Горещи новини
- 84 години от рождението на знаменития летец-изпитател и космонавт Игор Волк, голям приятел на България
- ЗАПОЧНА КОМАНДНО-ЩАБНО УЧЕНИЕ НА ВМС „МОРСКИ ЩИТ 2021”
- Въздушен двубой между авиационни асове над Корея (снимки)
- ПОЗДРАВИТЕЛЕН АДРЕС От УС на Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ)
- Из авиационната история: “Черният четвъртък“ за ВВС на САЩ (фотогалерия)
- ПОТВРЪДЕНО: НА 6 МАЙ ЩЕ ИМА И ВЪЗДУШЕН ПАРАД!
- Началникът на отбраната адм. Ефтимов: "Процедурите и обжалванията в ЗОП създават проблеми в учебната авиация. Надявам се до средата на годината да ги преодолеем"
- ОТЛЕТЯ ЗАВИНАГИ АНГЕЛ МЛАДЕНОВ /БАТЕТО/, РЕДАКТОР В СП. "КРИЛЕ" - ЛЕТЕЦ, О.З. ПОЛКОВНИК
- 12 април - Ден на авиацията и космонавтиката - адм. Емил Ефтимов: „В авиацията надеждите са свързани с F-16 Block 70, в космонавтика - с откриващия се космически център на НАТО“
- Курсантите IV курс във ВВВУ "Г. Бенковски" с първи самостоятелни полети на Pilatus РС-9М във ВВУБ-Долна Митрополия
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
В слънчевия пролет ден на 6 април 2021 г. на летище Долна Митрополия за курсантите I курс, класно отделение 011, специалност „летец-пилот за ВВС“ от Висшето военновъздушно училище (ВВВУ) „Г. Бенковски“ бе организирано провеждането на първите два парашутни скока. Те са необходими, за да може курсантите да започнат скринийговия си стаж на учебно-тренировъчните самолети Pilatus PC-9M.
Екипът на българското авиационно списание „Клуб КРИЛЕ“ бе на летище Долна Митрополия, за да отрази парашутните скокове на курсантите от ВВВУ „Г. Бенковски“.
В продължение на една седмица курсантите са имали теоретична подготовка и тренаж за парашутните скокове под ръководството на подполк. Мянков, началник на Отделение за търсене и спасяване в 24-а авиобаза-Крумово.
Сутринта от авиобаза Враждебна долетя ВТС L-410UVP E3 (борден номер 068) от състава на 16-та транспортна авиогрупа с екипаж в състав командир майор Цветан Калайджиев, втори пилот старши лейтенант Борис Тодоров и борден техник лейт. Преслав Димитров.
Предвидено бе курсантите да изпълнят скоковете с парашути с кръгъл купол MC-6 от височина 600-650 m и скорост 160-170 km/h (минималната скорост по-голяма от сривната за самолета) от борда на L-410UVP E3. Отварянето на парашута е автоматично, с изтеглящо въже. Куполът трябва да се изпълни, при предвидената скорост, за 4-5 секунди. Затова курсантите при тренажа бяха задължени да броят 1001, 1002, 1003, 1004, 1005.
Бе предвидено също така парашутистите-инструктори от Отделението за търсене и спасяване в 24-а авиобаза-Крумово да използват днешните полети, за да оттренират своите парашутни скокове, но от височина 1200 m и от 3000 m с парашути тип „крило“ TW7-315.
След установяването на двигателите на „Л-ката“ на централната стоянка на летище Долна Митрополия, на борда й подполк. Мянков проведе с курсантите още веднъж тренаж за правилата и последователността на действията при напускане на самолета.
В това време ВТС C-27J Spartan (борден номер 072), също от състава на 16-та транспортна авиогрупа, излетя от София, кацна на летище Крумово, натовари необходимото имущество за провеждането на парашутните скокове и кацна на летище Долна Митрополия. Парашутистите-инструктори и курсантите бързо разтовариха имуществото, а военнотранспортният самолет C-27J Spartan отлята по други задачи.
Курсантите бяха видимо развълнувани от предстоящите скокове. Ето какво заяви курсант Борислав Петров Иванов от класно отделение 011, специалност „летец-пилот“:
„Преди първия скок има
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/47 СЛЕДВАЩА СНИМКА
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Първи парашутни скокове
Едно време и ние бяхме такива!!!!!
Пари,пагони,п`ки и какво????
Полигони,вие го нямате,,
Погребения,операции,помагане с кой кавото може и пенции..
Така ли е >>>>???
p.s
Ше ми каже някои ела ми в канцеларията и после,се чуди,дали е кабинет или катакомба...или купол на парашут?!???!!!!!
Забравих пилоти
.....т.е пилони.може би патрони
Из4лислявам ги x 3.14