Астрономи откриха масивна галактика в ранната Вселена

Pan.bg 24 окт 2019 | 14:50 views (294) commentaries(0)
it.dir.bg

Откритата звездна система е голяма колкото Млечния път

Международен екип от астрономи откри масивна галактика в ранната Вселена, съобщи Физ.орг. По-рано съществуването на подобна галактика се смяташе за невъзможно.

С помощта на мрежата от радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили специалистите случайно открили слабо излъчване, чийто източник се намира на разстояние 12,5 милиарда светлинни години от Земята. Наблюдавани са частици прах, които са нагрети от звезди и се намират във вътрешността на млада галактика. Прахът формира гигантски облаци и скрива звездната светлина, а това прави галактиката невидима.

Откритата звездна система е голяма колкото Млечния път. Звездообразуването в нея обаче е 100 пъти по-бързо, отколкото в нашата галактика.

Откритието ще даде възможност да се разбере защо някои галактики в ранната Вселена бързо са навлезли в зряла възраст. Тези масивни звездни системи се откриват, когато Вселената е на едва една десета от сегашната си възраст, но не е установено как възникват. Откритието е направено при наблюдения на участък от небето, обхващащ площ, която съставлява по-малко от една стотна част от тази на лунния диск. Затова се предполага, че е възможно да съществуват и други подобни обекти.

whitewater.bg