Отвлеченият на 11 септември 2001 самолет на United Airlines е можело да бъде свален чрез таран с F-16

Pan.bg 11 сеп 2011 | 10:00 views (5810) commentaries(6)
img alert5.com

Сутринта на 11 септември 2001 г. лейтенант Heather "Lucky" Penney е на пистата на военновъздушната база Андрюс, готова да излети със своя F-16. Нейната бойна задача е да свали ‘Полет 93’ на United Airlines. Това е четвъртият отвлечен самолет този ден и неговият курс е бил към столицата Вашингтон. Изтребителят е във въздуха, но особеното в случая е, че той не е въоръжен – няма нито снаряди, нито ракети. Поради екстремната ситуация заповедта е двойка F-16 да се излети, без да има време да се снаряди или подкачат ракети и отвлеченият пътнически самолет Boeing 757 да бъде свален чрез таран.
През всичките тези години от тогава майор Heather "Lucky" Penney, една от първите жени бойни летци в американските ВВС, не е давала интервюта за участието й в събитията на 11 септември 2001 (включително и за това, че е ескортирала президентския Air Force One в полета му обратно до Вашингтон).
Днес Heather "Lucky" Penney си спомня за този ден: „Ние трябваше да защитим въздушното пространство над Вашингтон на всяка цена, но имахме само една възможност да изпълним заповедта – аз и водачът ми да извършим таран, превръщайки се в летци-камикадзе.”
Heather Penney сега е майор и вече не е боен пилот. Изкарала е преди това две мисии в Ирак, летейки на F-16, а в момента работи по програмата F-35. В свободното време лети на своя самолет Taylorcraft, модел 1941 година.
Но нито един от хилядите й часове във въздуха могат да се сравняват с полета от онзи ден, който бе планиран да завърши със сблъсък във въздуха. През есента на 2001 тя ‘новобранец’, първата жена боен-пилот на F-16, летейки в състава на 121 иае (изтребителна авиационна ескадрила) на Въздушната Национална гвардия на Вашингтон. Вторник, 11 септември 2001 - ескадрилата току що се е завърнала от Невада от двуседмично обучение за въздушен бой. Летците са в брифинг залата, когато по телевизията съобщават, че самолет се е разбил в една от сградите на Световния търговски център.Първата реакция е, че става въпрос за някой ‘превъртял’ летец с малък самолет. Когато се съобщава за втория удар пилотите разбират, че става въпрос вече за война.
image
В първите
часове на тотално объркване е било невъзможно да се получат ясни заповеди. Изтребителите все още са заредени с халосни снаряди, използвани по време на тренировъчната мисия в Невада. А в онези години не се е поддържало и бойно дежурство с изтребители. За снарядяването и подкачване на ракети е било необходимо поне час. Същевременно се съобщава за трети самолет, който се е разбил в Пентагона и за четвърти, чийто курс е бил насочен към Вашингтон. Налагало се е да се вдигнат във въздуха изтребители колкото си може по-бързо. Полковник Marc Sasseville заповядва в двойка с него да излети лейтенант Heather "Lucky" Penney. Отивайки към изтребителите той й казва, че възнамерява да се вреже със самолета си в кабината на пътническия В757, а лейтенант Penney отговаря без ни най-малко колебание, че ще направи таран в опашната част. Така е съставен планът.

image
Майор (тогава лейтенант) Heather "Lucky" Penney е една от първите бойни пилоти, които са вдигнати по тревога на 11 септември 2001. Тя и водачът й е трябвало да свалят отвлеченият самолет на United Airlines ‘Полет 93’.

"Lucky" никога до този момент не е излитала по ‘тревога’. При нормални полети се изпълняват продължаващи до половин час предполетни проверки, но в случая летците запускат веднага двигателите и по най-бързия начин рулират към изпълнителния старт. Излитат и прелитайки над димящата сграда на Пентагона се насочват в северозападна посока. И двамата летци са готови на саможертва, защото се опасяват, че ако се катапултират предварително, изтребителите им може да пропуснат целта. Но не им се налага да загинат, нито да свалят гражданския самолет с летящите в него обикновени американци. Защото самите заложници в отвлечения самолет, с цената на своя живот, правят това. Пътниците, след като са научили чрез разговори по мобилните си телефони със свои близки за нанесените удари по Световния търговски център и Пентагона, се надигат срещи четиримата похитители, поели контрол върху самолета. При опита да се отстранят похитителите от пилотската кабина самолетът Boeing 757–222 на United Airlines се разбива в Пенсилвания до градчето Shanksville, на около 240 км северозападно от Вашингтон…
„Истинските герои, това са пътниците от ‘Полет 93’, които извършиха саможертва, защитавайки САЩ. Аз бях просто един случаен свидетел на събитията на този ден. Тогава си мислих, че това ще е последното ми излитане. И то щеше да бъде, ако се бе наложило…”, казва майор Heather "Lucky" Penney.
image
image
image
image
Тя и полковник Sasseville продължават да летят през целия ден на 11 септември 2001, осигурявайки охрана на въздушното пространство над Вашингтон и ескортирайки президентския самолет до кацането му на военновъздушната база Андрюс.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 6

  1. #1
    urco 11 сеп 2011, 19:34
     
    0
     
    0

    Абе не мога да повярвам,че в един авиационен форум такива неща още се пишат!Не е ли ясно какво е станало или сме европейски "щрауси"?Някой разбра ли какви са тези самолети изобщо?А този без крила който се разби в Пентагона, а другият който се "изпари" в полето?Ако е платен репортаж ще го разбера и преглътна,но иначе.....НЕЗНАМ!

  2. #2
    dragon x 12 сеп 2011, 11:03
     
    0
     
    0

    И какво е станало, дето ние още не сме го схванали?

  3. #3
    Isatis 12 сеп 2011, 12:57
     
    0
     
    0

    Нищо ново под слънцето не е станало. Открай време Щатите си фабрикуват поводи за намеса тук и там и да оправдават/заработват над 450-те милиарда бюджет за отбрана, както и да извличат максимума от новозавоюваните зони на влияние. Пърл Харбър, Виетнам, Корея, Венецуела, Конго, Афганистан, Ирак, Иран, Либия... Едно време оставяха врагът да действа, за да имат повод за отговор, а сега оставят впечатлението, че при "пасивен" враг те поемат инициативата... Жалко за "независимите" медии, които все още приемат за своя истина подадената от силните на деня.

  4. #4
    lot 12 сеп 2011, 18:40
     
    0
     
    0

    Всъщност, колко опасно е било за тях да направят таран?? Преминават с по-висока скорост над пътническият самолет и разрушават вертикалният му стабилизатор. След това катапултират.

  5. #5
    stiliyan172 13 сеп 2011, 10:44
     
    0
     
    0

    Ne sym specialist ot VVS (vsy6nost ot VMS sym), no mi e ljubopitno, naistina li cjalata aviacija na USA nqma edin iztrebitel, vyoryjen, kojto da dava bojno dejurstvo i da prihva6ta nkakvi eventualni vragove,, tolkova li sys sybuti ga6ti spqt??? I v tozi red na misli i v Bulgaria li ako nahlue njakoj si boen (ili grajdanski) samolet njamame edin izstrebitel vyoryjen, da moje da izleti v razumno vreme??? 6te sledq statiqta tuk za da vidja dali nqkoj e otgovoril. I syjaliavam za latniciata, no sym izvyn BG i njamam kir. tuk

  6. #6
    Fishbed 20 сеп 2011, 12:23
     
    0
     
    0

    Здравейте Стилияне, На въпроса Ви за България - има постоянно бойно дежурство, което се носи с изтребители МиГ-21 или МиГ-29 в авиобаза Граф Игнатиево. Те са с 12 минутна готовност, т.е от подаване на командата до излитането... Ако имате други въпроси с удоволствие ще се постарая да Ви отговоря.

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка