Breaking News
- America's greatest pilot Chuck Yeager dies aged 97
- Vienna shooting: Gunman hunted after deadly 'terror' attack
- It’s a wrap: Thracian Viper 2020 in Bulgaria! (Photo and Video)
- First four upgraded Bulgarian Su-25s re-delivered
- Free Vipers for Bulgaria!
- The commander of the USAFE visited Graf Ignatiewo AFB (Bulgaria)
- U.S. F-16s From Aviano AB Have Started Supporting NATO Enhanced Air Policing From Bulgaria
- The multinational live-fly exercise Thracian Viper 2020 ends today
- Bulgaria Hosts Multinational Flying Training Thracian Viper 2020
- NATO Allies Secure The Skies Over the Black Sea

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на aviationweek.com
EASA публикува своя проект на параметри за връщане в експлоатация на Boeing 737 MAX, добавяйки процедури за екипажа и полетни ограничения към изискванията на FAA, включително начин за пилотите да деактивират изкуственото тресене на щурвала като предупреждение за предстоящ срив. Предложената от EASA директива за летателна годност (AD), издадена на 24 ноември 2020 г. и отворена за коментари до 22 декември, иначе следва стриктно финализираните изисквания на FAA.
Няколко разлики между двата регулатора накараха EASA да разработи своя собствена AD, която да отговори на опасенията, които реши, че са от решаващо значение за сигурното връщане на приземения модел.
Една съществена незабавна промяна е процедурата за тресене на щурвала като предупреждение за предстоящ срив, която помага за справяне с проблемите на промяната и реакцията, идентифицирани от регулаторите. По-рано FAA отхвърли призивите от няколко групи, да включи процедура, която изисква изключване на изкуственото тресена на щурвала като предупреждения за предстоящ срив, чрез издърпване на съответния прекъсвач. Сред притесненията на американската Агенция за гражданска авиация е допълнителният риск пилотите да отклонят вниманието си от пилотирането и авиониката, докато се обръщат, за да достигнат до прекъсващите панели зад тях.
Но EASA смята, че предупрежденията за неприятности, които могат да бъдат причинени от няколко проблема, включително неправилни данни на сензора за ъгъл на атака (AOA), са достатъчно за разсейване, и одобри стъпка в контролния чек-лист за недостатъчна въздушната скорост.
„Изкуственото тресене на щурвала може да бъде деактивирано по преценка на пилота. Това подобрява разпознаването на предупреждение за срив на противоположната страна“ гласи предложеният от EASA чек-лист.
Подробности на:
https://aviationweek.com/air-transport/safety-ops-regulation/easas-max-return-proposal-adds-nuisance-stick-shaker-disabling?utm_rid=CPEN1000000237732&utm_campaign=26379&utm_medium=email&elq2=ff1fd1ab1bf04158bc38045e2be8ea68
На снимката: Приземени 737 МАХ на норвежката нискотарифна авиокомпания Norwegian (сн.: Tony Osborne/Aviation Week)
loading...
Други публикации
Напиши коментар