АФАР за Typhoon и борбата с дроновете

Pan.bg 10 сеп 2020 | 14:26 views (394) commentaries(0)
img
pan.bg
Министерството на отбраната на Обединеното кралство отпусна 317 милиона британски лири на компаниите BAE Systems и Leonardo за разработване на радари от следващо поколение за самолетите Typhoon от Кралските ВВС (RAF). „Днес обявяваме инвестиции в най-новите радарни технологии за нашите изтребители и иновативните отбранителни системи за противодействие на безпилотните заплахи“, каза министърът на отбраната Джереми Куин. ВВС също са на крачка по-близо до внедряването на своята технология ORCUS, която може да заглушава радиосигналите от безпилотни летателни апарати и вече се използва успешно при наблюдение на безпилотни летателни апарати на летищата. Европейската обща радарна система Mark 2 (ECRS Mk 2, European Common Radar System Mark 2) ) е „революционна" многофункционална антенна решетка (multi-functional array, MFA), която ще предостави на британските Typhoon възможности за радиоелектронна война в допълнение към традиционните радарни функции, включително широколентова електронна атака. Радарът ще предостави на британските пилоти способността да откриват, идентифицират и подавят противовъздушната отбрана на противника, използвайки мощни смущения. Typhoon ще могат да нанасят удари по цели, докато са извън обсега на заплахите, а от друга страна, ще работят в обсега на противниковата противовъздушна отбрана, като същевременно останат напълно защитени. Радарът с антена с фазирана антенна решетка (АФАР) ще замени радара с механично сканиране, с който изтребителите са оборудвани в момента. Новото оборудване ще позволи на Typhoon да продължат да доминират на бойното поле за години напред. Радарът има значително повече приемо-предавателни елементи от другите радари, което прави Mk2 най-ефективната изтребителна АФАР в света, като същевременно запазва същата мощност и точност на традиционните радари със значително увеличен потенциал за широколентова РЕБ. Програмата за изследване и развитие на борбата с безпилотните летателни апарати SYNERGIA на Royal Air Force прави големи крачки напред. Възможността за борба с безпилотните летателни апарати (БЛА) - системата ORCUS - достигна първоначалната си оперативна способност (IOC), която беше обявена след завършване на успешното тестване на пълната гама от интегрирани технологии за откриване, проследяване, идентификация и поразяване. Жизненоважна за защитата на британските авиобази от враждебната безпилотна дейност, системата ORCUS ще позволи на Кралските военновъздушни сили да оценят редица възможности, включително усъвършенстваните радари, електро-оптичните и радиочестотните сензори, както и електронните средства за противодействие. Устройството изглежда като модул на камера, монтирано в горната




част на статив, което осигурява безпрецедентна универсалност в работата. Технологията е част от изследователската програма за борба с безпилотните летателни апарати (C-UAS) на ВВС на Обединеното кралство, за да се създаде най-ефективния начин за откриване, проследяване, идентифициране и поразяване на враждебни безпилотни летателни апарати. Елементи от оборудването на Leonardo C-UAS вече бяха използвани от ВВС през 2018 и 2019 г., след като дронове бяха забелязани на летищата в Гетуик и Хийтроу. Новото оборудване позволи на летищата да възобновят работата си. Настоящата фаза на програмата, която започна през 2019 г., поддържа на работа повече от 50 висококвалифицирани работници и инженери, като основните работи по интеграцията се провежда на обектите на Leonardo в Базилдън и Саутхемптън, а тестовете в режим на реално време се провеждат на няколко тестови площадки на Министерството на отбраната на Обединеното кралство.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.defenseworld.net
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*