Горещи новини
- ЛЕТЕЦЪТ И КОСМОНАВТ КРАСИМИР СТОЯНОВ НА 60! ЧЕСТИТО! "БЪЛГАРИЯ - СЪС СИЛНИ И ЖЕЛЕЗНИ ВВС!"
- Иран проведе поредица от военни учения
- Нова турска артилерийска и бронетанкова техника
- SpaceX постави сателитен рекорд с една изстреляна ракета
- В резултат на атака са убити 3-ма сирийски войници, 10 са ранени
- Самолет с футболисти на борда се разби в Бразилия
- Възможно е проектът за бойните машини на Сухопътни войски да бъде прекратен
- Военен хеликоптер А109 се е разбил в Перу
- Командващият на ВВС на Индия: „Можем и ние да бъдем агресивни“
- Литва предаде командването на SNMCMG1 на Нидерландия

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на defencenews.com
На 19 ноември 2020 г. 5 държави-членки на НАТО подписаха договор за изграждане на средния хеликоптер от следващо поколение на Алианса, планиран да замени съществуващите флоти след 2035 г. Франция, Германия, Великобритания, Италия и Гърция подписаха Писма за намерение (LoI) да участват в програмата, наречена „Способност за вертолет от следващо поколение“ (Next-Generation Rotorcraft Capability - NGRC).
През следващите години тези партньори ще работят заедно, за да разработят „изцяло нова хеликоптерна способност“, която да замени различните средни многофункционални вертолети, които се очаква да се пенсионират между 2035 и 2040 г. Програмата стартира в рамките на виртуална среща на министрите на отбраната през октомври, съобщиха от НАТО.
„Инвестирайки нашите ресурси и насочвайки нашите инициативи за развитие чрез многонационална рамка, ние гарантираме, че съюзниците са оборудвани с най-добрите налични способности, което помага да се запази технологичното предимство на НАТО“ заяви заместник-генералният секретар на НАТО Мирча Геоана.
"Писмата за намерения са необвързващи документи и първоначалните усилия за сътрудничество и по принцип са отворени за други съюзници и партньори от НАТО, при условие че бъдат одобрени от съществуващите участници" заяви служител на НАТО в имейл до Defense News.
Все още не са публикувани подробности, включително разходи, дела на работата между петте държави и конкретни срокове. НАТО предвижда министрите на отбраната от участващите страни да подпишат правно обвързващ Меморандум за разбирателство за началната фаза на концепцията около 2022 г. Междувременно съюзниците ще разработят декларация за изискванията, за да информират за тази фаза на концепцията, и ще изготвят план за сътрудничество, за да се дефинира, разработи и произведе хеликоптер от следващо поколение. Длъжностното лице на НАТО отбеляза, че ще бъде от решаващо значение „да се постигне правилна интелектуална основа за NGRC“ и че дискусиите през 2021 г. за установяване на първоначално общо изявление на изискванията няма да изискват „значителни“ капиталови разходи.
Коментар на pan.bg
Към 2035 г. сегашния флот от средни вертолети на ВВС на България от Ми-17 и AS532AL Cougar отдавна ще е достигнал края на жизнения си цикъл. Ето защо е добре българското МО подробно да изучи изисквания за участие в програмата и да с евключи в нея на ранен етап, като в същото време гарантира участие н абългарска индустрия в програмата. Също така е много важно да се осигури способност за ремонт и поддръжка на вертолетие на българска територия, за да не се налага вертолетие ни да се ремонтират в Русия или Румъния, както е сега.
На снимката: На 11 юли 2019 г. над Париж германски и френски транспортни хеликоптери NH90, френски и германски хеликоптери Tiger и френски хеликоптер Gazelle по време на репетиция преди военния парад за Деня на Бастилията. (сн.: Kenzo Tribouillard/AFP чрез Getty Images

loading...
Други публикации
Напиши коментар
Те Кугърите изгниха на стоянките. МО първо да помислят за хангари.