Горещи новини
- Reuters: САЩ не изключват възможно облекчаване на санкциите срещу Венецуела
- Stern: Комплекс "Маркер" ще позволи на ВС РФ да участват във войната на роботите /СНИМКИ/
- /ВИДЕО/ от мястото на удара на арменска зенитна ракета по азербайджанския хеликоптер Ми-17 м.г.
- /ВИДЕО/: Руски дрон-камикадзе "Лансет-3" ликвидира командири на терористи в Сирия
- /ВИДЕО/: Айсберг с размерите на Петербург се откъсна от Антарктида
- В парламента на Армения не изключиха възможността за импийчмънт на президента на страната
- Турция разработва ракета за мисия до Луната
- Руски боен кораб за пръв път влезе в пристанище на Судан
- САЩ транспортираха 10 бойци от ИД от базата си в Сирия до провинция Дейр ез-Зор
- В Ирак шестима военни загинаха при експлозия на кола-бомба

В края на октомври 2020 г. бразилската компания Embraer представи в Хърватия в продължение на три дни лекия ударен самолет A-29 Super Tucano. Домакин бе авиобаза Земуник, където са дислоцирани 93-то авиокрило и Учебният летателен център на хърватските ВВС.
Бразилската авиокосмическа компания изпрати нейния самолет в Хърватия като част от маркетинговата кампания в Европа.
Сред присъстващите на демонстрационните полети със Super Tucano са били началникът на щаба и заместник-командир на 93-то авиокрило подполковник Дамир Баршич, както и командирите на 392-ра авиоескадрила и на пилотажната група Krila Oluje (Крила на бурята).
Командирът на Krila Oluje, летец-инструкторът капитан Дарко Беланчич първи е имал възможността да полети на А-29. Полетът не го е затруднил, защото Super Tucano е подобен на Pilatus РС-9М, с които той лети. В същото време авиониката е по-сложна и притежава редица превъзхождащи характеристики, както и е изпитан в реални бойни действия.
Според хърватските пилоти, A-29 Super Tucano не е само успешен лек ударен самолет, но е и отлична платформа за подготовка на пилоти, определени да летят на съвременни изтребители.
Embraer представя Super Tucano на хърватските ВВС като алтернатива за замяна на сега експлоатираните Pilatus PC-9M.
Понастоящем PC-9M е гръбнакът на ВВС на Хърватия, които имат във флота си 20 самолета от този тип. Приети с на въоръжение през 1998 г. (три от тях са РС-9А от кралските ВВС на Австралия, доработени до стандарта РС-9М), като с тях лети и пилотажната група Krila Oluje.
Хърватия от дълго време е във финансова криза и в продължение на 20 години се стреми да замени остарелите си изтребители МиГ-21, но не може да осигури необходимите финансови средства. В този аспект е малко вероятно в краткосрочен план Загреб да се ориентира към придобиване на А-29 Super Tucano.
Източник: blogbeforeflight.net, превод и редакция: pan.bg
loading...
Други публикации
Напиши коментар