Преди месец, на учения, полски МиГ-29 стреля по полски МиГ-29. Кои са причините

Pan.bg 13 юни 2021 | 16:37 views (1093) commentaries(0)
img
ПАН.БГ

Преди месец на учения полски МиГ-29 стреля по полски МиГ-29. Кои са причините

На полигона в Надажице пилот-изтребител на МиГ-29 стреля по погрешка по свой колега.Самолетът е силно повреден. Както разбрахме от пилотите, с този тип калибър оръдие е чудо, че не е станала трагедия.
Марчин Вирвал, Едита Шемла

Според източниците на Onet инцидентът е станал на 14 май. По време на ученията в Надаржице един от пилотите на изтребителя МиГ-29 стреля по втория МиГ от двойката ​​с 30 мм оръдие, правейки дупки в корпуса му и повреждайки конструкцията
Министерството на националната отбрана потвърди, че Държавната комисия за разследване на авиационни произшествия разследва такъв авиационен инцидент. То обаче отказа да отговори на въпроси относно обстоятелствата и причините за инцидента.
Пилотите, които интервюирахме, вярват, че провалът на системата за обучение е виновен. - Със сигурност имаше проблем с обучението на екипажите и прилагането на правилата за безопасност от тях - оценява генерал Томаш Древняк, бивш инспектор на полските военновъздушни сили
Не е известно дали обстреляният МиГ-29 ще се върне в експлоатация. Според нашите източници Wojskowe Zakłady Lotnicze No. 2 от Бидгошч иска да предприеме обновяването му. Имаше обаче опасения дали след обновяването техническото му състояние ще позволи безопасно летене


На 14 май на полигона в Надаржице във Великополското войводство се случи инцидент, при който един от пилотите на изтребителя МиГ-29 стреля по друг изтребител, правейки дупки в корпуса му и повреждайки конструкцията - разбрахме от двама независими източници. И двете машини идват от 22-ра тактическа авиобаза в Малборк.

Министерството на националната отбрана потвърди, че "Държавната комисия за разследване на авиационни произшествия разследва въздушен инцидент, включващ повреда на фюзелажа на самолета МиГ-29 22BLT по време на учения на полигона в Надаржице". Министерството на отбраната обаче отказа да отговори на въпроси относно обстоятелствата по този инцидент.

От това, което научихме от пилотите, единият от постсъветските изтребители е стрелял по другия с 30 мм оръдие. - Това е мощен удар, пилотът трябва да го е усетил. Ако снаряд от този калибър удари обтекателя на пилотската кабина, това ще счупи главата на пилота - обяснява един от пилотите.

Останалата част от статията под видеото

Пилотите,
които бяха интервюирани, казаха, че случаите един самолет да стреля по друг, когато летят в двойка, са изключително редки. Те са убедени, че за тази ситуация е виновна неуспешната система за обучение.



- Не знаем какво е било времето или условията, но със сигурност е имало проблем с обучението на екипажите и прилагането на правилата за безопасност - твърди генерал Томаш Древняк, бивш инспектор на ВВС. - Не помня ситуация, в която един самолет ​​да стреля по другия в двойка . Най-вероятно един от пилотите в двойката е извършил маневра неправилно и е останал отзад. В тази ситуация, спазвайки правилата за безопасност, той не е трябвало да стреля. По време на обучението се допускат грешки и на тяхна база се придобиват нови умения. Не трябва обаче да позволяваме грешките на пилотите да се задълбочават и да доведат до критична ситуация, с отнемане на човешки животи.


- Професията пилот, особено боен, изисква постоянно обучение. Ако поддържат навиците си, тренират и имат необходимия нальот, подобни ситуации не би трябвало да възникват. Струва си да се отбележи обаче, че когато щурмувате земни цели , стрелбата по съседната машина е практически невъзможна. Не знам за такива случаи, когато пилотът е стрелял от второто оръдие - казва подполковник Томаш Жизва, бивш пилот-изтребител Су-22 и F-16.

За щастие пилотът на обстреляния Миг кацна безопасно.Техниците на земята описаха щетите нанесени на изтребителя.

Според нашата информация е повредена не само обшивката, но и елементи от скелета на самолета, които укрепват и заздравяват фюзелажа отвътре. - Повредата на рамата е структурно нарушение на самолета, което означава, че той вече не е използваем - обяснява пилотът.

- Има силови рами и такива, които не носят големи усилия. Ако първите са повредени, тогава този самолет ще бъде голям проблем, той може никога да не се върне в полет - казва генерал Дрюняк.



Според нашата информация ремонтът на самолета ще бъде извършен от Wojskowe Zakłady Lotnicze No. 2 (WZL-2) в Бидгошч. Попитахме WZL-2 за това, но говорителката на централата Магдалена Голембиевска отговори, че централата „няма право да коментира въздушни инциденти, възникнали по време на изпълнението на задачи от полските военновъздушни сили“.

Marcin Wyrwał, Edyta Żemła

източник
Onet
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка