Горещи новини
- Николай Димов - редактор в "Клуб Криле" от Пловдив, има рожден ден
- CNN: САЩ ще наложат санкции заради Навални през първата седмица на март
- Трима души са изчезнали след катастрофа на китайски кораб край бреговете на Япония
- AFP: Бойци атакуваха база на ООН в Нигерия
- Курсант старши сержант Александър Недялков от ВВВУ "Георги Бенковски" е студент на 2020 година
- Аварийно кацане на EMB-312A Tucano във Венецуела
- В САЩ обясниха при какви условия ще бъдат отпуснати 150 милиона долара за Украйна
- БЛА Boeing Loyal Wingman извърши първия си полет. Успешният тест ускорява програмата на Кралските австралийски ВВС (ГАЛЕРИЯ, ВИДЕО)
- 170 конгресмени с писмо до Блинкен за нарушения на правата на човека в Турция
- Япония одобри разходи за поддържане на американски бази в страната - 1,9 млрд.$

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на simpleflying
В края на миналата година главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Спор разкри, че авиокомпанията не е очаква да възобнови полетите с Airbus A380. Това последва от незабавното пенсиониране на 6 от гигантските й самолети през пролетта на 2020 г.
Настоящата пандемия повлия дълбоко на програмата Airbus A380. Повечето авиокомпании са приземили целия си флот от този тип, докато само 3 авиокомпании продължават да експлоатират гиганта в небето. Това са China Southern, Emirates и Korean Air. Повечето от тези авиокомпании, включително Lufthansa, приземиха този тип самолети миналата година с началото на пандемията от COVID-19 .
D-AIMC е третият Airbus A380, доставен на Lufthansa. Това бе най-старият A380 на авиокомпанията, който не бе изпратен на летище Teruel, гробище на самолети в Испания. На 26 януари 2021 г. самолетът направи първия си полет от над 9 месеца. За последно той отлетя от Франкфурт до Банкок като част от усилията за репатриране на германски граждани с помощта на Lufthansa на 11 април 2020 г.
Самолетът се издигна до небето за последно в 07:45, макар че това бе час след планираното време за излитане. Излитайки от пистата 18 на летище Франкфурт, самолетът летя до летище Тарб във Франция с полетен номер LH 9880, където каца в 09:11. Летище Тарб е един от двата обекта, където се знае, че A380 са били бракувани, заедно с летище Knock (Ирландия), където бе бракуван един А380 на Air France.
Към този момент Lufthansa заяви само, че самолетът ще бъде изпратен за дългосрочно съхранение, но не и за бракуване.
През септември 2020 г. Lufthansa разкри своя трети етап от мерки за преструктуриране. В него с еказваше, че: "Останалите осем A380 ... ще бъдат прехвърлени на дългосрочно съхранение и премахнати от планирането. Тези самолети ще бъдат активирани само в случай на неочаквано бързо възстановяване на пазара".
Шест Airbus A380 останаха във Франкфурт
С напускането на D-AIMC от Франкфурт, в главния хъб на Lufthansa остават само 6 A380. Останалите 7 самолета бяха изпратени в Теруел (Испания) преди много месеци. Предвид коментара на Lufthansa от септември, трябва да очакваме, че и тези 6 ще ги последват към бази за дългосрочно съхранение. Неотдавна изпълнителният директор на Lufthansa разкри, че флотът му от A340-600 също
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
D-AIMC няма да бъде сам в Тарб. Според данни от Simple Flying, 14 самолета A380 вече са на летището, включително 2 на Singapore Airlines, за които е известно, че са вече са бракувани. Сред оснаналите са 6 самолета от Air France, един от Emirates, 3 от Etihad и 4 от Singapore Airlines.
На снимките:
На 26 януари 2021 г. този Airbus A380 (регистрация D-AIMC) на Lufthansa излетя за Тарб (Южна Франция) (сн.: Винченцо Пейс - JFKJets.com)
Има голяма вероятност това да е последният полет на самолета (графика: FlightRadar24.com)
TARMAC Aerosave вече започна да бракува A380 (сн.: TARMAC Aerosave)
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА



loading...
Други публикации
Напиши коментар