Горещи новини
- Каракачанов в руски медии: След ремонт Су-25 отговаря на стандартите на НАТО
- /ВИДЕО/: НАСА е шокирана! Първо истинско видео от Марс! Панорама от марсохода Perseverance
- Белият дом посочи приоритетните въпроси в политиките на новата администрация на САЩ
- Reuters: САЩ не изключват възможно облекчаване на санкциите срещу Венецуела
- Stern: Комплекс "Маркер" ще позволи на ВС РФ да участват във войната на роботите /СНИМКИ/
- /ВИДЕО/ от мястото на удара на арменска зенитна ракета по азербайджанския хеликоптер Ми-17 м.г.
- /ВИДЕО/: Руски дрон-камикадзе "Лансет-3" ликвидира командири на терористи в Сирия
- /ВИДЕО/: Айсберг с размерите на Петербург се откъсна от Антарктида
- В парламента на Армения не изключиха възможността за импийчмънт на президента на страната
- Турция разработва ракета за мисия до Луната
На 22 януари 1976 г. компанията McDonnell-Douglas обявява за началото на разработване на самолети F-18 и А-18. Първоначално е планирано McDonnell-Douglas да работи по палубен вариант за ВМС на САЩ, а Northrop да разработи F-18L (наземен вариант) за експорт. Поради редица причини Northrop се отказва.
Новият самолет е трябвало да има три основни модификации: изтребител F-18A, щурмовик A-18A и учебно-боен TF-18A. На 1 март 1977 г. е обявено, че новият изтребител ще получи названието „Hornet” („Стършел“).
На конструкторите от McDonnell-Douglas се отдава да обедиянт изтребителната и щурмова модификация в един самолет, който от 1980 г. се води неофициално като
F/A-18A и чак през декември това обозначение е утвърдено официално. Двуместният вариант е преименуван на F/A-18B.
Още: https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet
Източник: livejournal.com , превод и редакция: pan.bg
loading...
Други публикации
Напиши коментар