Руски съветник: България ни предаде два пъти

Pan.bg 06 мар 2018 | 20:41 views (2851) commentaries(19)
img
frognews.bg


Съветникът на председателя на Държавната дума на Русия и първи зам.-председател на Синодалния отдел по взаимоотношенията на руската църква с обществото и медиите Александър Щипков, коментира във „Фейсбук“, че България е предала страната му два пъти и подчерта, че думите на московския патриарх, изречени пред президента Румен Радев в София са били „явен бой“.

„Горд съм с руския патриарх. Пред целия свят той заяви на лидерите на българския елит нашата обща история“, посочи Щипков.

„Руснаците освободиха България от турците. Проливайки кръв. Те не поискаха нищо в замяна. Ние защитихме нашата обща вяра. Ние защитихме името на Христос от оскверняване. А България ни предаде два пъти: през 1941 г. и през 1991 г.“, написа Щипков.

Според него, „патриархът говори твърдо и уверено. Говори от позицията на истината и силата. Той говори от името на руснаците. Той говори като човек, който осъзнава историческата отговорност за думите и делата си на поста, който Господ му е възложил“.

„Актът на Негово светейшество патриарха на Москва и цяла Русия предизвиква у руския човек гордост с отечеството му. Това не е залепена лента с името на родината върху спортна чанта. Това е явен бой“, подчерта Щипков.

„Патриархът възстанови историята, затвори разривите в историята. Почувства тъканта на историята. Той прави история. Той е руският патриарх“, смята съветникът на председателя на Държавната дума на Русия.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 19

  1. #1
    Булгарофашист 06 мар 2018, 22:09
     
    10
     
    18

    абе орк забравил си да добавиш и че рязахме гусишшвайн :
    -1885
    -1913
    1916-1918
    1941-1944

  2. #2
    ddd 07 мар 2018, 20:23
     
    13
     
    16


    „Руснаците освободиха България от турците. Проливайки кръв. Те не поискаха нищо в замяна."
    Де, де айде стига! Руснаците са поискали (или някои във върхушката или други, които не са руснаци там... :) ) да им се заплатят разходите по войната. И доколкото е известно вагони със злато са отпътували за Русия. Има малко приспадане от около (цитирам по памет) 80 милиона френски франка, което е бил някакви обезщетения изискуеми от Турция и толкоз. Това е залитане със шовинистичен оттенък.Такива в Русия ги има бол!
    А нашите власти защо не взеха мерки да озаптят простаците по време на визитата? Толкова ли бешпе трудно да се досетят???

  3. #3
    ddd 07 мар 2018, 20:29
     
    11
     
    17

    "Ние защитихме името на Христос от оскверняване."
    Не споменавайте иметоГосподне напразно!
    на руснаците им е било обещано проливите и Цариград...А всъщност целта е била да се събори Турция заради епохата на въглводородите-нефта.. И след като англойската флота акостира в Истанбул става ясно, че Русия е изиграна... перфектно!

  4. #4
    Малка корекция 07 мар 2018, 23:07
     
    24
     
    3

    Малка корекция - през 1991 г. руснаците предадоха България, като ни оставиха сами и де факто ни набутаха в ръцете на американците. Тогава имахме избор - или с американците и да умираме бавно, или сами и да умираме бързо по югославски сценарии (разпарчетосани от съюзниците на САЩ Турция и Гърция). Така, че г-н руснакът да не ми говори много за предателство.
    България беше най-верния съюзник на СССР във Варшавския договор, помогнахме им даже за потушаването на Пражката пролет! А как ни се отблагодариха за това руснаците - хвърлиха ни на вълците след 1989 г. А "западните ни съюзници" много добре знаят, колко верни бяхме на руснаците и как мнозинството българи са русофили - затова ни е..ха майката (без извинение).

  5. #5
    БГ 08 мар 2018, 01:05
     
    15
     
    7

    Отговор на коментар: #4
    Да съгласен съм със вас.
    Ама нека и да каже за Втората световна те в началото на войната бяха ли съюзници с Германия когато си деляха Полша ?

  6. #6
    ddd 08 мар 2018, 03:53
     
    15
     
    2

    Отговор на коментар: #4
    Може и да се окаже, че шепа "неруснаци" и няколко руски предатели кариеристи и блюдолизци (винаги се намират такива черни овце в стадото!) са довели до "предателството"..Но струва ми се некадърното ръководство на държавата СССР беше най-най- най- основната причина. И ТО! не икономическата сфера-СССР е преживявал далеч по тежки удари. Идеологията беше контрапродуктивна. И подходът към масовто потребление. Не може да произвеждаш 30 години един и същ модел автомобил, докато противната страна изкарва на пазара през два -три месеца все по-функционални и модерни такива и да твърдиш, че си най-добрия! (Както и за всички потребителски стоки.)
    Не може да заглушаваш чужди радиостанции, да има свирепа цензура и да казваш, че си най-демократичен.Явни абсурди, които Брежнев беше достатъчно заблуден и глупав да пренебрегне... После се оказа, че прехвалените западни ценности са били бутафория и конюктура но беше късно. СИСТЕМАТА рухна отвътре!
    Ото Фон Бисмарк го е казал най-добре:
    "Руснаците не може да се победят във война! Ние сме се уверявали в това стотици години. Но ако им подхвърлите фалшиви ценности, те сами ще се победят!"
    П.П. Някои скептично отричат Бисмарк да е казал тези думи но в действителност е точно така.


  7. #7
    ddd 08 мар 2018, 03:57
     
    3
     
    0

    Изобщо това е една шовинистична статия... НО...не дава, ли тя "червени точки" на Радев пред американците?....

  8. #8
    бай иван 08 мар 2018, 13:40
     
    20
     
    1

    Ако въобще е вярно това изказване на въпросния А. Щипков (а съм склонен да го вярвам, защото съм чувам многократно за нашите "предателства" към матушка) то бих добавил, че въпросните 2 примера, които дава са абсолютно най-тъпите примери, които може да даде и обяснявам защо:
    1. "България ни предаде през 1941 г."
    Всъщност България не е направила нищо подобно, и хората, които знаят историческите събития до датата на присъединяването към Тристранния пакт ще възразят на момента. Всъщност ние сме обявили неутралитет още от избухването на войната през 1939г., за разлика от други участници в нея. Да напомня, че Румънците са подписали вече пакта и благодарение на политиката ,която води Борис III успяваме да върнем Южна Добруджа в пределите, защото немците притискат северните ни съседи, с цел приобщаване на България по-лесно към пакта. В допълнение нацистите опитват да включат в пакта и Турция, за чиито действия българското разузнаване е много добре запознато. Нека погледнем и гледната точка на царя тогава, който прави всичко възможно, за да отклонява опитите на нацистите да присъединят царството към пакта. Дори упорството му забавя плана "Барбароса", тъй като Хитлер отклонява основни войски, заради отказа да нападнем Гърция, защото южната ни съседка разбива на пух и прах италианските части, дебаркирали в днешна Албания и разбити и унизени в последвалите боеве. Още едно допълнение - дори, когато сме опрени до стената и пропускаме войските на Вермахта и подписваме Тристранния пакт, ние продължаваме да поддържаме дипломатически отношения със СССР до края на войната. Неизпращането на български войски на източния фронт също е всеизвестен факт. Ако се смята, че изпращането на медицинска влакова композиция на източния фронт е предателство, то това е единствената войскова част(ако въобще може да се определи, като такава), стъпвала в руските земи. За справка - България губи около 30 хил. войни в боевете след 1944 г срещу отстъпващите немски войски, съвместно със 37ма армия на Трети украински фронт.
    Толкоз за предателство номер 1!
    2. "България ни предаде през 1991 г."
    България не е предавала никого и през въпросната година, поради факта, че у нас тече един процес на перестройка, налагана от др. Горбачов, стартирала още през далчената 1985 год. Въпросната перестройка се усеща във всички държави на тогавашния Съвет за икономическа взаимопомощ (СИВ) под различни форми, включително и у нас. След избирането на Михаил Горбачов за генерален секретар на КПСС той обявява съветската икономика за изостанала, като първо е използван изразът "ускорение" и после "перестройка" с цел подобряване на живота на съветските граждани. Наред с реформите в икономическата сфера тече и процес на т.нар. "гласност", която всъщност представлява демократична реформа чрез премахване на цензурата, като се създават независими медии, публикуват се книги, забранени преди това и т.н. Същият Горбачов е съветският лидер, които спира помощите за държавите от СИВ под различни форми, а за България това е било нефтът, който Живков успява да издейства от предходния съветски ръководител Брежнев. Там номерът с лова на елени не минал. Българската икономика е била от изключителна зависимост от тази почти безвъзмезна помощ, което се доказва от притесненията на тогавашното управление в страната и опита на Живков да се заиграе с Ханс Йохан Щраус, което в крайна сметка минава успешно и получаваме от богата провинция Бавария така желания стимул от валута, под формата на изгодни заеми в германски марки. В средата на 1989 год. с Указ 56 се декриминализира предприемачеството и започва прехвърляне на държавни ресурси в частно разпореждане (разбира се в ръцете на наши, доказани хора) Перестройката на Горбачов прави това, че всеки трябва да се спасява за себе си, като за съветска Русия това е техният собствен народ, а за всички останали - поединично. Така или иначе този процес е половинчат, както за СССР, така и за всички останали страни от СИВ (с малки изключения в централна и източна Европа) В един момент на разпад на колоса СССР през 1991 г. ние трябваше да избираме - потъваме с тях или обръщаме глава на запад. Избрахме второто! За икономиката ни единствения изход бе бързо да се преструктурира от планова в пазарна, за да няма съществени трусове в обществото, но всички знаем как това не се случи, а и беше нужно на управляващата върхушка време за първоначално натрупване на капитали, но това е съвсем друга тема.
    В така изложените факти по-горе не виждам предателство!
    Ние никога не обвинихме съветите и после руската държава, че бяхме изоставени, защото българина е достоен човек и знае, че преди всичко всеки би трябвало да гледа собствения си интерес за собствения си народ. Да, ние не избрахме най-доброто решение, но избрахме единственото възможно решение. Да, то не е най-доброто, защото решението, което взехме бе направено по български, далавераджийски и байганьовски. Толкоз!
    Айде сполай и може да си цъкате минуси, колкото искате! Истината не може да се скрие вовеки!

  9. #9
    А защо 08 мар 2018, 18:05
     
    11
     
    2

    А защо трябва болезнено да се връзваме на изказванията на всеки бюрократ и чиновник в Русия?Какато в САЩ,така и в Русия има много неграмотници и по история,и по география ,и по политика.Русия отдавна не е СССР и трябва да приемем,че както в Запада има хора които ни недолюбват,така и в Русия има такива.Че то руските соросоиди и либерасти са най-кресливите в света.Значи напълно резонно е да има вресливи крайни националисти в З.Европа,но в Русия не може!Че то антибългарски изказвания от немци,французи,холандци,австрийци,американци......колко щеш.На мен лично само Иречек ми е предостатъчен та да тегля майната на чехите.Руският патриарх направи гафове,които после на летището се опита да позамаже и кашата стана пълна.Просто показа,че не е на нивото на Путин по исторически и политически познания,политически и дипломатически опит.Публична тайна е,че руският патриарх има промонархически залитания,но съща не е тайна,че монархията в Русия няма шанс да се възроди.С президентската република са намерили баланса между народопсихологията и традицията от една страна и наложителната модернизация от друга.Русия отдавна не е нито СССР,нито КПСС, а е държава с много партии,прослойки и интереси където отдавна няма една единствена истина.

  10. #10
    Все пак... 09 мар 2018, 14:51
     
    12
     
    5

    Отговор на коментар: #2

    Да не се връзване на думите на невежи.

    Да не се връзваме на думите на русофоби.

    Най-вредните русофоби са руските русофоби.



    И все пак не друг, а Русия възкреси България.


    Относно митичното злато:

    АНТИБЪЛГАРСКА ЛЪЖА Е, че 32,5 тона злато е платила България на Русия за освобождението ни от турско робство. Това е една от редовните антибългарски провокации и димка за наивници и невежи. Дори и десните историци в ТВ предаването "История на България" по БНТ на 26.02.2018 г. отговориха отрицателно на този антибългарски провокационен въпрос, зададен неслучайно от един от гостите на предаването.

    ПАК РУСИЯ Е ПЪРВАТА ДЪРЖАВА В СВЕТА, ПРИ ТОВА ВЕЛИКА ДЪРЖАВА, КОЯТО ПРИЗНАВА ПРОГЛАСЕНАТА НЕЗАВИСИМОСТТА НА СЪЕДИНЕНА БЪЛГАРИЯ ОТ 22.09.1908 Г.

    Пак Русия спасява провъзгласеното Царство България, през есента на 1908 г., от иска на Османската империя към непризнатото все още Царство България, заявен пред великите сили, които бяха страни по Берлинския мирен договор, а именно, Османската империя да бъде териториално възмездена с Източна Румелия, - която до прогласяване на независимостта от 22.09.1908 г. е автономна област на Османската империя с български управител (българският княз след съединението от 1885 г.; първо княз Батенберг, а сетне и княз Фердинанд), а Княжество България по силата на Берлинския договор е васална със сюзерен (върховен господар) турският султан.

    Не България, а Османската империя е натоварена да изплаща репарации на победителката Русия в резултат на Руско-турската освободителна война.

    Руската империя спасява България, която провъзгласява своята независимост на 22.09.1908 г., като:

    1. Първа признава независимостта на провъзгласеното царство България и се застъпва за България пред другите велики сили, срещу турските териториални претенции и заплахата за окупация на Източна Румелия от Османската империя.

    2. Урежда погасяване на турските териториални претенции към провъзгласеното Царство България, чрез посредничество между Османската империя и Царство България за прехвърляне върху Царство България на репарационните задължения на Османската империя, които са резултат от Руско-турската освободителна война.


    Иначе съм съгласен с №10 - бай Иван и му цъкнах "+" и най-вече за "предателството ни" от 1991 г. А на руския национален предател, незаконно разтурил СССР чрез конституционния преврат в СССР от 08.12.1991 г. в Беловежката гора са му направили дом-музей!

    През 1996 г. президентът на Русия Борис Елцин заявява, че съжалява за подписването на Беловежкото споразумение.

    Споровете относно значението на Беловежкото споразумение и последвалите събития продължават и до днес. То се превръща в обвинение срещу Борис Елцин и в опит той да бъде свален от длъжността държавен глава през май 1999 г. Специална комисия на Държавната дума на Руската федерация установява, че Елцин подписва Беловежкото споразумение, е извършил действия срещу волята на народите от РСФСР за запазване на СССР, изразена на референдума от 17 март 1991 г. и правейки грубо нарушение на:

    чл. 74-76 от Конституцията на СССР от 1977 г.,
    Закона за СССР от 3 април 1990 г. „За реда на решените въпроси, свързани с отделянето на съюзната република от СССР“,
    чл.4, 5, 68, 70, 71, 76 от Конституцията на РСФСР от 1978 г.,
    чл.4, 6 от Закона за РСФСР от 24 април 1991 г. „За президента на РСФСР“,

    Комисията също стига до извода, че Елцин е извършил действия, съдържащи признаци на тежко престъпление, по силата на чл. 64 от Наказателния кодекс на РСФСР, представляващо държавна измяна чрез подготовка и организиране на заговор с цел противоконституционно изземване на съюзната власт, премахване на тогавашните съюзни институции на властта, незаконна промяна на конституционно установения статут на РСФСР. Въпреки това опитите за отстраняване на президента на Руската федерация по тези и други причини се провалят.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5


    Нас, българите, особено много ни прецака архи-предателят и човек на запада - Горбачов, който още не е обесен с главата надолу и си живурка в пост-елцинска Русия...


  11. #11
    Аз 09 мар 2018, 15:47
     
    2
     
    2

    Явно президента трябва да си прави по-добре сметката, а не да подхожда наивно! Спретнаха му ченгеджийски номер и то точно тези с които искаше да си подобрим отношенията.

  12. #12
    viva 09 мар 2018, 17:28
     
    0
     
    0

    T.e. 11, да знае с кого да си има работа?

  13. #13
    без коментар 10 мар 2018, 15:58
     
    0
     
    0

    Прочетете коментарите под статията!
    https://graniru.org/Politics/World/Europe/d.268163.html#comments

  14. #14
    лилипутин 11 мар 2018, 07:45
     
    2
     
    7

    България завинаги ще бъде с ЗАПАДА.Никога повече с мизерията наречена проссия.

  15. #15
    НАЦИОНАЛИСТ 12 мар 2018, 19:36
     
    5
     
    0

    Отговор на коментар: #7

    НА ПЕДЕрадев американците му дадоха отзад МНОГО АФРОАМЕРИКАНСКИ ЧЛЕНА ОТ АЛАБАМА,И ВСИЧКО Е ЗАПИСАНО НА ВИДЕО ОТ ЦРУ, ДОКАТО румИн си е
    "изпускал" САПУНЧЕТО В БАНЯТА НА ПуЦа('академията")!

    ОБЯСНЯВАМ ПРОСТИЧКО КАТО ЗА вУенни:

    РУСКИЯТ ИМПЕРАТОР АЛЕКСАНДЪР -II И РУСКАТА АРМИЯ(ПРЕОБЛАДАВАЩО ОТ РУСНАЦИ) ОСВОБОДИХА
    БЪЛГАРИЯ (И МАЙ-СБЪРКАХА) ЗАЩОТО НЕ СМЕ НАРОД,
    А СМЕ МЪРША!

  16. #16
    ЖАЛКА РУСОФОБСКА ЛЪЖА! 13 мар 2018, 13:35
     
    4
     
    2

    Отговор на коментар: #2

    Русофобската лъжа за някакви митични вагони със злато е повече от жалка. Всеки нормален ум ще запита: Откъде у българските орачи и овчари вагони със злато?

    А конспиративният ум ще се запита: Дали пък турският султан не е изпратил като подарък на българските гяури тонове злато, затова, че се е освободил от тях?..


    СТИГА РУСОФОБСКИ ГЛУПОСТИ!


    АНТИБЪЛГАРСКА ЛЪЖА Е, че 32,5 тона злато е платила България на Русия за освобождението ни от турско робство. Това е една от редовните антибългарски провокации и димка за наивници и невежи. Дори и десните историци в ТВ предаването "История на България" по БНТ на 26.02.2018 г. отговориха отрицателно на този антибългарски провокационен въпрос, зададен неслучайно от един от гостите на предаването.

    ПАК РУСИЯ Е ПЪРВАТА ДЪРЖАВА В СВЕТА, ПРИ ТОВА ВЕЛИКА ДЪРЖАВА, КОЯТО ПРИЗНАВА ПРОГЛАСЕНАТА НЕЗАВИСИМОСТТА НА СЪЕДИНЕНА БЪЛГАРИЯ ОТ 22.09.1908 Г.

    Пак Русия спасява провъзгласеното Царство България, през есента на 1908 г., от иска на Османската империя към непризнатото все още Царство България, заявен пред великите сили, които бяха страни по Берлинския мирен договор, а именно, Османската империя да бъде териториално възмездена с Източна Румелия, - която до прогласяване на независимостта от 22.09.1908 г. е автономна област на Османската империя с български управител (българският княз след съединението от 1885 г.; първо княз Батенберг, а сетне и княз Фердинанд), а Княжество България по силата на Берлинския договор е васална със сюзерен (върховен господар) турският султан.

    Не България, а Османската империя е натоварена да изплаща репарации на победителката Русия в резултат на Руско-турската освободителна война.

    Руската империя спасява България, която провъзгласява своята независимост на 22.09.1908 г., като:

    1. Първа признава независимостта на провъзгласеното царство България и се застъпва за България пред другите велики сили, срещу турските териториални претенции и заплахата за окупация на Източна Румелия от Османската империя.

    2. Урежда погасяване на турските териториални претенции към провъзгласеното Царство България, чрез посредничество между Османската империя и Царство България за прехвърляне върху Царство България на репарационните задължения на Османската империя, които са резултат от Руско-турската освободителна война.

    3. Репарационните задължения на Османската империя към Руската империя са прехвърлени върху Царство България, в замяна на НЕОКУПИРАНЕ ОТ ТУРСКИ ВОЙСКИ НА ИЗТОЧНА РУМЕЛИЯ, като са РАЗСРОЧЕНИ ЗА ПЕРИОД ОТ 30 ГОДИНИ.

    4. ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ ИЗПЛАЩА НА РУСИЯ САМО ДВЕ (за две години) ОТ ОБЩО 30-ТЕ ВНОСКИ (разсрочените за 30 години), ОТ ПРЕХВЪРЛЕНИТЕ ВЪРХУ НЕЯ РЕПАРАЦИОННИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ, ЗАДЪЛЖЕНИЯ, КОИТО СА ПРЕХВЪРЛЕНИ В ЗАМЯНА НА ЗАПАЗВАНЕ НА ТЕРИТОРИАЛНАТА ЦЯЛОСТ НА ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ И ПРИЗНАВАНЕТО МУ ОТ ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ.

    5. След падане на Руската империя и завземане на властта от болшевиките на 25.10.1917 г. (07.11.1917 г. нов стил), С ”ДЕКРЕТ ЗА МИРА” ЛЕНИН ДЕНОНСИРА всички задължения и вземания на Руската империя, като болшевишка Русия е прогласена за НОВА, СОЦИАЛИСТИЧЕСКА държава.

    С ТОВА РЕПАРАЦИОННИЯТ ДЪЛГ НА ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ, ПРЕХВЪРЛЕН ВЪРХУ ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ КАТО ОТКУП ОТ СУЛТАНА, С ЦЕЛ ИЗБЯГВАНЕ НА ТУРСКА ОКУПАЦИЯ НА ИЗТОЧНА РУМЕЛИЯ, Е ОКОНЧАТЕЛНО ПОГАСЕН!

    Така Русия не само че възкресява българската държава, но и помага и я защитава в нейния най-труден момент от съществуването й тогава, когато е на път да загуби над 30% от своята съединена територия - Източна Румелия.

    Без Руската помощ през 1908 г. България още тогава щеше да преживее своята най-голяма национална катастрофа, защото провъзгласеното Царство България, освен че не е било готово за война срещу Османската империя, щеше да е подложено на изключителни санкции и натиск от великите държави на Европа – Великобритания, Австро-Унгария, Франция и Германия, подобни на тези, на които днес е подложена Русия за съединението й с Република Крим.


  17. #17
    Кой кого предаде? 13 мар 2018, 23:31
     
    2
     
    3

    Всъщност Русия предаде България няколко пъти и то в решаващи моменти. Най-голямото предателство на Русия е неспазване клаузите на Петербергския договор от 1902 за съвместни действия ако една от страните бъде нападната от Румъния, както тя го направи през 1913, удряйки ни в гръб, докато се биехме с турци, гърци и сърби. Външният им министър предателят Сазонов е казал да "забравим" за този договор, впоследствие България загуби Муждусъюзническата война от нашите съседи насъскани срещу нас от същата Русия. Оттам се стигна и до ПСВ и ВСВ и руският плач, че все сме били срещу тях...

  18. #18
    Игнорираният арбитраж 14 мар 2018, 01:13
     
    3
     
    0

    Кой не дочака руския арбитраж на кръстника на принц Борис, българският престолонаследник, за подялбата на Македония? - Не беше ли безумният и вероломен германец и български цар Фердинанд този, който започна Междусъюзническата война? Кой наруши предупреждението на цар Николай II, че който нападне своите съюзници ще бъде разглеждан като агресор?

    Какъв договор с враг на руския цар да бъде спазван от Руската империя? Договор на руския цар със скрит враг на същия този руски цар, който призна България за независима и за царство, и я предпази от окупация на Източна Румелия от Османската империя.

  19. #19
    Васил Василев 16 мар 2018, 10:03
     
    0
     
    0

    ГОРБАЧОВ,Господ да го убие.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker