Горещи новини
- Естонската гранична охрана получи катер на въздушна възглавница 995ED
- Какво оръжие си поръча Украйна чрез агенцията на НАТО
- Защо руският разузнавателен комплекс е наречен "Пеницилин"
- Китайските власти разрешиха на бреговата охрана да атакува чуждестранни кораби /СНИМКИ/
- В Москва бяха задържани повече от 600 протестиращи
- Американският ракетоносец Donald Cook навлезе в Черно море
- В Либия се появи огромна военна база на руските военни /СНИМКИ/
- Русия за първи път ще покаже нова версия на изтребителя Су-57 само след две седмици /ВИДЕО/
- /ВИДЕО/: Удариха с балистични ракети столицата на Саудитска Арабия
- Армията на ДНР получи данни за дезертьорство на военни от ВСУ в Донбас

Източник: fligtzone.com, Зорница Буковска
Историята на Летище Силистра започва на 27 ноември 1970 г., когато е извършен първият пътнически полет. Самолетът е Ил-14, а командир – Жельо Касъров. Първите пътнически полети са започнали още през 1968 г. от малката писта в близост до с. Калипетрово със самолет Ан-14 „Пчолка“. На борда е имало 8 пътници.
Тези полети са използвани за превоз на пътници от Силистра до летище Варна, а оттам чрез полетите от Варна до София. Първите полети от летище Силистра се изпълняват чрез самолет Ил-1, превозващ 32 пътници. С този тип самолет са изпълнявани полети до София близо 2 години. През 1973 г. след излизането му от експлоатация и нарасналият пътнически поток е заменен от АН-24 – турбовитлов, превозващ 48 пътници. Цените на билетите тогава са на стойност 14,60 лв.
През 1980 г., Летище Силистра започва да изпълнява нов вид дейност – товарни полети, свързана с олимпиадата в Москва. Те се осъществяваха със самолети Ан -12 с 12 тона полезен товар и Ил-76 с 40 тона полезен товар. През първите години дейността се развива много успешно и се достига до 3 200 тона износ. В последствие износът започна да намалява поради вътрешнополитически причини и е прекратен. В следващите години остава дейността за превоз на пътници, като стойността на билетите до София бяха със стойност 22,00 лв.
През 1974 г., след откриването на жп гарата стойността на билетите за самолетен превоз и жп превоз са с няколко лева разлика. През цялото време на експлоатация на летището пътникопотокът е обслужван с два полета – един сутрин и един вечер. През 1983 г. започва строителството на нова приемна сграда с ПИК по проект на арх. Милко Бечев, която е завършена през 1993 г., но така и не е използвана поради структурни промени в СО БГА-Балкан. Тогава са прекратени полетите с авиокомпания Балкан. Започва обслужването на пътниците с авиокомпания Хемус – ЕР, които се изпълняват до 1995г. Тогава са преустановени пътническите полети до летище Силистра.
Следват години на трудности, през които се обслужват само санитарни полети и полети на учебния център до закриването на летището на 1 юни 2000 г. С решение на Министерския съвет собствеността на летище Силистра бе прехвърлена на областната управа, която не успя да възстанови за летателна дейност и бе принудена да я приватизира.

loading...
Други публикации
Напиши коментар