Ще осигурим пилоти за новия боен самолет

Pan.bg 25 окт 2010 | 18:09 views (6091) commentaries(17)
img Полковник Васил Лазаров - командир на ВВУБ „Георги Бенковски” в Долна Митрополия, пред сп.”Клуб КРИЛЕ”

image

- Полковник Лазаров, кои бяха най-важните моменти в дейността на ВВУБ през 2010?
- През 2010 г. ВВУБ „Георги Бенковски” продължи да изпълнява поставените от Щаба по подготовката на ВВС задачи за летателно обучение на курсанти-летци от НВУ ”В. Левски”, продължаване подготовката на млади пилоти от авиобазите на ВВС, както и провеждането на курсове за подготовка и квалификация на сержантския и войнишкия състав от ВВС.
Възстанови се подготовката на самолет PC-9M след неколкомесечно прекъсване и в момента изпълняваме интензивна и ритмична летателна дейност. Екипажи от авиобазата взеха участие в международно учение „Тракийска пролет” заедно с екипажи от ВВС на САЩ. За първи път на територията на летище Долна Митрополия се проведе Международен авиационен фестивал „Небе за всички”, в който участваха екипажи от България, САЩ и Румъния. За първи път самолет от авиобазата PC-9M, пилотиран от полк. Анатолий Кръстев и началника на ВВС ген. майор Константин Попов, прелетя до летище Кечкемет в Унгария и взе участие в чествания на унгарските ВВС.
- Какви са проблемите и трудностите при изпълнение на поставените задачи и как ги решавате?
- Основният проблем пред авиобазата е хроничният недостиг на необходимите ресурси за качественото изпълнение на поставените задачи. Значително се забави процедурата по удължаване календарния срок на експлоатация на самолетите L-39, което води до отлагане на един съществен етап от подготовката на летателен състав за българските ВВС. Имаме уверението от Щаба по подготовката на ВВС, че процесът ще бъде ускорен и ще бъдем в състояние да осигурим най-добрата подготовка на пилотите на бъдещия многофункционален самолет, който се очаква да постъпи на въоръжение. Има известно изоставане в плановете за обновяване на програмите за подготовка на летателен състав в съответствие със съвременните изисквания и стандарти на НАТО, ЕС и ICAO. В тази насока са и усилията ни да работим активно и с факултет „Авиационен” на НВУ по обновяване на програмите за подготовка на кадри за ВВС, използвайки досегашния дългогодишен опит и въвеждайки най-добрите международни практики за обучение и тренировка.
- Какво ще пожелаете на колектива на базата в навечерието на 16 октомври?
- Личният състав на ВВУБ има пълни основания да




бъде удовлетворен от безаварийното изпълнение на летателните задачи и качественото обучение на сержантския и войнишкия състав и с основание да се гордее с постигнатите резултати. В навечерието на 16 октомври пожелавам на целия личен състав от авиобазата здраве, енергия за справяне с нелекото ежедневие в личен и служебен план, кураж и работоспособност за посрещане на предстоящите предизвикателства, както и неизменна доза оптимизъм за бъдещето на българската военна авиация и ВВУБ „Г. Бенковски”.

Интервюто взе Димитър СТАВРЕВ, сп."Клуб КРИЛЕ"




image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 17

  1. #1
    Някой 25 окт 2010, 19:52
     
    0
     
    0

    То още самолети няма, вие вече пилоти сте осигурили...

  2. #2
    Preslav 25 окт 2010, 20:05
     
    0
     
    0

    Казва си истината човека. Долна Митрополия си е ковачница на кадри. Все някога ще има нов самолет, следователно от там ще дойдат пилотите.

  3. #3
    Nikoj 26 окт 2010, 10:06
     
    0
     
    0

    Да бе да, а един мармот завива шоколада! Пилотите трябва да дойдат подготвени от там от където ще дойде самолета, иначе с обучение за волен полет в пространството, паради и фестивали бойна авиация не се прови.

  4. #4
    unknown 26 окт 2010, 12:11
     
    0
     
    0

    Истината е, че в любитлеската авиация в БГ има по-подготвени пилоти отколкото тези които в момента излизат от Долна.....

  5. #5
    MoD 26 окт 2010, 17:47
     
    0
     
    0

    Преславе, ти в кой свят живееш и за каква ковачница на кадри говориш??? Те тия в тази ковачница са толкова боси, че не знам за каква подготовка на летци говорят. Истинската ковачница си остават бойните авиобази (доколкото могат да се нарекат такива), а тези в ДМ да си произвеждат сержантчета (макар, че и това е сериозна работа) и по-добре да не се занимават с отговорни неща като подготовка на летци, защото това не е лъжица за тяхната уста.

  6. #6
    Preslav 26 окт 2010, 20:32
     
    0
     
    0

    Абе я ми кажи кое е първо - яйцето или кокошката?
    Уважаеми МОД, не знам дали си летец, но за да станеш такъв и за да отидеш да летиш в която и да е база, май се минава през Долна Митрополия? Или май аз вече не съм уред:)))

  7. #7
    Preslav 26 окт 2010, 20:33
     
    0
     
    0

    Мисълта ми бе - защо плюете по Долна Митрополия, като всички сте минали оттам.

  8. #8
    Гинев 27 окт 2010, 00:05
     
    0
     
    0

    ВВУБ за тази година е най-летящата база по всички параметри. Тук летят хора не само от Долна Митрополия, но и такива от базите Безмер и Граф-а.Отрицателните Ви мнения са меко казани невалидни по ред причини. "Ще осигурим пилоти за новия боен самолет" - и кое не е вярно? ВВС и в частност ВВУБ мислят в перспектива. Момчетата са истински, а не измислица. Нов самолет ще има не по рано от 2015. Има 5 години. Тази година се проведоха и самостоятелни полети на курсанти,което е ръст в образователната система. Да, не всичко е красиво и пъстро. Но хората от ВВС показват,че има напредък в развитието на млади кадри. Истинската ковачница е първо Долна Митрополия или курс в чужбина за нальот от 200 часа, по определени програми.Да, ковачницата продължава и по базите където подготовката е на меко казано професионално ниво. Пак ще подчертая - има развитие за младите ( до 27 г. ).Има тенденция за развитие на големи групи летци на випуските от 2013. Реалният поглед е необходим на всички и на това се гради правилните решения. Генерал Попов и генерал Радев твърдо стоят зад младите. Специално за тази година нещата за ВВУБ са много добри в редица изпълнявани задачи, основно в изпълняваните полетни програми. Подчертавам - за тази година - не за миналата или за следващата.

  9. #9
    Лаик 27 окт 2010, 12:52
     
    0
     
    0

    Преславе, имаш право, но не може да не се съгласиш донякъде и с MoD (предполагам, че е летец).И не ми говори за ставане на летец в ДМ и последващо летене в базите - пълно разочарование за тях. Чувал съм, че през последните години от ДМ излизат летци-офицери с по 30-50 часа. Ако наистина е така какво са изковали в ДМ? Просто са правили с тях мотивационни полети. И какво да правят командирите на авиобази (без Крумово) с тези "летци", като се има предвид и тяхната осигуреност с ГСМ и техника. За това предлагам - теорията в ДМ, а практиката в авиобазите - Графа, Безмер, Крумово. Пилатусите в Графа, а Л-39 в Безмер - сигурен съм, че това ще бъде много по-ефективен начин за обучение на летци, отколкото сегашната скъпа пародия. Това са само щрихи....А колкото за новия многоцелеви самолет - не съм сигурен при сегашната външнополитическа и икономическа ситуация дали изобщо ще го имаме. Справка - Прибалтийските републики.

  10. #10
    Л-39 27 окт 2010, 13:21
     
    0
     
    0

    Слушай Лаик, или там какъвто и да си. Л-39ЗА ще отиде в Безмер само в сънищата ти. А Пилатус до Гафа няма да стигне. ДМ може да е с дългогодишна история, но е и винаги ще бъде в разцвета на силите си. Пожелавам на ВВУБ в ДМ да дава както теоретична, така и практична подготовка на сегашните и бъдещи пилоти.

  11. #11
    Лаик 27 окт 2010, 16:01
     
    0
     
    0

    Виж какво Л-39 ли си РС-9М ли си, понякога се случва това, което не си го сънувал и в на-кошмарните или в най-розовите си сънища.Може би още ти гърмят в главата маршовете от Вършавския договор. Трябва да си наясно обаче, че отдавна отминаха времената когато керосина се лееше като река и никой на никого не търсеше сметка за какво се прахосват парите на данъкоплатците. Не че сега са се стреснали кой знае колко, но просто в България читавите данъкоплатци намаляха и няма пари за прахосване, а авиация с конюктурни решения не се поддържа. Супер неефективно е за 2-3 летящи самолета да се поддържа база с 400-500 човека личен състав. Процесите ще са болезнени, но така или иначе ще трябва да се отива на сливане на бази и събиране на техниката на едно място. В противен случай - мъка и за командири и за подчинени с тази хронична неосигуреност във всяко едно отношение. Това е жестоката истина самолетчо Л-39. А може би аз не съм наясно в колко богата държава живея? Ей, на народа му писна от глупавите шапкари, които харчат грешни пари за безсмислени проекти и не могат на две магарета сламата да разделят.

  12. #12
    Н. Николов 27 окт 2010, 21:10
     
    0
     
    0

    Не се претеснявам да пиша тук с истинското си име, за разлика от някои особи с "перфектни" разбирания и наясно със ситуацията. Колко сме тъпи шапкарите... ами достатъчно тъпи че да бъдем БЪЛГАРИ и да сме си в БЪЛГАРИЯ. Като казваш тъпи Лаик, оплюваш и всичко за което българския войник е дал живота си, оплюваш нашето партньорство в НАТО а нали си спомняш колко много го искахме... Ами това не е само резултат на работата на политиците , но и на самите шапкари и непрекъснато го доказваме с участието ни в много съвместни учения. Държавата ни е БЕДНА, по един или друг начин ще се надяваме на далновидни решения от управляващите, а ние тъпите шапкари ще дежурим и поддържаме някаква бойна готовност за да може ти да плюеш свободно навсякъде Лаик...

  13. #13
    Найк 27 окт 2010, 21:40
     
    0
     
    0

    Ще ви кажа само едно: преди бях "шапкар", а сега работя в частният сектор.Смея да твърдя,че работата е доста повече,почти на предела,но пък зплащането е голям стимул...Имах честта да работя във ВВУБ-Д. Митрополия и Г. Игнатиево...там има(ше) доста кадри, които вършеха почти всичко, но имаше и голям процент(летци, техници и др.), кото не знаеха защо са на работа..по цял ден висяха по пейките и чакаха да мине работното време и да си ходят..пример: "Летец" с 10-12 години служба, с има-няма 50 летателни часа..какво е правел всичките тези години? един път в годината го качват в самолет като чувал с картофи,че да може да взема "летателна заплата",която хич не е малко...отива на работа,закусва и обядва за сметка на държавата, наспива се, и така всеки ден, докато не дойде края на месеца и не получи заплата от 1500лв заплата(минимум)..правете си сметка сами..Бих описла армията ни като ПУМИЯ и който има малко повече сиво вещество би се замислил какво прави в тази простотия..но да не забравяме,че каквато ни е държавата, такава ни е и армията, и полицията...успех на военни, с пожелания за по-добри времена(дано да има такива)

  14. #14
    БайЛандо 01 ное 2010, 11:03
     
    0
     
    0

    unknown(нерегистриран): "Истината е, че в любитлеската авиация в БГ има по-подготвени пилоти отколкото тези които в момента излизат от Долна....."
    Видели сме ги любителите - ще се избият с този ентусиазъм. Лошото е, че рискуват живота на други хора - "возят", "демонстрират", "бръснат".
    Да летиш професионално като военен пилот е много повече и курсантите, които се обучават в Долна Митрополия много добре осъзнават това.

  15. #15
    Ненчо Еремиев 08 ное 2010, 20:34
     
    0
     
    0

    Тук се очертават две мнения.
    На тези които по един или друг начин са били или са свързани и обичат АБ Д.Митрополия.
    И на тези които се смятат за специалисти в областта на авиационното обучение: военно и любителско. На тези които ще бъдат щастливи ако българските военни летци се обучават от големия бял брат, или ако той се настани трайно и безвъзвратно на българските летища. На тези които не са помирисвали керосин и не знаят на какво мирише на старта.
    Всяко съсловие си има своята идеология.
    П.П. Пропуснах "специалистите" в областта на военната икономика.

  16. #16
    Бай Някой 09 ное 2010, 11:01
     
    0
     
    0

    Ненчо Еремиев, а твоето ПРОФЕСИОНАЛНО (ЕКСПЕРТНО), а не емоционално или конюктурно мнение какво е? До кога може да се работи в тази агония, поставяйки се на мястото на сегашните командири на авиобази? Повече не може да се работи на парче. Няма резерви. Дори и човешките ресурси са на изчерпване. По този начин авиацията се самоизяжда.

  17. #17
    БайЛандо отново 20 ное 2010, 17:22
     
    0
     
    0

    Бай Някой, приеми, че бай Ненчо е прав и толкова!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка