Безмер - За Су-25, за България!

Pan.bg 14 сеп 2010 | 17:37 views (4820) commentaries(0)
img Днес екип на сп."Клуб КРИЛЕ" посети още една авиобаза.
Пускаме тук част от интервюто, което ще бъде публикувано в следващия брой на списанието.
image

Как протече възстановяването на летателната техника в първите месеци на 2010 г.? Колко броя Су-25 са в летателна годност и изпълняват полети. Какъв е броя на пилотите, които възстановиха подготовката си?
- Трябва да отбележа, че в базата за пръв път се наложи принудително да прекъснем летателна дейност със самолетите Су-25 за толкова продължителен период (малко повече от 4 месеца). Именно за това възстановяването на подготовката протече изключително внимателно и в строго съответствие с методиката по летателна подготовка. Тук не мога да не спомена работата на инженерно-техническия състав, която предшества началото на полетите. На авиационната техника бяха извършени необходимия брой регламентни прегледи и подготовки преди получаването на пиропатроните за катапултните седалки. Паралелно с това летателният състав проведе задълбочена наземна подготовка, която завърши с изпити и зачотни тренажи.
Възстановяването на тренировките започна от 16 март 2010г. с провеждане на целеви полети от командно-инструкторския състав на учебно-бойният самолет Су-25 УБК. До края на същия месец летяхме само с този самолет, тъй като все още пиропатроните за бойните Су-25К не бяха доставени. При оптимално натоварване на авиационната техника и осигуряващия състав за това време възстановихме подготовката по техника на пилотиране и самолетоводене на средни и малки височини на летците първи и втори клас. През месец април бяха доставени пиропатроните за бойните самолети и започна въвеждането им в строя след изпълнение на тестови полети за всеки самолет. Летците продължиха възстановяването на натренираността си по бойно използване единично и в състав на групи от прости и сложни видове маньоври на авиационен полигон „Елена”. Към настоящия момент разполагаме с достатъчно бойни и учебно-бойни самолети Су-25 в летателна годност. Летателният състав първи и втори клас възстановиха подготовка на самолет Су-25 за действия по земни цели единично и в състав на група. Бяха осигурени 13 броя летателни смени, от които 5 броя смени с бойно използване.
image
Успешното изпълнение на задачите е в пряка зависимост от количеството изправна авиационна техника. Инженерно-техническият състав от повереното ми поделение полага изключителни усилия за поддържане на наличните




Су-25. Независимо от силно редуцирания личен състав след юни 2008 г., ние за пореден път доказахме, че с отлична организация и висока мотивация на военнослужещите и цивилните служители, сме в състояние да отговорим на съвременните изисквания за ефективност при изпълнение на ежедневните мероприятия и упражнения. С удовлетворение бих желал да заявя, че БПР-Безмер винаги, а в частност и сега, е разполагала с висок процент изправна и ресурсно обезпечена авиационна техника. С оглед на недостатъчните ресурси, които се отделят за поддържането на самолетите Су-25, това за нас е истинско постижение и недвусмислено говори за един наистина голям професионализъм на инженерно-техническия състав.
Как върви изпълнението на договора с НАТО за използването на авиобаза Безмер като летище за предно базиране и договора със САЩ за използването й като съвместно военно съоръжение? Предвижда ли се до края на 2010 г. базиране на чужди летателни средства и осъществяване на полети и задачи?
Съвместната подготовка, съгласно „Споразумение между правителството на Република България и правителството на САЩ за сътрудничество в областта на отбраната” може да достигне необходимото ниво с минимални усилия само в случай, че БПР-Безмер, е напълно обособена действаща авиобаза със своите структури за инженерно-авиационно, комуникационно-навигационно и логистично осигуряване. А не само като терминал за приемане на въздухоплавателни средства на ВВС на САЩ. На летището са изградени и интегрирани съвременни системи за комуникационно-навигационно и информационно осигуряване. Макар че изпълнението на договора с НАТО по отношение модернизацията на летищната инфраструктура на базата, по думите на министъра на отбраната г-н Ангелов засега се отлага поради финансови проблеми, „ползите” от използването на летището като съвместно съоръжение са неоспорими. Това са опитът и подготовката изграждани от личния състав на ВВС на Република България при съвместните действия от наша страна и от страна на САЩ. Ето защо БПР-Безмер е съоръжение с изключителна важност за Въоръжените сили на Република България и по-коректно е да говорим, че летището не е преставало да се използва от съюзниците.
А дали до края на 2010 г. се предвижда американски самолети да кацат на летище Безмер, това могат да кажат самите съюзници. Базата е в готовност да осигурява като запасно летище, както полетите на нашите ВВС, така и на съюзниците ни.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка