25 години от гибелта на ст. л-т Владислав Вълчев

Pan.bg 20 дек 2019 | 09:03 views (757) commentaries(0)
img На 20-ти декември 1994г. след полет в зона през деня със самолет МиГ-21бис /борден номер 97/ загива старши лейтенант Владислав Владимиров Вълчев от 90-ти випуск. При изпълнение на боен завой в 14 часа и 34 минути докладва за неочакван удар в лоста, след което, по команда на РП /ръководител на полети/ майор Валери Топузов се насочва през морето за кацане. При снижение към третия завой от кръга за кацане на летището на 2-2.5км. южно от Балчик /в залива/, след спадане на скоростта и височината, старши лейтенант Вълчев се катапултира под 100м. над морето. Недостатъчната височина на иначе успешното катапултиране ,довела до дефицит от време, не дава възможност летеца да изпълни докрай действията по освобождаване от частите на спасителната система, с които се е приводнил. Той остава свързан към тях чрез лявата ключалка на кислородната маска....
По този начин действията му по изплуването и качването в лодката са били силно затруднени. Затова е способствала и ниската температура на водата от 6.4 градуса, а на въздуха-около минус 20 градуса.
В разбора на катастрофата като непосредствена причина е посочено катапултирането от височина, неосигуряваща изпълнението на всички действия, предвидени в инструкцията на летеца при приводняване. А за основна причина-непреднамерено включване на режим „приведение” на автопилота АП-155 и неправилни действия на летеца и групата за ръководство на полетите, довели до прерастване на особената ситуация в аварийна, поради разтренираност. Спасителната команда закъснява.
==================================================

Истината за смъртта на Владислав Вълчев е, че е бил включен блок опасна височина.Той снижава самолета в района на с.оброчище-курортен комплекс Албена.АП-155 сработва,да изведе самолета от опасната височина.Това стресва старши лейтенант Вълчев и той докладва за удар в управлението.Ръководителят на полетите му нарежда да се прибира на летището.При захода за кацане,след като снижил под зададената височина,АП-155сработва отново,за да изведе самолета от опасната височина.Трябвало е само да се изключи АП-155 и кацането е щяло да стане перфектно.
Защо всички лъжат?
Защото се чувстват виновни.
Две години преди този случай,има оплакване от АП-155 на самолетите Миг-21 №96 и №98.
След като командират на ескадрилата Милев пред строя обяви че група АО,не прави нищо по тези автопилоти се заех със случая.
Установих,че всъщност автопилотите са в изправност,а летците действат неправилно.НО кога ще убедиш командир,че е сбъркал,особенно




ако се казва Милев.
За да не загине някой и аз да съм виновен,си подадох рапорта за уволнение.След като се уволних,разбрах от Георги Мишев (лека му пръст)че самолет №98,само са го окомплектовали и е продължил да лети (беше спрян заради дефект на АП-155).Трябвало е само командирите Манев(тогава командир на полка,ако се не лъжа)и Милев (командир на балчишката ескадрила)да не се вживяват,като безгрешни и незаменими командири,а да постъпят мъшки,да си признаят грешката и да разяснят на всички летци принципа на работа на АП-155.Тогава и Владо щеше да знае за блока опасна височина(имам данни че тяхният випуск, не са го учили).
Моето мнение е,че смъртта на Владислав Вълчев трябва да тежи на Манев и Милев.Те бяха предупредени навреме, за пропуските на летците в знанията си ,за принципа на работа на АП-155.Самият Милев до последно твърдеше,че АП-155 на № 96 не работи нормално,при напълно изправен автопилот.
Капитан инжинер Васил Йорданов
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker