САГА : КАК "СУПЕРДЖЕТ" НА СУХОЙ ПОГУБИ ДВА ПЕРСПЕКТИВНИ РУСКИ ПРОЕКТА

Pan.bg 24 юни 2020 | 02:54 views (2781) commentaries(0)
img
ПАН.БГ


Според Генералната прокуратура на Руската федерация в Русия са изгорели около един милион хектара гора от началото на лятото. В Камчатка пламъци бушуват на обща

площ от 870 хектара. В 46 субекта на федерацията е установен специален режим на пожар. На този фон се чу известие за изпращането на два самолета-амфибия Be-200 в

Турция, където те заедно с руските екипажи ще помогнат на Анкара да гаси горски пожари.


Тази информация засяга цял куп сериозни проблеми.

Първо, това са горските пожари в Русия, чиито мащаби се увеличават от година на година.


Второ, това е самата употреба на хидроплани в Русия. Be-200 имат комбинация от уникални характеристики, които им позволяват да гасят най-страшните горски пожари.

Особено

внимание им се обърна през 2010 г., когато президентът Путин лично участва в пожарогасене. Оттогава самолетите-амфибии гасят пожари в чужбина: в Гърция,

Израел, Португалия, Индонезия, Черна гора. Сега Турция прояви интерес да наеме два Be-200 едновременно.

В същото време, според счетоводната камара, за периода от 2017 г. до 2019 г. Министерството на извънредните ситуации е използвало противопожарните самолети по


предназначение само 42 пъти, което представлява 8% от общия брой на аварийните ситуации. Но Be-200 участва в търговски полети, които възлизат на повече от 40% от

общия брой на полетите им. Над 2 милиарда рубли бяха спечелени. Наистина е любопитно колко гори през това време можеха да бъдат спасени.

Предполага се, че в Турция Be-200 също няма да работи безплатно.

Трето, защо Be-200, който е толкова търсен в чужбина, не се произвежда масово за износ? Отговорът няма да е напълно


ясен. Някои ще кажат, че за всичко е виновна Украйна, която след 2014 г. спря да доставя самолетни двигатели за Русия. В това има много истина, разрушаването на

индустриалните връзки беше болезнен удар и последствията от него ще се чувстват дълго време. Но това не е цялата истина.

Много преди Майдана и санкциите, през 2010 г., можеше да бъде подписан договор със САЩ за 10 самолета. Какво се случи след това, обяснява главният конструктор на

Be-200 Александър Явкин. Според него в случая се намесил Михаил Погосян, който защитил проекта "Суперджет" и всички бюджетни средства отиват за него.





Оказва се, че "Суперджет" спира пътя на два обещаващи




проекта: Ту-334 и Бе-200.

През последното десетилетие Русия можеше да произведе много самолети за гасене на пожари в страната , в чужди страни и за търговската употреба

във въздушните превози и пожарогасене .


Александър Явкин обаче е убеден, че в близко бъдеще китайският „воден дракон“ (Jiaolong AG600) ще заеме свободното място на Be-200.





източник

topcor.ru

Автор: Сергей Маржецки
Използвани снимки: Джулия Силина / wikipedia.org
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка