Претоварване на пилотите на Су-57 - нечовешките 11,5 g. Как се постигат? От "Кобра" до " Камбана" и още...ВИДЕО

Pan.bg 30 мар 2020 | 09:34 views (649) commentaries(0)
img
ПАН.БГ



Всеки самолет е уникален и се държи по различен начин. С появата на изтребителя от пето поколение Су-57, руските пилоти трябваше да адаптират уменията си

към новата машина, като изпълняват сложен пилотаж. За това разказва изданието Sputnik.



От "Кобра" до " Камбана" и още...




Очарователните маневри на самолетите, които ни радват на различни въздушни шоута, всъщност служат за практически цели - да надделеят над противника и в


крайна сметка да спечелят въздушната битка.


Например, известната фигура „Кобрата на Пугачов” позволява на екипажите на изтребители Су-27 да побеждават врага, преследвайки го. Друга маневра,

наречена „Камбана“, се използва от пилотите за заблуждаване на вражеските радари и ракетите „въздух-въздух“, както и за бързо намаляване на скоростта


преди удари по наземните цели.

Тези маневри често се извършват на границата на спиране на самолета във въздуха и само няколко модела, като руския Су-27 или пето поколение Су-57, са способни да ги

изпълняват, без да са изложени на сериозен риск от катастрофа.

- пише Sputnik.



Цената на маневреността



Пилотите обаче изпитват необичайно високи нива на претоварване, понякога се доближават до разрешеното максимално ограничение от 9 g,


обяснява руският тестов пилот и първият изпълнител на камбаната Анатолий Квочур.

При индикатор от 9 g телесното тегло на човек се увеличава 9 пъти. Според него в началото ръцете и краката стават по-тежки, става по-трудно да се контролира самолета.


Тогава главата започва да се навежда надолу. На 6g пред очите се появяват пулсации. Под въздействието на гравитацията кръвта по гръбначния стълб се спуска към краката,


оставяйки мозъка лишен от кислород и го кара да се изключи.

Губите способността да

виждате ясно и правилно да възприемате текущата ситуация.

Само шепа пилоти са в състояние да издържат на такъв стрес и да поддържат контрола над реактивния си самолет по време на въздушен бой. За първи път те се „запознават“

с претоварването на симулатори, развивайки стабилност. Опитните пилоти инстинктивно усещат, когато трябва да намалят ъгъла на атака по време на маневра, за да избегнат


така наречената - загуба на съзнание, причинена от гравитацията.



Те се подпомагат при пилотирането от специални авиационни костюми, които са разработени през 50-те години и оттогава непрекъснато се усъвършенстват. Те създават

налягане в долната част на тялото, изтласквайки кръвта обратно към мозъка. Както обяснява Квочур, който изпробва




костюм - една от най-новите руски разработки. Той

„наистина помогна”, когато достига ниво на претоварване от 11,5 g.

източник Военное обозрение

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още
eXTReMe Tracker