Горещи новини
- Над Бангладеш прихванаха самолета на министъра на отбраната на Русия Сергей Шойгу /КАРТА/
- /ВИДЕО/: Русия прехвърля в Сирия още повече военни, бронирана техника и въоръжения
- Санкциите срещу Русия удариха германската икономика
- Lufthansa планира най-дългия си чартърен полет - 15 часа с Airbus A350 от Хамбург до Фолклeндските острови
- Шумер съобщи, че резолюцията за импийчмънт на Тръмп ще бъде внесена в Сената на 25 януари
- 45 години от началото на разработването на F/A-18A
- Съдът арестува пресаташето на Навални
- Wizz Air стартира нов летен маршрут от Бургас до Вроцлав. Цената започва от 77,99 лв.
- Бойците на Националната гвардия са върнати в Капитолия след жалби, че са били настанени в гаражи
- ДАМА ОГЛАВИ КАНЦЕЛАРИЯТА НА КОМАНДИРА НА ВВС

Pan.bg
Сертифициран от 10 юни 2020 г. от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), електрическият двигател E-811 вече се оферира от Pipistrel на дизайнери и производители на леки самолети. Сертификацията на Velis Electro, първият в света сертифициран електрически самолет, донякъде засенчи тази друга световна премиера. От Pipistrel всъщност направиха този избор да сертифицират електрическата моторизация на Velis отделно.
E-811 е електрически двигател с течно охлаждане (смес от 50% вода и 50% гликол) с максимална върхова мощност от 57,6 kW (77 к. с.) и максимална непрекъсната мощност от 49,2 kW (66 к. с.). Системата за охлаждане е част от моторизацията и може да се доставя от Pipistrel. Новият словенски производител на двигатели визира пазара за мотопланери и самолети от класове UL, LSA и VLA. Очевидно това се отнася и за летателни апарати, сертифицирани в клас CS-VLA като Velis Electro, единственият сертифициран електрически самолет в света.
От Pipistrel уточниха, че „посоката на въртене на двигателя не се определя в завода-производител и може лесно да се адаптира към всяко приложение по време на монтаж. E-811 е съвместим и с широка гама витла".
Bastien Otelli / Aerobuzz.fr
Снимка: © Pipistrel
loading...
Други публикации
Напиши коментар