САЩ ще проведат обратен инженеринг на бомбардировача B-2

Pan.bg 04 мар 2021 | 12:15 views (902) commentaries(0)
img
pan.bg

Американското правителство обяви търг за обратна разработка /Обратен инженеринг/ на бордовото оборудване на стратегическите бомбардировачи B-2 Spirit. Както следва от документа, изпълнителят ще трябва чрез метода на обратен инженеринг, да създаде нови сърцевини на топлообменника, да разработи процеси за демонтиране на стари агрегати и инсталиране на нови. Изпълнителят ще бъде снабден с два прототипа радиаторни топлообменника B-2.

За какъв тип охладителни системи става въпрос не е посочено. На борда на такъв сложен самолет като Spirit има много устройства, които изискват отстраняване на топлината - включително термоядрени бойни глави. Интересно е и друго - защо за ремонта е избран методът на обратното инженерство - обратното инженерство включва създаване на чертежи и технология на производство по готови образци.

Най-вероятно, фабричните чертежи на необходимите агрегати са загубени, счита The Drive. Може би, те са толкова секретни, че в един момент са били случайно унищожени. Или производителят е закрит и необходимото оборудване вече е в забвение.

Междувременно MilitaryWatch заяви, че бомбардировачът B-2 е загубил технологичната надпревара със съветската, а след това и с руската противовъздушна отбрана. Самолетът е проектиран да нанася стратегически ядрени удари срещу Съветския съюз в случай, че Студената война ескалира в по-интензивен конфликт. Първоначално се планирало, че Spirit ще успее да преодолее най-добрата ПВО в света на СССР поради своя стелт и голяма височина на полета.

Разполагането на зенитни системи с голям обсег на действие С-200/300 и прихващачи МиГ-31 обаче направи този маршрут съмнителен. Тогава решиха да добавят способността на B-2 да пробива противовъздушната отбрана на ниска височина, което значително увеличи бюджета на проекта (и без това доста голям) и се отрази негативно на невидимостта на бомбардировача особено в задната част.

Междувременно Съветският съюз започна масово производство на ПЗРК и наземни зенитни комплекси, идеални за работа с нисколетящи самолети. В допълнение модернизираха прехващачите МиГ-31, увеличавайки мощността на радара и добавяйки способността за обмен на данни, плюс това създадоха нови радари, способни да откриват цели със стелт технологии.

В резултат на това програмата B-2 беше намалена от 120 самолета на 20. И дори тези, най-вероятно, ще бъдат изведени от експлоатация до края на 30-те години.

Източник: rg.ru Снимка: TMWolf/Wikimedia.org

Превод и редакция: pan.бг
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка