АМЕРИКАНСКИЯТ ОПИТ: СКРИЙНИНГ ЗА ВВС С ВЪНШЕН ИЗПЪЛНИТЕЛ

Pan.bg 10 яну 2020 | 17:47 views (829) commentaries(0)
img Pan.bg

Партньорството между САЩ и България в областта на отбраната, сигурността и въоръжените сили се развива възходящо и е белязано от многобройни работни срещи, обмяна на опит, съвместни инициативи, програми и учения. Наскоро страната ни закупи за родните ВВС изтребители F-16 блок 70.

Закупувайки новите и модерни изтребители F-16 България ще ползва американския опит в областта на летателното обучение, поддръжката и логистиката на самолетите.

В този смисъл е добре да си зададем въпроса какво е известно за летателно обучение в САЩ и по-специално - за първоначалното летателно обучение (Initial Flight Training - IFT или Initial Flight Screening - IFS) в американските ВВС (USAF)?

image
Снимка - L3 Doss Aviation (www2.l3t.com)

Противно на общоразпространените представи първоначалното летателно обучение за Военновъздушните сили на САЩ не се извършва от държавата.

Това е специализирана дейност, която се извършва от външен изпълнител (т. нар. контрактор) - в случая фирма Doss Aviation.

Американската компания Doss Aviation е част от авиационния гигант L3 и извършва първоначално летателно обучение по договор с ВВС на САЩ.

Договорът между страните е сключен през 2017 г. след проведена процедура, на която са представени общо 4 оферти. Той е с продължителност 10 години (до 2027 г.).

Съгласно него външният изпълнител осигурява не само наземно обучение и летателно обучение, но забележете и база, персонал и собствени самолети!

Самолетите, с които се извършва първоначалното летателно обучение са DA-20, модел C1, произведени от фирма Diamond Aircraft.

image
Снимка - L3 Doss Aviation (www2.l3t.com)

Тези самолети не са собственост на американската държава. По този начин неспецифични за министерството на отбраната дейности са изведени като изпълнение извън неговата система.

ВВС на САЩ не закупуват самолети, а заплащат само цената за обучение на летателен час, с което разходите за първоначалното летателно обучение намаляват многократно.

Справката в авиационния регистър на Федералната администрация на САЩ (Federal Aviation Administration) показва, че собственик на самолетите е фирма Doss Aviation, а не министерството на отбраната на страната или ВВС. Ето и няколко примера от цитирания регистър:

Самолет DA-20, рег. знак N928DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0418),
Самолет DA-20, рег. знак N926DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0400),
Самолет DA-20, рег. знак N925DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0399),
Самолет DA-20, рег. знак N924DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0398),
Самолет DA-20, рег. знак N923DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0397),
Самолет DA-20, рег. знак N922DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0396),
Самолет DA-20, рег. знак N921DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0395),
Самолет DA-20, рег. знак N920DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0394),
Самолет DA-20, рег. знак N919DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0393),
Самолет DA-20, рег. знак N918DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0392),
Самолет DA-20, рег. знак N917DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0391).

По програмата за първоначално летателно обучение (IFT) са обучени общо 17 250 души от 2006 г. до днес в базата на Doss Aviation в гр. Пуебло, Колорадо, която си е спечелила прозвището "Порталът към ВВС на САЩ".

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker