Air Canada гледа към A321LR, докато получава още A220

Pan.bg 10 май 2021 | 17:03 views (648) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на simpleflying.com

Air Canada все още експлоатира Boeing 737 MAX, но повечето от нейните тяснофюзелажни самолети са Airbus. Това включва модела A220 с 5 седалки на ред, от които авиокомпанията ще получи още 15 самолета до края на 2022 г. Интересното е, че канадският авиопревозвач е проявил интерес и към модела A321LR на Airbus с голям обсег на действие.

Четири A220, доставени през първото тримесечие на 2021 г.
Air Canada обяви на 8 май 2021 г. по време на пресконференция за печалбите за първото тримесечие, че продължава модернизацията на флота си на къси разстояния, въпреки настоящите предизвикателства пред индустрията. Airbus A220 е водещ в тази инициатива, като Air Canada предпочита варианта A220-300.

Този тяснофюзелажен самолет от следващо поколение спечели симпатии както сред служителите, така и сред пътниците заради повишената си ефективност и нива на комфорт. Според Planespotters.net в момента Air Canada разполага с 19 137-местни A220-300 във флота си, от които 17 са активни. От тях над 20% пристигнаха през първото тримесечие на 2021 г. В гореспоменатата пресконференция от авиопревозвача заяви, че „получихме 4 самолета Airbus A220 през първото тримесечие“.

Тези четири самолета са с регистрации:.
C-GNAM, доставен на 29 януари.
C-GTZH, доставен на 19 февруари.
C-GNBE, доставен на 25 март.
C-GNBN, доставен на 26 март с ретро ливрея на Trans-Canada Air Lines.

Следващите 15 доставки също са гарантирани
Представянето на A220 изигра значителна роля за обновяването на флота за къси разстояния на Air Canada. Типът ще замени останалите A319, които са на средна възраст от 24 години. На фона на пандемията не е необичайно да се види, че превозвачите отлагат поръчки. По отношение на оставащите A220 авиокомпанията потвърди, че: „През март 2021 г. Air Canada сключи ангажиран заем на обща стойност 475 милиона щатски долара за финансиране на закупуването на следващите 15 самолета Airbus A220, планирани за доставка през 2021 и 2022 г.“.

Потенциално място и за A321LR
В дългосрочен план Air Canada ще се надява, че ще може да възобнови полетите си за по-дълги разстояния до трансатлантически дестинации като Великобритания и континентална Европа. Въпреки това продължаващата несигурност остава по отношение на ограниченията и степента на ваксинация в различни страни. Това може да не доведе до очакваните нивата на търсене, с които е свикнала авиокомпанията преди коронавируса.

Имайки
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
предвид това, авиокомпанията е отворена да изпробва нови типове самолети, за да се адаптира към колебанията на пазара. Авиокомпанията заяви, че: „Направихме доста добра работа, подготвяйки се за растеж над очакванията ни, но със сигурност и за още по-нататъшна фина настройка. (...) Това ни дава възможност след това потенциално да получим нови типове самолети. Като A321LR, например, който харесваме и който със сигурност има потенциално място във флота на Air Canada, докато вървим напред".

Разбира се, авиопревозвачът не е първата канадска авиокомпания, която ще използва тази версия на Airbus A321neo с голям обсег. Air Transat, чието сливане с Air Canada наскоро бе отменено, експлоатира типа от 2019 г. Миналият октомври Air Transat дори постави рекорда за най-дългия полет в света, използвайки този самолет. Полетът бе от Монреал (Канада) до Атина (Гърция). Това представлява впечатляващо разстояние от 7600 km, въпреки че оттогава бе победено от Azores Airlines. Независимо от това, тъй като самолетът е идеален за „дълги и тънки“ трансатлантически пазари, интересът на Air Canada е разбираем.

На снимките:
A220 стана популярен сред пътниците на Air Canada (сн.: Vincenzo Pace | Simple Flying)

Air Canada ще получи останалите си A220 до края на 2022 г. (сн.: Vincenzo Pace | Simple Flying)

А220 C-GNBN предлага зашеметяваща ретро TCA ливрея (сн.: Air Canada)

Air Transat експлоатира както първото поколение А321 (на снимката), така и с neo вариантите на самолета, включително версията LR. Дали Air Canada ще последва примера в това отношение? (сн.: Vincenzo Pace | Simple Flying)



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Air Canada гледа към A321LR, докато получава още A220

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка