Загинал при изпълнение на служебния си дълг...

Pan.bg 02 ное 2019 | 09:50 views (315) commentaries(2)
img На 02.11.1943 г. при полет от летище Карлово с D 520 загива подпор. Иван Петров Вътов Излитат в състав на четворка. Като най-вътрешен воден самолетът се срива поради загуба на скорост при вираж на малка височина.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    Цивилен отстрани 02 ное 2019, 12:30
     
    1
     
    0

    Няма ли снимка на български Девоатин....

  2. #2
    Borislavov 02 ное 2019, 12:48
     
    1
     
    1

    Ето откъс от книгата "КОМАНДИРЪТ" (Изд. Еър Груп 2000/2015 г.) от Тодор ВЪЛКОВ, син на командира на българските изтребители по време на боевете през 1943-1944 г. за защита на българското небе полковник Васил ВЪЛКОВ. Разстрелян с присъда на "Народния съд" по скалъпено обвинение
    ***************************************************
    Един ден стоях до дежурната линейка на плаца и наблюдавах полетите на "Девоатините". По едно време излетя една четворка по посока София и когато се беше издигнала около 300 м., започна ляв завой. Точно в този момент последният от самолетите са завъртя в свредел. Направи 2-3 витки и в момента, когато успя да се изправи се заби в земята. Ако беше малко по-високо, щеше да се спаси.
    Веднага изтичах на местото на горящия самолет, но всички стояхме достатъчно далече, защото запалените снаряди хвърчаха из въздуха. Тогава разбрах, че загиналият е Вътов, офицерски кандидат и добър летец.
    Смъртта на Вътов преля чашата на търпението. Летците бяха стресирани и предполагам, че вече ги е било страх да летят с тези самолети, въпреки че видимо не го показваха. Това не можеше да продължи така и командването на Въздушните войски реши да поиска от френската фабрика, където се произвеждаха "Девоатините" да изпратят пилот, който да докаже безопасността на самолета и неговите качества. Съвсем скоро след това пристигна главният пилот-изпитател на фабриката и направи една голяма демострация пред всички летци от полка. Трябва да призная, че не съм виждал (по онова време) такова елегантно изпълнение на възможно всичките фигури от висшия пилотаж с изтребител, защото с учебна или спортна машина това е много по-лесно. Особено ми хареса изпълнението на бавно тоно да петдесетина метра от земята и минаването по гръб на същата височина. Понеже бях сред летците, чувах възклицанията им и очудванията, на какво е способна тази машина. След това имаше среща на французина с нашите пилоти, на която предполагам той им е разяснил как да работят с педалите и клоша, за да не се получи свредел. Явно, че е имало резултат, защото след това подобен случай не се повтори и никой не загина по този начин.
    *****************************************************
    Снимки на наши изтребители Dewoitine D.520 има много. Просто трябва да се потърси в книгите и в Интернет

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker