Горещи новини
- Вокалистката на “Роксет” живя 17 г. с тумор в мозъка, но не спря да пее
- Джонсън реже мераците на Шотландия за независимост (Обзор)
- Лех Валенса призова за протести срещу съдебната реформа в Полша
- БСП с първи пряк вот за лидер на Томина неделя - 26 април (Обзор)
- В Британия победи суверенът, у нас - сутеренът
- Казал ли е Петър Младенов преди 30 години на 14.12.1989 г.: "По-добре танковете да дойдат!"
- Русия беше заподозряна, че ще взриви Марианската падина, за да унищожи САЩ
- ШОКИРАЩО: Мъж се сгоди за жена робот
- Четирима влизат в надпреварата за президент на Полша
- Пет влака и 15 автобуса пламнаха по време на протести в Индия

ИК "Еър ГРУП 2000"
Корейската война показва голямото предимство на самолетите със стреловидно крило пред тези с право крило. При съизмерими по мощност двигатели “стрелите” имат скорост и таван с 15-20% по-високи. Създаденият в ОКБ “Микоян-Гуревич” изтребител МиГ-15, “самолетът-войник”, взел участие във въздушните боеве над Корейския полуостров, е признат от всички специалисти за един от най-добрите изтребители на своето време.
През 1951 г. МиГ-овете идват и в България. По традиция тогава всеки нов тип изтребител най-напред постъпва на въоръжение в авиационната част, базирана на летище Граф Игнатиево. Разположено близо до Пловдив, почти в географския център на България, то “покрива” южната половина на страната от черно море до западната граница и се смята за елитно. Скоро идват и подобренитне въз основа на изводите от първите въздушни боеве в Корея самолети МиГ-15бис. ОКБ “Микояан-Гуревич” създава и учебно-тренировъчен вариант УМиГ-15, (УТИ МиГ-15), популярен като “спарка” (спарка – от руски “спаренный” – сдвоен). Това се оказва един от най-дълголетните самолети на българските ВВС. Бойният МиГ-15 е вече повече от десетилетие в историята, а “спарките” летят крило до крило и с МиГ-17, и с МиГ-19, даже с “делтите” МиГ-21.

Полети се провеждат ежедневно, включително и в неделя. (2) Не се правят сметки колко (часа дневно се лети. Важно е да се изпълнят планираните задачи! На авиацията са нужни бойни полети и всички сили и средства са насочени към изпълнение на това изискване. Започва и подготовката на изтребителите за нощни полети. На бойни самолети! Защото дотогава нощни полети в изтребителната авиация, при това само в прости метеорологични условия, са изпълнявани само с двуместните Як-11.Поради все още необорудваните със стационарни земни светотехнически системи летища очертаването на пистата става с ветроупорни газени фенери, фарове на автомобили и акумулаторни “панцерни” фенери... Колко напомня това за първите “нощни летения” на нашите авиатори през двайсетте години, когато огньове и фенери очертават летателното поле!

Започва и подготовката в изпълнението на свредел със стреловиден реактивен самолет. Изводите от въздушните боеве в Корея налагат овладяването на това аварийно положение, в което изпадат понякога летците при маневрения въздушен бой. МиГ-15/15бис няма предкрилки и при притегляне
Тази интензивна летателна дейност, предизвикана от стремежа колкото може по-бързо да се достигне ниво на бойна готовност, осигуряващо надеждна защита на страната от въздушно нападение, е съпроводена и с неизбежните за авиацията в цял свят (но имащи разумен максимум, а той е превишен) аварии и катастрофи. По този повод генерал захари Захариев, командващ българските ВВС по това време, изрича думите:
“Забравихме, че конструкторите още не са създали самолет, с който летците да не се убиват!”
(2) По това време съботата е работен ден. – Бел авт.
loading...
Други публикации
Напиши коментар