ГЕНЕРАЛ КАЛЧО ТАНЕВ НА 70! ЧЕСТИТ ЮБИЛЕЙ!

Pan.bg 20 сеп 2020 | 11:05 views (1250) commentaries(0)
img Днес големият български пилот и човек ГЕНЕРАЛ КАЛЧО ТАНЕВ става на 70! Честит юбилей
Нека да бъде жив и здрав, много успехи, напред и нагоре
От екипа на списание КРИЛЕ!

Нека припомним кой е КАЛЧО ТАНЕВ ТАНЕВ

Изтъкнат български военен авиационен командир и пилот.
Роден на 20 септември 1950 г. в Бургас, израства в с. Суходол, Бургаско. Произхожда от селско семейство. След завършване на техникум по механотехника постъпва във ВНВВУ “Г. Бенковски”, което завършва през 1974 г., Военновъздушната академия “Ю.А.Гагарин”, Монино, СССР, през 1984 г., Академията на ГЩ на Съветската армия през 1992 г.
От назначаването му за командир на звено през 1974 г. с прекъсвания за обучение е бил командир на ескадрила, авиополк и авиокорпус – около 12 години. Летял е на 7 типа витлови и реактивни самолети с общ нальот 2000 часа. Пилот на МиГ-23.
Командир на корпус ПВО във ВВС (1997 г.).
Първи заместник-началник на Главния щаб на ВВС (1998 г.).
Генерал-майор. Военен летец първи клас.
(По автобиографични бележки, 1997 г.)

Танев Фрагменти: “Очаквам прозорливи личности!”
• “В далечната есен на 1967 г. един мой съученик ме заведе в аероклуба в Бургас и започнах да изучавам авиационни двигатели. Постепенно влязох в живота, свързан с авиацията, и едва ли знам точно коя мисъл, кой мотив и кой момент окончателно е утвърдил решението ми да й принадлежа . трудно ми е да кажа. Просто реших, че аз съм за нея и тя е за мене.”
• “До началото на месец март 1977 г. имах една авария и няколко предпоставки, за три от които винаги ще си спомням. Като летец смятам, че те са по моя вина. Основно – непълна подготовка към полета, неумение, а може би и нежелание да се обмисли и прогнозира всеки етап, момент от полетната задача и се подготвят възможните правилни решения е действия – като летец и инструктор: не поставяй допълнителни условия на обучаемия във въздуха, може да проверяваш и най-добрия летец, ти си този, който носи отговорност за полета и си длъжен да поемаш и успешно да завършиш полета. Като командир, когато поставяш задача на подчинените си, които се различават по своя характер, мисли заедно с тях и участвай в определяне методиката на подготовката и изпълнението й.”
• “Личните ми победи – когато съм овладявал нов тип




самолет (или модификация), а радостите ми – когато и след мен в авиацията идва млад човек.”
• “Българската военна авиация ще намали числеността си в съответствие с икономическите възможности на страната и оценката на нейната ефективност от страна на военното и държавното ръководство.
Очаквам в България да има прозорливи личности, които освен да са наясно, че времето на масовите въоръжени сили безвъзвратно отмина и че се промени и средата за водене на бойните действия.”
• “Помня първия си самостоятелен полет на самолет “Злин-326” на летище Бършен, помня няколко полета на поделението, в което служих дълго време, и хората, с които авиацията ме среща. Всички помня...”
• “Не искам да мисля за тежките минути, когато отметката на самолета изчезне от екраните на радолокационните станции.”
(Из анкета на автора “ХХ век: Българска авиация”, 1997 г.)
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка