    ново значение за заглушаване.

    Основните опции се предлагат:

    намалена видимост;
    Coles инсталация (с МиГ-29);
    използват различни контейнери номенклатура за удължаване на тактически възможности на въздухоплавателното средство;
    въздух зареждане;
    увеличаване на оцеляване;
    допълнителни системи авионика.
    В МиГ-23-98-1 могат да бъдат модернизирани всички видове бойци и прихващачи, базирани на МиГ-23 МиГ-23-98-2 - тактически изтребител с повишена бойната ефективност в борбата срещу въздушни цели. Самолетът е оборудван с:

    модернизирани радара "Сапфир-23" и MSA да осигури прилагането, в допълнение към стандартните оръжия, ракети "въздух - въздух" - RVV-AE и R-73д;
    инерционна система с корекция на АНК;
    ново значение за заглушаване.
    Основните опции се предлагат:

    намалена видимост;
    инсталиране на НБО;
    контейнери с активна радиостанция или апарати разузнаване;
    въздух зареждане;
    нова авионика системи.
    В новата версия на МиГ-23-98-2 могат да бъдат модернизирани всички модификации на МиГ-23, оборудвани с радар "Сапфир-23".

    В МиГ-23B-98 могат да бъдат персонализирани МиГ-23BN.

    МиГ-23-98-1 в операции двете въздушни и наземни цели на бойната ефективност ще доведе до почти Fighter IV поколение, и МиГ-23-98-2 ще бъде достоен съперник за тях във въздушна битка.

  36. #36
    awiator 02 апр 2013, 23:56
     
    0
     
    0

    Eхх колеги и съмишленици.....хубави думи за хубави неща, но към дадения момент това са само носталгични спомени за славни времена ....времена когато тези машини не стояха, за да чакат да ги превърнат в скрап. Има една приказка, че когато в едно нещо се намеси политиката, професионализмът и експертите правят крачка назад и в страни. Така че не стоварвайте цялата отговорност за това безумие и този небивал никога погром в армията, и в частност в нашите ВВС, единствено и само върху плещите на генерал Радев. Истинските виновници са много други, със и без пагони и те заложиха началото на този погром още много преди 2004 година. Между другото, това което се случва от тогава насам, е само резултата от тези "плодотворни" усилия и някои от главните играчи бяха споменати в други коментари за подобни теми, но с критика към модератора......, бяха еднолично изтрити, а самите статии бяха затворени за каквито и било последващи мнения по темите. Но както и да е. В края на краищата се оказа и това се вижда все по-ясно, че хората които вземат решенията в държавата със и без пагони са се отказали от армия, която да е в състояние да изпълни изконните си задължения, които са заложени по Конституция и Закон, в името на едни или други тясно определени цели. Ние се затворихме в едни рамки и превърнахме нашата армия в един експедиционен корпус, който има приоритети зад граница но не и тук, в Родината ни и всички усилия и ресурси са насочени в тази посока, и за съжаление нашите генерали и военнослужещи са поставени в ролята на заложници и едни обикновенни изпълнители на тези решения, а всичко останало като "експертни" мнения и тям подобни е вятър и мъгла, и когато се вземат отговорните решения, хората с пагони никой не ги пита, а само им се вменява тежката отговорност да се справят с последствията, които тези решения носят след себе си. С малкото уточнение, че "отговорните мишоци" след четири години изчезват, а военнослужещите остават след тях да им теглят гайлето.

  37. #37
    Preslav 03 апр 2013, 00:08
     
    0
     
    0

    Влади, за втори път казвам - съдбата на МиГ-23 бе решена през 1998-2000 г., да не казвам и по-ранен период. Всички запознати свързани професионално с тези събития го знаят. Няма как през 2007 г. който и било да се застъпи за МиГ-23... И да бяха останали в резерв в Чешнегирово, какъв е смисъла??? В момента ВВС нямат пари, за да вдигнат и малкото останала налична техника, ти искаш за ковсервираните самолети да се дадат пари... И на мен ми е тъжно, но реалността е съвсем, съвсем друга.

  38. #38
    реметалак 03 апр 2013, 00:47
     
    0
     
    0

    Има смисъл и той е че сме на балканите

  39. #39
    боку 03 апр 2013, 01:23
     
    0
     
    0

    Изобщо не е толкова трудно и безмислено да се вдигне миг 23,става дума за малко,на фона на сделката 700 млн,наистина малко пари да се отделят за да се вдигнат наличните 10на машини...нищо не е невъзможно дори и е наложително,миг 21 я изкара още 1 година я не...,проекта за новия изтребител отиде в коша,су25 е в добро състояние но и той на земята,неговия ресурс изтича,пари за нов самолет при тая криза,което и правителство да дойде ще гледа доста резервирано към подобна сделка,а миг 23 е изтребител бомбандировач,и прехващач,бърз,товароподемен...маневрен.. МО и ВВС ако решат никой не може да ги спре да го вдигнат пак във въздуха,да не говорим че повечето от пилотите на 29 сте летели и на 23 преди това...с останалите пари да стягат су 25 и хеликоптерите...това е бъдещето в условията на тази мизерия която крадливите политици докараха държавата...

  40. #40
    nyrs 03 апр 2013, 01:47
     
    0
     
    0

    Чета коментарите наред и ми става ясно, че от 38 коментара до тук може би е имало един да е влизал в авиоремонтен завод и да знае какво е това ремонт на самолет и привеждане в летателна годност. Примерите със САЩ които съм убеден че ще ми дадете въобще ама въобще не вършат работа в Европа и частност България. Може и аз да харесвам МиГ-23 ама престанете с тия глупости да са отново самолети, а не паметници. Като си ги пишете тия задавате ли си въпроса дори само теоретично има ли кой да ги ремонтира въобще ("Георги Бенковски" отдавна е сянка), а по важното - има ли кой да ги експлоатира. Има ли годно изобщо някакво въоръжение за тях.... специалисти по РЕО и РЛС. Бил съм в Чешнегирово, когато бяха строени БН-ите там и наколко спарки мисля че поне две години преди да ги нарежат. Отдавна "самолет" им беше само името. Половината сигурно ги бяха подреждали там и с булдозер. В тоя ред на мисли най-много ме е яд за рязането. Тези самолети струват много повече като музейни експонати отколкото като метал. Защо никой не си мръдна пръста да повтори случката поради която в музея край Пловдив има F-104 при толкова нарязани самолети тук?!? Убеден съм че има много повече хляб в това тези самолети да се разглеждат като музейни вместо да се режат. И отново по темата "от паметник към самолет". Преди години говорих с техници от Крумово. Още тогава са идвали разни делегати и делегации да оглеждат летателна техника пръсната там по полето - Ми-8/17. Останали са ужасени от състоянието и са дали примери с бившите републики в които летателна техника снета от въоръжение, с изтекъл някой ресурс и т.н. се съхранява на закрито, напълно работоспособна (вкл. заредена с гориво, редовно и се провеждат мероприятия и запуски. Нашето тук са буквално и преносно кошери - ако се излъже някой от банановите републики да ги вземе добре иначе на металолома. Пак казвам ... мислете малко и тогава пишете. И на мен МиГ-29 ми пълни очите и сърцето, но като гледам до къде докараха армията просто не Грипени, не F-16 ки ами работата до някоя година, ако много държим въобще да имаме реактивна авиация върви на нещо дозвуково от рода да L-159( пример давам) 5 летящи самолета и едно летище е агония от която няма смисъл. Ако ще го докарваме до там .... че то най евтино е под наем да си викнем тук пазачи с един два самолета и толкова. Последното го написах с истинско съжаление...

  41. #41
    awiator 03 апр 2013, 11:16
     
    0
     
    0

    За съжаление няма как да се опровергае коментара с #40. Всичко казано до тук в предните коментари са само едни добри пожелания и намерения, които биха имали някакъв смисъл преди 12-15 години, когато все още всичко си беше на мястото и хората не се бяха разбягали заради Великата Риформа, която последва през тези години в БА. Няма как да се възстанови нещо, което е било изграждано с години за няколко месеца, както някои тук го виждате. Самолета не е кола, стояла дълго време без поддръжка и да и поизтупаш праха след, което да и удариш една боя, да смениш това или онова като някоя резервна част и хайде пътищата са твои. Ако някой ми покаже и докаже, че тези 10 или 15 машини са били съхранявани по надлежния ред и че са годни за по-нататътшна експлоатация да ми се обади да го черпя по едно. Защото това просто не е така и то е поради простата причина, че за този самолет никога не се е предвиждало да се върне в бойния строй...дори и при положение на война. Дори и да бяха съхранявани както трябва, за тях в нашата държава вече няма условия за експлоатация. Къде са техниците, инженерите, въоръжението, логистичното осигуряване? Този самолет е спрян от серийно производство и вече не се произвеждат резервни части и агрегати за него, а дори и да ги има, цената въобще няма да е толкова ниска както на някои тук им се струва. Едно е да поддържаш една или две изтърбушени от цялото им въоръжение и специални системи бройки в летателна годност за нуждите на някой музей или частен колекционер(както е в САЩ) и съвсем друго когато става дума за машини, които ще трябва да изпълняват бойни задачи. Не случайно пропускам летателния състав, защото ако дори и едно от нещата които изброих преди малко липсва, този самолет остава само един паметник на земята и ако ще и да имаме и 1000 летци, които биха могли и сега да се качат в самолета да го запуснат и да излетят, това няма как да стане и те ще останат само едни авиатори на книга. За съжаление това са тъжните факти дами и господа и по-лошото е че, това беше желаното крайно състояние, което трябваше да се достигне за този самолет, а и не само за него. Бих посочил още един тъжен пример с тактическите и оперативно тактиеските ни ракети "земя-земя", който не е единствен за нашата армия. Друго не можем да направим, освен да се опитаме поне да запазим коректни фактите за историята и за следващите поколения, поне да знаят, че и ние сме имали сериозна авиация и когато някой намазан презокеански джентълмен започне да ни обяснява що е то военна авиация да можем да участваме равноправно в разговора.....

  42. #42
    капитан кук 03 апр 2013, 12:11
     
    0
     
    0

    мили братя,без да се замислям Ви казвам,че главните виновници за това МиГ23 да го няма на въоръжение от 2001 г са двама генерали -Стефан Попов и Димитър Цветков и един министър Свинаров

  43. #43
    запитване 03 апр 2013, 21:11
     
    0
     
    0

    Моля за едно разяснение.
    Има ли възможност някой да обясни какъв е този резерв на ВВС, от каква техника се състои и дали реално тя може да бъде ползвана при налагащи го събития.
    Например не ми е ясно като тези 5 МиГ-23 са в резерв, ако се наложи ползването им, откъде части и поддръжка и т.н.
    Благодаря

  44. #44
    вемезето 04 апр 2013, 01:49
     
    0
     
    0

    Ей само трима реалисти бе.Хора то български двадесет и тройки и "големи" Су-та летят бе само,че в "братска" Америка и черните страни абе вие интернет нямате ли??????????????

  45. #45
    vaterudi 28 апр 2013, 20:27
     
    0
     
    0

    Ей, момчета! Чета коментариите ви и ми става хем тъжно, хем чудно. Мечтаете за нещо, което няма как да се случи. Още ли не сте разбрали, че съдата на българската авиация е предрешена от външни "братски" сили, които пет пари не дават за вашата любов към авиацията. Главната заслуга обаче е на нашите продажни политици от всякакъв ранг. Военните министри са също кукли на конци. Миг 23 е унищожен именно защото е бил твърде добър и пилотите му също. Сами казвате, че са се страхували от него. Спомняте ли си, че Миг 21 еше предпочетен, защото бил по-икономичен! Залъгалги за яслената възраст.Ами сега? Защо ще пръскат пари за бойни самолети трета ръка, а няма да вземат най-новите и най-добрите? Защото са руски, а сега Русия е най-големия ни враг. Затова ще ни пазят новите братя, да не дава господ!

  46. #46
    Р-27Р1 22 авг 2013, 14:04
     
    0
     
    0

    МиГ-23 вършеше СТРАХТНА работа, въпреки разликите с последният писък на модата по отношение концепцията за възможностите на "новите" изтребители. РЛС например не се смущава от цели летящи в перендикулярен курс спрямо носителя и (както се смущават РЛС на F-15, МиГ-29, F-16A/C), сравнително мощна е, (съизмерима с тази на F-15A) и достаъчно надеждна, имайки в предвид капризите на новите радари. И наистина в предна полусфера МиГ-23МЛД при настрещни курсове, на сравнително еднакви височини - спокойно откриваше цели (тип изтребител) далеч над 80км, а захвата на 60-63тия км, е достатъчен, за спокойна работа след 36-тия км с ракетите Р-24Р.. ТП пък и Р-24Т осигуряваха скрит захват, и не малка дистанция на пуск (около 25км) а всеки запознат знае, че това са работните дистанции на новите поколения ракети, и особенно на последното поколение ракети AiM-120C за далечен въздушен бой каквито имат западните изтребители..(на съседките от юг.) Това правеше МиГ-23 мноого добре сложен на фона на съвременните реалности във въздуха, и ЗА ТОВА НЕ ГО ИСКАХА..


    Освен това, МиГ-23 беше достатъчно ефетивен при доброто радио-локационно поле над страната което имахме. А с крило на '16, времето за патрулиране в различни по отдалеченост зони значително нарастваше, което си е извънредно важно, щото си е доста добър тактически радиус на действеие. Е - това не се харесваше, и то не в НАТО, а на някой държави около нас, които имат СИЛНО ЛОБИ в НАТО.


    Всеки знае, че както всяка държава загубила не малко авиобази след дните на студената война, тябваше да си оставим 2 авиобази, - Доброславци като отговорна за столицата, и цялата западна страна, и Равнец понеже сме морска държава, и като такава трябва да имаме ИАБ, отговаряща за източната част на страната, и всички стратегисчески обекти, вкл. и за морската подготовка на пилотите.

    Реално изтребително покритие, близо до най отдалечените точки от Граф Игнатиево - не може да се извърши, - дори и с любимия ми МиГ-29 с горивна бака. Защото трябва време (гориво) за изчакване в зона, работа над целта, евентуално сближение, МВБ, или ескорт, и връщане... - няма как да стане от централната част на страната - Граф Игнатиево, знаят го и тези дето са летяли само в аероклуб. Жалко.. Нямаме зенитно ракетни комплекси по черноморието които функционално, по закон трябва да осигурят прикритие над сушата от нисколетящи цели идващи от юг и от към морето... нямаме и радарно покритие там, (почти) и сме разпасан двор... Нищо че сме в НАТО и че сме само около "съюзници".
    То с такива съюзници, не ни трябват противници. Тя и Германия е в пакта, и е обиколена само от съюзници - но баш добре си има всичко от към всички граници, и радари и комплекси, и изтребители, и всичко. Ами да, нали за това са въоръжените сили - да съществуват и да се вършат работата за която им се плаща, без значение дали е морно време или война. А не да се осланят политиците им на.. в пакта сме, ами пък кой ще ни нападне.. пари няма.. и т.н. ИЗВИНЕНИЯ за НЕ инвестирането във жизненоважни структори с цел - Крадене на пари.
    Това е простата елементарна истина.

    МиГ-23МЛД няма да се върне - приковаха го към земята оголиха небето ни, и изкараха пари от това! Разбира се любовта на хората към самолета МиГ-23 и осъзнаването на необходимостта му не можаха да изтрият. И никога няма да го направят. Но не МиГ-23 е толкова важен... а потъпканите хора, пилоти и техници, служители специалисти, и унизението и заплахата от разграбената ни и полу-фалирала държава..


    Най-добър и скъп вариянт. Купуване на НОВИ изтрбители, които да летят редом до МиГ-29. Удължаване ресурса и ремонт на Су-25К, зада може да лети до 2016г. Ако това не стане задължително новият самолет (бил той и F-16) - в повече бройки за компенсиране загубата на 10-12 Су-25К. 10тина Су-25К не са малко машини и НЕ МОГАТ да бъдат заместени само от "функционалността" на новите самолети. Още повече че се планират (планираха) едва 6-8 нови самолета т.е. крайно недостатъчни. Нови комплекси и радари, съвременни курсове и подготовки за реализиране възможностите на новата техника.

    Евтин но добър вариянт. След МиГ-21бис/УМ, закупуване на 12-18бр МиГ-29 (дори и изделията 9-12А / 9-13)по възможност по нови като дата на производство, с последващ ремонт като част от сделката, може и в БГ, и удължаване ресурса по години на самолетите от РСК МиГ. Имаме опит с МиГ-29 това ще икономиса пари, ще уеднаквим авиопарка, и ще "отложи" закърпвайки празнотата за необходимото време до финансирането и реализацията на пректа за нов изтребител. А качествено няма да загубим, МиГ-29 е актуален дори и в този си вариант. Ремонт за Ми-24В зада може да лети до 2016г. и осигуряване пари за говиро и консумативи за НОРМАЛНА ЛЕТАТЕЛНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ, и подготовка на екипажите. здрава работа в насока - след 2016г. когато Ми-24В няма да го има.


    Лош вариянт. Косюмарите съсипват Су-25К, още сега оставяйки го без ремонт. При това положение Безмер си отива. (явна цел, както стана и с МиГ-23), МиГ-21бис/УМ си отива, без заместник дори временно.
    Елементарни (вечни) спънки с осигуряването летенето на наличните МиГ-29 които междувременно са крайно недостатъчни като бройка, особенно след загубата на 10-12Су-25К и няколкото МиГ-21бис. Ми-24В без ремонт и летене си отива ей така стоейки на земята.. Размахване на приъст от косюмарите че "винаги може и да е по-зле"... Тотална (актуална и в момента) демотивация, и кадрови хаос във ВВС. нерешими проблеми, напускащи хора.. пълна скръб. Костюмари с нови черни SUV-та пердашат до магистралите до морето за си наглеждат летните имения, бизнеси и хотели, където чужденците пилеят умопомрачителни суми пари в същите комплекси, т.е. право в джоба на господата с вратовръзките.
    Масата българи пак не знят какво се е случва.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker