Изтребителите на българските ВВС: МиГ-21МФ(Р) борд "52 "

Pan.bg 18 май 2020 | 16:03 views (701) commentaries(0)
img пан.бг

МиГ-21МФ(Р) борд 52 e фронтови изтребител, доработен за използване като разузнавателен самолет.

Самолетът е произведен на 28.05.1974 г. като МиГ-21МФ със заводски номер 9402 в Авиационен завод № 30 „Знаме на труда“, Москва, СССР - най-старият авиозавод в страната, произвеждащ аероплани още от времето на Царска Русия.

Забележка: поради пожар на летище Балчик през 1990 г. е унищожена оригиналната документация на няколко самолета, между които е и МиГ-21МФ борд 52 (временно базиран там поради ремонт на полосата на летище Добрич). Съгласно изискванията на регламентиращите документи е извършено възстановяване на най-важните факти свързани със самолета, двигателя и оборудването му по информация от други източници. Остава невъзможно обаче възстановяването на цялата предишна история на машината.

На 21.09.1990 г. самолетът е приет в под. 32050 – Добрич, където постъпва в първа ескадрила на 26 разузнавателен авиационен полк.
През 1994 г. 26 разузнавателен авиационен полк е преструктуриран в 26 разузнавателна авиационна база. МиГ-21МФ борд 52 продължава да служи в състава на авиобазата.

Последният полет е изпълнен на 27.04.1999 г. от летеца Йорданов, а последен авиотехник на самолета е ст. серж. Павлин Янев.

Летателната експлоатация на изтребителя завършва с обща наработка от 1993,46 летателни часа, при остатъчен ресурс 1006,14 часа – използван е 66.5 % от назначения летателен ресурс.

На 24.07.1990 г. е извършен трети ремонт на самолета, вероятно в Машинно-ремонтен завод (МРЗ) „Георги Димитров“ разположен на летище Граф Игнатиево.
На 15.01.1992 г. във Военно-ремонтен завод (ВРЗ) "Хан Аспарух" – Добрич е извършена доработка на електрическата схема на самолета за управление на фото контейнер РФК-2 – разузнавателен контейнер създаден в България.
На 17.10.1995 г. в ЕПОВР (Ескадрила за периодично обслужване и войскови ремонт) на авиобазата и по проект разработен в българските ВВС е извършена доработка на самолет МиГ-21МФ борд 52 във вариант МиГ-21МФР. Това му позволява да носи и използва разузнавателните контейнери на специализираните МиГ-21Р, които се бракуват поради изтичане на ресурса им.
На 02.02.1998 г. е извършен монтаж на транспондер ATC 2000, с който се подобрява взаимодействието между ВВС и гражданското Ръководство на въздушното движение (РВД).

За времето на експлоатация, на самолета са летели летците: Братованов, Василев, Ганчев, Генчев, Георгиев, Денков, Димитров, Еников, Желязков, Иванов, Йорданов, Касъров, Киров, Койнов, Младенов, Момчев, Николов, Пейчев, Пешев, Рангелов, Русев, Славов, Стоянов, Събев, Тодоров, Цветков и други.



Източник: Музей на
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




авиацията - Крумово


Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Изтребителите на българските ВВС: МиГ-21МФ(Р) борд "52 "

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка