Горещи новини
- /ВИДЕО 18+/: Показаха на видео бойно приложение на руски дрон-камикадзе
- В САЩ оцениха мощта на руската армия
- Русия създаде разузнавателен квадрокоптер, неуязвим за РЕБ
- Бомбардировач B-1B на ВВС САЩ получи сериозни повреди в Норвегия
- Броят на жертвите при сблъсъци в Мианмар достигна 730
- Какви ответни санкции наложи Русия на САЩ! Вашингтон ще "реагира на руските ответни мерки"
- Insitu Pacific и Boeing Australia тестват автономна система за избягване на сблъсъци по време на полет /СНИМКА/
- Два големи десантни кораба от СФ и отряд от 15 кораба от КФ на ВМФ Русия навлязоха в Черно море/СНИМКИ/
- Стана известно кой е организирал саботажа в ядрено съоръжение в Иран
- АХТОПОЛ КАТО СТОЛИЦА НА МОРСКАТА КАРИКАТУРА-3: ЩО Е ТО НА МОРЕ С ОКТОПОД?

Цените на билетите на авиопревозвачите се повишават с влезлите в сила от началото на годината такси върху количеството отработени газове при търговските полети, съобщава вестник "Соар", цитиран от БТА. Изданието дава за пример белгийската авиокомпания "Брасълс еърлайнс" (Brussels Airlines).
От тази компания са уточнили, че цената за пътник за полет в Европа се повишава с три евро, а при междуконтиненталните маршрути – с 10 евро. Очаква се тази година компанията да плати между седем и 20 милиона евро такси за въглеродни емисии.
"Брасълс еърлайнс" е част от групата на "Луфтханза" (Lufthansa) – най-големият европейски авиопревозвач. Компанията-майка очаква да плати през тази година около 130 милиона евро за парниковите газове, отделяни при полетите на нейните самолети.
За сектора остава проблем това, че на този етап не е известно какво количество газове ще отделят техните машини и съответно какви квоти е необходимо да си купят. От началото на годината авиационните дейности бяха включени в схемата за търговия с квоти за емисии на парникови газове заради европейската политика за борба с измененията в климата. Така всички авиокомпании, включително от страни извън ЕС, са задължени да придобиват и връщат квоти за емисии за полетите си от и до европейски летища.
Авиопревозвачите започнаха да вписват в билетите за пътуване данни каква част от общото количество отделени при полет газове от изгарянето на авиационно гориво се падат на пътник, както и какво е точното разстояние на полета в километри. Засега европейското законодателство дава възможност на превозвачите да не плащат за 85 процента от газовете, като тенденцията е този процент постепенно да намалява.
loading...
Други публикации
Напиши коментар