АВИОБАЗА "ЧАЙКА" – В ПАТОВА СИТУАЦИЯ И С НАДЕЖДИ

Pan.bg 17 сеп 2010 | 10:57 views (10316) commentaries(0)
img Подполковник Жулиян Костадинов – командир на Морската
вертолетна авиобаза, пред списание „Клуб КРИЛЕ”


Във всички планове за развитието на армията присъства и Морската вертолетна авиобаза, там където й е мястото – в състава на ВМС. Но от април тази година не разполагаме с изправна авиационна техника. Последното удължаване на летателната годност с две години, постигнато и с активното участие на нашия инженерно-технически персонал, вече изтече. Последните три машини, които излязоха от строя, се поддържат в експлоатационна годност. Извършват им се всички мероприятия по поддръжка и съхранение. За сега окончателно решение за съдбата на Ми 14 не е взето. Вертолетите имат ресурс като машини, но летателната им годност може да бъде удължена само чрез капитално-възстановителен ремонт и модернизация.
При това положение за поддържане на подготовката на летателния и инженерно-техническия състав през юни бе организиран теоретичен курс в авиобаза Крумово. След успешното му приключване летателна подготовка и дейност бе извършена и в авиобаза Чайка с вертолет Ми 17. Със състава, определен за новата техника, в езиковия кабинет на Военноморска база Варна през август бе организиран курс за изучаване на наличната документация на вертолет „Пантер”. Следващият такъв едномесечен курс се предвижда да бъде проведен през октомври по същата програма. Помага ни и щатният преводач на военноморската база.

image

image
Усвояването на новата техника и от пилотите, и от инженерно-техническия състав, ще продължи във Франция. Предстои преминаване на теоретичен курс в т.ч. и тренажорна подготовка в Учебния център на „Юрокоптер”. Курсът завършва с придобиването на съответните сертификати. След получаването на машините летателната подготовка, съгласно договора, ще продължи при нас. В този процес ще участват френски пилот – инструктор, и двама гарантийчици – по вертолета и двигателя и по авиониката. В рамките на определено количество часове нашите пилоти ще усвоят всички функции и процедури на машината. В крайна сметка един защитен допуск трябва да се появи в летателната книжка. Всичките ни хора отдавна и силно са мотивирани за това.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка