ФОТООКО: Летище "София" с нова кула

Pan.bg 05 дек 2012 | 07:46 views (8072) commentaries(0)
img Снимки - Д.Ставрев, сп.Клуб КРИЛЕ

blitz.bg
Летище "София" с нова кула за ръководство на полетите. Така аерогарата ще обслужва повече самолети дори и при лоши метеорологични условия. Новата контролната кула на Терминал 2 се извисява на повече от 50 метра. Поне два пъти по- висока от старата, тя осигурява пълна 360-градусова видимост на ръководителите на полети към пистата. Съоръжението ще бъде открито днес. Кулата и планираната за внедряване догодина система за контрол на наземното движение ще улесни безопасното обслужване при мъгла на повече излитащи и кацащи самолети за час. С новия проект на летище „София” за увеличаване на капацитета на пистата ще се достигнат нива до 35 - 40 самолета на час.
Кулата е построена за една година е проектирана да издържи при сеизмична активност до 9 по Рихтер. Цената - 15 милиона заедно с оборудването. Ръководителите на полети се хвалят, като я сравняват с кулата в Манчестър. Нейното проектиране е започнало заедно с това на нашата. Строежът обаче още не е завършен, а цената е 3 пъти по-голяма.
В момента текат последните 72 часа на тестове преди тя официално да поеме ръководство на въздушното движение и контрола по излитане и кацане на самолети. Сега старата и новата кула работят паралелно


Летище София работи при зимни условия

Днес 4.12.2102 г.( вторник), Летище София работи нормално. Няма отклонения от полетното разписание поради падналия сняг. Извършват се антиобледенителни процедури на въздухоплавателните средства. Спирачният ефект на пистата е в норма.
Столичният аеропорт подготви през летния сезон техниката, необходима за действие при усложнена зимна метеорологична обстановка - извършен е частичен и пълен ремонт на стария машинен парк, закупена е нова техника, нови зимни гуми, осигурени са в достатъчно количество препарати за третиране на летателното поле и въздухоплавателните средства.
През 2008 г. пистата на Летище София е сертифицирана за категория III А. Това позволява кацане при минимум 200 м хоризонтална видимост, а минимална височина за вземане на решение от пилота - 30 м.-15 м. За да се извърши кацане при влошена метеорологична обстановка, следвайки указанията на Системата за инструментално кацане категория III А, е необходимо въздухоплавателното средство да е оборудвано за кацане по тази система, както и екипажът да има необходимата квалификация за работа с нея.

Новата кула на летище София вече работи




- текат 72-часовите проби.
image

Утре след края на официалната церемония тя ще поеме изцяло функциите на старата кула разположена на Терминал 1, с изключение на радара. Новият летищен радар ще бъде монтиран през 2013 г. Новата кула дава прекрасни условия за работа на персонала на РВД - 360-градусов обзор, модерна техника, перфектна ергономика на работните места.
image


Работата на група "Анаконда" на летище София за чистене на снега
image

image

Ето и един цветен малък ползвател на летище София
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker