На вниманието на българските политици:За усвояването на F-16 на иракските пилоти им са необходими години обучение в САЩ*

Pan.bg 12 дек 2014 | 14:52 views (4667) commentaries(27)
img airforcetimes.com

В период на непрестанни въздушни удари на ВВС на САЩ, коалиционни партньори и Иран срещу цели на ИДИЛ в Ирак, ираксите пилоти, които в момента се учат как да летят на F-16, са на години от завършване на обучение си в САЩ.
Първите двама от общо 24 иракски летци, които в момента са на обучение в САЩ, може да придобият сертификат за инструктори на F-16 през фискалната 2017 година. Но продължителността на тяхното обучение зависи от това, как усвояват самолета и придобитите способности, а не от времеви параметри. Споменатите двама иракски пилоти се очакваше да завършат първата фаза от своята подготовка (Flight Lead Upgrade training) през септември т.г., но сега това ще се случи през февруари или март 2015. След това на тях ще им са необходими поне още 500 часа нальот, преди да започне подготовката им за инструктори. За това ще са необходими от 18 до 24 месеца, но обучението им за инструктори ще започне тогава, когато са готови.
"Само фактът, че те биха покрили минималните изисквания, необходими да бъдат одобрени за обучение като инструктори, не означава, че ще се случи реално. Реалистично е да се смята, че за това ще им е необходимо да достигнат 600-700 часа нальот, за да започне инструкторското им обучение. Обикновено това условие за пилот от ВВС на САЩ е 550-600 часа ”, споделя старши лейтенант Хосе Дейвис, говорител на Командването за летателно обучение.
„Самото обучение за инструктор трае между три и четири месеца, но това е приблизителна оценка и зависи за колко време те ще направят необходимия нальот’, продължава Дейвис.
Какво е положението при останалите иракски пилоти – 12 са завършили първоначалното обучени за допускане до F-16 (initial F-16 qualification training), четири са в очакване на това обучение и шест са в Института по военен английски език (авиобаза Лаклънд, Тексас).
Ирак закупи 36 изтребителя F-16, но иракските пилоти ще се тренират в Аризона, докато обстановката в Ирак не се нормализира до степен, позволяваща изтребителите да бъдат доставени там.
Плановете предвиждаха иракските F-16 да се дислоцират в авиобазата Балад, но след като голяма част от Северен Ирак бе превзет от ИДИЛ, то американските фирми, които подготвяха базата за приемане на изтребителите, напуснаха
летището по съображение за сигурност.

image
Сержант Lorenzo Romo обучава иракския бригаден генерал Абдул Хюсеин Лафта Али на процедурите за катапултиране от F-16, преди опознавателния полет през 2012 г. на генерал Али.

image
======================================================================================
Защо редакцията на сайта се обръща към българските политици ( а и към широката общественост) – много от тях не са запознати, че периодът от закупуване на нови изтребители до тяхното усвояване на ниво бойно използване и носене на бойно дежурство е с продължителност няколко години. Дори утре Народното събрание да реши и планира средства за закупуване на нов многоцелеви изтребител (без значение дали това би бил Gripen, F-16, Eurofighter Typhoon или друг западен самолет), самото време от обявяване на конкурса до доставка на първите изтребители би отнело 2-3 години. Още толкова са необходими и за пълното приучване на него. Тоест това означава, че ние можем да отговорим на поетите пред НАТО задължения най-рано през 2019-2020 година! И може би е необходимо да се разбере, че тези нови изтребители не са самоцел за родните ВВС. Те са изискване за едни силни български ВВС и съвместими в оперативно отношение с тези на страните от НАТО, което е гаранция за националната сигурност на България. А това би означавало освен всичко друго сигурна и силна държава, което е в основата на развитието на икономиката. Това, което зависи от ВВС се прави – започната е програма за развитие и даване на необходимата подготовка на 10 млади летци, променя се учебната и тактическа подготовка (http://pan.bg/view_article-53-26321-Pilotski-simpozium-Istoriqta-prodylzhava-ili-kak-shte-se-razviva-voennata-ni-aviaciq.html). На ход са Министерство на отбраната, Министерски съвет, Президент и Народно събрание. Защото народът го е казал, че „Който не храни своя армия, ще храни чужда ”.
Н.Димов


* Заглавието е на редакцията
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 27

  1. #1
    Тони 12 дек 2014, 15:10
     
    0
     
    0

    Така е!
    На Румънските пилоти им отнема само месец, защото МиГ21 Lancer има електроника като Ф-16!
    А на наш'те пилоти колко ли ще им трябва?? :)

  2. #2
    Грипен 12 дек 2014, 15:31
     
    0
     
    0

    Със сигурност на нашите пилоти ще им е необходимо много по-малко време за усвояване на нова материална част отколкото на амуджите. Нашите млади кадри вече се обучават на Л-39 и Пилатус. Това е много добър ход от страна на командването на ВВС в лицето на ген. Румен Радев. Пожелавам на младите летци в скоро време да им се наложи да демонстрират наученото върху нова материална част.

  3. #3
    yanev 12 дек 2014, 16:16
     
    0
     
    0

    "Ирак закупи 36 изтребителя F-16, "

    А НАШИТЕ ПРОДАЖНИ ПОЛИТИЦИ ИМ ОПРОСТИХА ДВА МИЛИАРДА ДОЛАРА ДЪЛГ.
    НИМА С ТЕЗИ ПАРИ НЕ МОЖЕШЕ ДА СИ ЗАКУПИМ ЧИСТО НОВИ САМОЛЕТИ?

  4. #4
    0921490542093 12 дек 2014, 16:16
     
    0
     
    0

    Цената на едно парче F-16 Block 60 е някъде около 30 милиона долара. Това е перфектният изтребител за нас. Плевнелиев и Бойко имат връзки и с Кери, и с Маккейн, и с Обама само трябва малко желание да прояват и може да договорят някоя хубава оферта.

  5. #5
    той 12 дек 2014, 16:29
     
    0
     
    0

    4.Това, че Тиквата има връзки не значи ,че ще ядем хамбургери без пари.

  6. #6
    Тони 12 дек 2014, 16:41
     
    0
     
    0

    До #2!
    Благодаря за допълнението! Наистина Пилатусите много помагат!

    До#5!
    Тиквата има връзки само с Мафията и кремъл. Няма връзки със Запада!

  7. #7
    Thunder 12 дек 2014, 16:46
     
    0
     
    0

    Не само на Ирак но и на Либия опростихме, а и сме от догорите на Афганистан.

    Толкова ли не можеше да разменим външният дълг на Ирак срещу военна техника от сащ.

    Сигурно е могло, но за това си трябват политици, а такива нямаме, ако не броим продажници те де !

    На вниманието на българските политиците може да е само комисионната.

    В тоя ред на мисли, сега дали ще върнат комисионните за южен поток, който си раздадоха в предходното управление.





  8. #8
    BG 12 дек 2014, 17:09
     
    0
     
    0

    Въпрoс: от западна техника( сравняваме F16 blok 60 НОВ!!! / Eurofighter Typhoon 2nd hand Италия / Грипен C/D Нов кое е най доброто и най рентабилно за нас...?

  9. #9
    Тони 12 дек 2014, 17:14
     
    0
     
    0

    До #9!
    Ф-16! :)

  10. #10
    Тони 12 дек 2014, 17:22
     
    0
     
    0

    До #7!
    Всички комисионни, изплатени на мафията са платени по няколко пъти от Българския народ!!!

  11. #11
    realist 12 дек 2014, 17:53
     
    0
     
    0

    Грешен отговор.
    Най-добрия изтребител за нас е миг-35 или Су-30.
    Другото е яки разходи и години приучване

  12. #12
    KOREKTOR 12 дек 2014, 20:27
     
    0
     
    0

    До #1 Пуснато от Тони

    Тончо,

    Тя електрониката ако летеше самичка.

    А бе Тончо, те на румънците останаха ли им електронни МиГ-21 LANCER или румънските мангали, ОУПС казано на ХАМЕРИКАНСКИ, та пардон, романските роми ги изчагъркаха из замята и ги дадоха за АЛАМИН за срЪб.

  13. #13
    xxxxx 12 дек 2014, 20:33
     
    0
     
    0

    Тони според мен Ф-16 е остаряващ самолет. Холандия, Норвегия, Турция вече се настройват на вълна Ф-35...

    Ако ще е така най-добре да купим Грипен, като да се спазарим за ниски годишни вноски разпиляни на 10 години, тогава бюджетът ще издържи, а шведите са готови на такива християнски схеми, само и само да се разшири географията на Грипен. Генерал Румен Радев също е за Грипен.

  14. #14
    12345 12 дек 2014, 20:53
     
    0
     
    0

    То хубаво Грипен, ама докато го купим, шведите може да създадат ново поколение изтребител.

  15. #15
    дядо Йоцо 12 дек 2014, 20:57
     
    0
     
    0

    Каквито и да са християнските схеми на шведите, Грипена явно ще ни излезе много солен с всичките му екстри, логистика, обучение и други такива.
    Сиромаха винаги си мечтае за ново, ама като си види кесията накрая взема евтиното.
    И аз искам да карам нова кола, но като дойде време да я сменям гледам за някоя втора или трета ръка, но да е тънка лайсна...
    Така че мисълта ми е, като дойде време да си купим самолет (дано да е скоро) ще е стар еф.
    Сори, ама това е ...
    Ефките си имат и своите плюсове, но не е дълго да обяснявам...
    Пък и кой ли ме пита...:)

  16. #16
    риган 12 дек 2014, 21:21
     
    0
     
    0

    НАТО освен осигуряването на защита, включва и задължения. Едно от които е да поддържаш способности, с които да можеш да осигуриш тези си задължения. Ако ние очакваме, че НАТО винаги ще се притече на помощ в случай на нужда, трябва да сме способни да отговорим със същото, т.е. ако държава-членка на НАТО има нужда от помощ ние какво можем да направим за да изпълним задълженията си по този същия договор? Не говорим само за личния състав - това все още го имаме, макар да е спорна подготовката му. Става дума за способностите да се преместиш от едно място на друго (батальон например), да го осигуриш с въздушна и артилерийска поддръжка и да имаш необходимите транспортни и логистични способности за продължителен престой (предвижване). Не по-важно системата ти за командване и контрол да е съвместима и да се вписва в общата. Толкова за изискваните способности.
    Ако все още не са ни изгонили от пакта, то това се дължи на опасенията, че бързо ще бъдем притеглени на изток, но и това ще е до времето, когато повече ще сме в тежест, отколкото в помощ ако я караме така. Време е да се вземем в ръце и да започнем да си изпълняваме договорените и конституционни задължения.
    Осигуряването на въздушен суверенитет включва и двете.

  17. #17
    Teraflop 12 дек 2014, 21:28
     
    0
     
    0

    Ха,ха!

  18. #18
    Тони 12 дек 2014, 22:49
     
    0
     
    0

    До #13!
    Ген. Радев е за Ф-16!
    Иска му се да е нов, но.....! :)

  19. #19
    Yanev 12 дек 2014, 23:59
     
    0
     
    0

    #11 realist
    МиГ 35 не е приет на въоръжение-май няма и да бъде.
    Су 30 е много голям за нас.Пък и на тези два самолета руснаците няма да позволят интеграция на натовски авионика и въоръжение.

  20. #20
    F-16 13 дек 2014, 01:06
     
    0
     
    0

    F-16 за нас, минимум блок 52.

  21. #21
    dogan 13 дек 2014, 11:42
     
    0
     
    0

    самолет руско или китайско производство, както и f-35 не следва да се тема за разговор.......не виждам как ще може да се говори и за самолети като ф-15, рафал и тайфун......така, че f-16 или f-18.....не вярвам да не остави някой да харчим пари за шведско оръжие .....

  22. #22
    RedRum 14 дек 2014, 04:35
     
    0
     
    0

    Що да ходят до Щатите? Няма ли в ЕС инструктори? Румънците, нали ги обучавали там от германия ли , холандия ли ... Ама май искат да направят проекта по-привлекателен - екскурзийка до Маями бич, Гуантанамо бейгиби. Вечер на диско с черна мадама , сутрин с бирена прическа и дух на уиски. И по-далеч от ония вещици - женурята с дицътъ.

  23. #23
    Дядо Бръм 14 дек 2014, 07:19
     
    0
     
    0

    Преди години срещнах българин дето живее в чужбина от много време. Питах го как се устроил и той ми каза след по-дълго познанство:

    "Бех полицейски в БГ -то, ама ме шкартираха. Съкратиха, тъй да са кажи. И кво да прая - идох на гурбет у Холандията. Ама там нема работа и аз тръгнах сам по горичките. Печелех добре. Смученето е 20 евро, а нещо по-така и за 100. Цел мерцедес си купих накрая. Докарах и жинътъ, да мий пода на началника дето идваше у горичката та станаме приятели. Много ми е помагал, и клиенти ми е намирал. Та така. Ти ако искаш - на теб безплатно, щото си убав човек."

    Отказах му любезно и повече не съм го виждал, освен след няколко дена за 5 минути. Мернах му тогава Мерцедеса. Бял, голям, стара марка, но удобен. Викна ме да изпушим една цигара заедно. Като станах от седалката да си ходя - позабърса с длан мястото дето бях седял и ми викна: "Айде, брато, кат решиш некой ден - обади ми се. Мога и да помисля нещо за теб." Стана ми обидно - не бях го молил за услуги, даже не исках и да го срещам, амa нали съм любезен - да съм му кажел "здравей". Казах му : "Виж аз имам една работа за теб, ама яко се бачка там. В строителството. Добре плащат." Той ми рече "Не ща, брат, нали знаеш - аз мръсна работа не пипам. Това е за раята. аз съм бял човек."

    Слава богу, не ме е срещал повече късмета с него.

    Та така и с наще военни. Като посъкратят още малко и оставят армията съвсем без машини , може и до там да я докараме. А Русия навремето не ни е карала да смучем по горичките за бял мерцедес. То тогава и мерцедесите ни бяха други - кой жигула, кой москвич. Ама имаше за народа, не беше толкоз зле.

    Ф/16 е хубава машина. Внимавайте да не ви излезне горчива. А Тони, дет така се е наточил - дупе да му е яко, дето има една приказка. Само сиренето в мишеловките е без пари.

  24. #24
    Рангел 14 дек 2014, 07:34
     
    0
     
    0

    #16 Пуснато от риган(нерегистриран) на 12 дек 2014, 21:21

    "НАТО освен осигуряването на защита, включва и задължения."

    абе байно, ква защита ти е осигурило Натото? Да си видел от умрел писмо? Я да видим дали Натото ще ти дойде на помощ ако тръгнеш да скачаш на Русия, като простите укри. Нато няма ли задължения към "членовете"си ? Колко машина потрошихме за да им угодим? Колко кал изляхме върху РФ за да и се харесаме? Колко хора им дадохме и за Ирак и за афганистан? И убити имаме , да не говорим за престъплението което сме вършили заедно с тях да нападаме страната без съгласие от ООН. Окурвавихме си и ръцете и душите Заради компаниите на Чейни и Буш да натрупат пари. Много бодро я караш, ама явно си един чуждопоклоник като много дето мразят България и гледат как да се "устроят"навън. На такива хич не им пука дали ще се живее тука или ще се мре.

  25. #25
    Така 14 дек 2014, 07:44
     
    0
     
    0

    Така е:
    https://alterinformation.wordpress.com/2014/12/12/421049150/

  26. #26
    Шоп 17 дек 2014, 14:50
     
    0
     
    0

    Ще ви цитирам един бивш началник на ВВС да видя ще познаете ли кой:..."За България най-добрият самолет е Eurofighter Typhoon, най-евтиният е SAAB JAS 39 Gripen, но ние ще вземем F-16..."

  27. #27
    dogan 17 дек 2014, 15:13
     
    0
     
    0

    Това е някакво недоразумение, че тайфата е най-добър за нас....

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка