Състояние на българските ВВС

Pan.bg 21 ное 2013 | 15:32 views (4998) commentaries(14)
img Д.Ставрев, сп.КРИЛЕ

Днес в МО заместник-министърът на отбраната Неджми Али представи справка за ремонтите и състоянието на техниката във ВВС

1. Осигуряване на летателната годност на МиГ-29 – има сключено през 2011 г. рамково споразумение и 3 конкретни договора:
– договор за резервни части и ремонт на 8 агрегата особено важни за самолетите;
– Ремонт на 8 броя двигатели и доставка на пиросредства за катапултните седалки. С това ще се осигури експлоатацията на до 4 самолета МиГ-29
– Удължаване на ресурса с 50 часа на 10 двигателя в зависимост от тяхното техническо състояние и така ще се осигури експлоатацията на до 5 самолета МиГ-29.
– В момента се съгласува договора за удължаване на ресурса на още 10 двигателя за осигуряване на експлоатацията на още до 5 самолета. Така сме се постарали да осигурим летателната годност и експлоатацията на до 15 самолета МиГ-29, колкото е и състава на ескадрилата.

image

2. Осигуряване на летателната годност на вертолети AS532AL Cougar – има подписано вече рамково споразумение, като в резултат на този догово се предвижда да се възстанови летателната годност на 1 вертолет (бел. ред. борд 704), а до края на февруари на 2014 г. на още един вертолет (бел. ред. борд 706). Подписано е рамково споразумение за интегрираната логистична поддръжка на вертолетите AS532AL Cougar, като и рамково споразумение за двигателите им Makila. Конкретните договори ще бъдат подписани в зависимост от конкретните нужди и при осигуряване на бюджетни средства.

3. Вертолети AS565MB Panther - в момента се изготвят техническите спецификации и ще стартира процедура за рамково споразумение през 2014 г.

4. Самолети C-27J Spartan – два самолета са в експлоатация, има рамково споразумение за поддръжката им до 16 декември 2016 г.

5. Възстановяване на летателната годност на вертолети Bell 206 – има сключено рамково споразумение и се на етап съгласуване 2 конкретни договора за инспекции на 2 бр. двигатели и за ремонт на 2 двигателя. Надеждата е 4 вертолета да са експлоатация. Има и една течаща процедура за доставка на резервни части за вертолетите Bell ,като утре (бел. ред. 22 ноември 2013 г.) е крайния срок за предаване на офертите.

6. Самолети Pilatus PC-9M и PC-12 – има подписано рамково споразумение за интегрирана логистична поддръжка, което трябвада се подпише




до края на ноември 2013 г. То трябва да осигури поддръжака на тези типове самолети. В момента в експлоатация има 3 РС-9М и един РС-12.

image

7. Възстановяване на вертолети Ми-24 – избран е изпълнител – ТЕРЕМ ЕАД. Предстои сключване на рамково споразумение за период от 4 години за възстановяване на летателната годност на 6 броя Ми-24.

8. Вертолети Ми-17 – подготвена е процедурата и в началото на 2014 г. тя ще стартира за поддръжакат на 4 броя Ми-17
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 14

  1. #1
    СУХОЙ 21 ное 2013, 16:17
     
    0
     
    0

    А за СУ-25 нищо ли не може да каже зам. министъра???

  2. #2
    Preslav 21 ное 2013, 16:21
     
    0
     
    0

    Нищо... Надяваме се все пак на добри новини.

  3. #3
    qwerty 21 ное 2013, 16:59
     
    0
     
    0

    СУ-25 e разположен близко до Турция. Не очаквайте добри новини от Неджми Али.

  4. #4
    BG 21 ное 2013, 17:48
     
    0
     
    0

    Не харесвам ГЕРБ,не съм гласувал и за БСПто но никак не ми харесва факта че имена като неджми али са визши военни в Бг-свидетели сме как дпс си вкарва кадри навсякаде,на всички важни постове в държавата...това правителство е обречено с тези ходове..

  5. #5
    kostov 21 ное 2013, 18:28
     
    0
     
    0

    Турците сигурно много ги е страх от самолети като "техническото чудо" СУ-25.Пак,че и тази техника,която е изброена в статията ще и осигурят логистична поддръжка и летателна годност.Особено радостно е,че МИ-24 отново ще летят.

  6. #6
    Preslav 21 ное 2013, 18:37
     
    0
     
    0

    Костов, не знам турците от какво се плашат, ама руснаците модернизираха "техническото си чудо" и то ще лети там минимум до 2030 г., явно само ни есме идиотите да го спрем от летене.

  7. #7
    kostov 21 ное 2013, 18:46
     
    0
     
    0

    Сам пишеш "МОДЕРНИЗИРАХА".Ние само ще му възстановим летателната годност,без да го модернизираме. Су-25 руснаците го конвертират и в специален вариант за РЕБ,което си е мъдро решение с оглед поуките от осетинската криза през 2008г.МИ-24 също трябва да бъде модернизиран,за да отговаря що-годе на съвременните изисквания.

  8. #8
    итс 21 ное 2013, 18:48
     
    0
     
    0

    Относно СУ-25,очаквайте неочакваното!!!

  9. #9
    ЕРГении 21 ное 2013, 20:47
     
    0
     
    0

    И както само в България, ВВС = 5-10 самолета и вертолета!!! Къде са РТВ, ЗРВ, свръзки и така модерната сега дума логистика? За тия родове войски и дума няма както винаги. Както СВ не са само Пехотата, така и ВВС не са само самолетите. После ще последват критики, че има делене, а няма ли?

  10. #10
    Yegor 21 ное 2013, 21:16
     
    0
     
    0

    A KDE Su-25???

  11. #11
    135 22 ное 2013, 08:56
     
    0
     
    0

    Прах в очите на хората! Парите, отпуснати за капиталови разходи, няма да стигнат само да се ремонтира техниката за военни учения. Такава ни е армията - от учение до учение. Да не се изложим пред чужденците. Вижте само - 6 броя Ми-24 за 4 години. Това означава - ако има пари ще плащаме, ако няма - няма да има ремонт. За Ми-17 не става дума за конкретна сделка, защото няма пари, процедурата е административен ангажимент и се отчита като дейност. Пантерите съща са в "пожелателен" режим, "ще стартира". Вижте за Кугърите - "Конкретните договори ще бъдат подписани в зависимост от конкретните нужди и при осигуряване на бюджетни средства". За МиГ-29 по-добре да не пиша нищо, защото с тия 50 часа на двигателите стават за смях.

  12. #12
    цоко 22 ное 2013, 09:22
     
    0
     
    0

    сключването на споразумения не значи че ще се изпълнят и че ще летят самолетите.нищо хубаво не се очаква отново.

  13. #13
    Незнайко 22 ное 2013, 09:52
     
    0
     
    0

    Даааа, като гледам във форума надделяха реалистите. От толкова лъжи на всенародните Ни избранници, явно вече им става все по-трудно да ни заблуждават, което е добре, ама ако на Тях им пукаше. Хванали са се на инат за властта, отчитат си някакви "кухи" мероприятия и чакат революцията... която едва ли ще се случи

  14. #14
    dogan 24 ное 2013, 06:59
     
    0
     
    0

    скромно,дори повече от скромно,да не кажем направо нищо. какво има общо су-25 с турската граница? дори в апогея си 30 нови су-25 не сме били заплаха за турската армия,а за самия самолет жалко наистина!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още
eXTReMe Tracker