„Последен пристан“ (част 34) : L-29 борд „81“ – село Гара Орешец

Pan.bg 25 юни 2020 | 16:17 views (6169) commentaries(1)
img pan.bg, Н.Димов

Продължаваме с поредицата „Последен пристан“, в която ще публикуваме снимки на самолети, поставени като паметници в различни кътчета на България. С удоволствие екипът на ПАН.БГ ще качва снимки (придружени с коментари) на тази тема, които нашите фенове биха ни изпратили на [email protected] Очакваме ви!


Тридесет и четвърти в поредицата е L-29 Delfin борд „81“ , който е поставен центъра на село Гара Орешец. Селото се намира на 4 километра североизточно от Белоградчик, на 8 км южно от общинския център гр. Димово, на 48 км южно от областния център Видин.

Самолетът се намира в много добро състояние.“L-ката е поставена от двамата братя Витко и Иван Виденови, които са я намерили захвърлена на летище Габровница през 2003 г. виж: https://www.bnr.bg/horizont/post/101120517/v-prizemenata-armia-istoriata-na-iztrebitela-ot-selo-oreshec )

Българските ВВС са имали в състава си 109 УТС L-29 Delfin с р.н. от „11“ до „119.
След изваждането им от въоръжение 29 самолета от този тип са продадени на музеи, компании и физически ица от САЩ и 2 в ЮАР.

Още:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D1%80%D0%B0_%D0%9E%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%86


РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >


Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


„Последен пристан“ (част 34) : L-29 борд „81“ – село Гара Орешец

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/12 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    volxov5 02 юли 2020, 23:25
     
    1
     
    0

    Не знаете ли ,че L-29 Delfin e творение на инж. Цветан Лазаров.

    Лаз-14

    Среди тех оптимистов и профессор инж. Цветан Лазаров, стоящий во главе факультета
    "Самолетостроение". Выдающийся болгарский авиаконструктор, создавший ДАР-6, ДАР-6А, ДАР-9, ДАР-10, Лаз-7, Лаз-7М, Лаз-8 и Лаз-12

    p.s

    Лаз-14, имеют дату 26 июня 1958 года. Это означает, что работа по проекту началась значительно раньше.

    На чертежах видно нечто, очень знакомое! Да это чехословацкий Aero L-29, только горизонтальная плоскость расположена на фюзеляж, а не по "Т"-схеме, как у L-29. Видимо, конструкторы во всем мире думают одинаково, когда начальные условия одинаковы. И коллеги профессора Лазарова Карел Томаш и Зденек Рублич, создавая L-29, шли по те же колеи, что и он.

    Но в отличие от Лаз-14, L-29 полетел в 1959 г. И стал основным учебно-тренировочным самолетом стран Варшавского договора и ряд других стран. Но Чехословакия не была наказана СЭВом ликвидацией авиапромышленности.

    p.s.1

    Аз пък предлагам да съберем стотинки от закуски и да купим на волхов5 хапчета

    Предлагам ,да ви купя божичка.не бира

    p.s.2

    Лазаре,Лазаре,,,

    Преди пилотите летяха на реактивен самолет,

    БГ самолет

    He вентилатори..Amin

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка