Ген.Цветков: Под натиск приказват колко са негодни МиГ-29 и Су-25. България няма друго решение освен да модернизира МиГ-29

Pan.bg 17 апр 2013 | 12:56 views (12295) commentaries(28)
img *Авторът е председател на Обществения съвет по въпросите на отбраната, на Асоциацията на Сухопътните войски и бивш командващ на Сухопътните войски. Изказването е направено на конференцията на тема “Отбранителните способности на НАТО и ЕС. Приносът на Р. България за тяхното изграждане и развитие ”, проведена на 8 и 9 април т.г.

Отделяме абзаците за ВВС от изказването на ген.Цветков и ги публикуваме като отделна новина.
Поздравяваме ген.Кирил Цветков за позицията му!


Да погледнем ВВС, които, ако така продължават нещата ще се трансформират в една ПВО-база, да ме простят приятелите от ВВС за думите и пророчеството. Двадесет години се води дебат само за това, какъв самолет да купим, какви оперативни възможности ще притежават ВВС. Нали въздушния суверенитет на страната е наша грижа, а не на НАТО или на ЕС, или на нашето МВР например. Ако беше на МВР досега да са внесли изтребители или да са ремонтирали нашите, защото МВР знае как да настоява за своите потребности и как да получи парите. Под политически натиск вече 15 и повече години не може да се реши какви самолети, вертолети и ПВО-средства ни трябват, какво да правим с руските на въоръжение.

Под външен политически натиск приказваме врели-некипели приказки, колко са негодни МИГ-29, Су-25 и Су -22. Изхвърлихме един добър самолет МИГ-23, който можеше да изпълнява такива задачи на многоцелеви. И накрая останахме без тактическа авиация и бойни вертолети, набутаха ни Кугарите, които са без никакви бойни качества и превърнахме ВВС в авиотранспортна фирма. Отказахме по тази причина, за да се харесаме на Запада предлаганата цяла ескадрила нови МИГ-29, сега ще хвърлим 700 милиона за Ф-16, които са с по-ниски показатели от МИГ-29. Нали целта бе да се сдобием с многофункционален боен самолет за изпълнение на широкоспектърни бойни задачи, напълно съвместим със съюзните средства за ръководство и управление, притежаващ превъзхождащи летателно-пилотажни характеристики, бойни възможности и надеждност. Изтребител който ще осигури на нашите ВВС качествено ново ниво, както при изпълнение на съюзните ни задължения така и при изпълнение на задачите при участие във въздушни операции. Не е казано никъде в документите каква марка самолет да притежаваме. В документите не, но други казват какъв самолет ни е необходим и всички наши експертизи са зависими от тях. За съжаление липсата




на необходимото финансиране не ни дава възможност за закупуване на нова авиационна техника за нуждите на ВВС, което превръща проблема за модернизация на съществуващия боен авиационен парк в една от ключовите необходимости в по-нататъшното развитие на ВВС. Може да не се харесва на братята ни от запада и от Америка, но ние нямаме по-разумно решение. Това е причина модернизация на съществуваща авиационна техника да се прави и от богатите държави. Най-вече поради липса на финансови средства, модернизация на авиационния си парк отдавна извършиха редица държави въоръжени с F-16, с “Грипен”, с F-4 “Фантом” и др. За пример можем да дадем Гърция, която извърши успешна модернизация на своите много по-стари от нашите МИГ-29 - гръцки F-4 Фантоми. И пак за Гърция и другите страни, включително и САЩ – всичките снети от въоръжение самолети не се разкомплектоват, не се слагат като паметници по площади, не се режат, а се консервират и поставят в оперативен резерв.

Ремонтът и възстановяването на летателната годност на нашите МиГ-29 се превърнаха в абсолютна безсмислица като се имат предвид редица обстоятелства, но най-важното от тях са финансовите средства които се влагат без самолета да придобие нови бойни възможности. Най-рационалният вариант (така и така се влагат значителни финансови средства) при съществуващите дадености е да се премине направо към модернизация по стандартите на НАТО с което самолетите придобиват ново качествено ниво поколение “4+”, а при определени условия и “4 ++” способни да водят бойни действия с висока ефективност, както при далечен ракетен въздушен бой, близък маневрен въздушен бой, така и при ефективно атакуване и унищожаване на земни и морски цели в условия на ЕРБ във всякакви МТО условия.

В сегашния си вариант МиГ-29 е способен да работи ефективно по цели в предна полусфера, което го прави изключително опасен за противника след преминаване на една дълбока модернизация. Европейските страни, които притежават самолета вече извършиха модернизация (дори не толкова дълбока и съществена). Има вече решения и за увеличаване на радиуса на действие, и за двойно увеличаване на междуремонтния ресурс и за преминаване към оценка на ресурс по състояние, което е двойно по-висок от този на F-16 например. Последен пример за това е Полша. Само преди около 20 дни излетя първия полски модернизиран МИГ-29, в модернизирането на който участват водещи западни фирми. И модернизацията на изтребителя ще струва 20-30 пъти по-малко от закупуването на нови. С половината от средствата, които се планират да се купуват ковчезите от 70-те години, могат да се модернизират наличните самолети и вертолети на ВВС и то в количество по-стария план. Защото метала старее, както и другите материали. Можеш да му сложиш нова авионика, но това е като на стара чанта да и сложиш нови дръжки, или да направиш пластична операция на стар човек и да му се радваш, че ще умре млад на вид. А нашите МИГ-29, модернизирани до “4+”, ще могат да ни служат още 30-на години, докато се намерят средства за купуване на нови. Но нещата не приключват до тук. Сумата за обучение на обслужващия и летелния състав за усвояване на новия самолет също ще е значителна. Да не говорим за въоръжението, което също трябва да се подмени изцяло. И най-важното – усвояване на ремонта в България и след гаранционното поддържане. За какво ни е самолет на който ремонта не може да се извършва в България? Къде ще бъде извършван? Вероятно в Турция с което се поставя под въпрос националната ни сигурност и нейната зависимост от друга държава.

В условията на силно ограничена ресурсна рамка и съвременната криза във финансово икономическата сфера в световен мащаб, правят една дълбока модернизация на наличната авиационна техника особено актуална. Това е причина модернизация на съществуваща авиационна техника да се прави и от богатите държави. Най-вече поради липса на финансови средства, модернизация на авиационния си парк отдавна извършиха редица държави въоръжени с F-16, с “Грипен”, с F-4 “Фантом” и др. За пример можем да дадем Гърция, която извърши успешна модернизация на своите много по-стари от нашите МИГ-29 - F-4 Фантоми. И пак за Гърция и другите страни, включително и САЩ – всичките снети от въоръжение самолети не се разкомплектоват, не се слагат като паметници по площади, не се режат, а се консервират и поставят в оперативен резерв.

Нито съм закостенял и побъркан русофил, нито американофоб, а чиста проба българофил, но България няма друго решение сега, освен да модернизира най-успешният изтребител от “4-то” поколение МИГ-29, доказал това в различните международни учения включително и в ученията проведени в България, дори и в нарочни учебни въздушни боеве, в многофункционален изтребител поколение “4+” или “4++”. По същия начин стои и проблема с модернизацията на СУ-25, за който има вече готови и изпитани програми за модернизация.. Изхвърлянето му от въоръжение ще остави армията без единствения самолет за авиационна подръжка на Сухопътните войски, а като добавим и опасността да останем и без боен вертолет е безсмислено да говорим въобще за съвместни операции. И нашето Съвместно командване на силите, ако иска да защитава съществуването си трябва да вземе решение какъв път да избере, защото няма да има какво да управлява.

Проблемът за осигуряване на въздушния ни суверенитет като гранична държава на ЕС и НАТО не бива да се подценява и той е свързан неразривно с поддържането и модернизацията на Зенитно- ракетните войски. Вече говорих за състоянието на комплексите и въоръжението им. Проблем е обаче и отсъствието на надеждна система за управление на ЗРК.

Към момента изпълнението на задачите по охрана и отбрана на нашето въздушно пространство за национални нужди от една страна и от друга, за нуждите на НАТО като част от общото въздушно пространство на Алианса в Европа, се изпълнява в интегрираната система за ПВО на НАТО. Дотук добре..., но дали е достатъчно. Но когато по различни причини не получаваме ОКВО /опозната картина на въздушното пространство/ или няма да получаваме и се наложи да опознаваме въздушната обстановка и изпълняваме задачите за национални нужди ще възникне сериозен проблем от гледна точка на опознаване и съпровождане на целите и невъзможност от личния състав за вземане на решение за въздействие по тях, поради извършените съкращения на състав и технически средства от РТВ и ЗРВ.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 28

  1. #1
    Wladi 17 апр 2013, 14:05
     
    6
     
    1

    Ето един здраво мислещ човек.Които не го интересува какъв ще е новия самолет само да е добър и достатъчен брой.
    Ясно защити Миг-23 и Су-22 , не виждам къде ще е проблема да се възтановят 2-та Су-22 в Безмер за така важното разузнаване, ако не се вземат 16 НОВИ самолети, а 9 стари.
    Браво генерале !!!

  2. #2
    Yegor 17 апр 2013, 15:00
     
    6
     
    0

    Напълно съм съгласен с автора. Необходимо е да се модернизира МиГ-29 и Су-25, и кога ще бъде пари, тогава ще купуват нови самолети. Боли ме, че от 40 Су-25 самолети в експлоатация от днес са по-малко от 15.
    Турция планира да създаде "велика Турция", която ще включва част от териториите на България, Гърция Сирия, Ирак, Иран, Грузия и Армения и Кипър като цяло. По същество, Турция смята за враг на всички свои съседивсичките.Нека да помислим за това заедно и открито. Тогава турците ще осъзнаят, че дори и с въоръжените днешна Турция не е в състояние да се бори с всички свои съседи едновременно...
    Голям приятел на България: Егор Амбарян, Армения

  3. #3
    Владо 17 апр 2013, 16:42
     
    4
     
    1

    Евала на човека, 100% вярно!
    Само хора, които не се справят (и се дънят) с Миг-29 сипят фалшиви хвалебствия за "много по-добрия" ф16. Предполагам се надяват, че там по-мощния компютър ще компенсира "немощните" им напъни да се наредят в списъка с истинските български асове, които за жалост са на изчезване.
    Поздрави на "напъващите се". Ама те май нещо позамлъкнаха в последно време. Дали това има връзка с падането на дедо Ньойски от табуретката? май да.

  4. #4
    ZORO 17 апр 2013, 17:38
     
    3
     
    0

    Ееее радвам се че са останали и умни хора все още във ВВС...човека говори 100 процентови истини...миг 29 е превъзходжащ във всяко отношение ф16,дори миг 23 е по добър от прахусмукачките..дано да се вслушат в тия мъдри слова..

  5. #5
    Тони 17 апр 2013, 17:49
     
    1
     
    2

    Хайде пак!!!
    Дойдохме си на думата и започваме стааария спор:
    Руски или западен изтребител?? :))))
    А бяхме стигнали до:
    Западен или Американски! :)))
    Стария начин на мислене доведе до тези резлултати.
    Бъдещите резултати няма да са различни, защото няма никакви промени!

  6. #6
    Wladi 17 апр 2013, 18:36
     
    1
     
    0

    Тони ,Тони хора , който са летели на Миг-23,Миг-21 и Су-22 казват ,че те съвсем малко отстъпват на Ф-16МЛУ.
    Нито Ти нито аз сме летели на Ф-16МЛУ и Миг-29А за да коментираш кой е по-добър.Всеки си хвали техниката така както португалците си хвалят Ф-16МЛУ така и НИЕ казваме ,че нашите Миг-29А са добри.
    Мисли трезво недей да мислиш ,че със закупуването на 9бр Ф-16 или Миг-29 ставаме добри и във Уикипедя ще ни мислят за нещо.Един Ф-16 е толкова скъп за подръжка ,че си нямаш на идея същото е и за новите Миг-29м2.
    Ген.Цветков беше един от тези,който искаха ескадрила без значение дали ще е Ф-16 или Миг-29.
    За да могат да се модернизират 10-15бр. останалите за части ЗАЩОТО СА СКЪПИ ЗА ПОДРЪЖКА !!


  7. #7
    rednik 17 апр 2013, 20:28
     
    0
     
    0

    Не мога да коментирам способностите на миг 29 с/у предложените ''нови самолети'' - трите варианта.
    Само че какво правим с 10 - 20 годни самолета примерно с/у няколко стотин турски. И дали ПВО тук може да се намеси успешно?!

  8. #8
    до 7 17 апр 2013, 20:50
     
    0
     
    0

    Купуваме балистични ракети

  9. #9
    456 17 апр 2013, 22:06
     
    0
     
    0

    Хайде стига с тия изпълнения тип "след дъжд - качулка". Опело за умрелия - редуваме "осанна" с "разпни го" - и после и се бравосваме един други. И къде е смисъла от всичко това?
    ---
    Колко пъти едни и същи "новини", "позиции" и "дискусии"? Къде бяха тия хора, когато се правеха плановете и т.н.? Траяли са си някъде. А сега се събудиха предизборно.

  10. #10
    Smarty 17 апр 2013, 22:49
     
    0
     
    0

    харно е хорорто...............т.е. важно е да има обществен съвет, дискусии и осъждания, а дали ще има хвърчила - Божа работа

  11. #11
    Един 17 апр 2013, 22:50
     
    0
     
    1

    Колеги, не ми се иска да Ви губя времето! Докарахме се до положение сухопътен генерал да коментира ВВС. Е то е очевидно, че това някой му го е написал….. Очевидна е и посоката, от която идва написаното! Обаче думата ми е за друго! Защо всички тези изтъкнати „експерти” по военни въпроси не бяха толкова активни докато носеха пагоните?! Всичките станаха много напористи, след като се пенсионираха и си прибраха полагаемото. Няма да изреждам и другите подобни! Нали сега всички действащи сърбат това, което именно тези „експерти” им надробиха. На всички ни е ясно, че МиГ-29 е прекрасен самолет и има нужда от модернизация! Никой от пилотите, които са говорили по въпросите за нов изтребител не отрича този факт! Тези пилоти коментираха и Ф-16МЛУ като оборудване и летателни характеристики (възрастта на самолетите е работа на инженерите)! Те могат и Грипен и Еврофайтер да коментират стига някой да ги попита! И нека ген.Георгиев не коментира модернизациите на Гърция, Полша и т.н. защото Гърците модернизират Ф-4, но си имат нови Ф-16 и Мираж-2000. Поляците модернизират МиГ-29, но също имат нови Ф-16. А злобните закачки на #3 – Влади са едно от поредните доказателства, че завистта винаги взема превес над здравия разум, но само при хора с ограничен умствен потенциал и възможности. Аз съм убеден, че много от вас ще се откажат от думите си, ако имаха повече информация относно поддръжката на руските мигове по света и настоящите възможности на фирмата производител! А относно факта, че пилоти летели на МиГ-21,23 и Су-22 коментират Ф-16МЛУ, ами колеги попитайте тези пилоти, кога са летели на МЛУ, че да правят тези сравнения. Те същото могат да кажат и за Грипен и ЕФ. В заключение ще си позволя да кажа, че хора от миналото, които послушно изпълняваха безумни заповеди и поставиха началото на края на БА загубиха още тогава правото си да се борят за бъдещето на тази армия. От тяхната позиция е много лесно да се правим на герои….. А все пак идат избори!
    Благодаря ви за търпението да изчетете моите мисли!

  12. #12
    друг 17 апр 2013, 23:39
     
    0
     
    0

    До №11 Един - само не го споменавай онзи Wladi, че скоро и Zoro ще се обади , абсолютно некомпетентни и платени хейтърчета. Дядо ми казваше - "Не пипай л.... да ти не мирише". Няма никакъв смисъл да ги коментираш. За съжаление нещата са на този хал от такива "компетенти". Тия нямат изобщо връзка с реалността. Не се хаби да ги коментираш.

  13. #13
    Wladi 18 апр 2013, 00:03
     
    0
     
    0

    №11,№12
    Момчета всеки има право на мнение.Бил съм в редиците на БА 6гд и 9мес. мисля ,че поне нещо съм запомнил.
    Това ,че "Докарахме се до положение сухопътен генерал да коментира ВВС" СВ са пряко свързани със ВВС и е нормално даден командир да е запознат с техниката във ВВС.
    №11 пилотите летели на Миг-23,Миг-21 и Су-22 ясно видели способностите на Ф-16 като "Буревестниците" ясно изразяват оценка по какво Ф-16 е по-добър и по-лош от дадени самолети.Проблема е ,че никой не ги пита.
    №12 напълно съм в реалноста май ти не си !
    №11 не завиждам на Р.Радев , но какво му пречи Су-25 ??? Във Германия след обединението имаше голям брой Ф-4 за да не ги режат и т.н , пращаха "старите кучета" на тях и те летяха съвсем малко , когато имаше спестени гориво , пари и части.Но ги запазиха и днес в по-добри времена те летят отново.
    Само да ви кажа г-н Радев ако беше ЗА Ф-16 16бр 2ра ръка , във САЩ Аризона има толкова съхранени Ф-16 блок 25 ,че си нямате на представа.Впрочем португалските Ф-16 са били на съхранение и те и 24 бр са били на цена 250-300 млн. долара какво пречи на Радев да действа ?

  14. #14
    Zahari Todorov 18 апр 2013, 08:05
     
    0
     
    1

    Браво за коментара на 11.
    Само искам да допълня че България е направила през 2004 и 2006 своя избор за НАТО и ЕС. И е смешнода говорим за дълбока,модернизция за миг-29. Само адаптация на навигация, комуникация и опознаване за освобождаване чесотиза DVB-T и GSM-R, като Словакия и полша. И поетапно придобиване на западна техника.
    Друго - нека авторав да каже защо кара 18г . западен автомобил след като си продаде съвтската троша?

  15. #15
    Борил 18 апр 2013, 10:01
     
    1
     
    0

    до Zahari Todorov-Това не е избор на България а на шепа политици,избор е когато си пуснеш бюлетината.Това трябваше да се реши на референдум и тогава може да се каже избор.

  16. #16
    Тони 18 апр 2013, 10:17
     
    0
     
    1

    ЕС и НАТО бяха моя избор! :)

  17. #17
    o.р генерал-лейтенант Кир 18 апр 2013, 10:48
     
    0
     
    0

    Чета всичко момчета и приятели. Тази моя позиция е обсъждата много пъти, още през 2000-та година и след това. Помагат ми във всичко Ваши колеги, пилоти, подводничари, парашутисти, артилеристи и т.н. Не са генерали, а хора, които си обичат професията, искат да летят, да правят нещо, което са задължени, за което получават и заплата и вярват в това. Хора, които никой не ги слуша в собствените им кръгове и се обръщат към мен за помощ. Съжалявам, че тогава, когато писах доклада я нямах информацията, че САЩ ще модернизират своите над хиляда F-16,за да имат достатъчно сили, докато успеят зда се превъоръжат с 35-ите и Раптора. Щеше да е по-убедителна статията. Не им стигат парите и на тях и мислят разумно. Техният командващ ВВС, заяви че с този бюджет са сриват плановете за превоъоръжаване и САЩ намада разполагат с достатъчно военновъздушна мощ. И вземат решение за модернизация на съществуващите 16-ки, които да ги ползват 7-8 години и после пак ще ни ги пробутват. Ние не сме ли в същото положение. Няма пари за нови самолети и кораби и се опитнаме на битака да вземем нещо по евтинко, което после излиза по-скъпо. И защо не направим това, за да има с какво да осигурим въздушния си суверенитет докато държавата намери пари за нов самолет

  18. #18
    филип 18 апр 2013, 10:58
     
    0
     
    0

    Нато да но НЕ и ф-16 млу.Едни Рафал-и ще ни дойдат екстра.

  19. #19
    Незнайко 18 апр 2013, 18:25
     
    0
     
    0

    Е, много Ни се искаха западни самолети, помечтахме си и за Link-ове, и за IFF, ..., ще си мечтаем пак, но след 15 г. напъни и говорилня е крайно време да бъдем реалисти. И въпроса не е "Руски или западен изтребител?? :))))", а - имаме ли бюджет и за какво да го изхарчим най-ефективно.
    Една от най-добрите статии по въпроса която съм чел до момента.

  20. #20
    divaka29 18 апр 2013, 21:36
     
    0
     
    0

    Какво се има впредвид под това: "Отказахме по тази причина, за да се харесаме на Запада предлаганата цяла ескадрила нови МИГ-29,"

  21. #21
    Do 11 i podobni 18 апр 2013, 21:47
     
    0
     
    0

    Не Ви знам та колко сте, колко сте служили и чии сте, но не ми харесва тона Ви на говорене. Този човек създаде J-5 управлението в ГЩ и развърна планирането по натовски образец, въведе програмирането и планирането. Свидетел съм как води война за самолетите на ВВС, с него обиколих всички бази на ВВС и ВМС и питаше всички от летеца до инженера какво е най-добре да се направи. Бях в комисията когато спаси подводниците на флота. По негово предложение ВВС развърнаха третата ЗРБР. Нищо че е сухопътен генерал винаги е казвал че всички сили трябва да се развиват равномерно и според задачите. И ти ще казваш, че той не трябва да говори. Какво сте направили вие досега в своя жалък живот. Поне веднъж сложили ли сте главата си в торбата като него или само сте по големите заплати и приказките.От такива като Вас, които сеят раздорите ние сме на това дередже. Ако знаете той какъв анализ направи на армията през 2000 година ще Ви падне шапката и още тогава предрече че ще стигнем до това дередже, ако не се вземат мерки. Поне мълчете, като не може да кажете нищо.

  22. #22
    Оооох 18 апр 2013, 22:07
     
    0
     
    1

    #21-ви, ти явно си го играл адютантче, щабно плъхче или някаква там подлога?! Няма да те критикувам! Нека останалите ти се посмеят на глупостите!

  23. #23
    Preslav 18 апр 2013, 22:15
     
    0
     
    0

    Ох-чо, доста хора харесват ген.Цветков, още преди да стане ОР.
    И всички вкупом могат и да ти кажат причините, поради които напусна армията.
    Това е един от най-достойните ни генерали, който и преди и сега застава винаги зад името си, за разлика от теб.

  24. #24
    Оооох 18 апр 2013, 22:28
     
    0
     
    0

    Г-н Панчелиев, дълбоко Ви уважавам (без да Ви познавам лично) заради това, което правите! Уважавам и ген.Цветков, но за съжаление някой се опитва да го използва.... Но съгласете се, че много защитници на родната армия надигнаха глави едва след пенсионирането си! Нищо лични към генерала! Вие разпознавате ли ги, кой е искрен и кой има нечисти помисли?!

  25. #25
    Preslav 18 апр 2013, 22:30
     
    0
     
    0

    А, ето тук вече сте прав... Не, не ги разпознавам... В началото са едни, после стават вълци-единаци.
    Голяма част са такива, има и читави, разбира се.
    Но покрай АА доста генерали се обединиха, доста съюзи също... И доста хора го нападнаха абсолютно основателно, поне по отношение на тази им реакция - по-добре късно, отколкото никога.
    Това май му бе единственото хубаво на Аню... че без да иска обедини хората срещу себе си....

  26. #26
    до 22 от 21 19 апр 2013, 09:59
     
    0
     
    1

    Слушай Ох-чо, не съм бил адютантче на никой. 20 години бях в строя и стигнах до командир на полк и НЩ на бригада, преди да отида в ГЩ и да работя при този генерал. Норочно не си казвам името, за да не разбере той че говоря за него.Но не търпя да се говорят неща за достойни хора, които познавам. Отиди в книжарницата на Вазов и си купи книгата му и после говори. Най-истинската човешка книга

  27. #27
    един друг 19 апр 2013, 17:20
     
    0
     
    0

    Колкото и да се пънете, колкото и да сте единствени и незаменими, колкото и да ви се иска "нова" стара играчка, генерала е прав за всичко дето е писал, разбира се съобразно моментната политическа и икономическа обстановка в страната, а тея таралясници дето искате да ви ги купят, ще летят точно докато стане време да одите началници по щабовете или по чужбината, после ще останат 1-2 за въздушна полиция и айде още 700млн. на вятъра, както стана със пилатуси, кугари, както ше стане и със спартаците!

  28. #28
    bivsh 19 апр 2013, 19:58
     
    0
     
    0

    Momcheta, momcheta!

    Ku4eto si lae, a kervana si varvi...
    Kazvam go s bolka - istinata e gorchiva! Be6e kakvoto be6e s nashata slavna aviaci9. V poslednite 24-25 godini na nikoj ot upravl9vashtite ne mu dreme za takiva "drebni" ne6ta kato aviaci9, armi9 i nacionalna sigurnost. Vsi4ki te, ot parvi9 do posledni9, kade ot glupost, kade ot alcnost kade ot bezhaberie, dopusnaha da se stigne do tuk. Lesno se rushi, no trudno se izgrajda. Osobeno v cvetu6toto finansovo polojenie na Bulgaria.
    Sled tolkova propileni godini i izpusnati vazmojnosti, sega ni ostava samo da si che6em ezicite i da si merim ... mneni9ta po forumite. Tova, koeto imahme, n9ma da go varnem!
    Stiskajte palci i se kratstete da ostane pone VVS kato struktura. I da se nad9vame, 4e sled 30-40 godini potomcite na dneshnite politici 6te sa po-otgovorni, po-madri, po-nekorumpirani i po-patrioti, za da uspe9t da 9 izgrad9t otnovo. Avi9ci9ta e skap sport i se pravi s mnoooogo pari. Drugoto sa samo prikazki!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка