Юпитер е първата формирала се планета в Слънчевата система

Pan.bg 21 фев 2020 | 15:43 views (280) commentaries(0)
it.dir.b

За това свидетелства количеството вода на газовия гигант

Сондата "Джуно" на НАСА установи, че водата в атмосферата на Юпитер е три пъти повече, отколкото на Слънцето, което насочва, че тя е била първата, образувала се в Слънчевата система, съобщи в. "Дейли мейл".

През 1995 г. американската сонда "Галилео" установи, че планетата Юпитер е три пъти по-суха от Слънцето. С нова технология "Джуно" събра данни от по-голяма дълбочина на 150 км в атмосферата. Така откри, че водните молекули са три пъти повече, отколкото на Слънцето.

Данните показват, че водните молекули са около 0,25 процента от атмосферата над екватора. Те насочват също, че Юпитер вероятно е първата планета, образувала се в Слънчевата система и се състои от газ и прах, каквито няма в звездата ни.

"Изненадващото откритие, че атмосферата не е добре смесена дори под облаците, е загадка, която още не можем да изясним", каза Скот Болтън от екипа.

Сондата "Джуно" е събрала данните за водата над екватора при първото си прелитане над планетата, защото атмосферата там изглежда много по-добре размесена, отколкото в други райони. 24-отото прелитане на "Джуно" над Юпитер беше на 17-и февруари, а следващото е на 10-и април.

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!