Defense24.pl: „Техническият канибализъм“ стана обичаен в полската авиация

Pan.bg 17 фев 2020 | 13:18 views (624) commentaries(0)
img
След подписването на споразумението за бъдещи доставки на изтребители F-35 от 5-о поколение в Полша, военните анализатори в страната си зададоха въпроса "В какво състояние се намират в момента полските ВВС?".
Известно е, че има огромни проблеми със самолетите МиГ-29 - но не всичко върви гладко и с американските F-16. Каква е ситуацията с боеготовността на тези машини, задава въпрос полският военен сайт Defense24.pl.
Трудното е, че точният брой боеготови изтребители във ВВС на Полша е поверителна информация, която Министерството на отбраната не разкрива. Според представители на МО днес F-16 притежава „достатъчна боеготовност за изпълнение на поверените им мисии“ и те „изпълниха 98,5% от планираните полети“ през 2019 г. Това обаче едва ли е достатъчно, като се има предвид обаче, че през същата година две ескадрили МиГ-29 са изведени от експлоатация. Ситуацията с броя на бойните самолети F16 не отговаря особено на оптимистичните изявления на представителите на МО на Полша. И така, представителят на Генералното командване на въоръжените сили на Полша подполковник Марек Павляк заяви, че за нормална боеготовност на самолетите е необходима периодична поддръжка.Тези операции отнемат от няколко дни до 10 седмици, а 100% готовност на самолетите, дори теоретично, не е във възможностите не само за Полша, но и за която и да е друга държава от НАТО. Съществува информация, че средният процент годните за полети изтребители, е между 40 и 70 %, средно 55 %. Павляк заяви, че в Полша цифрата е по-близка до 70, отколкото до 40 %. Предвид броя на F-16, експлоатирани от Полша, може да се изчисли, че самолетите, готови за бой, са от 26–27 (ако процентът е 55%) или до 33–34 (ако е достигнат максимумът 70%).
Други машини не могат да летят, също така поради т. нар. технически канибализъм - когато части и компоненти се вземат "временно" от по-малко изправен самолет, за да се поддържа годността на изправната машина. От полското министерство на националната отбрана признаха, че това все пак се случва, но подчертаха, че само отделни машини са подложени на канибализъм.
Самолети от пето поколение - F-35 и F-22 - не можеха да се похвалят с подобни показатели, тъй като те бяха почти наполовина боеготови (причината бяха „детските болести“ на сравнително новия F-35 и особено високото




ниво на сложност при обслужването на F-22). Defense24.pl обобщава - Полша изпитва остър недостиг на бойни самолети, но не защото F-16 не се поддържат достатъчно добре, а поради факта, че Полша като цяло е закупила очевидно недостатъчен брой модерни машини.

Defense24.pl
Снимка: © defpost.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker