МО сключи договор с ОАО „558 Авиационный ремонтный завод“ от Беларус за ремонт и поддръжката на Су-25

Pan.bg 28 дек 2018 | 17:27 views (2859) commentaries(12)
img
actualno.com


ОАО „558 Авиационный ремонтный завод“ от Беларус поема поддръжката на щурмовите самолети Су-25 до 2022 година. Вчера Министерството на отбраната е докладвало пред Агенцията за обществени поръчки сключения договор за рамково споразумение. X Договорът с беларуската фирма е на стойност 42 186 693 евро без ДДС, което значи 82,5 млн. лв. без ДДС и съответно 99 млн. лв. с включен ДДС. Възстановяване на летателната годност на самолети Су-25 ще се извършва за период от 48 месеца. Ангажиментът обхваща 12 самолета Су- 25К и два самолета Су-25УБК, заедно с добавяне на ново оборудване и доставка на авиотехническо имущество. Министър Красимир Каракачанов бе отправил покана за участие в поръчката до двама кандидати – беларуската „558 Авиационен ремонтен завод“ и руската Обединена авиостроителна корпорация. В посочения от възложителя срок обаче бе постъпила само една оферта. Общата стойност на всички договори е в размер до 41 млн. лева без ДДС, но е заложена опция по смисъла на чл.116, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки - при възникнала необходимост и изрично приет с решение на Министерския съвет проект за инвестиционен разход, възложителят да има право да сключва договори към рамковото споразумение до максималния размер на обществената поръчка от 82,5 млн. лв. За тази цел е сключено допълнително рамково споразумение, в което е посочено, че общата стойност на всички сключени в периода на рамковото споразумение договори не може да надвишават сумата от 42 186 693 евро. Първоначалната предложена от беларуското дружество цена за изпълнение на поръчката за 14 самолета Су-25 е била на стойност 132 485 980 евро без ДДС. След проведени два кръга преговори между страните сумата е била значително свалена до необходимост от 73 665 500 евро без ДДС за изпълнение на поръчката, а тази цена ще важи за ремонт на целия самолет, не за доставка на конкретни възли и елементи. При поръчка на отделни компоненти, агрегати, възли и др. доставките ще се изчисляват според ценовото предложение на компанията. Ангажиментът на страните е да няма оскъпяване до края на 2019-тая година по договорите от рамковото споразумение. След ремонта всеки Су-25К/УБК ще има общ технически ресурс от 40 години, с опция да бъде удължен до 50 г. с изпълнение на още един ремонт. През




месец октомври от Министерство на отбраната излязоха със специално прессъобщение във връзка с публикации в медиите, визиращи тази процедура, в които се твърди, че самолетите ще бъдат ремонтирани за 310 милиона лева. „Щурмовите самолети Су-25 е възможно да бъдат ремонтирани, но не за 310 млн. лв с ДДС, каквото е внушението в публикациите, а за 41 млн. лв. без ДДС. Ако Министерският съвет реши, сумата по рамковото споразумение може да нарасне до 82,5 млн. лв. без ДДС. Но само ако правителството реши! Процедурата за ремонта на самолетите всъщност е по договаряне. Според проучване на експерти от Военновъздушните сили единствено заводи в Беларус и Русия могат да извършват такива ремонти. Затова са поканени и представители на двете страни. Оферта е подала само една – беларуският авиоремонтен завод „558“. В нея е включен пълният набор от услуги за ремонт и модернизация на този тип самолети, от които Министерството на отбраната да избере най-необходимите за нашите машини“, се казваше в съобщението. От там уточниха, че сумата от 310 млн. лв., която се появява в публикациите, изобщо не е договаряна. „Процедурата, обявена от Министерството на отбраната с решение от 17 август 2018 г., е за сключване на рамково споразумение за осигуряване на летателна годност на самолети Су-25К/УБК, което означава, че конкретни ремонтни дейности ще се поръчват само при необходимост и при финансова възможност. Ремонтирането на самолетите Су-25 е належащо, защото техният технически и междуремонтен ресурс е изтекъл преди повече от 10 години“, се сочи още в официалната информация. Редактор: Анита Чолакова

Прочети още : https://www.actualno.com/bulgaria/firma-ot-belarus-shte-remontira-su-25-news_713633.html
© Actualno.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 12

  1. #1
    THUNDER 28 дек 2018, 17:51
     
    9
     
    1

    Модернизацията е описана добре в споразумението и веднага става ясно, че българските Су-25 ще преминат през осъвременяване на тяхното оборудване, каквото вече е изпълнено от белоруския завод на самолети Су-25 и Су-25УБ от състава на ВВС на Казахстан, доставени в началото на 2018 г. Това е стандартното предложение на компанията „558 АРЗ“, което датира от 2015 г.

    Новото оборудване
    В Приложение № 23 на рамковото споразумение модернизацията е определена като „доработка с цел повишаване на бойните възможности със спазване на всички пилотажно-технически характеристики на прототипа“. Това повишаване на войните възможности се постига благодарение на:

    - разширяване на номенклатурата на управляемото високоточно оръжие от клас „въздух-въздух“, представено от ракета Р-73Э с инфрачервена глава за самонасочване на точки на окачване 2 и 10;
    - разширяване на номенклатурата на неуправляемото въоръжение (неуправляеми ракети) С-13 с калибър 122mm, изстрелвани от петзарядни блокове Б13Л (до осем броя), носени на точки 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 и 10;
    - въвеждане на режим „навигационно бомбомятане“ (използване на свободнопадащи бомби по цели в предварително известни координати, без да има необходимост от визуално прицелване);
    - въвеждане на нова система за изобразяване на информацията СОИ-25 (за пилотажно-навигационна и информация за работата на системите на самолета) и модернизация на информационно-управляващото поле в пилотската кабина;
    - интегриране на навигационната система СН-25 и повишаване на точностите и експлоатационните характеристики на навигационната система;
    - интегриране на система за управление на огъня СУО-25Б, осигуряваща подготовка и използване на нов авиационен стрелкови прицел, заедно с добавяне на нови системи за контрол, регистрация и обработка на полетната информация;
    - интегриране на радиостанции „Прима-ДВМ“ (2 бр.), заменящи Р-862 и Р-828;
    - замяна и доработка на транспондер СО-69;
    - доработка на окабеляването за използване на контейнери за РЕБ за индивидуална защита „Сателлит-М2“.

    Системата СОИ-25 се състои от два многофункционални дисплея МФИ-10, резервен дисплей ИРП-5, индикатор на челното стъкло ИЛС-31ЖК и генератор на символи ГС-М. Тя осигурява изобразяване на пилотажно-навигационната информация на дисплеите МФИ-10, както и информацията при прицелване в режим „навигационно бомбомятане“. На ИЛС-31ЖК се изобразява пилотажно-навигационна и прицелна информация. Дублирането на пилотажно-навигационната информация в авариен режим се извършва на ИРП-10. Системата подава информацията, изобразявана на МФИ-10 и ИЛС-31ЖК за запис в системата за видеорегистрация.

    Новата навигационна система СН-25 включва многофункционален изчислител (цифров компютър) БЦВМ-МВС и сателитна навигационна система СНС, както и приемници VOR/ILS и TACAN с приемник KNR-643A. Тя осигурява съхраняване в бордна база данни на информация за завойни точки, летища и радионавигационни средства – до 99 точки, както и осем маршрута и четири групи зони с 24 точки във всяка. Тя изчислява текущите координати на мястото на самолета с тяхната последваща корекция, като се използва информация от сателитна навигационна система и навигационните средства VOR/DME и TACAN. Също така тя осигурява навигационна информация с достатъчно висока точност за реализиране на режима „навигационно бомбомятане“.

    Сателитният навигационен приемник от състава на СН-25 е 14-канален и работи с руската система ГЛОНАСС и американската GPS NAVSTAR. Това осигурява повишен точност на навигацията – до 5 метра, както и осигурява режим на полета на малкависочина с обход на препятствия.

    Системата за прицелване ПС-25 осигурява формиране на прицелната информация в режими за прилагане на щатните авиационни средства за поражение; управление на режима за бойно използване на ракети „въздух-въздух“ Р-73Э; реализация на режим „навигационно бомбомятане“ по информация, постъпваща от навигационната система СН-25. Максималната височина на бомбомятането е увеличена от 2000 на 5000 метра.

    Системата за управление на огъня СУО-25Б осигурява подаване на захранващи напрежения и команди за подготовка за използване на управляемите ракети Р-73Э на точки на окачване 2 и 10; формиране и подаване на данни за наличие, избор и готовността за използване на новите и щатните типови авиационни средства за поражение в системата за прицелване и система за изобразяване на информацията; организиране на необходимите блокировки (безопасност, готовност) по веригите за тактическо и аварийно пускане и изхвърляне.

    Новият комплекс за контрол включва доработено бордно устройство за регистрация на полетната информация БР-4Т-3 на системата „Тестер У3 сер. 2“. Тя получава защитен твърд диск за запис на информацията.

    Системата за видео регистрация СВР-2Т включва телевизионна камера ВК, свъзващ блок и сменяем диск за запис на информацията (2 бр.). Тя осигурява запис на твърдотелно сменяемо устройство на следната информация: цветно видео изображение на извънкабинното пространство по посока на полета, с наложена прицелно-навигационна информация от ИЛС-31ЖК; видео информация от екраните на дисплеите МФИ-10; разговорите на екипажа (с наземни пунктове за управление и други самолети), информация за полета, подавана от бордните система във формата на бинарни сигнали.

    Също така се доставя и наземно оборудване за работа с новите системи на самолета – система за обработка на видеоинформацията УВИ-Т и автоматизирана система за обработка на полетната информация „Двина-М“.

    За да се направи възможно използването на управляемите ракети Р-73Э и неуправляемите ракети С-13, се доставят авиационни пускови устройства (АПУ) П-72-1Д (предоставят се от българска страна – най-вероятно ще бъдат свалени от излишните самолети МиГ-29) – по два броя на самолета и се доработват гредовитедържатели БД3-25 от комплектацията на самолета. Допълнително към всеки самолет се доставят преходни устройства за окачване на АПУ П-72-1Д.

    За пилотите се доставят нови индивидуални подвесни системи ИПС-72, защитни шлемове ЗШ-7АПН и кислородни маски КМ-34Д серия 2, включени в състава на авиационно-техническото имущество към всеки от ремонтираните самолети.

    Контейнерите за РЕБ „Сателлит-М2“ ще бъдат поръчани в количество, което българската страна определи, като „558 АРЗ“ предлага доставка по един комплект за всеки от осемте самолета. Контейнерната система осигурява защита на самолета от ракети с радиолокационно насочване.

  2. #2
    #24 БЪГ 28 дек 2018, 18:47
     
    3
     
    2

    https://www.558arp.by/ru/products-and-services-rus/services-rus/modernization-aviation-materiel-rus/su-25-aircraft-rus

  3. #3
    THUNDER 28 дек 2018, 19:18
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #2

    Благодаря за линка.


  4. #4
    обектив 28 дек 2018, 20:02
     
    1
     
    0

    Някой знае ли какво стана със завода в Тбилиси, където се правеше СУ 25 по време на СССР? Работи ли, не работи ли?

  5. #5
    THUNDER 28 дек 2018, 20:13
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #4

    http://tam.ge/en

  6. #6
    Ghost_ 29 дек 2018, 02:17
     
    5
     
    0

    Отговор на коментар: #1

    Предполагам, никой не отрича необходимостта от ремонт и модернизация на Су-то!

    Но договорът, поне както е представен, е с толкова много вратички, че възможностите за "бъркане в кацата с меда" са безбройни!
    Както и възможностите за безкрайно увеличение на цените и съответно разходите за България.

  7. #7
    Кокос 29 дек 2018, 04:35
     
    5
     
    6

    Ресурса ще го правят 40-50 години. Считано от1986 г.
    За двигателите нищо не пише.
    Ще има и много Маде ин Чайна телевизорчета.
    Можеха за още някой лев да дадат и по един контейнер с радар. И да питаме тогава за какъв чеп ни е Грипен за Еър Полисинг.
    Те за тва го нема контейнера с РЛС за СУ-25. Че умре бизнеса с Грипена.

  8. #8
    Rtрррр 29 дек 2018, 09:01
     
    7
     
    2

    Абе Кокос те всички телевизора саКитайски бе,сега има дори Виетнамски.Твоя какъв е?

  9. #9
    THUNDER 29 дек 2018, 20:02
     
    10
     
    2

    Имам едно горчиво предусещане, че ще ги модернизират и контейнери и нови съвременни ракети ще им вземат И след някоя и друга година, някои "умник" като Ненчев ще ги изтъргува на килограм желязо през свързани фирми.



  10. #10
    Коментиращ! 01 яну 2019, 12:53
     
    3
     
    1

    "МО сключи договор с ОАО „558 Авиационный ремонтный завод“ от Беларус за ремонт и поддръжката на Су-25"
    ................................................................................ Тъй то - ако Русия беше кандисала да стане член на НАТО сега там щяхме да правим ремонтите на Су-25! А сега мангизите ще ги вземат новите НАТОвци от Беларус!

  11. #11
    Димо Димов 02 яну 2019, 00:33
     
    7
     
    1

    Имахме три военни заводи за ремонт на самолети с много добри специлисти. Заводите ги няма и сега ще храниме чужди работници. Дали има конкретни виновни за това което се случва? Дали има служби и институции които да си са на място? Дали някой ще види как изтичат пари в чужбина? А нашите работници вече са гастърбайтери също в чужбина.

  12. #12
    Генерал 04 яну 2019, 16:12
     
    0
     
    0

    До 4
    Заводът в Тбилиси произвежда разни джаджи, нямащи отношение към самолетостроенето. Всъщност не работи. И не е вярно, че никой не знае. Широкоизвестно е.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка