Горещи новини
- /ВИДЕО/: В арабския свят се появи първата жена астронавт
- /СНИМКИ/: Появиха се снимки на преминаването на Су-30 над самолетоносача "Теодор Рузвелт"
- NHK: Съветският съюз е разработил три варианта за решаване на въпроса за мирен договор с Япония /СНИМКИ/
- Корпорация "Ростех" започна разработването на нов високоточен снаряд /СНИМКИ/
- Пожар при кацане на американски ВТС C-17A Globemaster III
- Полша почита паметта на жертвите на авиокатастрофата край Смоленск
- В Русия преброиха 500 танка на Украйна готови за война
- 42 ГОДИНИ ОТ ПОЛЕТА НА ПЪРВИЯ БЪЛГАРИН В КОСМОСА: ЗА ГЕОРГИ ИВАНОВ - ОБИКНОВЕН, А НЕОБИКНОВЕН (ГАЛЕРИЯ)
- В Пентагона обясниха преминаването на американския миноносец през водите на Индия /ВИДЕО/
- Лидерът на ДНР, Пушилин обяви за готовността на Киев за мащабна война

На 27 декември 1946 година с Постановление №8 на Министерския съвет на Народна република България се създава Дирекция Въздушни съобщения. С постановление от 11 март 1947 за нуждите на гражданската авиация се предават самолети от ВВС на България – три военно-транспортни тримоторни самолета Юнкерс Ju 52/3m, (преоборудвани в граждански в Държавна самолетна фабрика), два бомбардировача Не-111 „Ястреб“ (преоборудвани в граждански), четиринадесет FW-56 „Гълъб“, два двумоторни учебно-тренировъчи Фоке-Вулф 58 и тринадесет едномоторни самолети Физлер-Щорх (Fieseler Fi 156) „Дрозд“. Закупените нови военно-транспортни самолети Ли-2п също са предадени за ползване от гражданската авиация.
През първата половина на 1948 г. са доставени и три нови самолета ААС-1 (френско лицензно производство на Ju-52).[2]Цената на френския производител е два пъти по-ниска от цената на Ли-2п и ръководството приема изгодната оферта за ААС-1. [3] За първи главен директор е назначен пилотът полковник Борис Ганев, със заместници инж. Душко Кондов и Драган Шишков.
Първата редовна въздушна линия София-Бургас е открита от Георги Димитров на 29 юни 1947 година. Полетът е осъществен с Ju-52 LZ-UNL с летателен екипаж на Дирекция „Въздушни съобщения“ – пилоти Никола Александров и Стефан Тосунов, борден механик Тодор Гургулиев и борден радист Павел Александров. По-късно по същото направление излита с официални лица и втори самолет Ли-2п LZ-LIA с екипаж Никола Дюлгеров, Иван Шивачев, Методи Наков и Георги Сергиев. С двата самолета Ли-2п на 13 февруари 1948 година е открита първата редовна международна линия София-Белград-Будапеща-Прага.
loading...
Други публикации
Напиши коментар