ПРИПОМНЯМЕ: ПЪРВИ КУРС НА ТЕСТ В НЕБЕТО ЗА МЛАДИТЕ ОРЛЕТА ОТ ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ НА НОВИЯ ТРЕНАЖОР НА PC-9M

Pan.bg 21 окт 2020 | 17:37 views (563) commentaries(0)
img
Първи курс на тест в небето над Долна Митрополия
АВТОР ЕВГЕНИ ГЕНОВ - в Българска армия

Ако не за друго, но курсантите от първи курс от специализацията „летец-пилот“ във възстановеното ВВВУ „Г. Бенковски“ ще влязат в историята като първите, които преминават скринингов стаж по летателна подготовка във Военновъздушната учебна база в Долна Митрополия при съвсем нови условия. Различното в организацията и провеждането на стажа е използването на тренажор за полетни и навигационни процедури за самолет PC-9M, който бе въведен в експлоатация в учебната база в края на 2019 г. Освен това момчетата от 941-во класно са първите, които се обучават на компютърно базирана система за обучение на самолет РС-9М. А летателното обучение на тези своего рода първопроходци от новото ВВВУ се провежда по план-график, утвърден от командира на ВВС генерал-майор Цанко IMG_8305Стойков.
Какво представлява скрининговият стаж за летците първокурсници от училището. Той е нещо като проверка, като тест дали момчетата и момичетата от тази специализация са годни за професията на военен пилот. Една от най-трудните, суровите и отговорните в държавата. Именно сега, по време IMG_8404на стажа, тези курсанти за първи път полетяха във въздуха и усетиха тръпката и почувстваха отговорността, която доброволно поемат, да станат „повелители на небето“. „Първите полети са невероятни. Гледките, които се разкриват, са страхотни, нямам думи да опиша чувствата, които изпитваш в такъв момент. Тези мигове остават в съзнанието за цял живот“, сподели пред екипа на „Българска армия“ курсант Йоанна Данева. Курсант Борислав Ноев пък бе категоричен: „Наистина в началото вълнението е голямо, тръпката е неописуема, но след това идва отговорността. И тогава няма време да се отдаваш на емоции, а мислиш как да изпълниш задачата“. Младежите твърдят, че са избрали отговорността да станат бойни пилоти, водени от разбирането да служат на държавата, да изпълнят дълга си, но и заради адреналина, който предлага тази професия.
Разговаряхме и с майор Пламен Иванов, началник на авиационния учебен център в учебната база, и с майор Димитър Вачков, началник-щаб на учебната авиационна ескадрила – опитни пилоти и инструктори, обучили десетки курсанти. „Приехме тренажора на въоръжение в края на миналата година и сега за първи път го въвеждаме в практическото летателно обучение на курсантите. А ползата от него е много голяма. Освен
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




това въведохме и компютърно базирано обучение – тоест теоретичното обучение на курсантите, преди практически да започнат да експлоатират самолета, преминава през IMG_8303компютърния клас, където овладяват теоретично самолета – и то само на английски. Едва след това преминават на обучение на симулатора, където се подготвят за абсолютно всички полетни процедури на земята и във въздуха, които ще
срещнат по време на обучението си“, обясни майор Иванов. Майор Вачков пък е на мнение, че тренажорът е изключително полезен, тъй като е с доста висока степен на реализъм и изпълнявайки полети на него, курсантите са много по-подготвени, преди да се качат на самолета, и не се хаби излишен самолетен ресурс. Също така на тренажора се отработват аварийни процедури, за които никой пилот не е застрахован. „Целта на скрининговия стаж е още в първи курс, на един много ранен етап, да имаме реална представа и оценка – и ние, и самите курсанти, дали са пригодни за военни пилоти“, допълни майор Вачков. И уточни, че на тренажора се прави 3 пъти повече нальот, отколкото на самолета, което спестява три пъти летателен ресурс на машините. Тоест принципът е всяко летателно упражнение, предвидено да се изпълнява на истински самолет, преди това да се отработва на симулатора в съотношение 1 към 3. Или за всеки полет на самолета курсантите правят по 3 полета на тренажора.
(Повече за уникалните възможности на тренажора във Военновъздушната учебна база четете в следващ брой.)





Полковник доц. д-р Асен Маринов:
Осигурихме 300 учебни часа за стажа
image


„Основната цел на скрининговия стаж е да се види кои курсанти могат да продължат обучението си като летци пилоти и кои евентуално биха имали неуспеваемост, тъй като това би определило бъдещата им специализация. Но преди да отидат на летателен стаж, курсантите преминават теоретично обучение – 150 учебни часа, които включват планиране и принципи на полета, комуникации, двигатели, конструкция, прибори. Те са издържали изпит и едва тогава се допускат до летателен стаж. Важно за този стаж е да се подчертае, че никога досега курсантите не са имали толкова много часове, които са осигурени тази година. Учебните часове, които се предвиждаха и се изпълняваха, бяха 180. А тази година по план са 240, но въпреки това са удължени с още 2 седмици и са 300 часа. Нашият основен потребител на кадри са ВВС и училището винаги се съобразява с изискванията. Командирът на ВВС изпрати писмо до училището, в което се сочи, че има нужда да се удължи стажът с 2 седмици. Училището се съобрази с това искане и така курсантите сега разполагат с 300 учебни часа за скринингов летателен стаж“, заяви полковник доц. д-р Асен Маринов, заместник-ректор на ВВВУ „Г. Бенковски“.



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


ПРИПОМНЯМЕ: ПЪРВИ КУРС НА ТЕСТ В НЕБЕТО ЗА МЛАДИТЕ ОРЛЕТА ОТ ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ НА НОВИЯ ТРЕНАЖОР НА PC-9M

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка