„Последен пристан“ (част 34) : L-29 борд „81“ – село Гара Орешец

Pan.bg 25 юни 2020 | 16:17 views (1777) commentaries(1)
img pan.bg, Н.Димов

Продължаваме с поредицата „Последен пристан“, в която ще публикуваме снимки на самолети, поставени като паметници в различни кътчета на България. С удоволствие екипът на ПАН.БГ ще качва снимки (придружени с коментари) на тази тема, които нашите фенове биха ни изпратили на panBG@mail.bg Очакваме ви!


Тридесет и четвърти в поредицата е L-29 Delfin борд „81“ , който е поставен центъра на село Гара Орешец. Селото се намира на 4 километра североизточно от Белоградчик, на 8 км южно от общинския център гр. Димово, на 48 км южно от областния център Видин.

Самолетът се намира в много добро състояние.“L-ката е поставена от двамата братя Витко и Иван Виденови, които са я намерили захвърлена на летище Габровница през 2003 г. виж: https://www.bnr.bg/horizont/post/101120517/v-prizemenata-armia-istoriata-na-iztrebitela-ot-selo-oreshec )

Българските ВВС са имали в състава си 109 УТС L-29 Delfin с р.н. от „11“ до „119.
След изваждането им от въоръжение 29 самолета от този тип са продадени на музеи, компании и физически ица от САЩ и 2 в ЮАР.

Още:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D1%80%D0%B0_%D0%9E%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%86


РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >






Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


„Последен пристан“ (част 34) : L-29 борд „81“ – село Гара Орешец

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/12 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    volxov5 02 юли 2020, 23:25
     
    0
     
    0

    Не знаете ли ,че L-29 Delfin e творение на инж. Цветан Лазаров.

    Лаз-14

    Среди тех оптимистов и профессор инж. Цветан Лазаров, стоящий во главе факультета
    "Самолетостроение". Выдающийся болгарский авиаконструктор, создавший ДАР-6, ДАР-6А, ДАР-9, ДАР-10, Лаз-7, Лаз-7М, Лаз-8 и Лаз-12

    p.s

    Лаз-14, имеют дату 26 июня 1958 года. Это означает, что работа по проекту началась значительно раньше.

    На чертежах видно нечто, очень знакомое! Да это чехословацкий Aero L-29, только горизонтальная плоскость расположена на фюзеляж, а не по "Т"-схеме, как у L-29. Видимо, конструкторы во всем мире думают одинаково, когда начальные условия одинаковы. И коллеги профессора Лазарова Карел Томаш и Зденек Рублич, создавая L-29, шли по те же колеи, что и он.

    Но в отличие от Лаз-14, L-29 полетел в 1959 г. И стал основным учебно-тренировочным самолетом стран Варшавского договора и ряд других стран. Но Чехословакия не была наказана СЭВом ликвидацией авиапромышленности.

    p.s.1

    Аз пък предлагам да съберем стотинки от закуски и да купим на волхов5 хапчета

    Предлагам ,да ви купя божичка.не бира

    p.s.2

    Лазаре,Лазаре,,,

    Преди пилотите летяха на реактивен самолет,

    БГ самолет

    He вентилатори..Amin

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка