Горещи новини
- Естонската гранична охрана получи катер на въздушна възглавница 995ED
- Какво оръжие си поръча Украйна чрез агенцията на НАТО
- Защо руският разузнавателен комплекс е наречен "Пеницилин"
- Китайските власти разрешиха на бреговата охрана да атакува чуждестранни кораби /СНИМКИ/
- В Москва бяха задържани повече от 600 протестиращи
- Американският ракетоносец Donald Cook навлезе в Черно море
- В Либия се появи огромна военна база на руските военни /СНИМКИ/
- Русия за първи път ще покаже нова версия на изтребителя Су-57 само след две седмици /ВИДЕО/
- /ВИДЕО/: Удариха с балистични ракети столицата на Саудитска Арабия
- Армията на ДНР получи данни за дезертьорство на военни от ВСУ в Донбас

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на janes.com
Американските ВМС (USN) извършиха първите кацания и излитания на новия транспортен вариант CMV-22B Carrier Onboard Delivery (COD) на конвертоплана Bell-Boeing V-22 Osprey.
Конвертоплан CMV-22B от Многоцелевата ескадрила за флотска логистика (VRM) 30 кацна на палубата на самолетоносача USS Carl Vinson (CVN 70), тип Nimitz, за първи път на 20 ноември 2020 г. По това време USS Carl Vinson бе на ход в Тихия океан. Втори CMV-22B каца иизлита от самолетоносача на 21 ноември 2020 г. Този конвертоплан стана първият от този тип, зареждан с гориво на борда на самолетоносач.
CMV-22B ще замени средните транспортни самолети C-2A Greyhound в ролята на COD. Подходът за придобиване се основава на повторното използване на конвертопланите MV-22B Block C, модифицирани, за да интегрират серия от специфични за флота подсистеми/изисквания: възможност за увеличена далечина на полета с разположени предни/задни външни конформни резервоари за гориво на пилони и на крилата; система за оповестяване при превоз на пътници; способност за принудително изпускане на гориво; осветление на товарния отсек и товарната рампа; и способност за комуникация извън обсега на видимост с високочестотна радиостанция.
Основната задача за CMV-22B е да транспортира двигателите Pratt & Whitney F135, които задвижват палубните изтребители F-35B на американската морска пехота и F-35C на USN - директно от бреговите бази до самолетоносачите. Възможността за поставяне на двигателя F135 вътре в конвертоплана е от съществено значение, тъй като способността за вътрешно транспортиране на товара разширява далечинат на полета му до 1852 km. В допълнение, CMV-22B ще позволи директна доставка както до десантни кораби, така и до самолетоносачи.
На снимката: CMV-22B от VRM 30 кацна апалубата на самолетоносача USS Carl Vinson (CVN 70) за първи път на 20 ноември 2020 г. (сн.: ВМС на САЩ)

loading...
Други публикации
Напиши коментар