Логистиците - без тях няма бой

Pan.bg 26 фев 2013 | 08:46 views (3802) commentaries(10)
img 21.02.2013 | Цончо Драгански
в.Българска армия


„Без логистика няма бой. По-добрата логистика осигурява предимство над противника. Тези, без които другите не могат.” Това са само част от девизите на логистиците. И всички те заслужено потвърждават тяхната дейност, която с две думи може да бъде наречена трудна и многообразна.
Като рожба на реформата в Българската армия на 1 октомври 2000 г. в Пловдив бе създадено логистично формирование, тогава 110-а бригада за МТО. Сега е 110-и мобилен полк за логистична поддръжка. Командир е полковник Радослав Янев, началник-щаб – подполковник Сава Савов, а заместник-командир по логистичното осигуряване – подполковник Костадин Добрев.


Дейностите на формированието

са по ремонти на техника в стационарен и мобилен вариант, транспортно осигуряване и евакуация, и комунално-битово и транспортно осигуряване. Поддържането на способности в полеви условия става чрез мобилни ремонтни групи.
Военнослужещите още помнят впечатляващото петдневно батальонно учение на полето през май 2008 г. В него участваха 400 души със 176 броя разнообразна техника. Батальонът беше усилен с рота за ремонт на стрелково оръжие и артилерийска материална част, рота за специални работи, рота за подвоз на материални средства, рота за ремонт на оптични прибори, радиолокационна техника и противотанкови управляеми комплекси, транспортен взвод, взвод за ремонт на технически средства за ядрена, химическа и биологична защита и взвод за евакуация на танкове. Действията на воините бяха наблюдавани от генерали и офицери, включително и от тогавашния командир на Сухопътните войски генерал-лейтенант Иван Добрев.
Формированието продължи


развитието на способностите


си, а военнослужещите и цивилните служители да усъвършенстват знанията и уменията си. През 2010 г. бе разкрит специализиран пункт за ремонт на автомобили – новополучена техника „Мерцедес”. Спуснат бе график за обслужване и ремонт на всички модификации от престижната марка – леки автомобили с повишена проходимост, микроавтобуси и автобуси, и товарни автомобили. Цехът за тази дейност е в стационарен вариант, но има и апаратура, която позволява в мобилен вариант изнасяне на група за извършване на диагностика на място. Даже през дните преди 1 март – Празника на логистичните органи в Българската армия, такава група бе в Софийския гарнизон за дефектация на автомобили „Мерцедес”. Преди една година бе получена и специализирана работилница за извършване на текущ ремонт на техника „Мерцедес” в полеви условия.
Коя техника е по-лесна за ремонт – старата или новата? Старата техника, отговаря подполковник Сава Савов, е относително по-осигурена с резервни части, по-проста е за обслужване и хората имат голям опит по ремонта й. По новата техника не може да се прави никакъв компромис с обслужването. Тя изисква точно предписаните материали и строго спазване на всички срокове по експлоатацията. Автомобилите „Мерцедес” са с бордови компютри и софтуерната програма не допуска неточности в критериите по време или по пробег. Така е и с другата нова техника, усвоена от подчинените на командира на батальон подполковник Румен Костов.
В полка има и щабни подразделения, едно от които е снабдителният модул. От неговия състав е модулният склад с началник старшина Стоян Тодоров, който осигурява материалните средства за миротворците, отиващи на мисия.
От 1 юли т.г., след


организационно-щатните промени


формированието ще се нарича 110-и логистичен полк – кратко и точно наименование. Разбира се, реформата не е самоцелна, а е свързана с развитието на Сухопътните войски и задачите на логистиците. Два от батальоните ще бъдат профилирани да изграждат ядрото на Националния поддържащ елемент (НПЕ) към батальонните бойни групи на механизираните бригади. Други от батальоните – по мисия „отбрана” на Въоръжените сили, ще извършват в стационарни условия ремонти на техниката, въоръжението и оптиката, както и на различни материални средства.
Логистиците изпълняват задачи и по другите мисии на Въоръжените сили – „Подкрепа на международния мир и сигурност” и „Принос към националната сигурност в мирно време”. Мисия в Афганистан започват съветници и две групи за охрана от полка. В края на месеца изтича дежурството на междинния резерв от командването на НПЕ към мисия „Алтеа”, формиран и поддържан от 110-и полк. Подготовка водят и воини от модул за подпомагане на населението в мирно време. Така че в логистичното формирование посрещат своя празник 1 март с повишени способности и по трите мисии на Въоръжените сили.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 10

  1. #1
    uvolnen 26 фев 2013, 09:29
     
    0
     
    0

    Да са живи и здрави тези момчета от логистиката...тила....с които добре или зле прекарах службата си на много трудни места.Единствено те работят реално!Останалите обичаме повече локумите!

  2. #2
    Бейтула 26 фев 2013, 09:39
     
    0
     
    0

    На ученията и в реална мисия БЕЗ ЛОГИСТИКА, ВСИЧКО Е СТЪКМИСТИКА. помислете не са само думи.

  3. #3
    swetlio 26 фев 2013, 11:13
     
    0
     
    0

    Каква логистика какви пет лев. нИКЪДЕ Я НЯМА лОГИСТИКАТА . На снимката МЕРЦЕДЕС - немогат да го отремонтират и затова се плаща на БАЛКАН СТАР. В Логистиката са най -големите търтеи и най-големите лапачи, Защото има ГОЛЯМА логистика и затова колегите си къпъват всичко по частите .Пълни глупости.......

  4. #4
    ves 26 фев 2013, 16:31
     
    0
     
    0

    Браво за статията, но ЛОГИСТИКА в БА НЯМА.... Идете да видите как Логистиката на САЩ работи.. Молете се да не отидете на мисия, където за Логистиката ще се грижи БА, жална Ви майка...

  5. #5
    zdr 26 фев 2013, 18:56
     
    0
     
    0

    Логистиката е най-слабото звено на БА.
    Хубаво е че имат самочувствие, ама нямат почти никакво покритие. В 110 полк може да пратим машина само ако вече сме я отписали и те да потвърдят само часа на смърта. Няма командир който да си прати машина там и да очаква тя да си дойде на собствен ход. А откакто минаха под командване на бригада логистика, процедурата да изпратиш машина за ремонт е толкова бавна и объркана, че се налага самата бригада логистика да обслужва сама себе си. Въобще не е в услуга на подразделенията от БА.

  6. #6
    Niki 26 фев 2013, 19:09
     
    0
     
    0

    Да са живи и здрави логистиците. В тези трудни финансови години за БА те правят какво ли не, за да не спира живота в армията.

  7. #7
    Meetyou 26 фев 2013, 20:40
     
    0
     
    0

    Логистиката, господа негативисти, за разлика от много други дейности, напр. политиката, които могат да се правят и с дупе, се прави само с пари. В логистиката всичко е реално. Там няма вводни, няма фиктивен противник, няма деиности "все едно че...". Храненето е реално, настаняването е реално, ремонтите са реални ..., да наистина няма фиктивни неща. Не е лесно през последните 25г. да играеш вечно виновния, поради липса на финансиране. Как да ремонтираш без резервни части, как да настаняваш в палатки от 1945г., как да храниш с техника от 1960-70г. и с прословутите ПАК, САХ, ПК и РХ-5 и т.н.
    Слава на логистиците, и "Вечна дружба с тилова служба!"

  8. #8
    jsb1968 26 фев 2013, 22:01
     
    0
     
    0

    Бих искал да кажа на господа "критиците" на логистиката, че са хора без опит, без практически знания и без понятие от организиране и осигуряване на едно мероприятие било то учение, конференция или сватба.
    За състоянието на българската логистика и армия вината е не на офицерите и служителите в нея а на политическата ни каста която бавно и мъчително разкъса тиловите ни структури с цел облагодетелстване на себе си и своите подставени генерали, министри и партньори като съкрати, закри, унищожи и продаде основните структури, нормативи и ресурси САМООСИГУРЯВАЩИ съществуването на БА в мирно и ОСИГУРЯВАЩИ възможностите и във военно време.
    Децата които пишат в този форум не са виждали гладен войник или епидемия в полеви условия нито са разбрали, че бананите идват от дърветата а не от БИЛА. И ако някои от тях ожаднее мисли, че водата е само за миене понеже за пиене има кола и пепси.
    Пазарите които се откриха за капиталистите след рухването на логистиката ни са най-важната част от истината. Пазарите бяха целта и те стигнаха до нея с помоща на политическите ни мекерета които сега гласуват закупуването на техника, въоръжение и др. видове имущества от "партньорите" ни на гърба на българския данъкоплатец, като печалбата отива естествено в западната оръжейна индустрия а ние търсим "спешни мерки" за спасяване на Вазовските заводи и обявяваме "стратегически" търгове за джапанки и разлепени кубинки на родния си пазар.
    Да са живи и здрави всички колеги от логистичните специалности! Те са основата на пирамидата а ние острието!
    От един танкист!

  9. #9
    pppp 28 фев 2013, 14:37
     
    0
     
    0

    ,,В 110 полк може да пратим машина само ако вече сме я отписали и те да потвърдят само часа на смърта. Няма командир който да си прати машина там и да очаква тя да си дойде на собствен ход. А откакто минаха под командване на бригада логистика, процедурата да изпратиш машина за ремонт е толкова бавна и объркана, че се налага самата бригада логистика да обслужва сама себе си. Въобще не е в услуга на подразделенията от БА."
    много интересни неща съобщаваш,ама моля те първо преди да пишеш ,да научиш,че не са подчинени на бригада логистика.А едва ли има друго формирование,което да се занимава с толкова разнообразни неща.Не се сърдете на логистика...сърдете се на тези ,които съсипаха държава и армията.Логистиците си вършат работата...не им се бъркайте,а им кажете,,ЧЕСТИТ ПРАЗНИК''И им пожелайте нещата в тази армия да се оправят и всички да гледаме в една посока ,а не орел,рак и щука......

  10. #10
    zdr 28 фев 2013, 21:37
     
    0
     
    0

    Кого заблуждавате? Бил съм в рота логистика, тогава все още МТО рота. Тези номера с няма хора и няма части и аз съм ги правил. А задавате ли си въпроса ние как си движим същите тези машини на по 40 години. Как си изпълняваме всекидневните задължения? Да не би за нас да има части? Да са живи и здрави автоморгите, че поне свещи за ГАЗ си намираме, дават ни ги от съжаление хората. А колкото до храненето - Кога за последен път сте осигурявали хранене на някое учение? Докарват ми някакви консерви и хляб (които получават от фирми), старшината сега вече по-модерно му логистика на ротата ги получава и ги раздава. Старшината т.е. НИЕ си осигуряваме палатки, посуда, легла, за каква логистика говорим? А столовите от колко години ги няма? В момента имаме столова но примерно логистичния батальон няма участие в нея. Всеки месец пращам по 5 човека в столовата. Добре поне че пак ще ги махат. Не искам да обидя никого, но това е реалната ситуация в БА. Само ще посоча, че например на последното учение на 2 бригада логистичния батальон не взе никакво участие. Доколкото ми е известно на тракийски страж също няма да участва (дано да греша). Без коментар!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker