Ще ни защити ли НАТО от Турция?

Pan.bg 22 фев 2014 | 20:40 views (8172) commentaries(19)
img Източник: Инфобалкани

Ще ни защити ли НАТО от Турция?Въпросът кой е по-важен за НАТО – България или Турция е съвсем риторичен, но не и в главите на обладаните от „евроатлантическите ценности“ родни политици
На дневен ред заплахата за собствения ни суверинитет и национална сигурност, която Турция чрез нейната неосманска политика представлява се появява едва след поредния скандал, непремерено изказване (а може би съвсем умишлени провокации!) на някой турски политик, който обявява за „турски“ определени наши територии.
Ако попитаме някой като господин Паси – председател на Български Атлантически Клуб няма за какво да се притесняваме – „нашите партньори от НАТО са поели ангажимент да гарантират нашата сигурност“ – това е най-вероятно да чуете от него и от целия политически елит, който дори не намира за нужно да реагира (както Гърция не се поколеба, например) след поредния скандал, когато турския премиер Реджеп Ердоган отново обяви изконни наши земи за „турски“. Излишно е да коментираме нашите външни министри в последните години – те всякаш са подставени като говорители, които нямат никаква собствена позиция – съответно наша, българска, а изпълняват всичко под инструктажа на Вашингтон, Брюксел или Тел’авив. Окомерно можем да заключим, че не просто не сме независими, а силно подчинени и зависими от нашите т.нар. „партньори“.
Трябва да отбележим, че много анализатори и специалисти всъщност съвсем не „проспиват“ действията на Турция и нейната нескрита амбиция да възроди Османската империя в нова, по-нежна версия. Алекс Алексиев е уважаван научен сътрудник в института „Хъдсън“, дълги години живее в САЩ и е изготвял анализи за ЦРУ и Пентагона. Ето какво казва той по въпроса:
image
- Ние сме малка държава, но ако нямаме борбена, добре тренирана и мотивирана армия и отлично разузнаване ще бъдем поставени в критична ситуация. Държавата е отговорна пред нацията, че сме поставени в ситуация, във военно отношение да сме напълно безпомощни. А идеята, че с Турция сме партньори в рамките на НАТО е просто един мит и звучи направо смешно. В момента за нас съществуват заплахи от страна на Турция. Самият Даудоглу го е казал на всеослушание, че са идвали по нашите земи на коне и ако трябва пак ще дойдат. Какво е това, ако не




открита заплаха за бившите роби на Османската империя?

Няма никакъв спор, че ако в България се случи „кипърския сценарий“, в койтопреди тридесет години турски военни извършиха десант, окупираха северната част на Кипър и обявиха Кипърска турска република – и до днес непризната от никой. Важно е да се знае, че в Кипър има стратегически много важна английска военна база, а Гърция е член на НАТО, също като нас.

Логичния въпрос е –

Кой е по-важен за НАТО – малка България и нейната окаяна армия или Турция – „бъдещия стълб на Балканите“, според САЩ и нейната модерна армия, която е втора по численост в НАТО ( след САЩ) и 9-та по численост в целият свят?


Още по-логичен е въпроса, който със всеки изминал ден все повече хора си задават – въобще важни ли сме с нещо за НАТО? Много високопоставени лица, както и авторитетни експерти считат, че България е приета в НАТО, само за да се нанесе удар над Русия, да се гарантира, че Русия няма да има влияние в нашата държава и ще бъде в сферата на влияние на северноатлантическия алианс и САЩ (основно). Сред тях е Робърт Гейтс – бивш шеф на Пентагона и министър на отбраната на САЩ:

- Прибързаното включване в НАТО на бившите съветски сателити Унгария, Полша, Чехия, Словакия и балтийските страни беше грешка”, пише 71-годишния Гейтс, който е единствения министър на отбраната през мандатите на два поредни американски президенти.

“Американската договорка с правителствата на Румъния и България за ротация на воении през базите им беше ненужна провокация”

Ясно е, че ако България имаше някаква поне минимална значимост за нашите евроатлнатически партньори едва ли щеше да бъде принудена да унищожи армията и военната си индустрия преди да бъде приета в алианса.

Нека сравним каква беше нашията армия в навечерието на 1989г. и каква е днес. През 1989 г. когато падна Берлинската стена и дойде краят на студената война българската армия наброява 152 000 редовни войници. ВВС има 220 изтребителя МиГ-21, около 45 бронирани вертолета Ми-24 и други около 80 модерни за онова време самолети като МиГ-23 и МиГ-25.

И най-важното – България имаше отлично разузнаване, което много внимателно събираше информация и наблюдаваше действията на Турция. Освен това Турция не би предприела никакви провокации, от които със всеки изминал ден все повече можем да се притесняваме днес, защото страната ни разполагаше с ракети, които можеха да нанесат ядрен удар над Турция или Гърция за около 25 мин. време. Нашите СС-23 имаха сериозен възпиращ ефект за турците.

Сега не можем да си правим илюзии, че САЩ и НАТО ще ни защитят при евентуална нужда от един от техните най-важни партньори в алианса и на международната сцена. Пак повтарям – САЩ са определили бъдещата роля на Турция като „стълб на Балканите“….

Освен, че нямаме армия, че сме поверили цялата си сигурнот на американските военни, пребиваващи у нас в американските военни бази и настояваме дори броят им да се увеличава, както и на НАТО, правейки си илюзията, че всъщност алианса и САЩ биха се „скарали“ с Турция заради нас, ние трябва ясно да знаем, че ако Турция в крайна сметка бъде приета в Европейския Съюз картината за нас ще стане доста мрачна. Очевидно е, че членството ни в НАТО и ЕС в много отношения не само не ни помага, а всъщност е в противовес с нашите национални интереси. Ако трябва да бъдем честни, ние сме като една малка фигурка на голямата шахматна дъска – просто една пешка. Ние нямаме собствена позиция и външна политика – не може отношенията ни с държави като Русия да зависят от моментните отношения между нашите „партньори“ в алианса и руската държава. Голяма наша грешка е, че винаги сме избирали да бъдем нечий сателит. И не е вярно, че нямаме избор – много малки държави като нашата са доказателство, че при желание една страна може да бъде уважавана, неутрална и независима.

Автор: Соколов
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 19

  1. #1
    Broadsword 22 фев 2014, 21:28
     
    1
     
    0

    Напълно съм съгласен с момента че не е важен размера на държавата, а далновидността на управниците й и подготовката й да защити националните си интереси, да не говорим граници. Нещата отива на край на играта за нас ... и за това можем да благодарим изцяло на наивната, пенделска политика на всички национални престъпници на прехода от 89-та година насам. В който и съюз да сме, след като сме там само за да подскачаме като клоуни покрай големите братя и да се мъчим да им изпълняваме прищевките вместо да се държим като зряла и утвърдена държава следваща собствена политика, резултата ще е същия. Но накъдето отиват нещата - няма смисъл да се притесняваме за членства в "бъдещи" съюзи, защото няма да ни има на картата ... и за съжаление това далеч не е песимистична, а грозно реална прогноза.

  2. #2
    Румбата 22 фев 2014, 22:06
     
    1
     
    0

    Въпроса в заглавието е риторичен! Който помни или чете какво се е случвало между старите членки на НАТО Турция и Гърция знае отговора... Да го казвам ли тук?
    Няма - четете, чичко Гугъл знае отговора.

  3. #3
    Nikoi 22 фев 2014, 22:44
     
    0
     
    0

    Да сега е жалко, да се намираме в такова незавидно състояние. Не дай си боже да стане война и политиците, като този мръсен евреин ще избягат от България.

  4. #4
    До кога?! 22 фев 2014, 23:30
     
    2
     
    0

    Първостепенният проблем на България е демографската катастрофа! ДЕМОГРАФСКАТА КАТАСТРОФА, КОЯТО Е ФАКТ И БЪЛГАРИЯ ЗАГИВА И БЕЗ ТУРСКО НАШЕСТВИЕ!! Хора, ако не четете демографските данни, то не се ли оглеждате край себе си?! НИМА НЕ ВИЖДАТЕ, ЧЕ НЯМА РАЖДАЕМОСТ НА БЪЛГАРСКИ ДЕЦА?! И НИЩО НЕ СЕ ПРАВИ ЗА ДА СЕ СТИМУЛИРА ФИНАНСОВО РАЖДАНЕТО НА БЪЛГАРСКИ ДЕЦА!! СТИГА СЕ ВАЙКАХТЕ ЗА ГЛУПОСТИ!

  5. #5
    относно НАТО 22 фев 2014, 23:51
     
    1
     
    0

    То е ясно - НАТО няма да ни помогне. Прав е също така и първия коментатор, защото от нас си зависи доколко ще браним интересите си, винаги има начин. Че Турция е основният и приоритет съюзник на САЩ в региона е ясно. Ясно е и кой оказа натиск при създаването на ДПС за нейното признаване - САЩ. Ясно е и че американските бази тук в координация с Турция знаят перфектно какво е състоянието на защита тук. Има и едно писмо на Бил Клинтън, за което имам и друго място инфо - ето иначе основния смисъл - http://worldtodaybg.com/2013/01/01/писмото-на-бил-клинтън-до-косовските-т/ .
    Под диктовката на НАТО разрушихме армията, под диктовката на САЩ и ЕС - икономиката. Планът за икономически преход беше направен много по-катастрофално от на други места, едно от първите условия - приватизация на МДК Пирдоп и т.н. по редицата. Не мога да си обесня как стана така, че всички се подлъгаха по някакви фиктивни евроатлантически ценности, независимо от мащабната пропаганда. Как може да наречеш "съюзник" държава като Турция, която никога не е криела своята амбиция за връщането на старите територии на османската империя под малко по-различна форма. Аргументи за СПЕШНА преориентация - нямаме сили да се борим с Турция или със САЩ, ние сме колония на запада във всяко едно отношение. Колкото и да плюят по Русия, разни интерпретатори и бълнуващи за царящ комунизъм в тая държава, предпочитам православна Русия за съюзник, пред САЩ, които използват ислямисти, за да постигат своите стратегически и икономически цели. От друга страна - никой да не си прави илюзии - новата студена война вече е започнала. Очертава се остро противопоставяне между възродената Русия и САЩ. Дори само от презумпцията - врагът на моя враг е мой приятел, виждам като евентуален съюзник Русия. Само една подробност - трябва да се махнем от НАТО, нямаме полза от него, само разруха и никакви истински гаранции за сигурност. В очертаващото се противопоставяне между Русия и САЩ, според мен руснаците биха имали интерес от съюзник България, ние също можем да се възползваме от стратегическото си място и да се договорим нещо, но не говоря за онова подчинено положение като сега към каквото ни кажат от запад, а за едно достойно поведение, което можем да удържим и да имаме взаимна изгода от отношенията ни. Иначе - на нас ни трябва превъоръжаване, но докато това стане - трябва ни и съюзник.

  6. #6
    относно НАТО 23 фев 2014, 00:22
     
    2
     
    0

    до коментар номер 4. ще тръгне да се оправя демографията, като се оправи икономиката. А икономиката ще се оправи като престанем да бъдем колония

  7. #7
    kk 23 фев 2014, 00:42
     
    2
     
    0

    Естествено че няма да ни защитят.
    Без икономика и хора България е загубена.

  8. #8
    относно НАТО 23 фев 2014, 01:04
     
    2
     
    0

    Ами като няма да ни защитят и нямаме полза, не е ли време да се махаме от НАТО. Иска ми се видя вашите мнения за това трябва ли ни преориентиране, към кого и как... защото само, ако се чака, просто ще гледаме как България си отива безвъзвратно

  9. #9
    Koroin1980 23 фев 2014, 07:04
     
    2
     
    0

    Най-голямата заплаха за националната сигурност е ДЕМОГРАФСКАТА КРИЗА!Държавата плаща за бездомно куче 32 лв на месец и 35 лв за дъщеря ми!Ако това не е целенасочен геноцит към българския народ?Кое?!?!?

  10. #10
    Кемал 23 фев 2014, 09:51
     
    0
     
    0

    Може да съм краен в мойто изказване, но в случай на нападение на Турция срещу България , трябва просто да се натовари един,пет, десет контейнера с отработено или каквото и да е ядрено гориво от АЕЦ ни и да се разпрасне или взриви в Анкара,Истанбул в богатите им квартали и казарми.

  11. #11
    Кемал 23 фев 2014, 10:03
     
    0
     
    0

    При такъв сценарий, ако Турция нападне Българи, колкото и абсурдно да звучи, товари се колкото може ядрено или отработено ядрено гориво от АЕЦ ни и с пътнически самолети с допълнителни бомби, по сценария на Ал Кайда през 11.09.2001 г. се взривяват в Анкара,Менджилиса,Разузнаването им,Министерства и др.Отделно диверсанти взривяват мостове, ел.централи,молове,училища и др.в рамките на 2-3 дена...тотален удар...тъй като нямаме ракети, самолети, войска...явно само така може да се противопоставим...повярвайте ми, ще има желаещи!

  12. #12
    Teraflop 23 фев 2014, 10:15
     
    1
     
    0

    Ще ни защити НАТО на куково лято.НАТО си има свои цели и приоритети,а България не е сред тях.Това трябва да е ясно.Колкото и да ни се усмихват ,и да ни заблуждават американците.

  13. #13
    Хипотезатора 23 фев 2014, 11:52
     
    0
     
    1

    "Практически всяка индустриализирана нация днес може да създаде ядрено оръжие за няколко години, ако се вземе политическо решение за това. Страни, вече притежаващи значителна оръжейна и ядрена индустрия биха могли да направят атомна бомба в срок, вариращ от няколко месеца до няколко години, в зависимост от субсидиите на проекта и техническите възможности на страната."

    "Българската ядрена програма започва в края на 50-те години, когато СССР построява малък изследователски реактор в София. България е втората страна в бившия Източен блок след Съветския съюз, която започва да произвежда собствена ядрена енергия."

    " Голяма част от българската уранова руда, добивана край Бухово и Доспат, е била изнасяна за СССР. По-старите съветски ядрени оръжия и реактори използват български уран заради високото му качество. Днес България разполага с един изследователски реактор ИРТ-2000, който е спрян, но е планирано той да бъде пуснат отново с намалена до 200 КВт топлинна мощност[25]. Козлодуйските реактори също произвеждат големи количества плутоний, които евентуално биха могли да се използват за направата на ядрено оръжие. Съществува и неизползваем вече завод за обогатяване на уранова руда. Макар България да разполага със значителен ядрен капацитет, не са правени планове за създаване на атомна бомба."

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Ядрени_сили

    Ето истинските причини България да бъде натискана от .... да няма нова АЕЦ и да бъде поставена под постоянен натиск да закрива старите блокове в Козлодуй!

    Ето защо, поради щенията на верния натовски съюзник Турция, България бе заставена да ликвидира и ракетните си комплекси, способни да пренесат ядрени бойни глави до определени щекотливи цели. Дори и да сме нямали достъп до ядрените си заряди, които братушките може би са ги отнесли, било е въпрос на политическо решение е те да се произведат у нас.

  14. #14
    Кирил 23 фев 2014, 12:01
     
    1
     
    0

    мое мнение е,че няма да ни защити.но по-лошото е,че благодарение на разсипническата политика,водена през последните 24год. на този преход(как пък не го пре-ходихме?!)ние сами не можем да се защитим.
    П.С. до №2 Румбата:относно Кипърския въпрос,прочети още малко-какъв е бил статуса на Кипър преди и по време на инвазията.от написаното от теб оставам с впечатление,че поставяш Р.Кипър в границите на Гърция....а това далеч не е така...

  15. #15
    Паниковски 23 фев 2014, 12:33
     
    1
     
    0

    Тук никой не защитава тезата, че НАТО е гарант за сигурността и териториалната ни цялост. Така както бе Варшавския договор. Това доказва, че политиците ни са ни предали и през 2004 и през 2007 година. Защо обаче народът ни си мълчи е малка тайна. Гърците скочиха и Европа развърза кесията. Българинът си мълчи и търпи. А на следващите избори може да върнем Боко или да реанимираме Костов, БСП и т.н. Може и да дадем властта на новия месия - Барека. И хората като видят, че няма кой, няма да излязат отново и ДПС пак ще има ръководна роля.

  16. #16
    apolo75 23 фев 2014, 13:08
     
    0
     
    0

    Проблемът на България не е Турция, а се нарича МВР и си е чисто руска провокация. Каквото е и заглавиято на статията. Иначе помним 2006г., 3 хил. човека (една бригада)от Хизбула се подиграха с 500 хил. Израелска армия. В основата на този успех е проводната свръзка, подготовката на Л.С. разузнаването. И колкото по-слаба е Русия, толкова повече България ще е обект на провокация от всички видове включително физическо ликвидиране на хора. Проблемът на Руснаците с "богата" България е припознаването на българските корени на много хора в района от Адриатика та чак до р. Волга.

  17. #17
    apolo75 23 фев 2014, 13:09
     
    0
     
    0

    Проблемът на България не е Турция, а се нарича МВР и си е чисто руска провокация. Каквото е и заглавиято на статията. Иначе помним 2006г., 3 хил. човека (една бригада)от Хизбула се подиграха с 500 хил. Израелска армия. В основата на този успех е проводната свръзка, подготовката на Л.С. разузнаването. И колкото по-слаба е Русия, толкова повече България ще е обект на провокация от всички видове включително физическо ликвидиране на хора. Проблемът на Руснаците с "богата" България е припознаването на българските корени на много хора в района от Адриатика та чак до р. Волга.

  18. #18
    той 23 фев 2014, 13:39
     
    1
     
    0

    Аз се надявам на 'грешката' която направи Русия на откриването на игрите в Сочи с историческата карта на България.ако те не ни помогнат няма кой.

  19. #19
    Do #18 24 фев 2014, 12:42
     
    0
     
    0

    "България винаги ще бъде коварно важна за Русия, каза още Коритаров.

    Тепърва Украйна ще става огромен проблем за ЕС. Дали ЕС е готов да тегли Украйна, е дълъг процес. Ще се приложи ли политическо решение за присъединяване на Украйна, запита Коритаров и добави, че се съмнява Брюксел да е готов."

    http://frognews.bg/news_66046/Koritarov_Rusiia_moje_da_smachka_Ukraina_ako_pojelae

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker