Защо никой не иска самолетите Сухой

Pan.bg 25 фев 2020 | 07:00 views (1020) commentaries(1)
img
standartnews.com



Руският пътнически самолет Сухой Суперджет 100, замислен като съперник на моделите на Airbus, Bombardier и Embraer, от началото на годината няма нито една потвърдена поръчка, освен сделката с държавния превозвач Aeroflot, пише Reuters, цитирайки свои източници. Предприятието е отказало коментар.

Сухой Суперджет 100, който започна да лети през 2011 г., бе първият пътнически самолет на Русия след падането на Съветския съюз. Въпреки милиардите, които Москва наля в проекта, историята му е изпълнена с огромни проблеми. Последният удар срещу компанията бе миналата година, когато Суперджет катастрофира в Москва и уби 41 души.

"Граждански самолети Сухой", която е контролирана от руската държавна холдингова компания Ростек, се надяваше да продава стотици самолети. Но слабото търсене, проблемите с обслужването и забавянето на доставки на резервни части в крайна сметка доведоха до факта, че едва 142 самолета от модела са във въздуха в момента.

Аерофлот, която използва 54 самолета от модела, ще получи още 17 тази година. През 2018 г. националният превозвач подписа дългосрочна сделка за наем на 100 Суперджета между 2019 и 2026 г.

Моделът се използва основно от местни регионални линии, а успехът ѝ с чуждестранни превозвачи е смесен.

Ирландската компания CityJet спря да използва своите седем Суперджета миналата година, а мексиканската Interjet заяви миналата година, че планира да продаде своите 22 модела. IrAero, руска авиокомпания, настояваше за компенсация от Сухой заради проблеми с модела. През миналата година Сухой планираше да продаде 16 самолета, но изпусна целта и успя да достави едва осем. От тях пет Аерофлот получи под наем.
Копирано от standartnews.com




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Анализатор 25 фев 2020, 10:47
     
    4
     
    3

    Много просто, няма изградена инфраструктура за подръжка. Плюс някой и друг инцидент
    Колкото и да е евтин самолета, кагато е на земята носи загуби.
    Както видяхме останаха само 2 производителя на граждаски самолети( без да броим леката авиация)
    Бразилците и канадцие също си продадоха бизнеса.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

Advertisement

Login

Remember me on this device

Registration Forgotten password
eXTReMe Tracker